هزینه سفر به ارمنستان در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
هزینه سفر به ارمنستان در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

آیا می‌خواهید سفری لوکس و رویایی را به سرزمین جذاب ارمنستان تجربه کنید و یا اینکه بودجه‌تان محدود است و به دنبال گشت و گذاری ارزان هستید؟ اهداف و الویت‌هایتان چیست؟ آیا سفری تجاری خواهید داشت و یا سفری انفرادی، خانوادگی و یا رمانتیک را در پیش دارید؟ حقیقت این است که موارد فوق نقش بسزایی در تعیین هزینه سفر به ارمنستان خواهند داشت و عواملی همچون روش سفر، مدت زمان سفر، فصل سفر، اقامتگاه، خورد و خوراک، استفاده از حمل و نقل در این کشور و تفریحات انتخابی، سفرتان را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

 

هزینه اخذ گذرنامه

لازم است بدانید برای سفر با تور ارمنستان، نیازی به ویزا ندارید و داشتن پاسپورت معتبر در این رابطه کفایت می‌کند که این امر در تعیین هزینه سفر به ارمنستان نقش دارد. در مجموع هزینه اخذ پاسپورت در سال ۱۴۰۲، عددی معادل ۲۰۴۰۰۰ تومان است. این مبلغ شامل ۱۰۰۰ تومان هزینه دریافت شناسه، ۵۰۰۰ تومان عوارض شهری، ۱۰۰۰۰۰ تومان به حساب خزانه داری استان و سایر هزینه‌ها از جمله هزینه خدمات پلیس +۱۰ و هزینه‌های پستی می‌شود.

هزینه عوارض خروج از کشور

این هزینه، بر اساس دفعات خروج از کشور تعیین می‌شود و در گیت‌های فرودگاه قابل پرداخت است. در این رابطه لازم است مقادیری معادل ۴۰۰۰۰۰ تومان برای اولین خروج در سال، ۶۰۰۰۰۰ تومان برای دومین خروج در سال و ۸۰۰۰۰۰ تومان برای سومین خروج در سال و پس از آن بپردازید.

روش‌های سفر به ارمنستان

می‌توانید با هواپیما، اتوبوس و یا ماشین شخصی خود را به ارمنستان برسانید. هر کدام از این روش‌ها، هزینه‌های متفاوتی را برایتان به همراه خواهند داشت:

  • هزینه سفر به ارمنستان با هواپیما:

تور ارمنستان هوایی، بیشتر مناسب مسافرانی است که با محدودیت زمانی مواجه هستند و می‌خواهند در کمترین زمان ممکن خود را به ارمنستان برسانند. در این صورت، می‌توان از پروازهای روزانه تهران – ایروان برخوردار شد که هزینه آن از  ۵/۷ میلیون تومان شروع می‌شود. مواردی همچون فصل سفر و انتخاب تور ارمنستان نیز، در تعیین این قیمت گذاری نقش دارند. در هر صورت بهتر است پرواز ارمنستان را قبل از سفر، از طریق شرکت‌های هواپیمایی مستقر در فرودگاه بین المللی امام خمینی رزرو نمایید.

 

۶ حقیقت جالب برای آشنایی با فرهنگ ارمنستان

ارمنستان

  • هزینه سفر به ارمنستان با اتوبوس

یکی دیگر از روش‌های سفر به ارمنستان، اتوبوس است که گزینه‌ای عالی برای بهره مندی از مناظر اطراف بوده و به کسانی که با گروهی از دوستان سفر می‌کنند پیشنهاد می‌شود. و اما در مورد هزینه این روش باید گفت قیمت بلیط اتوبوس از تهران به ایروان معادل ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت بلیط از ایروان به تهران، ۲ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ است.

  • هزینه سفر به ارمنستان با خودروی شخصی

هر چند اتوبوس گزینه‌ای عالی برای لذت بردن از مسیر سفر به ارمنستان است، اما نمی‌تواند جای مزایای گشت و گذار با ماشین شخصی را بگیرد. زیرا خودروی شخصی به شما امکان می‌دهد از توقف‌های دلخواه در هر قسمت از مسیر لذت ببرید و همچنین از فضای خصوصی بیشتری همراه خانواده‌تان برخوردار شوید. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر سری بزنید به مقاله قوانین رانندگی و کرایه خودرو در ارمنستان.

اما در این رابطه لازم است قبل از سفر مدارکی را تدارک ببینید که این امر نیز، به هزینه سفر به ارمنستان می‌افزاید:

-دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو: ۱۰۰۰۰۰ تومان

- هزینه گواهینامه بین المللی یک ساله: ۱۴۱۰۰۰ تومان

- هزینه پلاک بین المللی: ۴۲۵۰۰۰ تومان

- برچسب CD و IR : با ۵۴۰۰ تومان

- هزینه کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور: ۳۰۰۰۰ تومان

- بیمه بین المللی ماشین: این هزینه بسته به  داخلی یا خارجی بودن بیمه فرق می‌کند.

- هزینه هر لیتر بنزین در ارمنستان: حدود ۴۵۰ درام ارمنستان

 

واحد پول ارمنستان

قبل از هر چیز، برای تعیین هزینه سفر به ارمنستان در داخل این کشور نیز لازم است با وجه رایج آشنا شوید. واحد پول ارمنستان درام (AMD) است و بصورت سکه‌های ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ درامی و  یا اسکناس‌های  ۱۰۰، ۵۰۰، ۱۰۰۰، ۵۰۰۰، ۱۰۰۰۰ و ۲۰۰۰۰ درامی ارائه می‌شود. توصیه می‌کنیم قبل از سفر، حتما بخشی از پولتان را به درام چنج کرده و همراه داشته باشید. زیرا در میان مردمان ارمنستان، درام رد و بدل می‌شود. همچنین بهتر است با توجه به ارزش دلار و امکان چنج سریع آن، مابقی پولتان را به دلار با خود به ارمنستان ببرید.

 

۳ تور شگفت‌انگیز در سفر به ایروان

 

عکس: usfirstexchange.com

 

 

بهترین زمان سفر به ارمنستان

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، زمان نیز می‌تواند عاملی تعیین کننده در هزینه‌ سفر به ارمنستان باشد. اگر می‌خواهید از این هزینه‌ها بکاهید، پیشنهاد می‌کنیم ماه‌های سرد سال را برای این امر مدنظر داشته باشید. در فصول سرد که تعداد گردشگران کاهش می‌یابد، می‌توان از قیمت‌های پایین‌تر برای پروازها و اقامتگاه‌ها و برخی از جاذبه های توریستی برخوردار شد. اما به لحاظ آب و هوای مطبوع، بهترین زمان سفر اواسط بهار تا تابستان است. بنابراین همه چیز به اولویت‌های شما برمی گردد.

هزینه اقامتگاه در ارمنستان

عامل مهم دیگر در تعیین هزینه سفر به ارمنستان، نوع و سطح اقامتگاهی است که انتخاب می‌کنید. خوشبختانه در سفر به این کشور درخواهید یافت که انواع اقامتگاه‌ها از هتل های ۵ ستاره تا  هتل‌ها و هاستل‌های ارزان قیمت ارمنستان و همچنین آپارتمان در هر سطحی از بودجه و امکانات پذیرای مسافران تور ارمنستان هستند.

  • هزینه هتل در ارمنستان

محدوده قیمت اقامت در هتل‌های ارمنستان، از شبی ۲۳۳۹۲ درام برای هتل‌های ۳ ستاره، از شبی ۳۸۹۸۷ درام برای هتل‌های ۴ ستاره و از شبی ۷۰۱۷۷ درام برای هتل‌‌های ۵ ستاره شروع می‌شود.

  • هزینه آپارتمان در ارمنستان

آپارتمان، گزینه‌ای عالی برای آن دسته از مسافرانی است که به دنبال حریم خصوصی بیشتری از هتل هستند و عمدتا به صورت خانوادگی سفر می‌کنند. بسته به امکانات، متراژ و فاصله از جاذبه‌های گردشگری در شهری مانند ایروان، قیمت کرایه یک آپارتمان به طور متوسط، از شبی ۲۵ هزار درام شروع می‌شود.

  • هزینه هاستل در ارمنستان

این گزینه، به مسافران کوله گردی و کسانی پیشنهاد می‌شود که به دنبال کاهش هزینه سفر به ارمنستان هستند و ترجیح می‌دهند پولشان را بیشتر برای گشت و گذار و بهره مندی از جاذبه‌های توریستی خرج کنند. محدوده قیمت در یک هاستل ۴-۶ تخته معادل ۵-۷ هزار درام، در یک هاستل ۸ تخته، ۳-۴ هزار درام و در یک هاستل خصوصی ۲ نفره معادل ۱۰-۱۵هزار درام است.

  •  هزینه کمپینگ در ارمنستان

علاقمندان به طبیعت گردی که در عین حال به دنبال کاهش هزینه سفر هستند، از کمیپنگ در فضای باز بسیار لذت خواهند برد. کمپینگ در طبیعت رایگان است، اما برای کمپینگ در کمپ های حفاظت شده لازم است حداقل ۴۰۰۰ درام برای یک چادر ۲ نفره هزینه کنید. 

 

 

۱۰ هتل عالی در ایروان برای داشتن اقامتی راحت و دلپذیر در سفر

 ارمنستان

 

هزینه‌ خوردو خوراک در ارمنستان

این مورد نیز بسته به سطح سفرتان (ارزان، متوسط و لوکس)، می‌تواند بسیار متغیر باشد. بعنوان مثال یک وعده غذای خیابانی نظیر لاهماجون، کمتر از ۱۰۰۰ درام قیمت دارد. همچنین ممکن است بخواهید برای کاهش هزینه سفر به ارمنستان، خودتان آشپزی کنید که در این صورت لازم است قیمت‌هایی معادل ۱۲-۱۶ هزار درام را به صورت هفتگی برای تهیه مواد غذایی مدنظر داشته باشید.

اما با توجه به قیمت پایین غذاها، در این کشور پیشنهاد می‌کنیم از بهترین رستوران‌های ایروان در ارمنستان  بهره مند شوید و وقتتان را بیشتر صرف گشت و گذار و لذت بردن از جاذبه‌ها در سفر با تور ارمنستان نمایید. بطور کلی باید گفت هزینه یک وعده غذا در رستوران‌های ارزان و غذاکده‌های خیابانی ۳۰۰۰ درام بوده و این هزینه‌ها در رستوران‌های لوکس از ۹۰۰۰ درام و در فست فودها از ۲۵۰۰ درام شروع می‌شود.

 

۶ رستوران ویژه ایروان که می‌توانید خوشمزه‌ترین دلمه‌ها را در آنها نوش جان کنید

ارمنستان

 

نقش حمل و نقل در تعیین هزینه سفر به ارمنستان

برای رفت و آمد در شهرهای بزرگ ارمنستان مانند ایروان به انواع  وسایل حمل و نقل عمومی ارمنستان از جمله مارشروتکا، اتوبوس، مینی بوس، اتوبوس برقی، مترو و تاکسی دسترسی خواهید داشت که بالطبع هر کدام، هزینه‌های متفاوتی را برایتان به همراه دارند. برای سفرهای درون شهری قیمت‌ها عبارتند از:

  • اتوبوس: ۱۰۰ درام
  • مارشروتکا: ۲۰۰ درام
  • مترو: ۱۰۰ درام
  • مینی بوس: ۱۰۰ درام
  • اتوبوس برقی: ۵۰ درام
  • تاکسی: هزینه یک سفر از فرودگاه تا مرکز شهر ایروان، معادل ۶۰۰ درام است.

اما برای تعیین بخشی از هزینه سفر به ارمنستان در رفت و آمدهای بین شهری نیز باید بگوییم می‌توانید از مارشروتکا، اتوبوس، قطار در این رابطه با قیمت‌های زیر بهره مند شوید:

  • اتوبوس: حدود ۷۱۶ درام در هر ساعت سفر
  • قطار: قیمت بلیط یک طرفه، بین ۳۵۰۰ تا ۱۲۵۰۰ درام
  • کرایه خودرو: تا ۱۲۰۰۰ درام در روز

عکس: t-armenia.com

 

هزینه خرید سیم کارت در ارمنستان

عامل مهم دیگر در تعیین هزینه سفر به ارمنستان، قیمت سیم کارت ارمنستان است. می‌توانید سیم کارت را از از یکی از سه اپراتور اصلی یوکام ، ویوا- ام تی اس و بیلاین خریداری نمایید. قیمت سیم کارت‌های ویوا- ام تی اس بسته به حجم انتخابی، از ۲۵۰۰ تا ۹۵۰۰ درام متغیر است. بیلاین نیز سیم کارت‌های ۳۰ روزه با حجم نامحدود، در دو قیمت ۴۹۰۰ و ۷۹۰۰ ارائه می‌دهد. تعرفه اپراتور یوکام برای سیم کارت‌های ۱۰ گیگابایتی معادل ۲۹۰۰ و برای سیم کارت‌های ۳۰ گیگابایتی ۴۹۰۰ درام است.

 

هزینه تفریح در ارمنستان

و در نهایت، می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری زیر به صورت رایگان دیدن کنید:

اما برای بازدید از مراکز تفریحی و جاذبه‌های پرطرفدار زیر لازم است بلیط ورودی تهیه نمایید که طبیعتا این امر، به هزینه سفر به ارمنستان می‌افزاید:

  • موزه تاریخ ارمنستان: هزینه ورودی موزه تاریخ ارمنستان  ۲۰۰۰ درام  است.
  • موزه هنرهای مدرن ایروان: ۵۰۰ درام ارمنستان
  • گالری ملی ارمنستان: ۱۵۰۰ درام ارمنستان
  • باغ وحش ایروان: بسته به سن، بین ۵۰۰ - ۱۲۰۰ درام
  • پارک آبی آکواتک ایروان: بسته به خدمات مجموعه، بین ۶۰۰۰ - ۸۵۰۰ درام برای بزرگسالان و ۴۰۰۰ درام برای کودکان.

 

 

۷ رستوران عالی برای خوردن بهترین پیتزاهای ایروان

 ارمنستان

 

۱۸ آبان ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 28 مرداد 1402)

نظرات کاربران