تفریحات خانوادگی محبوب در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
تفریحات خانوادگی محبوب در استانبول

استانبول شهری رنگارنگ و زیباست که تفریحات متنوعی و جاهای متعددی را پیش روی توریست‌ها می‌گذارد. جاهای بسیار زیادی هستند که در پایتخت فرهنگی ترکیه می‌توانید به دیدنشان بروید اما اگر به صورت خانوادگی به تور استانبول رفته‌اید، بهتر است به سراغ فعالیت‌هایی بروید که همه‌ی اعضای خانواده از انجامشان لذت ببرند. تفریحات و جاهایی که در این نوشته برایتان در نظر گرفته‌ایم، محبوب‌ترین جاذبه‌‌های توریستی خانوادگی در استانبول به شمار می‌روند.

 

روزی شاد در تم پارک ویالند استانبول (VIALAND Tema Park)

یکی از جاهایی که حتما در سفر خانوادگی خود باید در استانبول به سراغش بروید، تم پارک ویالند استانبول است. این مجموعه بزرگ و جذاب با بازی‌های متنوع و زیادی که دارد، برای تمامی اعضای خانواده در هر سنی جذاب بوده و با انبوهی از بازی‌های مختلف برای کوچک‌تر‌ها و سواری‌های هیجان‌انگیز برای بزرگ‌ترها از شما پذیرایی می‌کند. این مجموعه البته بخش‌های متنوع زیادی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به بازی‌های کامپیوتری، مرکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع، سینما و ... اشاره کرد. ویالند از نظر ظاهری نیز یکی از زیباترین پارک‌های بازی ترکیه است و در آن‌جا می‌توانید، عکس‌های خانوادگی زیبایی را همراه فرزندان خود ثبت نمایید.

آدرس: Yeşilpınar, Şht. Metin Kaya Sk. No: 11/1, 34065 Eyüpsultan

 

بازدید از سازه‌های مینیاتوری در پارک مینیاتورک استانبول (Miniaturk)

مینیاتورک یکی از مراکز تفریحی خاص در استانبول است که همه از بودن در آن‌جا لذت خواهند برد. جایی به بزرگی ۶۰ هزار متر مربع که در منطقه بی‌اغلوی استانبول واقع شده و در این مکان، ابنیه مهم ترکیه به صورت مینیاتوری ساخته شده و در فضای روباز به نمایش گذاشته شده‌اند. این مکان کار خود را با اسم دیگری در سال ۲۰۰۳ آغاز کرد و به مرور گسترش پیدا کرده و ماکت‌های بیشتری به آن اضافه شد و حالا ۱۳۶ بنا از دوره‌های مختلف را در آن‌جا کار گذاشته شده است که شامل مساجد، شهرهای باستانی، مقبره‌ها و ... می‌شود. پارک منیاتورک در استانبول دارای فضای سبز بزرگی هم هست و می‌توانید در آن‌جا آزادانه بگردید و عکاسی کنید.

 

زیباترین باغ‌ها و پارک‌های استانبول

آدرس: Örnektepe, İmrahor Cd. No:7, 34445 Beyoğlu

 

روزی هیجان‌انگیز در پارک بازی سرپوشیده مویپارک استانبول (Moipark)

مویپارک یکی از محبوب‌ترین مراکز تفریحی در استانبول است که به خاطر داشتن فضای سرپوشیده، هر زمان از سال و در هر شرایط آب و هوایی می‌توانید به آن‌جا رفته و همراه فرزندان خود به تفریح بپردازید. در این مکان که دو طبقه از مرکز خرید استانبول را به خود اختصاص داده، ۱۲ هزار متر مربع فضا اختصاص داده شده و بازی‌های آن‌ نیز تنها برای کودکان و نوجوانان نیست و تجهیزات مخصوص برای جوان‌ها و بزرگ‌ترها و همچنین فعالیت‌های متنوع خانوادگی در نظر گرفته شده است. یکی از جذابیت‌های مویپارک استانبول، تم خاص و فضایی مانند و دکور زیبای آن‌جاست که لذت بودن در آن‌جا را بیشتر هم می‌کند. همچنین شما می‌توانید، در ادامه از دیگر امکانات مرکز خرید استانبول از جمله سینما، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها هم استفاده کنید.

آدرس: Mahmutbey, Süleyman Demirel Blv, 34490 İkitelli Osb/Başakşehir

 

تماشای ماهی‌های رنگرانگ در آکواریوم استانبول (Istanbul Aquarium)

اگر به دنیای زیر آب علاقه دارید و می‌خواهید این دنیا را با فرزندان و اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر با تور استانبول، سری به آکواریوم استانبول بزنید. این مجموعه دارای ۱۷ محیط آبی متفاوت و آکواریوم‌های بسیار بزرگ بوده و بیش از ۱۷ هزار موجود آبی مختلف را در خود نگه می‌دارد. تم‌ها متفاوت آکواریوم‌ها در کنار وجود چندین نوع ماهی و آبزی خاص از جاهای مختلف دنیا، باعث شده تا این محل برای بچه‌ها به یک ماجراجویی فراموش نشدنی بدل شده و مسلما بزرگ‌‌ترها هم از بودن در آن‌جا لذت ببرند.

 

۴ پارک ماجراجویی جذاب در استانبول

آدرس: Şenlikköy, Yeşilköy Halkalı Cd. No:93, 34153 Florya

 

تفریحات زمستانی در پارک برفی اسنوپارک استانبول (Snowpark)

پارک برفی استانبول شاید شبیه به نمونه‌ی دبی یا بعضی دیگر از کشورها خیلی بزرگ نباشد، اما مکانی جذاب بوده که در آن‌جا بازی‌های مختلفی را می‌توانید تجربه کنید. دمای این پارک در هر زمانی از سال -۴ درجه بود و حتی در روزهای گرم و تابستانی استانبول نیز، می‌توانید به این محل رفته و همراه خانواده به برف بازی بپردازید. اگر در تور استانبول به این پارک برفی جذاب بروید، می‌توانید به اسکی در مسیرهای مشخص شده، تویوب سواری و کارهایی از این دست بپردازید. اسنوپارک در مرکز خرید توریوم قرار گرفته و بعد از بازی و تفریح، می‌توانید به سراغ باقی بخش‌های این مرکز خرید جذاب نیز بروید.

آدرس: Turgut Özal Mh. 68. Sok. Torium AVM No:50, 34510 Esenyurt

 

انجام بازی‌های خاص در پارک ماجراجویی فوراستانبول (Forestanbul)

فوراستانبول بدون شک، مجهز‌ترین و بهترین پارک ماجراجویی در کل ترکیه است که با داشتن امکانات عالی، مسیرهای بازی برای کودکان و نوجوانان و همچنین جوانان و بزرگسالان را مهیا کرده است تا همه بتوانند در آن‌جا از انجام فعالیت‌های مختلف لذت ببرند. این مکان دارای زیپلاین، مسیرهای صخره‌نوردی آسان و سخت و کارهایی از این دست نیز داشته و با توجه به این که در یک محیط جنگلی فوق‌العاده زیبا واقع شده است، فضایی واقعا عالی را برای خانواده‌ها آورده. البته فوراستانبول در یک فضای باز واقع شده و مسلما در روزهای سرد سال نمی‌توان به آن‌جا رفت.

 

فعالیت‌های جذاب در بی‌اغلو، استانبول

آدرس: aşdelen, Taşdelen cad, Mesire Alanı, 34000 Çekmeköy

 

موزه‌ی خوشمزه شکلات پلیت استانبول (Pelit Chocolate Museum)

بعید است کسی از رفتن به موزه شکلات ناراضی باشد! این مکان از معدود موزه‌هایی است که می‌توانید، بچه‌ها را با خود ببرید و مطمئن باشید که آن‌ها هم از بودن در این مکان لذت ببرند. البته باید مراقب باشید تا کوچک‌ترها، بخشی از ماکت‌های شکلاتی گران‌قیمت این محل را نخورند! این موزه جاذبه‌های جالب دارد که مهم‌ترین آن‌ها، ماکت‌های مختلفی است که کاملا از شکلات ساخته شده‌اند. محل‌هایی برای خرید شکلات نیز در این محل وجود دارد.

آدرس:  Koza Mahallesi 1678 Sk. No:19 Sanayi Mahallesi Evren Sanayi Sitesi Akbatı A.V.M. Arkası, 34538 Esenyurt

 

روزی در طبیعت جنگل بلگراد استانبول (Belgrad Forest)

اگر دوست دارید روزی را همراه با خانواده در سفر به استانبول به سراغ طبیعت این شهر بروید، حتما پیشنهاد می‌کنیم، سری به جنگل بلگراد بزنید. این پارک جنگلی بزرگ و زیبا دارای امکانات خیلی خوبی بوده و بسیاری از مردم شهر نیز آخر هفته‌ها به آن‌جا می‌آیند. مسیرهای پیاده روی، آلاچیق‌هایی برای پیک نیک و سرویس بهداشتی و ... در این محل تعبیه شده و البته نباید فراموش کنید که بیش از ۷۰ گونه پرنده مختلف در میان شاخ و برگ درختان جنگل بلگراد زندگی می‌کنند که به جذابیت‌های این محل می‌افزاید.

آدرس: Kemer, 34450 Sarıyer

 

عکس‌هایی جالب در موزه توهم استانبول بگیرید (Illusion Museum)

این مکان‌ها بیشتر از این که اسم موزه را یدک بکشند، گالری‌هایی برای گرفتن عکس‌های سلفی یا عکس‌هایی جالب هستند. دکورهای خاصی که در این محل گذاشته شده، با استفاده از پرسپکتیو و دیگر تکنیک‌های بصری، سعی در ایجاد توهم دارد و اگر از زوایایی خاص از آن‌ها عکس بگیرید، می‌توانید یک قاب متفاوت و ماندگار را برای خودتان ثبت نمایید. موزه توهم استانبول، دکورهای بسیار متنوع و رنگارنگی دارد و حتما همه‌ی اعضای خانواده از رفتن به آن‌جا استقبال خواهند کرد!

 

بهترین هتل‌های محله کادیکوی استانبول

آدرس: Asmali Mescit, İstiklal Cd. No:180 D:4B, 34430 Beyoğlu

 

تماشای گل‌ها و گیاهان مختلف در باغ گیاه‌شناسی باکیرکوی استانبول (Bakirkoy Botanical Park)

باغ گیاه‌شناسی باکیرکوی فضایی به بزرگی ۹۶ هزار متر مربع از شهر را در بر می‌گیرد و تخمین زده می‌شود که بیش از ۲۶۲ هزار گیاه مختلف در آن‌جا وجود دارد که شامل درختان ۴۰-۵۰ ساله و انواع گل‌ها و گیاهان می‌شود. برکه‌ای زیبا و مسیرهای پیاده‌روی در میان باغ‌های گل، باغ گیاه‌شناسی باکیرکوی را به فضایی عالی برای قدم زدن و گشت و گذار بدل کرده و حتی محل‌هایی برای پیک‌نیک نیز در آن‌جا وجود دارد. البته بهتر است اواخر بهار که باغ در بهترین شرایط است از آن‌جا دیدن نمایید.

آدرس: Osmaniye Mahallesi Incirli Kavsağı D-100 Yanyolu Bakırköy

 

مرکز تفریحی هاپالوپا را نیز در استانبول فراموش نکنید (HUPALUPA)

هاپالوپا یکی از پارک‌های بازی خاص در استانبول است که البته بیشتر برای کودکان و نوجوانان بوده اما با توجه به جذابیت بالای آن‌جا، حتما باید از این مکان نیز اسم می‌بردیم. یکی از بخش‌های بسیار محبوب این پارک، سالن بزرگ ترامپول آن است که بسیار بزرگ بوده و در کنار چندین و چند ترامپولین، دارای بازی‌های خاص پرشی نیز هست. در هاپالوپا ستخرهای توپ بزرگ، دیوارهای مختلف برا صخره نوردی کودکان و نوجوانان، ماشین برقی، بازی‌های ماجراجویی و خیلی چیزهای دیگر وجود داشته و بزرگ‌ترها نیز فضای مخصوص به خود را برای استراحت و صرف نوشیدنی و غذا دارند.

 

انتخاب بهترین کروزهای شبانه استانبول

آدرس: Ataşehir Atatürk, Ataşehir Blv., 34758 Ataşehir

 

موزه انگیزه استانبول (Museum of Motivation)

یکی دیگر از مکان‌های خاص با دکورهای بزرگ و استثنایی که به درد عکاسی می‌خورد و دکورهای مخصوصی دارد که می‌توانید در میان آن‌ها، چندین عکس جالب توجه ثبت کنید. موزه انگیزی دارای ۷ سالن با تم‌های مختلف داشته که شامل اتاق توهم، استخر بزرگ توپ، زرافه دیجیتال، تکنولوژی سلفی و ... می‌شود. نورپردازی شگفت‌انگیز، استفاده از رنگ‌های شاد و تفاوت بسیار زیاد بین هر کدام از سالن‌ها باعث می‌شود تا این مکان واقعا به جایی لذت‌بخش بدل شود.

آدرس: Barbaros, 34746 Ataşehir

 

تورهای کشتی‌سواری به جزایر استانبول

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که پیشنهاد می‌کنیم در روزهای گرم سال وقتی به تور استانبول می‌روید، به صورت خانوادگی آن را تجربه کنید، سوار شدن بر کشتی‌های مخصوصی است که شما را به جزایری پرنس می‌برند. جزایری در دل آب‌های اطراف استانبول که دارای سواحل زیبا، فضایی آرام و مناظری درخشان هستند.

 

ماجراجویی در محله ببک، استانبول

منبع

 

۲۰ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران