معرفی برترین موزه‌های گوا برای گشت وگذار در تاریخ این شهر زیبا

جاذبه‌های گردشگری گوا
معرفی برترین موزه‌های گوا برای گشت وگذار در تاریخ این شهر زیبا

اگر با تور هند به گوا سفر کرده باشید می‌دانید که زیر این پوسته مدرن و سواحل شلوغ و پر جنب و جوش ، تاریخی غنی و پیچیده نهفته است. تاریخی که باعث شده فرهنگ مردم این مقصد گردشگری ساحلی بسیار محبوب، کمی متفاوت باشد و سفر به این شهر تفاوتی محسوس با سفر به دیگر نقاط شبه قاره کند. اما برای درک هر چه بهتر و یادگیری در مورد تاریخ گوا، بهترین راه رفتن به موزه‌هایی است که در سطح شهر ساخته شده و در آن‌ها می‌توانید سیر شکل گیری گوا و اتفاقاتی که به آن گذشته را مرور کنید. در ادامه با معرفی برترین موزه‌های گوا با ما همراه شوید.

 


۱- Goa State Museum، پاناجی


این موزه که در جاده‌ی ماهاتما گاندی بنا شده، مجموعه‌ای گران‌بها از آثار باستانی را میزبانی می‌کند. این موزه بخش‌های مختلفی دارد که در هر سالن کارهای متفاوت از جمله آثار تاریخی، فرهنگی، مذهبی و حتی سندهای چاپی به نمایش گذاشته شده‌اند. در بخش‌های هنر و مذهب، آثار بسیار زیبایی مشاهده خواهید کرد و اجازه عکاسی از آن‌ها نیز به بازیدکنندگان داده می‌شود.

 

گردشی لذت‌بخش با کشتی‌های کروز در آب‌های گوا

 

 

 Goa State Museum

 


ساعات فعالیت: ۹:۳۰0 صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر
آدرس: EDC Complex, Patto, Panaji

 


۲- موزه هنر مسیحیت، محل قدیمی


همانطور که از اسم این موزه پیداست، بیشتر به آثار نقاشی، خطاطی و نگار گری مذهبی اختصاص دارد و در بخش‌هایی ازآن می‌توانید آثار مجسمه سازی با سنگ و آهن، مبلمان‌های قدیمی و کاشی‌کاری‌های مخصوص کلیسها را به تماشا بنشینید. یکی از معروف‌ترین آثاری که در این موزه وجود دارد، مجسمه‌هایی هستند که به "سه‌گانه مقدس" معروفت و تمثیلی از پدر، پسر و روح‌القدس را به نمایش می‌گذارند.

 

 

 موزه هنر مسیحیت

 


ساعات فعالیت: ۹:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر
آدرس: Convent of Santa Monica, Velha Goa

 


۳- Goa Chitra Museum، بنائولیم


این موزه کمی با دیگر موزه‌های شهر یا به طور کلی اماکن این‌چینینی متفاوت بوده و به آثار به جامانده از تجهیزات و ابزارهای کشاورزی در گذشته‌ی دور و نزدیک گوا مربوط است. موزه‌ای که تنها با ۲۰۰ آثار باستانی کار خود را آغاز کرد و حالا بیش از ۴۰۰۰ اثر را میزبانی می‌کند. برای ورود به آن نیز تنها باید ۱۰۰ روپیه پرداخت کنید و عکاسی در آن کاملا آزاد است. از جمله تجهیزاتی که در این موزه مشاهده خواهید کرد ابزار کشاورزی کاشت و برداشت، دامداری، گل‌کاری و حتی سبدهای قدیمی است که مربوط به دوره‌های مختلف تاریخ گوا و بعضا بخش‌های دیگر هند می‌شود.

 

معرفی ۴ بازار محلی گوا برای خریدی ارزان قیمت و سوغاتی‌های به یادماندنی

 

 

 Goa Chitra Museum

 


ساعات فعالیت: ۹:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر
آدرس: H.No. 498, Near Auxilium High School, Benaulim

 


۴- خانه‌ی گوا، پورووریم


این خانه‌ی قدیمی که ابتدا متعلق باردز بود و سپس ژرالد دو کونها آن را خریداری کرد، به واسطه معماری خاصش بیانگر نوع خاصی از سازه‌هایی است که با تافیق هنر پرتغالی-هندی ساخته شده و چه بهتر که حالا به عنوان موزه‌ای در زمینه تاریخ معماری در گوا فعالیت می‌کند.طرح‌ها و نقاشی‌های زیبایی در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود که بعضی‌هایشان برای علاقه‌مندان به معماری، کارهای گران‌بها و آموزنده هستند. ورودی این موزه نیز تنها ۱۰۰ روپیه قیمت داشته اما برای گشت زدن در آن نیاز به زمان طولانی نخواهید داشت.

 

 

 خانه‌ی گوا

 


ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۷:۳۰ بعد از ظهر
آدرس: House No. 674, Near Nisha's Play School,Torda

 


۵- مرکز علمی گوا، پاناجی


در میان موزه‌های گوا، این یکی به علم و ستاره‌شناسی اختصاص دارد و کارهای نمایش گذاشته شده در آن از اقصی‌نقاط جهان گردآوری شده است. در مجموعه‌ی موزه یک پلنتاریوم بسیار خوب قرار دارد که نمایش‌هایی عالی برپا می‌کند. سالن سینمای سه بعدی نیز در آن تعبیه شده که تنها به پخش آثار علمی اختصاص دارد. بخش‌های مختلف این مرکز علمی هزینه‌های متفاوتی دارند، مثلا برای موزهباید ۱۰ روپیه پرداخت کنید و برای پلنتاریوم و سینمای سه بعدی ۱۵ روپیه که به طور کلی هزینه‌ای بسیار کم محسوب می‌شود.

 

گوا؛ سرزمین آفتاب و شن، رقص دلفین‌ها و موج‌سواری

 

 

مرکز علمی گوا 

 


ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۶ بعد ازظهر
آدرس: Marine Highway, Miramar

 


۶- موزه هوانوردی (واسکو دا گاما)


موزه هوانوردی همیشه از هیجان‌انگیز‌ترین موزه‌های شهرهای مختلف بوده که گوا هم از داشتن یکی از بهترین‌هایش بی‌نصیب نیست. در این موزه مدل‌های مختلفی از هلیکوپتر و هواپیما در مدل‌های مختلف و از دوره‌های مختلف مشاهده خواهید کرد و آزادید که در محیط آن عکاسی کنید. کلیت مجموعه به دو بخش تقسیم می‌شود، محیط بیرونی که شامل بخش زیادی از هواپیماها و هلیکوپترهای بزرگ می‌شود و محیط داخلی که مربوط به قطعات و چند مورد هواپیماهای کوچک‌تر است. هزینه ورود به این موزه تنها ۲۰ روپیه است که از جمله ارزان‌ترین موزه‌های شهر محسوب می‌شود!

 

 

 موزه هوانوردی

 


ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۶ بعد ازظهر
آدرس: Vasco da Gama

۲۱ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران