بهترین گردش‌های روزانه اطراف گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا
بهترین گردش‌های روزانه اطراف گوا

کمی گردش در سواحل، آبتنی، انجام تفریحات آبی و شرکت در جشن‌های معروف گوا تعریف بسیاری از سفر به این شهر ساحلی است. اما آن‌هایی که چند باری به تور گوا رفته‌اند، می‌دانند که در این گوشه از هند، فعالیت‌های بسیاری نهفته است که می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند. البته ما در مقاله‌ی امروزمان تنها به سراغ جاذبه‌هایی رفته‌‌ایم که در محیط روباز قرار دارند و شما می‌توانید در هوای خوب شهر از آن‌ها لذت ببرید.

 

هنرستان پروانه‌

این مکان به غیر از محیط علمی، یک پارک پروانه بسیار بزرگ دارد که شما می‌توانید با رفتن به آن‌جا، این موجودات رنگارنگ و زیبا را مشاهده کنید. البته بعضا حیوانات دیگری نیز در پارک وجود دارند و شما می‌توانید از آن‌ها بازدید نموده، در بخش‌هایی به آن‌ها غذا دهید و عکس‌های زیبا بگیرید. این مکان از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر فعالیت می‌کنند و هزینه‌ی ورودی آن تنها ۱۵۰ روپیه است.

 

۷ نکته ضروری که پیش از سفر به گوا باید بدانید

هنرستان پروانه‌

آدرس: Ponda, Pisgal, Priol, Goa 403401

 

بازدید از مزارع ادویه

وقتی در کشوری غذا می‌خورید که غذاهایش به ادویه‌های زیاد و طعم تند فلفل معروف است، کنجکاو نیستید که بدانید این ادویه‌ها از کجا می‌آیند؟ مزارع ادویه گوا از آن جاهای دیدنی است که هم بازدید از آن لذت بخش بوده و هم چیزهای جالبی در این گردش یاد خواهید گرفت. جدا از طبیعت جذابی که این مزارع دارند، شما در این گردش از فیل‌ها نیز بازدید کرده و می‌توانید آن‌ها را بشویید و از بودن با این حیوانات نجیب لذت ببرید.

 مزارع ادویه 

آدرس: H.No. A-14 , Arla Bazar Keri, Ponda, Kerim, Goa 403401

 

کروز سواری بر روی رودخانه‌ی ماندووی

برای زوج‌های جوانی که به دنبال یک گردش عاشقانه می‌گردند، هیچ جایی بهتر از کروزهایی که بر روی رودخانه مندووی حرکت می‌کنند، جذاب نخواهد بود. سفر با این قایق‌ها، در زمان‌های مختلفی انجام می‌شود و گاهی برای طول روز خواهد بود، گاهی تماشای غروب خورشید و اگر هم دوست داشته باشید می‌توانید زیر نور مهتاب و روی این رودخانه‌ی زیبا به خوردن شام مشغول شوید. بعضی سفرها در طول روز در خلیج زواری توقفی خواهد داشت تا بتوانید از چشمه‌ی آب گرم این محل نیز بازدید کنید. این گردش‌ها عموما دوساعت خواهند بود و حداقل ۳۰۰ روپیه برایتان هزینه در پی خواهند داشت.

 

معرفی ۶ هاستل بسیار عالی در گوا

 رودخانه‌ی ماندووی

جزیره گردی در آب‌های گوا

یکی از کارهایی که حتما در سفر با تور هند به گوا باید انجام دهید، قایق سواری و بازدید از جزایر اطراف این شهر است. این گردش‌ها را هم می‌توانید با استفاده از تورها انجام دهید و هم با استفاده از سفرهای شخصی. فر‌ی‌ها و قایق‌های تندروی زیادی هستند که شما را به دیدن این جزایر و خانه‌های قدیمی‌شان که با معماری پرتغالی مشخص هستند، خواهند برد.

جزیره گردی

رفتن به تنگه شیطان

اگر دوست دارید به یک منطقه صخره‌ای زیبا بروید، حتما سری به تنگه شیطان بزنید. این منطقه دارای رودخانه‌ها و آبگیرهای زیادی است و انواع حیوانات از جمله ماهی‌های زیادی در این محل زندگی می‌کنند.داستان اسم این تنگه نیز از زمانی بر می‌گردد که یکی از اهالی محلی ادعا کرده، شیطان ماهی‌هایی که او صید کرده را دزدیده است و این محل نفرین شده است! نمای زیبایی که صخره‌ها، درختان و آبی که در میان این صخره‌ها جاری است، فوق‌العاده دیدنی بوده و نباید به راحتی دیدنش را در تور گوا از دست بدهید.

 

سواحل بکر و کاوش نشده‌ی گوا

تنگه شیطان 

کابو دِ راما

اگر اهل بازدید از مراکز تاریخی هستید، سری به به قلعه قدیمی کابو دِ راما بزنید. این قلعه آنقدر در میانه‌ی جنگ بوده و بارها فتح شده که در میان گیر و دار هندوها و پرتغالی‌ها، دیگر آن شکوه سابقش را از دست داده است. با این حال هنوز می‌توانید کلیساها، سربازها خانه‌ها و مراکز این قلعه که متعلق به صده‌ی ۱۷ میلادی است را مشاهده کنید.

کابو دِ راما 

آدرس: Taluka Cabo da Rama, Canacona, Goa 403702

 

کایاک سواری

یکی از فعالیت‌هایی که حالا گردشگران در گوا خیلی به دنبال آن هستند، کایاک سواری در رودخانه‌هایی است که به دور روستاهای اطراف این شهر می‌گردند. قایق سواری در این آب‌ها آرامش بخش و لذت بخش بوده و به صورت جمعی انجام می‌پذیرد.

 

جاذبه‌های دیدنی گوا ؛ شهر فرنگ و تاریخ هند

کایاک سواری 

دوچرخه سواری در نزدیکی ساحل میرامار

و در آخر بد نیست ساعتی را برای دوچرخه سواری در نزدیکی این ساحل صرف کنید. دوچرخه‌های کرایه‌ای در این محل قرار دارند و شما می‌توانید در مکانی زیبا و لذت بخش، مسافتی را طی کرده و از فضای عالی این منطقه لذت ببرید.

۰۱ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران