تفریحی جذاب در بهترین سواحل گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا
تفریحی جذاب در بهترین سواحل گوا

تور گوا از جمله سفرهایی است که می‌توانید تجربه یک سفر ساحلی را در هندوستان به دست آوردید. این شهر در سمت جنوب غربی هند قرار گرفته و این روزها یکی از شهرهای توریستی این کشور پهناور محسوب می‌شود. اگر شما نیز دوست دارید تا سفری به کشور هند داشته باشید و در عین حال از تفریحات آبی و ساحل‌های زیبای آن لذت ببرید هیچ انتخابی نمی‌تواند بهتر از تور گوا باشد. همراه ما باشید تا با بهترین سواحل گوا در این مقاله آشنا شوید.

 

ساحل آگوندا (Agonda)

اگر جز افرادی هستید که به سواحل دنج و آرام علاقه دارید، آگوندا بهترین گزینه انتخابی شما در سفر به گوا خواهد بود. این منطقه از جمله سواحل طولانی و آرام این شهر است. از جمله امکانات این ساحل می‌توان به کلبه‌های چوبی و زیبای آن که با سبک سنتی ساخته شده و در اختیار مسافران قرار گرفته است اشاره کرد. علاوه بر این کلبه‌ها می‌توانید هتل‌های لوکس‌تر و مدرن‌تری را نیز در همین حوالی پیدا و در آن‌ها اقامت کنید. مسافران می‌توانند در این ساحل از تمامی تفریحات آبی و امکانات دیگری نظیر رستوران‌ها و کافه‌ها استفاده کنند و سفری به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.

 

۷ نکته ضروری که پیش از سفر به گوا باید بدانید

 ساحل آنجونا (Anjuna)

یکی دیگر از بهترین سواحل گوا، آنجونا نام دارد. این ساحل این روزها به یکی از محبوب‌ترین سواحل شهر برای تفریح مسافران تبدیل شده است. به غیر از ساحل زیبای آنجونا علاقه‌مندان می‌توانند از یکی از بازارهای سنتی معروف گوا در این منطقه که در روزهای چهارشنبه هفته دایر می‌شود دیدن کنند. این بازار یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی از گوا است. معمولا توریست‌هایی که دوست دارند سفری ارزان و اقتصادی به این شهر ساحلی داشته باشند ساحل آنجونا و هتل‌های اطراف آن را ترجیح می‌دهند.

ساحل آرامبول (Arambol)

از دیگر سواحل معروف گوا که به دلیل چشم‌انداز زیبا و حال و هوای شادی که دارد شهرت بسیاری پیدا کرده است ساحل آرامبول است. این ساحل زیبا این روزها به مکانی شاد و زنده تبدیل شده و هر گردشگری را عاشق خود می‌کند. مسافران می‌توانند در این ساحل فعالیت‌هایی مثل مدیتیشن، یوگا، تای چی و ریکی را تجربه کنند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از تفریحات شبانه و حال و هوای شاد آن لذت ببرند.

 

۱۰ غذای معروف هندی در سفر به گوا

سواحل باگا و کالانگوت (Baga and Calangute)

دو ساحل باگا و کالانگوت از دیگر سواحل گوا هستند که رفتن به آن‌ها را در این سفر توریستی می‌توان پیشنهاد داد. به دلیل اینکه این دو ساحل به یکدیگر متصل هستند معمولا هر دو را با عنوان یک ساحل می‌شناسند. این مناطق یکی از شلوغ‌ترین ساحل‌هایی هستند که در تور گوا می‌توانید ببینید. البته منطقه مختص به باگا کمی خلوت‌تر و مدرن‌تر است. شما می‌توانید از انواع تفریحات آبی و ساحلی در این سواحل لذت ببرید. علاوه بر آن در ساحل باگا همه چیز محدود به این موارد نبوده و شب‌ها نیز برنامه‌های بسیار شاد و پر جنب و جوشی در آن اجرا می‌شود.

ساحل بنولیم (Benaulim)

ساحل بنولیم از دیگر سواحل دنج و ارامش‌بخش گوا است که معمولا سالمندان و یا افرادی که دوست دارند چند روزی را به دور از شلوغی شهر باشند آن را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. مسافران این ساحل می‌توانند در طول روزهایی که در آن اقامت دارند به تفریحاتی مثل ماهیگیری و یا تماشای دلفین‌ها بپردازند. در این ساحل خبری از موسیقی‌های بلند و میهمانی‌های پرجنب و جوش شبانه نیست. اگر شما نیز به دنبال مکانی آرام هستید بدون شک ساحل بنولیم انتخاب خوبی خواهد بود.

 

۷ نکته ضروری که پیش از سفر به گوا باید بدانید

سواحل کاندولیم و سینکریم (Candolim and Sinquerim)

دو تا دیگر از ساحل‌های معروف و دیدنی شهر گوا کاندولیم و سینکریم هستند. این دو ساحل به یکدیگر متصل بوده و از محیطی ساکت و آرام برخوردار هستند. شما می‌توانید اقامتگاه‌های مدرن و لوکسی را در این حوالی پیدا کنید و از چند روز سفر خود به هند لذت ببرید. البته اگر طرفدار مکان‌های پر جنب و جوش با تفریحات شبانه شاد هستید متاسفانه این دو ساحل انتخاب خوبی برای شما نخواهند بود.

سواحل کولا و کولوا (Cola & Colva)

از جمله دیگر سواحل گوا که با قاطعیت می‌توان نام آن را در لیست بهترین سواحل گوا آورد کولا است. البته ساحل دیگری نیز در شهر گوا هند به نام کولوا وجود دارد که این دو ساحل را نباید با هم اشتباه گرفت. زیرا تفاوت‌های بسیار زیادی باهم دارند. ساحل کولا مکانی دنج و آرام است که افراد آن را صرفا برای شنا و لذت بردن از آرامشی که دارد ترجیح می‌دهند. اما ساحل کولوا به دلیل اینکه مقصد گردشگری توریست‌های داخلی هند نیز است همواره شلوغ بوده و همواره پر از جمعیت گردشگران است. شما می‌توانید در این ساحل انواع تفریحات آبی و غیر آبی را تجربه کنید و لحظاتی شاد و هیجانی را در خاطرات خود ثبت کنید.

ساحل پالولم (Palolem)

نمی‌توان صحبت از بهترین سواحل گوا کرد، ولی نامی از ساحل پالولم نبرد. بدون شک این ساحل یکی از معروفترین و محبوب‌ترین سواحل شهر گوا است. این ساحل با طبیعت زیبا و چشم‌انداز منحصر به فردی که دارد تمامی مسافران را مجذوب خود می کند. پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر خود به این مقصد گردشگری حتما یک روز را برای تفریح در این ساحل زیبا اختصاص دهید. حتی می‌توانید یکی از هتل‌های اطراف این منطقه را رزرو کرده و از روزهایی که در این منطقه هستید نهایت لذت را ببرید.

 

کارهایی که نباید در گوا انجام دهید

۱۱ مرداد ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 08 اسفند 1401)

نظرات کاربران