مقایسه سفر به شمال و جنوب گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا
مقایسه سفر به شمال و جنوب گوا

گوا کوچک‌ترین ایالت هند است، با این وجود از نظر گشت و گذار، ماجراجویی، زندگی شبانه، غذا، محل اقامت و فعالیت‌های تفریحی بسیار غنی و جالب توجه است. اما سوالی که اغلب مسافران تور گوا می‌پرسند این است که باید به گوای شمالی بروند یا گوای جنوبی؟ البته که هر دو بی‌نظیر و زیبا هستند اما به هر حال تفاوت‌هایی هم وجود دارد. در گوای شمالی بیشتر زندگی شبانه، خرید و زندگی توریستی و پر هیاهو جریان دارد در حالی که گوای جنوبی بیشتر دارای مسیرهای طبیعی زیبا برای رانندگی و سواحلی بی‌نظیر است. این که کدام قسمت برای شما مناسب‌تر است بستگی به سلیقه شما هم دارد ما اینجاییم تا شما را در تور هند به مسیر درست هدایت کنیم.

 

مکان‌های محبوب

گوا به دلیل تاریخچه‌ای که با پرتغال دارد، دارای عمارت‌ها و قلعه‌های دیدنی تاریخی است. بنابراین اگر می‌خواهید به گذشته سفر کنید، گوا شمالی عالی است، زیرا دارای ساختارهای پرتغالی مانند کلیسای بوم جیسس است که یکی از نقاط میراث جهانی یونسکو در گوا برشمرده می‌شود و به دلیل معماری باروک و گذشته غنی مشهور شده است. این کلیسا یکی از آن جاهایی است که کاملا شما را مسحور می‌کند. از دیگر شگفتی‌های تاریخی و معماری شمال گوا می‌توان به کلیسای Se Cathedral، قلعه چاپورا و قلعه آگودا در گوا اشاره کرد.

 

۱۰ ورزش هیجان‌انگیز در سواحل گو

آدرس: Basilica of Bom Jesus, Old Goa Rd, Bainguinim, Goa, India

 

طبیعت وحش گوا

اگر می‌خواهید در قسمت‌های جغرافیایی حیات وحش گوا کاوش کنید و در میان جنگل‌های انبوه به فعالیت‌های ماجراجویی بپردازید، گوا جنوبی برای شما خوب است. گوا جنوبی دارای چندین پناهگاه حیات وحش است که میزبان بسیاری از گیاهان و جانوران است. پناهگاه حیات وحش Netravali، پناهگاه حیات وحش Cotigao و آبشارهای Dudhsagar از جاهایی هستند که حتما باید از آن‌ها بازدید کنید.

آدرس: Netravali Wildlife Sanctuary, Verlem, Goa, India,

 

سواحل گوا

گوا کوچک‌ترین ایالت هند است که با سواحل زیبا و نمای خیره کننده غروب خورشید و همچنین فراهم آوردن امکانات تفریحی و ماجراجویانه توریست‌ها را جذب خود می‌کند. اگر می‌خواهید به ورزش‌های آبی بپردازید، North گوا شمالی برای شما عالی است. در واقه گوا شمالی دارای سواحا فراوانی است که  برای فعالیت‌های آبی مانند پاراسیل، باناناسواری، پاراگلایدر، کایاک، غواصی و غیره ایده آل هستند. برخی از محبوب‌ترین سواحل گوا شمالی شامل ساحل واگاتور، ساحل کالانگوته، ساحل آنجونا و ساحل باگا هستند. اما اگر می‌خواهید زیبایی و آرامش چشم نوازی داشته باشید، گوا جنوبی برای شما مکان مناسبی است. گوا جنوبی خانه بهترین سواحل خلوت و دنج، روستایی و بکر است که محیط‌های آرام، آرامش و زیبایی طبیعی را ارائه می‌دهد. چند مورد محبوب اینجا ساحل پالولم، ساحل Colva، ساحل پروانه و ساحل Benaulim هستند.

 

معرفی برترین رستوران‌های گوا در هند

زندگی شبانه در گوا

نکته دیگری که هنگام صحبت در مورد گوا به ذهن خطور می‌کند، زندگی شبانه پر جنب و جوش آن است! درست از زمانی که خورشید غروب می‌کند مجموعه زیادی از کارها در گوا شمالی و جنوبی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. اگر می‌خواهید در تمام طول شب را در مهمانی و دورهمی باشید، شمال گوا مکانی برای رفتن است. این منطقه مشهور به مهمانی‌های ماه کامل و ساحلی که تا ساعات پایانی صبح ادامه می‌یابد است. در واقع این منطقه از گوا دارای کلوپ‌های شبانه متعددی مانندThe Bollywood Club-، Cafe Mambos ،Curlies است. به علاوه  تعداد بی شماری از کارهای بی‌نظیر شبانه در گوا شمالی مانند دوچرخه سواری در شب، تور کروز و پیاده‌روی هم برای انجام دادن وجود دارد. اما اگر می‌خواهید مهمانی‌های بی‌سر و صدا داشته باشید و از جمع همراه لذت ببرید گوا جنوبی که دارای مهمانی‌های آرامی است برای شما مناسب است.  در این قسمت گوا هر شنبه در ساحل Palolem مهمانی‌های کم سر و صدایی برگزار می‌شود.

بازارگردی

سفر به هند بدون گشتن در بازارهای محلی گوا هرگز کامل نخواهد بود. این ایالت میزبان تعداد زیادی بازارهای محلی خرده فروشی است که رضایت بازدیدکنندگان و حتی فروشنده‌ها را دارد. اگر می‌خواهید سوغاتی‌های اصیل گوا را با قیمت‌های مناسب به خانه ببرید قطعا شمال گوا جای بهتری است. این منطقه مملو از بازارهای رنگارنگ خرده فروشی است که از لباس و لوازم جانبی گرفته تا سوغاتی، صنایع دستی، سفال و محصولات محلی را با قیمت ارزانی به فروش می‌رسانند. بازارهای شمال گوا شلوغ و سرزنده هستند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به بازار شنبه شب در آرپورا، بازار آنجونا در روز چهارشنبه، بازار ماپوسا در روز جمعه و Bicholim اشاره کرد.

غذا و نوشیدنی

گوا تحت تأثیر فرهنگ‌های مختلفی از جمله پرتغالی‌ها، هندوها و مسلمانان قرار گرفته که این تنوع فرهنگی در غذاهای آن منعکس شده است. اگر می‌خواهید از غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ گوا با منظره‌ای تماشایی لذت ببرید، شمال گوا مکانی برای رفتن است. شمال گوا مملو از کافه‌های شگفت‌انگیز و کلبه‌های ساحلی است که گزینه‌های متنوعی از غذا را ارائه می‌دهد. غذاهای مخصوص گوا را در مکان‌های برجسته‌ای همچون  Calamari Bathe & Binge، Thalassa، Baba Au Rhum، Britto’s میل کنید.

 

با بهترین اقامتگاه‌های ساحلی گوا آشنا شوید

۱۳ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران