جاذبه‌های دیدنی گوا ؛ شهر فرنگ و تاریخ هند

جاذبه‌های گردشگری گوا
جاذبه‌های دیدنی گوا ؛ شهر فرنگ و تاریخ هند

بیشتر کسانی که با تور هند به گوا سفر می‌کنند، به قصد رسیدن به سواحل و جشن‌های بی‌پایانی به این شهر می‌روند، جشن‌های مفرح و پر سر و صدایی که شهرتش جهانی بوده و تا صبح ادامه خواهد داشت. با این حال گوا از نظر تاریخی و فرهنگی شهری بسیار غنی است. جایی که برای بیش از ۴۵۰ سال مستعمره پرتغال بوده و از سال ۱۹۶۱ دوباره به خاک هند برگشته است و به همین دلیل شما می‌توانید تاثیرات فرهنگی این کشور اروپایی را در نقطه نقطه شهر مشاهده کنید.
از غذا گرفته تا معماری و موزه‌‌ها، همه چیز نه تنها بسیار جذاب و جالب است، بلکه با دیگر نقاط هند کاملا متفاوت بوده و این ارزش دیدن از نقاط مختلف گوا را بالا می‌برد. پس با معرفی چند مرکز فرهنگی شهر با ما همراه باشید.

 


شهر متروکه‌ی گوای قدیم


این شهر قدیمی یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های تاریخی گوا و حتی کل هند است. وقتی در قرن ۱۶ پرتغالی‌ها مرکز فعالیت‌های خود در هند را در این بخش شهر پایه گذاشتند، گوا آنقدر پر جنب‌وجوش و زیبا و متنوع بود که گفته می‌شود آن‌ زمان مردم می‌گفتند اگر گوا را دیدید، نیازی به دیدن لیسبون ندارید! پرتغالی‌ها در این مکان چندین کلیسا و مراکز دیگر ساختند و در نهایت از سال ۱۹۸۶، وقتی دیگر این منطقه متروکه شده بود و مردم در آن زندگی نمی‌کردند، "گوایِ قدیم" به یکی از میراث جهانی یونسکو بدل شد. قدم زدن در میان این ساختمان‌ها، دیدن از بناهایی همچون کلیسای سه یا کلیسای سنت فرانسیس آسیسی شما را با جادوی این منطقه آشنا خواهد کرد. خوشبختانه تورهای گردشی بسیار متنوع با راهنماهایِ خوبی به این منطقه برگزار می‌شود که می‌توانید از آن‌ها برای بازدید از این بخش گوا استفاده کنید.

 

بهترین رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی گوا

 

 

شهر متروکه‌ی گوای قدیم

 


محله‌ی لاتین


چند مریضی واگیر دار باعث شد تا پرتغالی‌ها "گوای قدیم" را در قرن ۱۸ ترک رده و به پانجیم بروند. جایی که برای اقامت مسئولین و حکم‌رانان پرتغالی درست شده بود اما با آمدن مردم و حال و هوای متفاوتی گرفت. این خانه‌های رنگی که حالا در پانجیم وجود دارد به سبک خانه‌های قدیمی پرتغالی ساخته شده و منزلگاه آخرین نسل از مردم آن کشور در گوا نیز بود. حالا این نقطه از شهر نیز از سال ۱۹۸۴، یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود.

 

 

 محله‌ی لاتین

 


تماشای عمارت‌های پرتغالی قدیمی


اگر چه عمارت‌های زیادی در محله‌ی لاتین خواهید دید، اما بیشتر عمارت‌های مهم و زیبای شهر در جنوب گوا قرار دارد. این ابنیه فوق‌العاده صدها سال از عمرشان می‌گذرد و نسل‌های زیادی در آن زندگی کردند، اما هنوز با شکوه بالایی زیبایی‌های بیرون و داخل خود را به رخ می‌کشند. این سازه‌های تاریخی امروزه برای بازدید عموم آماده می‌شوند و دیگر کسی در آن‌ها سکونت پیدا نمی‌کند. از جمله‌ی آن‌ها می‌شود به چاندور، لوتولیم و کواپِم اشاره کرد. وقتی به دیدن این ساختمان‌ها رفتید، حتما با صاحبان یا راهنمایان این عمارت‌ها به صحبت بنشینید که نکات بسیار جذابی از تاریخ شهر برای گفتن دارند.

 

معرفی ۴ بازار محلی گوا برای خریدی ارزان قیمت و سوغاتی‌های به یادماندنی

 

 

عمارت‌های پرتغالی قدیمی

 


کشف تاریخ گوا از طریق هنر


"موزه‌ی گوا" در سال ۲۰۱۵ با هزینه و اجرای سوبود کرکار، هنرمند هندی ساخته و بازگشایی شد. این موزه قصد داشت و دارد تا با ارائه کارهای هنری، دروازه‌ای به تاریخ این شهر بگشاید. به همین خاطر به جز بخش اصلی که آثاری ثابت در آن قرار گرفته است، یک بخش نمایشگاه‌ها، یک بخش طراحی و اجرای کارهای هنری که به منظور آموزش از آن استفاده می‌شود، باغی که به شکلی هنرمندانه ساخته شده و حتی کافه و استودیوهای هنرمندان نیز در آن پدید آمده تا همه چیز را برای حضور علاقه‌مندان مهیا سازد. سالانه یک نمایشگاه بسیار جذاب در زمینه‌ی آثار هنری انجام می‌پذیرد که با قیمت مناسب برای فروش گذاشته تا همه بتوانند آثار هنرمندان جوان را تهیه کنند.

 

 

موزه‌ی گوا

 


آدرس: 79, Pilerne Industrial Estate, Pilerne, Bardez

 


کند و کاو در شیوه‌ی زراعت و زندگی مردم عادی گوا


حتی همین حالا با این حجم از گردشگران، بخش عمده‌ای از درآمدهای گوا از راه کشاورزی به دست می‌آید و مردم این شهر از دیرباز در زمین‌های زراعی مشغول بوده‌اند. به همین خاطر موزه‌ی "بازی‌های ویکتور هوگو" در چند سال گذشته بازآوری شده و بسیاری از مردم آن را با نام گوا چیترا صدا می‌زنند، چون حالا این موزه قصد دارد تا این بخش از زندگی مردم شهر را به گردشگران معرفی کند. در این موزه بیش از ۴۰۰۰ قطعه مختلف به نمایش گذاشته شده که بخش زیادی از آن‌ها مربوط به لوازم کشاورزی است. ۷۰ واگن حمل بار قدیمی نیز در سالنی جداگانه به نمایش گذاشته شده و شما در بخش‌های مختلف قطعات مختلفی از ۳۰۰ سال پیش خواهید یافت که از خانه‌های قدیمی شهر پیدا شده‌اند. به غیر از این، اگر در فصل کاشت یا برداشت به گوا سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از مزارع زیبای این شهر و مردمش بازدید کنید.

 

۵ محله‌ی دیدنی در گوا؛ شهر ساحلی سبز در هند

 

 

گوا

 


آدرس: H.No. 498, Near Auxilium High School, Pulvaddo, Benaulim

 


به موسیقی زنده جاز گوش کنید


موسیقی در تمام شهرهای هند جزوی از فرهنگ مردم محسوب می‌شود، اما هیچ جا در این کشور پهناور نیست که موسیقی جاز تا این حد در شهری نفوذ داشته باشد. بسیاری از موسیقی‌دانان گوا در زمان حکمرانی پرتغالی‌ها به سمت موسیقی‌های غربی کشیده شدند و بر همین اساس چیزی که در این شهر می‌شنوید با دیگر نقاط کشور کاملا متفاوت است. حالا نوای جاز در مراکز مختلف شهر به گوش می‌رسد و در خیابان‌ها تا رستوران‌های معروف می‌توانید به تماشای اجراهای زنده بنشینید. هتل Novotel در کاندولیم یکی از این‌هاست که هر شب برنامه‌های زنده‌ای برای این موسیقی پخش می‌کند.

 

 

گوا

 


تماشای قدیمی‌ترین معبد هندو در گوا


و در آخر شما را دعوت می‌کنیم که از مرواریدی پنهان در دل جنگل تامبدی سورلا دیدن کنید. بسیاری از گردشگران برای دیدن زیبایی‌های طبیعی به سراغ پارک ملی مولم می‌روند، اما در کنار این پارک با فاصله‌ای بسیار کم، معبدی وجود دارد که مربوط به قرن ۱۳شده و قدیمی‌ترین معبد هندو در گوا محسوب می‌شود که به پاس یکی از خدایان معروف این فرقه به نام شیوا بنا شده است. معبدی که هم در جنگ مسلمانان با هندوها و هم از هجوم پرتغالی‌‌ها جان به در برد و دلیل اصلی آن نیز دوری از مجموعه اصلی شهر بود. اگر به دیدن این معبد رفتید، می‌توانید به سراغ آبشار تامبدی سولار نیز رفته و جلایی متفاوت به سفر خود ببخشید.

 

با بهترین اقامتگاه‌های ساحلی گوا آشنا شوید

 

 

 معبد هندو در گوا

۰۳ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران