۱۰ بستنی‌فروشی محبوب در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۱۰ بستنی‌فروشی محبوب در استانبول

بستنی یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین دسرهای دنیاست که کم‌تر کسی را می‌بینیم که به آن علاقه نداشته باشد، پیر و جوان همه از خوردن بستنی لذت می‌برند و مقالات و آمارهایی وجود دارد که اثر شادی بخشی بستنی خبر می‌دهند. شاید همین باشد که هر گوشه‌ای از دنیا که می‌روید آن را با کمی بومی سازی خواهید یافت. ترکیه سبکی از بستنی مخصوص به خودش به نام دوندورما را دارد که به شدت خوشمزه و جذاب است و متاسفانه آنچنان از شهرت بالایی در دنیا مثل ژلاتو و انواع دیگر بستنی‌ها برخوردار نشده است. تور استانبول پر از شگفتی است و یکی از جنبه‌های شیرین و دلخواهش ماجراجویی در بهترین بستنی فروشی‌های آن است. همانطور که قبلا معروف‌ترین دسر فروشی‌های استانبول را معرفی کرده‌ایم، در ادامه با ما همراه شوید تا با ۱۰ بستنی‌فروشی محبوب در استانبول آشنا شوید.

 

درباره دوندورمای ترکی

بستنی ترکی یا همان دوندورما نوعی فراورده غلیظ و شیرین از شیر است و با سرعت کندتری آب می‌شود، هم مثل ژلاتو طعم‌های خلاقانه‌ای دارد و شما حین خوردن می‌توانید با جویدن مزه آن را بهتر به روح و جان‌تان ببرید. از صمغ‌های طبیعی گرفته تا عطر و طعم ارکیده‌ها و گل‌های وحشی و تا طعم‌های ترد مغزی، یا طعم شیرین میوه‌ای، انواع بستنی در تور استانبول بی‌پایان است. بنابراین چه گیاهخوار باشید چه دیابت داشته باشید، اصلا جای نگرانی وجود ندارد چون استانبول شهری برای همه است.

۱- گیراندولا در استانبول (Girandola)

در این فروشگاه بستنی بسیار جذاب که در محله اسکودار در استانبول واقع شده می‌توانید ترکیبی از انواع اسکوپ‌های بستنی با تزئینات روی آن را خودتان انتخاب کنید اگرچه کارشناسان آن‌ها در منو ظروفی با تزئینات جذاب را از قبل تهیه و در منویشان قرار داده‌اند. طعم‌ها به شدت خلاقانه و متنوع است و عملا می‌مانید چه چیزی را انتخاب کنید! طعم‌های نادری مثل موهیتو و آوکادو به شدت مهمانان را وسوسه می‌کند تا همه را امتحان کنند. اگرچه تمام این طعم‌ها فوق‌العاده و اشتهاآور هستند اما زیاده روی نکنید که هم معده درد می‌گیرید و هم مغزتان یخ می‌زند!

آدرس: Acıbadem, Çeçen Sok. No:25, 34660, 34660 Üsküdar/İstanbul, Türkiye

 

۲- دوندورماچی یاشار اوستا در استانبول (Dondurmacı Yaşar Usta)

برای افرادی که دوست دارند استانبول را همچون ساکنان محلی این شهر تجربه کنند این فروشگاه رنگارنگ لذت پنهانی است. نکته جذاب این که آن‌ها تا ۲ صبح باز هستند و جوانان شبگرد علاقه زیادی دارند که به آنها سر بزنند و ممکن است که با دانشجویان روبرو شوید و ساعات بامدادی را در حال خوردن بستنی هستند. قیمت بستنی‌ها بسیار مناسب است و طعم‌ها نیز بسیار متنوع هستند و همین باعث شده تا طرفداران زیادی را برای خودش داشته باشد. در یک شبگردی در استانبول حتما به این بستنی فروشی بروید و گردش‌تان را تکمیل کنید.

آدرس: Bostancı, Prof. Dr. Ali Nihat Tarlan Cd No:34 D:No:34/A, 34744 Kadıköy/İstanbul, Türkiye

 

۳- کریمریا میلانو در استانبول (Cremeria Milano)

این برند بستنی فروشی در استانبول شبیه به بستنی نعمت ما در ایران که شعبه‌های زیادی دارد در استانبول دارای چندین شعبه است و شما می‌توانید در محلات پرتردد و توریستی مثل محله بشیکتاش و محله شیشلی و محله کادیکوی آن را پیدا کنید! این بستنی فروشی با سبک و سیاق ایتالیایی یکی از بهترین تجاربی است که می‌توانید در استانبول داشته باسید و حس کنید واقعا در اروپای روستایی با خیابان‌های سنگفرش شده قرار دارید. با تم کلاسیک و روستایی آن، شما را شگفت زده خواهد کرد که چقدر آن‌ها با طعم هایشان بلند پرواز و فوق العاده هستند. همان‌قدر که ایتالیا جذاب و دیدنی است شعبات آن‌ها در لطراف دریا هم افسانه‌ای و خاطره‌انگیز است.

آدرس: Harbiye, Maçka Cd. No:16, 34367 Şişli/İstanbul, Türkiye

 

۴- مشهور دوندورماچی علی اوستا در استانبول (Meşhur Dondurmacı Ali Usta)

اگر در حال گشت و گذار در سمت آسیایی استانبول هستید قبل از هر کاری حتما سری به این ببستنی فروشی معروف بزنید و به لحظات‌تان رنگ و طعم‌های فوق‌العاده اضافه کنید! تنها با ۲۰ دقیقا از اسکله اسکودار می‌توانید خودتان را به این بستی فروشی برسانید. اینجا، مکانی است که می‌توانید قبل از ورود به خانه/موزه Barış Manço در آن مکث کنید و از مزه بی‌نظیر بستنی‌ها لذت ببرید. از طرف دیگر، اگر با دوستانتان به این مکان می‌روید، ممکن است بخواهید یک یا دو بستنی قیفی بگیرید تا در پارک محلی مودا از خوردن‌شان لذت ببرید. اگر حوصله راه رفتن ندارید، طراحی شیک و آینده نگر این بستنی هم برای نشستن روی صندلی‌ها و گپ و گفت عالی است. آن‌ها منویی متنوع از انواع بستنی‌های شکلاتی و قهوه دارند که دوست داران شکلات را با تزئینات آجیلی راضی نگه می‌دارند، با این‌همه اگر در انتخاب طعم‌ها مطمئن نیست فقط کافی است از آن‌ها بپرسید تا کارکنان خوش برخوردشان شما را راهنمایی کنند. به علاوه آن‌ها تا ۳ صبح باز هستند و از شبگردان کنجکاو استقبال می‌کند.

آدرس: Caferağa, Moda Cd., 34710 Kadıköy/İstanbul, Türkiye

 

۵- دوندورماچی در استانبول (Dondurmacci)

فروشگاهی دنج و جذاب در لندن یا نیویورک را تصور کنید، اینجا همان سبک و سیاق را با تجربه می‌کنید با جوی جوانانه. البته هدف فروشگاه فقط جذب جوانان نیست. همچنبن باید اشاره کنیم که این بستنی فروشی برای آن‌هایی که عاشق بستنی هستند انتخابی دلچسب و دلخواه است که می‌توانند طعم‌های تخیلی مانند گل رز، زعفران، اسطوخودوس و حتی دارچین شکلاتی چیلی را امتحان کنند. علاوه بر این، با ترکیبات گیاهی و استفاده از استویا، کسانی که رژیم دارند هم می‌توانند چیزی برای لذت بردن در اینجا پیدا کنند. مهم نیست چند بار به اینجا سر می‌زنید هر بار که از این محله رد می‌شوید دلتان هوس بستنی‌های آن‌ها را می‌کنید.

آدرس: Teşvikiye, Şakayık Sk. 11/E, 34365 Şişli/İstanbul, Türkiye

 

۶- بایلان در استانبول (Baylan)

این بستنی فروشی افسانه‌ای که در سال ۱۹۲۳ شروع به کار کرد حالا دارای دو شعبه فعال در دو نقطه عالی شهر یکی در بشیکتاش و دیگری در کادیکوی است که با روش‌های صد ساله تولید بستنی طعم‌های بی‌نظیری را ارائه می‌دهد و اگر منوی آن‌ها، برای شما آنچنان چشمگیر نبود احتمالا مناظر اطراف شما را عاشق خودش کند. شعبه بشیکتاش درست در کنار آب قرار گرفته و با داشتن دو فضای سرپوشیده و باز به شما امکان این را می‌دهد تا در عرشه‌ای رو به دریا از دسر شیرین و بی‌نظیرتان لذت ببرید. همچنین آن‌ها منویی مفصل از انواع غذاها را ارائه می‌دهند که از ناهار تا عصرانه و شام شما را پوشش می‌دهد بنابراین می‌توانید برای صرف هر وعده‌ای که دوست داشتید به آن‌ها پناه ببرید و بعد از خوردن غذا از بستنی‌های متنوع سفارش دهید و روزتان را تکمیل کنید. اگرچه این رستوران کمی گران قیمت است اما حس سیندرلا و عصری جادویی را به شما می‌دهد.

آدرس: Bebek, Cevdet Paşa Cd. No:52 D:54, 34766 Beşiktaş/İstanbul, Türkiye

 

۷- ورو ژلاتو در استانبول (vero gelato)

استانبول همیشه اینطور است که فرقی نمی‌کند با بچه‌ها به نزدیک‌ترین پارک بروید و یا در منطقه‌ای شلوغ گشت بزنید چون به هر حال این حس را دارید که انگار کمی جادو در هوا جاری است! حالا تصورش را بکنید که یک بستنی فروشی فوق‌العاده ایتالیایی در چنین مقصدی چه خواهد بود. البته شهرت ورو ژلاتو فقط به مواد فصلی تازه تا صاحب ایتالیایی آن نیست بلکه اینجا با مدیریت زنان به گونه‌ای طراحی شده است که به شما این حس را بدهد هر آن ممکن است با پری و جادو روبرو شوید. کارکنان اینجا به زبان انگلیسی مسلط هستند و گزینه‌های دسر به غیر از بستنی برای افرادی که تمایل به خوردن آن دارند هم در دسترس قرار داده شده است. همچنین برخی نسخه‌های بدون شکر دسر و بستنی هم برای افرادی که رژیم‌های خاصی دارند هم موجود است.

آدرس: Caddebostan, Bağdat Cd. No:264 D:A4, 34728 Kadıköy/İstanbul, Türkiye

 

۸- داملا دوندورما در استانبول (Damla Dondurma)

داملا دوندورما جایی بدون میز و صندلی‌های لوکس، یکی از بهترین بستنی‌های استانبول را سرو می‌کند و اگر این برای شما از درجه اهمیت بالایی برخوردار نیست حتما باید سری به آن‌ها بزنید و طعم افسانه‌ای بستنی‌هایشان را امتحان کنید. شما می‌توانید بستنی را به صورت قیفی یا لیوانی و یا اسکوپ سفارش دهید و برای تزئین روی آن از خورده‌های آجیل استفاده کنید و لذتش را ببرید. در اینجا تنوع کمتری در طعم وجود دارد، اما آن‌ها همه سعی‌شان را می‌کنند و همانی که انجام می‌دهند را به بهترین نحو ارائه می‌دهند. به علاوه آن‌ها بطری‌هایی از نوشیدنی تخمیر شده زمستانی، بوزا را هم می‌فروشند و تجربه‌ای محلی و جذاب ایجاد می‌کنند.

آدرس: Feriköy, Kurtuluş Cd. 110/A, 34377 Şişli/İstanbul, Türkiye

 

۹- مینی دوندورما در استانبول (Mini Dondurma)

این بستنی فروشی بی نظیر در نقطه‌ای کوچک در ببک واقع شده و دوندورما را همراه با آجیل و سس سرو می‌کند و طعم آن‌ها به قدری فوق العاده است که مقابل آن همیشه صفی از مردم در حال انتظار وجود دارد و بعید است اصلا بتوانید جایی برای نشستن برای خودتان پیدا کنید. با این همه این بستنی فروشی کوچک مکانی عالی برای امتحان کردن مزه‌های بهشتی و همچنین پیاده‌روی دلچسب در خطه ساحلی نزدیک آن است که بهتر است آن را از دست ندهید.

آدرس: Bebek, Cevdet Paşa Cd. 38/A, 34342 Beşiktaş/İstanbul, Türkiye

 

۱۰- جلاتریا بوناچی در استانبول (gelateria bonacci)

این دسرفروشی بی‌نظیر ایتالیایی با طراحی اخلی مدرن، شیک و کرم رنگ خود جایی عالی برای امتحان کردن بستنی‌های خوشمزه است. البته منوی آن‌ها شامل موارد مختلفی مثل انواع قهوه‌ها و شکلات داغ هم می‌شود و چون تا نصفه شب باز است شبگردهای کنجکاو در پایان یک روز پر از ماجراجویی خودشان را به آن می‌رسانند. کارکنان این نقطه توریست پسند به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و می‌توانند توصیه جذابی هم به شما ارائه دهند.

آدرس: İstasyon, Halkalı İstasyon Cd. No:14, 34303 Küçükçekmece/İstanbul, Türkiye

 

منبع

 

۱۹ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران