آشنایی با تفریحات آبی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
آشنایی با تفریحات آبی استانبول

بسیاری از گردشگران تور استانبول اطلاعات کلی از تفریحات آبی استانبول را ندارند. به طوری که اغلب مسافرات تور استانبول را صرفا با مراکز خرید و جاذبه‌های تاریخی آن می‌شناسند. در حالی که این شهر زیبا به دلیل قرار گرفتن در کنار دریای اژه امکان لذت بردن از تفریحات آبی متنوعی را نیز برای مسافران فراهم می‌کند. چنانچه شما نیز عاشق آب تنی و تفریح در سواحل زیبا و بکر هستید اصلا نگران نباشید. چرا که سفر به استانبول پاسخگوی تمامی نیازهای شما در این خصوص خواهد بود. در ادامه مطالب همراه ما باشید تا شما را با جذاب‌ترین تفریحات آبی استانبول آشنا کنیم.

 

تور دو ساعته قایق خصوصی در بسفر استانبول

اگر به دنیال یک تفریح آبی لوکس در تور استانبول خود هستید، فرصت گشت و گذار با قایق خصوصی را در تنگه زیبای بسفر هرگز از دست ندهید. استانبول از جمله کلان شهرهای بسیار مهم ترکیه می باشد که از موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی برخوردار است. به این صورت که شهر استانبول توسط تنگه بسفر به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود. این اتفاق سبب شده تا گردشگران بتوانند فرصت بهره‌مندی از تفریحات‌ آبی را در طول سفر خود داشته باشند. یکی از پرطرفدارترین این تفریحات در میان گردشگرانی که به دنبال سفری لاکچری برای خود هستند کرایه قایق بادبانی خصوصی برای دو ساعت گشت و گذار در آب‌های بسفر است.

برای این منظور باید خود را به اسکله استانبول رسانده و بر قایق‌های بادبانی مخصوصی که برای تفریح مسافران وجود دارند، شوید.این یک فرصت بی‌نظیر برای یک سفر دریایی در امتداد سواحل اروپایی و آسیایی به صورت همزمان است. هنگام عبور از تنگه بسفر، از مناظر تماشایی کاخ دولما باغچه، کاخ چیراگان، کاخ بیلربی، قلعه روملی، قلعه آنادولو و دو پل بسفر لذت خواهید برد. شما می‌توانید این مکان‌های زیبا را با منظره ۳۶۰ درجه مشاهده کرده و یک روز متفاوتی را برای خود رقم بزنید. البته که تماشای چشم‌اندازهای زیبای استانبول تنها تفریح شما در این قایق بادبانی خصوصی نخواهد بود. چرا که می‌توانید در عرشه قایق دراز کشیده و حمام آفتاب بگیرید. اگر احساس گرما کردید می‌توانید در آب‌های زلال دریای اژه شیرجه زده و دل سیر شنا کنید.

بعد از کلی شنا وقت آن رسیده که کمی استراحت کنید. پس یک فنجان چای، قهوه یا هر نوشیدنی دیگری را در دست گرفته و دوباره به تماشای منظره زیبای اطراف بپردازید. در پایان قایق خصوصی بادبانی، شما را برای پیاده شدن به اسکله برمی‌گرداند.

 

سفر یک روزه از استانبول به شیلا و آگوا

شیلا و آگوا، دو تا از زیباترین جاذبه‌های ترکیه هستند که در فاصله بسیار کوتاهی از استانبول قرار دارند. بنابراین با سفر یک روزه می‌توانید به بازدید از آن‌ها رفته و روزی متفاوت و به یادماندنی را برای خود همراه با تفریحات آبی هیجان‌انگیز در سواحل دریای سیاه رقم بزنید. برای این منظور می‌توانید با تورهای یک روزه‌ همراه شوید. شیلا دارای مناظر طبیعی خیره کننده بسیار زیبایی است که صرفا تماشای آن‌ها خستگی کل سال را از تن شما بیرون خواهد کرد. در بازدید از شیلا فرصت رفتن به یک کافه یا رستوران محلی را خواهید داشت. هنگامی که در شیلا هستید، به آبتنی در ساحل زیبای آن رفته و ساعت‌ها زیر آفتاب دراز بکشید. ساحل شیلا با ماسه‌های طلایی نرم اوج آرامش را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

مقصد بعدی این سفر یک روزه آگوا خواهد بود که می‌توانید خود را غرق بازارهای محلی آن کرده و از زیبایی‌های طبیعی این شهر کوچک که بین دو رودخانه و همچنین خط ساحلی دریای سیاه واقع شده است، لذت ببرید. از دریاچه پنهان در کارامان دره (Karamandere) دیدن کرده و در محیط سرسبز و دنج آن استراحت کنید. برای هیجان دادن به بازدید خود از آگوا می‌توانید قایقی را اجاره کرده و برای کاوش مکان‌های باستان‌شناسی در جزایر صخره‌ای وارد آب شوید.

 

معرفی کارت موزه استانبول و استفاده از آن

 

بازدید از کاس و ساحل لیماناگزی

از دیگر مکان‌های دوس داشتنی استانبول برای لذت بردن از تفریحات آبی، کاس و ساحل لیماناگزی است. کاس یکی از مکان‌های کمیاب در تور ترکیه می‌باشد که زیبایی‌های طبیعی آن هنوز بکر باقی مانده‌اند. آب‌های شفاف و گنجینه‌های زیبای زیر آب مواردی هستند که در این مکان شما را مجذوب خود خواهند کرد. خلیج‌های اطراف کاس به‌طور خاصی زیبایی‌ هستند و هر گردشگری را عاشق خود می‌کنند. به لطف خط ساحلی پر پیچ و خم آن، خلیج‌های زیادی در امتداد کاس وجود دارد که یکی از دیگری زیباتر هستند. از جمله دیدنی‌ترین بخش‌های این سفر اوزون چارشی (Uzun Carsi) و لیماناگزی (Limanagzi) هستند که فقط با قایق قابل دسترسی می‌باشند.  برای بازدید از کاس و ساحل لیماناگزی باید خود را آماده یک سفر یک روزه در استانبول کنید. قایق بندر کاس صبح‌ها در ساعت ۱۰:۰۰ حرکت می‌کند. اولین ایستگاه آن خلیج یاریلگان در دوازده جزیره است. در اینجا می‌توانید به غواصی برای کشف دره و کشتی غرق شده شگفت انگیز مشغول شوید. سپس قایق شما را به نقطه دیگری از خلیج رودخانه کوچک خواهد برد که مکان بسیار دوست داشتنی برای آبتنی است. هنگامی که گردشگران در آب شنا می‌کنند، ناهار تازه در کشتی آماده می‌شود. پس از صرف ناهار نوبت حرکت به مقصد بعدی، یعنی جزیره کبوتر، برای شنا می‌رسد. جزیره کبوتر دارای آب بسیار زلال می‌باشد که می‌توانید ماه‌های رنگارنگی را که در اطراف شما شنا می‌کنند را تماشا کنید.  توصیه می‌کنیم در این سفر عینک شنا با خود به همراه داشته باشید تا حین آبتنی از تماشای دنیای زیر آب، ماهی‌ها و لاک‌پشت‌های زیبا نیز لذت ببرید. آخرین ایستگاه شما خلیج لیماناگزی خواهد بود.

 

آشنایی با معروف‌ترین مسجدهای استانبول

 

سفر با کشتی کروز به سمت بویوک آدا

سفر با تور استانبول بدون بازدید از بویوک آدا (Büyükada) به معنای جزیره بزرگ ناتمام خواهد بود. برای این منظور می‌توانید با تور کشتی کروز همراه باشید. این کشتی سفر خود را از طریق تنگه بسفر به سمت جزایر پرنس آغاز می‌کند. ایستگاه نهایی نیز بویوک آدا خواهد بود که مکانی مملو از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیار زیبا است. بازدید از عمارت‌های به جا مانده از دوران عثمانی، پیاده‌روی در خیابان‌های آرام، کالسکه سواری و دوچرخه‌سواری از جمله تفریحاتی هستند که در مقصد این سفر دریایی می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. چنانچه قصد شنا و آبتنی را دارید باید به یکی از سواحل بویوک آدا رفته و در آنجا از تفریحات آبی لذت ببرید.

 

معرفی زیباترین کاخ‌های استانبول

 

بازدید از پارک‌های آبی استانبول

قطعا یکی از مهیج ترین تفریحات آبی که می‌توان تجربه کرد، رفتن به پارک آبی است. خوشبختانه استانبول دارای پارک‌های آبی متعددی بوده و گردشگران می‌توانند با توجه به موقعیت مکانی خود یکی از نزدیک‌ترین آن‌ها را انتخاب کرده و روزی سرگرم‌کننده همراه با تفریحات آبی هیجان‌انگیزی را داشته باشند. از جمله معروف‌ترین پارک‌های آبی استانبول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویالند (Vialand)
  • موی پارک (MOI Park)
  • مارینا آکوا پارک واترلند (Marina Aquapark Waterland)
  • آکوا کلاب دلفین (Aqua Club Dolphin)
  • کولسویم آکوا پارک (Colsieum Aquapark)

 تمامی این پارک‌ها دارای سرسره‌های شیب‌دار هیجانی و استخرهای مخصوص شنا هستند. شما می‌توانید ساعت‌ها  به همراه کودکان خود در این پارک‌ها بوده و از تمامی تفریحات آبی هیجان‌انگیزی که دوست دارید نهایت بهره را ببرید. هر چند که برخی از سرسره‌ها و تفریحات آبی مناسب کودکان نیست اما استخرهای مخصوص افراد سن پایین نیز وجود دارد که می‌توانید کودکان خود را در آنجا گذاشته و خود با خیال راحت به ساعت‌ها تفریح مشغول شوید.

 

برنامه‌ریزی برای رفتن به سواحل زیبای استانبول

در این مقاله فرصت‌های متنوعی از تفریحات آبی را که در استانبول می‌توانید از آن ها لذت ببرید را معرفی کردیم. اغلب این تفریحات نیاز به سفرهای یک روزه داشته و شاید برای بسیاری از افرادی ککه با محدودیت زمانی روبرو هستند مناسب نباشند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید اصلا نگران نباشید. چرا که استانبول به عنوان یکی از شهرهای ساحلی ترکیه دارای سواحل متعدد و زیبایی می‌باشد که دسترسی به آن‌ها برای گردشگران چندان دشوار نیست. از زیباترین سواحل استانبول برای کمی شنا و لذت بردن از تفریحات آبی عبارتند از:

  • ساحل ترو بلو (True Blue Beach)
  • ساحل بیبی لون (BabyLone Beach)
  • ساحل بورچ (BURC Beach)
  • ساحل اوزونیا (Uzunya Beach)
  • ساحل دالیا (Dalia Beach)
  • ساحل گلدن (Golden Beach)
  • ساحل نان استاپ (NonStop Beach)
  • ساحل سولار (Solar Beach)
  • ساحل سوما (Suma Beach)

تمایم سواحل نام برده شده دارای فضای اختصاصی برای دراز کشیدن زیر آفتاب و شنا کردن هستند. به طوری که در اغلب آن‌ها تخت‌های مخصوص ساحلی قرار دارند. همچنین تفریحات آبی متنوعی مثل پاراسل، بنانا، شاتل و ... نیز ارائه می‌شوند.

 

بهترین هتل‌های منطقه بی‌اغلو استانبول

۲۲ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران