تفریحات و جاذبه‌های آبی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
تفریحات و جاذبه‌های آبی در استانبول

آب مانند خون، در رگ‌های استانبول حرکت می‌کند و شهر را به مناطقی مجزا تقسیم می‌نماید. گردشگران می‌توانند با سفر به تنگه بسفر، کشتی سواری در شاخ طلایی، گشت و گذار در جزایر پرنس، ریلکس کردن در همام‌های ترکی و یا خنک شدن در آب انبارهای عصر بیزانس از تفریحات و جاذبه‌های آبی در استانبول نهایت لذت را ببرند و از دیدن این مناظر حس زیبایی شناسی خود را اغنا کنند. به طور کلی سه منبع اصلی آب در استانبول وجود دارد: خلیج شاخ طلایی که شهر قدیمی و جدید را از یکدیگر جدا می‌کند، تنگه بسفر که اروپا را از آسیا جدا می‌کند و دریای مرمره که مکانی عالی برای سفر دریایی و رسیدن به جزایر پرنس است. بیایید از فاصله نزدیکتری به این جاذبه‌ها نگاه کنیم.

 

آب انبار باسیلیکا

آب انبار باسیلیکا در استانبول دارای انبوهی از ستون‌های بزرگ است و با هدف ذخیره آب برای کاخ بزرگ بیزانس در سال 532 میلادی ساخته شد به نحوی که ظرفیت ذخیره بیش از 80،000 متر مکعب (2.8 میلیون فوت مکعب) آب را داشت و بخشی از یک شبکه عظیم آبرسانی به شمار می‌آمد. پس از آن این مخزن، قرن‌ها بلااستفاده باقی ماند، تا اینکه در قرن شانزدهم مجددا کشف شد و در حال حاضر به یک جاذبه گردشگری در استانبول بدل شده است. شما می‌توانید در طول مسیر بین استخرها گشت بزنید و از هوای خنک آن لذت ببرید.

چشم انداز زیبای بی‌اغلو

شهر جدید، قلب مدرن استانبول است که از یک طرف توسط شاخ طلایی و از سوی دیگر توسط تنگه بسفر از بقیه بخش‌های شهر جدا شده است. منطقه دلپذیر بی‌اوغلو در استانبول در ضلع جنوبی آن واقع شده و رستوران‌های بی‌نظیر، کافه‌های پر رفت و آمد و برخی از بهترین مناظر شهر را ارائه می‌دهد.

برج تاریخی گالاتا دارای یک بالکن دیدنی است که چشم اندازهای زیبایی از ساختمان‌های اطراف و آب دارد. با این حال، حتی با قدم زدن در خیابان‌های اطراف نیز می‌توانید چشم اندازی استثنایی از مناظر اطراف را بدست آورید. هنگام گشت و گذار در تپه‌ها و کوچه‌های محله، رنگ آبی تنگه بسفر به زیبایی خودنمایی می‌کند. پیاده روی در طول پل گالاتا نیز یک گزینه عالی است و همزمان، مناظری آرام و فریاد مرغان دریایی را به مخاطبان هدیه می‌دهد. این پل، از شاخ طلایی عبور می‌کند و بی‌اوغلو و شهر قدیمی را به هم متصل می‌کند و با یک پیاده روی کوتاه در امتداد ساحل، می‌توانید خود را به گالری استانبول مدرن برسانید و یا در کنار آب بنشینید و پرواز پرندگان و عبور کشتی‌ها را تماشا کنید.

 

هفت واقعیت جالب درباره مسجد آبی استانبول

کروز سواری در بسفر

گردش در شهر را می‌توانید از طریق سفری آبی نیز تحقق بخشید. کروز سواری در تنگه بسفر خصوصا در هنگام غروب خورشید و انعکاس تصاویر تپه‌ها و مناظر اطراف در آب، شما را محو زیبایی‌های اطراف خواهد کرد. کشتی‌های تفریحی، مدام از امینونو و کاراکوی در بی اغلو در سمت اروپایی استانبول به سوی کادیکوی و اسکودار در سمت آسیایی شهر در رفت و آمدند. با وجودی که کادیکوی و اسکودار نسبت به قسمت های دیگر شهر از مناطق توریستی کمتری برخوردارند، اما سفری یک روزه و یا صرف نهار در این حوالی و در قلب آب می‌تواند بهترین قسمت تعطیلات را برایتان رقم بزند. جالب است بدانید که این کشتی‌ها، ارزان و در دسترس هستند و معمولا ظرف 30 تا 60 دقیقه شما را به مقصد می‌رسانند. برای آشنایی با سایر جاذبه‌های این محدوده، مقاله ۷ دلیل برای بازدید از تنگه‌ی بسفر استانبول را مطالعه کنید.

گشت و گذار در شاخ طلایی

سواری با کشتی در خلیج شاخ طلایی، می‌تواند یک تجربه جادویی باشد. برای محافظت از آب های موجود در داخل کشور، این محدوده همیشه با زنجیرهای فلزی احاطه شده است. بعلاوه این جا یک نقطه کانونی خوب برای سفر به موزه چورا است. این موزه در واقع یک کلیسای بیزانس است که مملو از کاشی و موزاییک بوده و 20 دقیقه پیاده‌روی تا اسکله Ayvansaray فاصله دارد.

 

معرفی کلیسای چورا در استانبول

فرار به جزایر پرنس

پس از چند روز طولانی گشت و گذار در ازدحام شهر، جزایر پرنس استانبول می‌تواند مامنی آرام برای کسب انرژی و آرامش باشد. این محدوده شامل  9 جزیره در دریای مرمره است و در حدود 20 کیلومتری (12.4 مایل) جنوب شرقی شهر قرار دارند. از مرکز شهر به راحتی می‌توانید به چهار مورد از آنها یعنی Kınalıada، Burgazada، Heybeliada و Büyükada برسید. جالب است بدانید که عبور و مرور وسایل نقلیه در این جزایر ممنوع است و در این جا انبوهی از سواحل شنی، صومعه‌های بالای تپه و کافه‌ها و رستوران‌های عالی به استقبالتان می‌آیند. اینجا معمولا آخر هفته‌های تابستان شلوغ می‌شود اما در سایر زمانها از آرامش کافی برخوردار است. شما می‌توانید بعد از پیاده روی روی تپه‌ها، تفریحات آبی از جمله شنا را تجربه کنید و یا با کشتی به گردش بپردازید و از دیدن دلفین‌ها لذت ببرید.

لذت بردن از حمام سنتی ترکی

خواه یک روز طولانی را به گردش گذرانده باشید و یا فقط فعالیت و پیاده روی کوتاهی داشته باشید، تجربه حمام‌های این شهر در سفر با تور استانبول یک ضرورت به شمار می‌آید. در سراسر شهر گزینه‌های متعددی با قیمت‌های متنوع در این رابطه وجود دارد، اما از آن میان می‌توان به Cağaloğlu Hamamı اشاره کرد که قدمتش به سال 1741 باز می‌گردد و ماساژهای جالب توجهی را در زیر یک گنبد مرکزی زیبا ارائه می‌دهد. زنان و مردان به طور جداگانه از حمام دیدن می‌کنند و در بدو ورود یک پوشش همراه با صابون و حوله دریافت خواهند کرد. به طور معمول قبل از صابون زدن، ماساژ را در اتاق بخار تجربه می‌کنید و سپس یک دوش آب سرد و در نهایت غوطه ور شدن در آب‌های استانبول را خواهید داشت.

 

۷ تفریح شبانه در استانبول که نباید از دست بدهید

در این مقاله، به طور اجمالی با تفریحات و جاذبه‌های آبی در استانبول آشنا شدیم. جالب است بدانید این آبها که استانبول را به یک بندر و شهر جهانی بزرگ بدل کرده‌اند، دلیل انتخاب نشدن استانبول بعنوان پایتخت بوده‌اند. زیرا آتاتورک بنیانگذار ترکیه مدرن، از مشکل حمله قایق‌ها و کشتی‌های مسلح دشمنان به استانبول ترسید و در عوض  آنکارا را به عنوان کرسی دولت انتخاب کرد.

۰۱ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران