جاذبه‌های گردشگری شمال گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا
جاذبه‌های گردشگری شمال گوا

امواج دریا، شن‌های نرم سواحلی زیبا، آفتابی گرم و جشن‌های بی‌پایان چیزهایی هستند که تور گوا را به یکی از سفرهای بسیار پرطرفدار در هند بدل کرده‌اند. اما اگر فکر می‌کنید، گوا تنها به همین چیزها محدود می‌شود، بهتر است تجدید نظر کنید چون این شهر ساحلی، چیزهای بسیار زیادی برای عرضه دارد. گوا به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم می‌شود که بخش زیادی از جاذبه‌های گردشگری‌اش در بخش شمالی واقع شده است. جاذبه‌هایی که در این نوشته به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

قلعه چاپورا |  Chapora Fort

قلعه چاپورا از گذشته یکی از جاذبه‌های مهم در گوا به حساب می‌آمد اما از وقتی در فیلم پر خرج بالیوودی، دیل چاهتا های (Dil Chahta Hai) به نمایش در آمد، خیلی بیشتر از قبل معروف شد. ساخت این بنا به سال ۱۷۱۷ میلادی بر می‌گردد و بر بالای تپه‌ای مرتفع واقع شده و از آن بالا می‌توانید منظره‌ای زیبا از دریا و همچنین رودخانه چاپورا را ببینید. این محل در کنار منظره‌ی جذاب، اهمیت تاریخی و چندین ویژگی دیگر، لوکیشنی بسیار خوب برای عکاسی نیز محسوب می‌شود.

  • زمان بازدید: ۹:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ غروب

ساحل واگاتور |  Vagator Beach

یکی از زیباترین سواحل هند در این منطقه واقع شده است. جایی با شن‌های نرم و طلایی و آبی بسیار عالی که پشت سرش، تپه‌های سرخ رنگ، فضای سبز و درختانی بلند را می‌بیند. اگر به دنبال آفتاب گرفتن در یک ساحل رویایی هستید و یا می‌خواهید بر بالای یک تپه‌ی زیبا از منظره‌ی دریا لذت ببرید، ساحل واگاتور بهترین جا برای شما خواهد بود. البته فراموش نکنید که این محل برای انجام تفریحات آبی مثل جت اسکی نیز عالی بوده و بعد از غروب آفتاب نیز جشن‌های مختلفی در اطرافش برگزار می‌شود.

 

سفر به گوا در تابستان امسال

قلعه آگوادا |  Fort Aguada

با شکوه کلمه‌ای است که می‌توان با آن قلعه آگوادا را توصیف کرد. یکی از معروف‌ترین قلعه‌ی گوا که از نظر نظامی نیز در زمان خود اهمیت بالایی داشته و به خاطر موقعیت استراتژیکش خود، مکانی عالی برای دفاع از طرف هجوم دریایی بوده است. ساخت این بنای تاریخی به قرن ۱۷ میلادی بر می‌گردد و از آن‌جا نیز به خوبی می‌توانید منظره‌ی دریا را تماشا کنید. همچنین یک فانوس دریایی نیز در این محل وجود دارد که از قدیمی‌ترین‌ها در نوع خود به حساب می‌آید.

  • زمان بازدید: ۹:۳۰ صبح تا ۶:۰۰ غروب

ساحل باگا |  Baga Beach

اگر به دنبال تفریح در شمال گوا هستید، کم‌تر جایی را مثل ساحل باگا پیدا خواهید کرد. قایق‌های متعدد برای گردش‌های آبی در محل این ساحل قرار داده شده، کافه‌ها و بارهای بسیاری در همان حوالی قرار دارد و بساط تفریحات آبی نیز به خوبی مهیاست. ساحل باگا از نظر بصری نیز بسیار زیباست و بخش جنگلی جذابی را پشت سر خود می‌بیند. همچنین به خیابان‌های خرید و بعضی از رستوران‌های شهر نیز نزدیک است. اسکی روی آب، بانانا سواری، کروزهای رودخانه‌ای، پیاده روید، تورهای بازدید از دلفین و خیلی کارهای دیگر هستند که در این ساحل می‌توانید انجام دهید.

 

زیباترین آبشارهای گوا را بشناسید

معبد مانگِشی |  Mangeshi Temple

یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین معبدهای گوا، معبد مانگشی است که با برج سفید و طلایی معروف و معماری خاصی که دارد، نظرها را به خود جلب خواهد کرد. این معبد برای یکی از الهگان هندو به نام شیوا ساخته شده و بنای اصلی آن بزرگ و بسیار زیباست. البته اگر در پاناجی اقامت داشته باشید، باید حدود ۲۰ کیلومتر مسیر طی کنید تا به آن‌جا برسید. معبد مانگشی مهم‌ترین مکان مذهبی هندو در شمال گوا به حساب آمده و از جمله پربازدیدترین مراکز گردشگری غیر از سواحل این منطقه است.

  • زمان بازدید: ۶:۰۰ صبح تا ۱۰:۰۰ شب

ساحل کالانگوته |  Calangute Beach

حتما دلیلی دارد که کالانگوته را ملکه سواحل گوا می‌نامند. این ساحل که از باگا تا کاندولیم کشیده شده از جمله مکان‌های محبوب برای برپایی جشن‌های ساحلی شبانه است. ساحلی که در طول روز، یکی از زیباترین مناطق گوا به حساب آمده و البته جمعیت زیادی از توریست‌ها نیز همیشه به آن‌جا می‌آیند و محیطی شاد و شلوغ را می‌سازند. ساحل کالانگوته امکاناتی عالی برای تفریحات آبی برایتان فراهم آورده و به بعضی مراکز تجاری و هتل‌های مهم نیز نزدیک است.

ساحل کاندولیم |  Candolim Beach

در ادامه‌ی کالانگوته به ساحل کاندولیم خواهید رسید که وسعت کم‌تری دارد اما یکی دیگر از جاهای شاد و در عین حال بسیار زیبای گوا به حساب می‌آید. زیبایی این مکان به واسطه‌ی جنگل اطرافش و ماسه‌های طلایی رنگی بوده که ساحل را پوشانده‌اند و منظره‌ای شگفت‌انگیز به آن‌جا داده‌اند. تقریبا تمامی فعالیت‌های آبی که در کالانگوته امکان انجامش را دارید را در کاندولیم نیز می‌توانید انجام دهید.

 

بهترین زمان برای سفر با تور گوا

قلعه رِیس ماگوس |  Reis Magos Fort

قلعه‌ی ریس ماگوس که در بالای تپه‌ای بلند واقع شده، در ۴ و نیم قرنی که پا برجاست، نقشی مهم را در گوا ایفا کرده است. زمانی قلعه‌ای دفاعی بوده و زمانی دیگر به زندان بلد شده است و برای مدت زیادی رها شده بود تا این که حالا به یک جاذبه‌ی گردشگری مهم بدل شده است. این مکان یکی از نقاط جذاب در باردِز به حساب آمده و محلی خیلی عالی برای گرفتن عکس‌های متفاوت اینستاگرامی نیز محسوب می‌شود.

  • زمان بازدید: ۹:۳۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد از ظهر

کلیسای مائه دی دسوس |  Church of Mae De Deus

با توجه به حضور طولانی مدت اروپایی‌ها در این بخش از هند، کاملا طبیعی است که در کنار معابد بزرگ هندو و قلعه‌های تاریخی، چندین کلیسای زیبای نیز در گوا ببینید که کلیسای مائه دی دسوس را باید یکی از مهم‌ترینِ آن‌ها به حساب آورد. بنای این کلیسا از بسیاری جهات با دیگر مراکز مذهبی مسیحی در هند متفاوت است و یکی دیگر از نکات مهم آن، وجود مجسمه‌ی بزرگ مائه دی دسوس در این بناست.

  • زمان بازدید: ۹:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد از ظهر

 

گردشی دور از ساحل در گوا

موزه دولتی گوا | Goa State Museum

اگر دوست دارید با تاریخ پرماجرای این منطقه آشنا شوید، بد نیست سری به این موزه بزنید. البته این مکان با موزه‌های بزرگ هند قابل مقایسه نیست اما بیش از ۸ هزار اثر مختلف در آن‌جا نگهداری می‌شود که باعث می‌شود بازدید از این محل را به شما پیشنهاد کنیم. آثار نقاشی، سکه‌های نقره‌ای، آثار هنری ساخته شده با برنز، مجسمه‌های مختلف و بسیاری چیزهای دیگر در موزه دولتی گوا به نمایش گذاشته شده است.

  • زمان بازدید: ۹:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر (شنبه‌ها و یکشنبه‌ها تعطیل)

بازار آجونا | Anjuna Flea Market

بازارهای هندی همیشه جزو جاهای توریستی هستند و بازار ساحلی آجونا نیز مهم‌ترین بازار این منطقه به حساب می‌آید. البته این را در نظر بگیرید که این بازار هر چهارشنبه برپا شده و در روزهای دیگر فعال نیست. همه چیز در این بازار پیدا می‌شود. از محصولات ساحلی همچون لباس شنا و دمپایی و ... تا تی‌شرت، صنایع دستی، پارچه و خیلی چیزهای دیگر. حتی محصولات نپالی یا تبتی را نیز در بین دکه‌ها پیدا خواهید کرد. چند دکه غذاهای محلی نیز مثل تمامی بازارهای هندی در این محل به فعالیت می‌پردازند و می‌توانید غذاهای محلی خوشمزه‌ای را در آن‌جا میل کنید.

 

آشنایی با ۷ برکه‌ی رویایی در گوا

ساحل آرامبول |  Arambol Beach

یکی دیگر از سواحل چشم‌گیر و جذاب گوا که حال و هوای بسیار شادی دارد و به بارها و کلاب‌های ساحلی‌اش معروف است که با سقف‌های حصیری خود، شب‌ها میزبان جمع کثیری از گردشگران هستند. این ساحل بزرگ با شن‌های طلایی، آبی تمیز و شفاف و وسعت زیباد خود، محلی عالی برای تفریحات آبی و ساحلی است اما خب در بیشتر طول ماه‌هایی که پیک گردشگری به حساب می‌آید، شلوغ بوده و جمعیت زیادی در آن‌جا حضور دارند. این ساحل نیز پوشش جنگلی پرپشتی را در پشت خود می‌بیند و چندین هتل و ریزورت در نزدیکی آن ساخته شده است. در مجموع ساحل آرامبول جزو چند ساحل برتر برای تفریح و خوش‌گذرانی بوده و بسیار هم بین گردشگران محبوب است.

بازار شبانه آرپورا |   Arpora Night Market

دیگر بازار محبوب شمال گوا، بازار شبانه آرپورا است که هر شنبه شب در آرپورا برپا می‌شود و این بخش از گوا را حال و هوایی جذاب می‌بخشد. این بازار شبانه مملو از دکه‌های فروش پارچه و لباس‌های هندی بوده و البته محصولات متنوع دیگری از صنایع دستی، پاپوش، زیورآلات و حتی فیلم‌ها و موسیقی بالیوودی در آن به فروش می‌رسد. دکه‌های غذا فروشی در این بازار شبانه فعالیت بیشتری دارند و غذاهای مختلفی با قیمت‌های ناچیز در آن‌جا به فروش می‌رسند. بازار از ساعت ۶ بعد ازظهر شروع به کار می‌کند و خیلی ساعت جمع شدن آن معلوم نیست و تا زمانی که مشتری در بازار باشد، دکه‌ها به فعالیت می‌پردازند.

Britto’s Shack

این رستوران ساحلی یکی از جاذبه‌های شمال گوا به حساب می‌آید که در منو خود بیش از ۴۰۰ غذای مختلف را برای انتخاب گذاشته و در کنار سالن بزرگش، فضایی در ساحل نیز دارد که میزهای پرتعدادی برای نشستن مشتریان در نظر گرفته است. بخش زیادی از منو به غذاهای محلی مردم گوا و غذاهای هندی اختصاص دارد اما در نهایت برای هر سلیقه‌ای چیزی در این محل پیدا می‌شود. رستوران Britto’s Shack از ساعت ۸ صبح تا نیمه‌های شب فعال است و همیشه می‌توانید برای سفارش نوشیدنی‌های مختلف به این محل مراجعه کنید. رستوران Britto’s Shack در باگا واقع شده و خب تابلوی بزرگ و دکور مشکی آن از دور مشخص است.

 

بهترین بوتیک هتل‌های گوا

۰۱ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران