سفر به بهترین مکان‌های گوا بعد از کرونا

جاذبه‌های گردشگری گوا
سفر به بهترین مکان‌های گوا بعد از کرونا

کووید۱۹ در طول این دو سال باد را از بادبان کسانی که عاشق سفر، کاوش و تجربه همه چیزهایی هستند که جهان ارائه می‌دهد هستند، گرفته است. همچنین کسانی که تور گوا را به دلیل زیبایی، میراث فرهنگی، سواحل، زندگی شبانه و هر چیز دیگری که آن را به یک مقصد گردشگری برتر در تور هند تبدیل می‌کند دوست دارند، از رفتن به آن محروم بودند. شکی نیست که شما نیز مانند مسافران مشتاق دنیا برای رفتن به گوا لحظه شماری می‌کنید، زیرا برای مدت طولانی کسی قادر به بازدید از آن نبود. به همین دلیل است که ما اینجاییم تا در کنار شما جذابیت‌های گوا را بررسی کنیم و ببینیم که چه مکان‌های برتری به شما امکان بهترین تجارب را می‌دهند.

 

بامبولیم: خیلی آرام، خیلی پر جنب و جوش

بامبولیم معروف‌‌ترین ساحل گوا است که همیشه جایی جزو ۱۰ ساحل برتر این منطقه برای خوش پیدا می‌کند. این یک بخش شنی سفید طولانی از ماسه، صخره‌ها و نخل‌های نارگیل است که هم باعث زیبایی شناختی می‌شوند و هم ظهرها سایه‌های دل‌انگیزی ایجاد می‌کنند. در برخی روزها، ممکن است گروه‌هایی از پسران و دختران جوان را ببینید که در حال استراحت هستند، اما چیزی که اغلب می‌بینید ماهیگیرانی هستند که به ماهیگیری می‌روند. همچنین این ساحل مکانی عالی برای پیک نیک خانوادگی در گوا محسوب می‌شود، زیرا بسیار منزوی و عاری از فروشندگان دستفروش و آلونک است. با این حال، یک استراحتگاه ساحلی بامبولیم وجود دارد، که در آن می‌توانید انواع غذاها، از گوایی گرفته تا غذاهای قاره‌ای را امتحان کنید.

 

سفری به پانجی مرکز ایالت گوا

مارگائو: پایتخت فرهنگی گوا

مارگائو جایی نیست که هنگام برنامه ریزی برای بازدید از گوا دیدن آن را دست بدهید. این شهر مدعی است که پایتخت فرهنگی گوا است، و پس از کاوش در آن متوجه می‌شوید که شایستگی این عنوان را هم دارد. از دیدنی‌های برجسته شهر می‌توان به باغ شهرداری، کلیسای روح القدس، خانه هفت شیروانی و معبد دامودار اشاره کرد که همگی از نقاط دیدنی گردشگران هستند. همچنین برای کشف گونه‌های مختلف و ماهی‌های خشک شده باید از بازار ویژه بازدید کنید. تقریبا تمام ویژگی‌هایی که گوا را به شهرت رسانده‌اند، در اینجا یافت می‌شوند.

آسکو داگاما

شهر واسکو داگاما به افتخار کاشف پرتغالی نامگذاری شده است. اگر قصد دارید از گوا برای گذراندن وقت در سواحل آن بازدید کنید، پس اینجا جایی است که باید به آن بروید. چندین سواحل مانند Cansaulim وجود دارد که برای تماشای غروب خورشید عالی است یا Hollant که برای یک سواری هیجانی با دوستان انتخابی عالی است. از جاذبه‌های دیگری که در اینجا وجود دارد، می‌توان به کلیسای سنت اندروز که ۴۰۰ سال قدمت دارد اشاره کرد. همچنین یک موزه هوانوردی دریایی وجود دارد که یکی از سه موزه در هند است. اگر در ماه مارس از آن دیدن کنید، می‌توانید در شیگمو، جشنواره‌ای که با رقص‌های خیابانی و رژه‌های رنگارنگ شناخته می‌شود، شرکت کنید.

 

راهنمای گشت و گذار در واگاتور گوا

ماپوسا: جمعه بازار

دلایل زیادی برای بازدید از ماپوسا در طول تور گوا وجود دارد، اما یکی از مواردی که اشاره خاصی به آن دارد، جمعه بازار ماپوسا است. بازدیدی که هر جمعه برگزار می‌شود، شما را از غرفه‌های فروش ادویه‌های گوان، سوسیس‌های خانگی، ماهی با مارسالا آماده طبخ، سبزیجات، فلفل، بادام هندی و شیرینی می‌برد. این منطقه که در منطقه باردز واقع شده، نزدیک به چندین سواحل مانند واگاتور و چاپورا قرار گرفته است.

کالانگوته

ساحل Calangute یکی از زیباترین سواحل گوا به حساب می‌آید و دقیقاً به همین دلیل است که این شهر در منطقه باردز مورد بازدید تورهای گردشی هدایت شده گوا قرار می‌گیرد. در هر روز در ساحل، چشمان شما با تعداد زیادی کوله‌گرد و گردشگر روبرو خواهد شد که همگی اوقات خوبی را سپری می‌کنند. کلبه‌ها و کلوپ‌های زیادی نمایش‌هایی برگزار می‌کنند، و رقص‌ در فضای باز اجرا می‌شود و مردم از ورزش‌های ماجراجویی مانند پاراسلینگ و اسکی روی آب لذت می‌برند.

کاندولیم

کاندولیم هم درست مانند کالانگوته با داشتن سواحل عالی گردشگران را به خود جذب می‌کند. با این حال، اگر دوست دارید در ساحلی شلوغ و پر سر و صدا با فضایی مانند مهمانی باشید، خیلی چیز چشمگیری در اینجا پیدا نخواهید کرد در عوض اگر تنها چیزی که به دنبال آن هستید حمام آفتاب، تماشای غروب خورشید، شاید یک غواصی و لذت بردن از چتربازی است شک نکنید که به جای درستی آمده‌اید. یکی دیگر از دلایلی که شما باید از ساحل دیدن کنید، ریور پرنسس، یک کشتی فله‌بر است که در ۱۰۰ متری ساحل به گل نشسته است. یک تخت آفتابی انتخاب کنید و روی آن دراز بکشید، و به تماشای امواجی که به ساحل می‌رسند مشغول شوید در حالی که پس زمینه طلوع و غروب آفتاب با رنگ قرمز و زرد رنگ جادو به پا می‌کند.

 

سفر به گوا و دوری از شلوغی این شهر

آنجونا: فضای هیپی

اگر در دهه ۱۹۶۰ به گوا سفر می‌کردید و از دهکده آنجونا دیدن می‌کردید، خود را در میان مهمانی‌ها، هیپی‌هایی با رنگ‌های شاد و کوله‌گردان‌های با روحیه آزاد می‌دیدید. امروزه، انواع گردشگران داخلی و بین المللی را خواهید دید که آثاری از آن دوران هیپی را در خود جای داده است. یکی از راه‌هایی که می‌توانید از آن احساس کنید، بازدید از بازار محلی آن است که چهارشنبه‌ها برپا می‌شود. می‌توانید دست روی همه نوع چیز از سارافون، چوب صندل، و کالاهای چرمی گرفته تا کریستال و سنگ بگذارید. بهترین مکان دیگر برای بازدید، ساحل آنجونا است که در بین سایر سواحل گوا شلوغ‌تر است. برای تجربه جو سحرانگیزش، عصرها از آن دیدن کنید و به سمت رستوران‌هایی مانند Curlies یا Shiva Valley بروید.

گوا قدیمی: شکوه و عظمت گسترده

زمانی بود که پایتخت گوا نه پاناجی بلکه "وله" بود که امروزه بیشتر به گوا قدیم معروف است. زمانی عظمت و شکوه بی‌نظیری شهر را فراگرفته بود، که بیشتر آن در کلیساهای سر به فلک کشیده، کلیساهای جامع و صومعه‌های باشکوه آن قابل مشاهده بود. این قطعات دیدنی و جذاب از معماری است که برای گوا قدیمی یک مکان دائمی در هر تور گشت و گذار ایجاد کرده است. جاذبه‌های گردشگری محبوبی که امروزه گردشگران را به خود جذب می‌کنند، در مجموع به عنوان «کلیساها و صومعه‌های گوا» نامیده می‌شوند و شامل بناهایی مانند کلیسای بوم عیسی و کلیسای جامع سه (هر دو سایت میراث جهانی یونسکو) می‌شوند. این قسمت گوا که تاریخ و میراث غنی خود را به نمایش می‌گذارد بخش مهمی است که گردشگران حتما باید از آن دیدن کنند.

 

مقایسه سفر به شمال و جنوب گوا

ماندرم: دهکده ساحلی آرام

بعد از این همه هیجان و گردش چطور است سری به یکی از سواحل آرامی بزنیم که فرصت لذت بردن از ماساژ آیورودا را فراهم می‌کند. ماندرم یک روستای ساحلی بی سر و صداست، که شاید ساحل آن آرام‌ترین مکان در شمال گوا باشد. در کنار چند آلونک ساحلی و چند هتل که غذاهای شگفت انگیزی از جمله غذاهای محلی را ارائه می‌دهند استراحت کنید و چیزی بخورید. همچنین می‌توانید تخت‌های آفتاب بگیرید و یک روز را برای آفتاب گرفتن و گذراندن زمان باکیفیتی صرف کنید. به علاوه اگر به دنبال ماساژ هستید، یک مرکز ماساژ کوچک وجود دارد که می‌توانید یکی از این ماساژها را دریافت کنید.

مورجیم: محل لانه سازی لاک پشت‌های دریایی الیو ریدلی

اگر می‌خواهید یک روز آرام در ساحل داشته باشید و از غروب آفتاب لذت ببرید، از چند خوراکی محلی لذت ببرید و در روستا قدم بزنید، از مورجیم دیدن کنید. خانواده‌ها و دوستانی که بدون هیاهوی معمولی به دنبال بهترین مقصد ساحلی هستند، باید به اینجا بروند. مورجیم همچنین محل لانه سازی لاک پشت دریایی زیتونی ریدلی در خطر انقراض است. در ساحل تخته‌ای وجود دارد که نقطه‌ای را که لاک‌پشت‌ها تخم گذاری می‌کنند مشخص کرده است. در واقع این یکی از سایت‌های فوق العاده‌ای است که می‌توانید در گوا از آن دیدن کنید.

سانکولیم: میراث تاریخی و طبیعت

شهر سانکولیم مکانی در جاذبه‌های گردشگری محبوب گوا است که برای غارهای هاروالم، آبشارهای هاروالم و معبد رودرشوار شهرت پیدا کرده است. تمام این سه مکان گردشگری را می‌توان در یک سفر تحت پوشش قرار داد. غارهای هاروالم مجموعه‌ای از غارها هستند که به نام پنج پانداوای مهابهاراتا نامگذاری شده‌اند. خود غارها در تپه Laterite قرار گرفته و از دو غار بزرگ تشکیل شده است. فقط با ۱ کیلومتر فاصله از اینجا آبشارهای هاروالم قرار دارند که در طول باران‌های موسمی به شکوه کامل خود می‌رسند همچنین معبد رودرشوار که در نزدیکی آبشار قرار دارد.

 

آشنایی با ۷ برکه‌ی رویایی در گوا

پوندا: میراث تاریخیو بوی ادویه جات

یکی دیگر از مقصدهای گردشگری در شمال گوا که در آن می‌توانید میراث غنی گوا را کشف کنید، پوندا با معابد، یک مسجد باستانی و مزارع زیبای ادویه است. یکی از آن‌ها مزرعه ادویه ساهاکاری است که بازدید از آن شما را با انواع ادویه‌ها آشنا می‌کند. این مزرعه در یک باغ گرمسیری واقع شده است از جاذبه‌های قابل توجه پوندا است. همچنین چند غرفه وجود دارد که می‌توانید ادویه و روغن تهیه کنید. Tropical Spice Plantation یکی دیگر از مزارع ادویه است که در آن درختانی مانند میرچی مکزیکی، درخت فلفل و درخت اسطوخودوس را می‌توانید بینید. دیدن و دانستن درختان و گیاهان مختلف که طعم عجیبی به غذای ما می‌بخشند و آن را بسیار خوشمزه می‌کنند جالب است.

بیچولیم - فرار از طبیعت بی‌نظیر

بیچولیم که دارای دیدنی‌ترین آبشارها در آراوالم، قدیمی‌ترین مساجد، معابد باستانی هندو و دریاچه مایم است، حومه‌ای زیبا برای کاوش در گوا برای تعطیلات آرامش‌بخش است. معبد محبوب ساپتاکوتشوار یکی از جاذبه‌های دیگر گردشگری این شهر است و علیرغم نداشتن سواحل، پناهگاهی شاد برای دوستداران طبیعت است. مناظر کارت پستالی، غارهای صخره‌ای باستانی و اگر به گشت و گذار در مکان‌های تاریخی علاقه‌مند هستید، همگی در اینجا در دسترس شما قرار می‌گیرند. اگرچه از نظر مکان‌های توریستی چیز زیادی برای دیدن وجود ندارد، اما این منطقه هنوز برای یک فرار آرامش بخش به دامان طبیعت ارزش دیدن دارد.

 

بهترین گردش‌های روزانه اطراف گوا

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران