هزینه اقامت و سفری ارزان به ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
هزینه اقامت و سفری ارزان به ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای دیدنی هم مرز، مقصد خوبی برای گردش و تفریح است تا بدون ویزا و با یک برنامه‌ریزی درست بتوانید چند روزی را خوش بگذرانید. شما با تور ارمنستان چند روزی را در شهر ایروان می‌مانید و از میدان جمهوری ایروان، موزه تاریخ ارمنستان، خانه موزه مارتیروس ساریان، مجسمه مادر، کاسکاد و مراکز خرید ایروان دیدن می‌کنید. در زمانی که در این شهر به گشت و گذار می‌پردازید، مهم است که چطور در شهر جابه‌جا می‌شوید و کجا اقامت می‌کنید. با ما همراه باشید تا درباره هزینه‌های اقامتی و حمل و نقل شهر در سفر به ایروان بیشتر بخوانید.

 

اقامت و اسکان در ایروان

بعضی وقت‌ها برای ما فرقی نمی‌کند که چقدر هزینه کنیم. در یکی از هتل‌های لوکس ایروان اتاق رزرو می‌کنیم و سفری آرام و دلنشین را تجربه می‌کنیم. اما گاهی می‌خواهیم سفر ارزان برویم. اقامتی ارزان داشته باشیم و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم. در این صورت می‌توانید در هتل‌های مقرون به صرفه که به طور متوسط ​​حدود ۸۰۰۰ تا ۹۸۵۰ درام AMD در هر شب هستند، بمانید. وای‌فای رایگان استاندارد است و معمولاً صبحانه رایگان هم برای هر اتاق گنجانده می‌شود. علاوه بر این، تعداد محدودی هاستل در ارمنستان وجود دارد که اکثر آنها در پایتخت، ایروان هستند. هزینه یک تخت در خوابگاه شش تخته حدود ۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰ درام است در حالی که تخت خواب در خوابگاه هشت یا ده تخته می‌تواند به اندازه ۴۰۰۰ درام کمتر شود. مبلغ یک اتاق دو نفره خصوصی در هاستل هم بسته به هر اقامتگاه بین ده تا پانزده هزار درام با حمام مشترک است. امکانات اولیه عبارتند از وای‌فای، رختخواب، صبحانه رایگان و آشپزخانه‌های مشترک که رایج هستند. اما همه هاستل‌های ارزان ایروان آنها را ندارند. برای هر اتاق استاندارد در یک هتل خوب هم از ۱۵۰۰۰ درام به بالا بسته به موقعیت جغرافیایی آن در شهر، امکانات و رفاه خواهد بود.

یکی دیگر از گزینه‌های که بیشتر برای طبیعت‌گردها مناسب است، دسترسی به کمپینگ در سراسر کشور است. برای کسانی که با چادر سفر نمی‌کنند، امکان اجاره آن در اغلب مراکز اطلاعات توریستی وجود دارد. قیمت یک چادر برای دو نفر هر شب در حدود ۴۰۰۰ درام است. در صورتی که می‌خواهید حتما در داخل شهر اقامت کنید، خانه‌های Airbnb هم گزینه‌های مناسبی هستند. اگرچه گزینه‌ها در ارمنستان محدودتر است. این اتاق‌ها را می‌توانید حدود ده هزار درام برای هر شب رزرو کنید. در حالی که اجاره کل خانه یا آپارتمان به طور متوسط ​​نزدیک به ۲۵۰۰۰ درام می‌شود.

 

۶ مکان‌ عالی برای عکاسی در ارمنستان

هزینه خوراک در ارمنستان

ارمنستان کشوری محصور در خشکی با سابقه تجارت طولانی است. به این معنی که کشورهای مدیترانه، خاورمیانه و اروپای شرقی همه آثار خود را در غذاهای این کشور به جا گذاشته‌اند. سبزی‌های تازه و خشک غذاهای خوش طعمی را ایجاد می‌کنند. ادویه‌های رایج شامل فلفل سیاه، سماق، زیره، نعناع و دارچین و سبزیجات اصلی شامل بادمجان، خیار، فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی و پیاز هستند. حبوبات به ویژه نخود و عدس نیز به عنوان مواد اصلی در بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. گوشت خوک، بره و گاو رایج‌ترین گوشت‌ها هستند. اگرچه گوشت در آشپزی غالب است، اما به دلیل دوره‌های روزه‌داری در آیین حواری ارمنی، غذاهای سنتی بسیاری وجود دارد که کاملاً گیاهی هستند. غذاهای ارمنستان عبارتند از: انواع سالادهای سرد، سوپ ماست، بوئرگ (پای شیرینی پزی پر)، بوزباش (خورش بره)، خوروات (سیخ گوشت کبابی)، تولما (برگ انگور شکم پر)، کیفتا (نوعی کوفته) و هریسا (فرنی که غذای ملی ارمنستان محسوب می‌شود). نان لواش سنتی، نان تختی که از گندم تهیه و در اجاق سفالی پخته می‌شود، جزئی از غذاهای ارمنی به شمار می رود که با بیشتر وعده‌های غذایی سرو می‌شود. قیمت غذاهای خیابانی مانند شاورما یا لاهماجون (پیتزای ارمنی) کمتر از ۱۰۰۰ درام است و یک لیوان تن (یک نوشیدنی ماست شور) نباید بیشتر از ۳۰۰ درام باشد.

 

 

گذراندن روز عاشقانه ولنتاین در ایروان

برای یک وعده غذایی ارزان در یکی از رستوران ارزان قیمت ایروان، انتظار داشته باشید که حدود ۱۲۵۰ تا ۲۷۵۰ درام AMD برای غذاهای سنتی مانند اسپا (یک سوپ خامه ای اضافی)، کیفتا (کوفته) یا پنیر ارمنی با باستورما (گوشت خشک با ادویه) بپردازید. هزینه بهترین رستوران‌های ایروان در سطح بالاتر یا غربی حدود ۶۰۰۰ تا ۸۵۰۰ درام برای هر وعده غذایی است. حتی رستوران‌های چینی که معمولاً غذای اصلی مسافران مقرون به صرفه هستند، گران‌تر از وعده‌های غذایی ارمنی هستند و برای یک غذا حداقل ۳۸۰۰ درام هزینه دارند. از نظر نوشیدنی، انتظار پرداخت ۶۰۰ درام برای یک آبجو، ۷۰۰ درام برای یک لیوان شراب ارمنی، ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ درام برای یک کوکتل، ۸۰۰ درام برای یک فنجان قهوه ارمنی و ۱۲۰۰ درام برای یک کاپوچینو وجود دارد. همچنین اگر قصد دارید غذا را خودتان بپزید، هزینه یک هفته مواد غذایی حدود ۱۲۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ درام خواهد شد. اما با توجه به پایین بودن قیمت غذا، بهتر است غذاهای خیابانی بخورید و از غذاهای محلی این کشور لذت ببرید.

بودجه‌های پیشنهادی در سفر به ارمنستان 

بودجه پیشنهادی ارزان: با بودجه کوله‌پشتی حدود ۱۷۵۰۰ درام AMD در روز، می‌توانید در خوابگاه و هاستل یا کمپ بمانید. در رستوران‌های ارزان قیمت یا غذاهای خیابانی بخورید. حتی برخی از وعده‌های غذایی خود را طبخ کنید. از حمل و نقل محلی و عمومی ارمنستان مثل اتوبوس استفاده کنید. نوشیدنی را به مقدار محدود بنوشید و به فعالیت‌های عمدتاً رایگان یا ارزان مانند پیاده‌گردی و بازدید از موزه‌ها بپردازید.

بودجه پیشنهادی متوسط: با بودجه متوسط ​​حدود ۴۳۰۰۰ درام AMD در روز، می‌توانید در یک هاستل خصوصی یا Airbnb اقامت کنید. هر وعده غذایی در رستوران مقرون به صرفه‌ای را که می‌خواهید بخورید و از چند نوشیدنی لذت ببرید. گاهی از تاکسی‌ برای رفت و آمد استفاده کنید. قطارهای بین شهری را سوار شوید و فعالیت‌های پولی بیشتری انجام دهید. مانند سوار شدن به تله‌کابین به سمت صومعه Tatev و شرکت در یک تور شراب سازی.

بودجه پیشنهادی لاکچری: با بودجه لوکس حدود ۷۷۰۰۰ درام AMD در روز، می‌توانید در یک هتل اقامت کنید. هر جایی که می‌خواهید غذا بخورید و بنوشید. ماشینی برای رفت و آمد کرایه کنید و هر تور و فعالیتی را که دلتان می‌خواهد انجام دهید. در واقع این فقط طبقه همکف تجمل است. آسمان حد ندارد. در کل هر کسی بسته به علاقه‌مندی خود خرج می‌کند. پس این مبالغ به صورت میانگین در نظر گرفته شده است.

 

جمع‌آوری لوازم ضروری در سفر به ارمنستان

چگونه در ارمنستان بگردیم

حمل و نقل عمومی در ارمنستان بهترین نیست اما گاهی کارتان را راه می‌اندازد. وب‌سایت‌های حمل‌ونقل عمومی به انگلیسی ترجمه نشده‌اند، بنابراین بهتر است از خوابگاه‌های خود برای استفاده از اتوبوس‌های محلی و بین‌شهری راهنمایی بخواهید. در بیشتر شهرهای ارمنستان راه رفتن از جایی به جای دیگر آسان است و فاصله زیادی مابین جاهای دیدنی نیست. مگر اینکه بخواهید به یک مکان گردشگری یا طبیعت در خارج از شهر بروید. درباره حمل و نقل عمومی ارمنستان بیشتر بدانیم:

ایروان دارای پنج مسیر اتوبوس واگن برقی است که هزینه آن حدود ۵۰ درام است. همچنین یک مترو با یک خط و ده ایستگاه و اتوبوس‌های عمومی وجود دارد. کرایه یک طرفه در اتوبوس و مترو حدود ۱۰۰ درام است. اگر به فرودگاه بین‌المللی زوارتنوتس پرواز می‌کنید، می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی به مرکز ایروان برسید. Aerotaxi تاکسی رسمی فرودگاه بین المللی ارمنستان است، اما توجه داشته باشید که رانندگان اغلب کنتور را روشن نمی‌کنند، بنابراین باید روی قیمتی که باید حدود ۳۰۰۰ درام AMD باشد، مذاکره کنید. یک بلیط اتوبوس حدودا ۳۰۰ درام است.

  • اتوبوس: حمل و نقل بین شهری در ارمنستان بهتر است با اتوبوس یا مینی‌بوس با اسم دیگر مارشروتکا انجام شود. اتوبوس‌های بین شهری نسبتاً ارزان هستند، اما پیمایش در ایستگاه‌های اتوبوس می‌تواند دشوار باشد زیرا انگلیسی به طور گسترده صحبت نمی‌شود. روز قبل از رسپشن هتل خود بخواهید که شخصی به شما کمک کند تا مشخص کنید به کدام اتوبوس نیاز دارید و بعد از رسیدن به ایستگاه فقط باید به دنبال آن اتوبوس بگردید. کرایه اتوبوس به طور متوسط ​​حدود ۷۱۶ درام در هر ساعت سفر است، اما حتی یک مسیر کوتاه نیز می‌تواند با توقف‌های زیاد، زمان زیادی را به طول بینجامد.
  • قطار: روزانه قطارهایی وجود دارد که گردشگران را از ایروان به گیومری (۳ ساعت)، یراشخ (یک ساعت و نیم)، آراکس (۱ ساعت)، آرارات (۱ ساعت)، و هرازدان (یک ساعت و نیم) می‌برد. در ماه‌های تابستان، خط هرازدان تا دریاچه سوان امتداد می‌یابد. قیمت بلیط یک طرفه بین ۳۵۰۰ تا ۱۲۵۰۰ درام است. بلیط قطار به شهرهای مجاور خارج از ارمنستان مانند تفلیس برای بلیط یک طرفه حدود ۹۸۰۰ تا ۱۲۰۰۰ درام هزینه دارد که می‌توانید بلیط خود را به صورت آنلاین در وب سایت رسمی راه‌آهن Railway.am خریداری کنید. قطارهایی که به طور منظم تردد می‌کنند، قطارهای آهسته‌ که یادگارهای دوران شوروی، کمی ناراحت کننده و فاقد امکانات معمولی هستند. با این حال، قطارهای سریع‌السیر مدرن و دارای تهویه مطبوع هم وجود دارد که هزینه بیشتری دارند و کمتر اجرا می‌شوند.
  • پرواز: تنها دو فرودگاه بین‌المللی در ارمنستان وجود دارد. بنابراین اگرچه سفر هوایی امکان‌پذیر است، اما مقرون به صرفه نیست. اغلب به دلیل توقف‌های متعدد، در زمان صرفه‌جویی نمی‌شود. شروع قیمت پرواز گیومری به ایروان از ۹۵۰۰۰ درام است.
  • کرایه ماشین: رانندگی مطمئنا راحت‌ترین راه برای رفت و آمد در ارمنستان است. اجاره ماشین گاهی اوقات می‌تواند به ۱۲۰۰۰ درام در روز هم برسد و هر چه روزهای بیشتری رزرو کنید، قیمت آن بهتر است. اگر در حال رانندگی هستید، مطمئن شوید که از قبل یک مجوز بین‌المللی رانندگی (IDP) دریافت کرده‌اید. چون برای رانندگی هر وسیله نقلیه به آن نیاز دارید.
  • اتوتوپینگ Hitchhiking : در ارمنستان هیچهایکینگ بسیار متداول است و لازم نیست مدت زیادی برای سواری صبر کنید. Hitchwiki بهترین وب سایت برای اطلاعات بیشتر و نکات مربوطه است.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در ایروان

هزینه فعالیت‌ها در ارمنستان:

برای اسکی در ارمنستان لازم است بلیطی در حدود ۱۲۰۰۰ درام AMD بخرید. در حالی که تله‌کابین رفت و برگشت به صومعه Tatev ۵۰۰۰ درام  AMD است. هزینه موزه‌ها معمولا بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ درام است. تورهای شراب تمام روز می‌تواند بیش از ۷۵۰۰۰ درام هزینه داشته باشد. در حالی که یک تور برای کارخانه شراب‌سازی معمولاً حدود ۳۷۰۰۰ درام برای هر نفر است.

 

۰۴ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران