سفر به کلوا: ساحلی توریستی و محبوب در گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا
سفر به کلوا: ساحلی توریستی و محبوب در گوا

کلوا از سواحل زیا در گوای جنوبی است که ۲.۴ کیلومتر در امتداد دریا کشیده شده است. تور گوا یکی از شلوغ‌ترین و پر طرفدارترین لاین‌های گردشی در هند است که انتخاب‌های مختلفی به شما می‌دهد. اگر می‌خواهید در گوا تعطیلاتی ساحلی داشته باشید و در عین حال از آن همه جمعیت توریستی هم کمی فاصله بگیرید می‌توانید به نقاط دیگری مثل کلوا بروید. کلوا هم از سواحل توریستی و محبوبی است که ورزش‌های آبی زیادی در آن جریان دارد. شما در این ساحل می‌توانید فعالیت، هیجان و هیاهوی زیادی را پیدا کنید و کسانی که مشتاق ورزش‌های آبی هیجان انگیز در گوا هستند نباید در سفر خود بازدید از این ساحل را از دست بدهند.

 

بهترین کارهایی که می‌توانید در ساحل کلوا انجام دهید

ورزش‌های ساحلی و تفریحات آبی بخش مهمی از فعالیت‌های سفر به ساحل را تشکیل می‌دهند یعنی افرادی که به ساحل سفر می‌کنند فقط نمی‌خواهند آبی دریا را تماشا کنند آن‌ها قصد دارند تا زیبایی‌های طبیعی را در کنار فعالیت‌ها و ورزش‌های هیجانی مثل قایق‌ سواری، شنا، غواصی، پاراسلینگ سواری و جت اسکی و خیلی چیزهای دیگر داشته باشند که خوشبختانه کلوا در این زمینه قدرتمند بود و امکان انجام تفریحاتی مثل بانانا سواری، قایق سواری، جت اسکی سواری، پاراسلینگ، شنا و اسکوتر آبی را فراهم می‌آورد.

 

گردشی دور از ساحل در گوا

اقامت در ساحل کلوا

از آنجایی که کلوا یکی از نقاط توریستی در گوا محسوب می‌شود شما می‌توانید در این منطقه کلبه‌های ساحلی، ریزورت‌های ساحلی استخردار و حتی چندین هتل خوب را پیدا کنید. اما برای اقامتی مقرون به صرفه و باکیفیت می‌توانید در کلبه‌های ساحلی و یا ریزورت‌های مقرون به صرفه بمانید و در عین این که امکانات خوبی دریافت می‌کنید در مجموع هزینه‌هایتان هم صرفه جویی کنید. از مهم‌ترین هتل‌ها و ریزورت‌های محبوب در اینجا که گردشگران زیادی را به خود می‌بینند می‌توان به چند نمونه زیر اشاره کرد:

  • The Golden Palms Hotel & Spa, Colva
  • Jymi's Cottages
  • Longuinhos Beach Resort
  • Hotel Lucky Star
  • La Ben Resort
  • Silver Sands Beach Resort

زندگی شبانه در کلوا

زندگی شبانه در ساحل کلوا در مقایسه با سایر سواحل گوا بسیار پر جنب و جوش بوده و مکانی عجیب و غریب است که واقعا نباید در طول سفرتان با تور گوا بازدید از آن را از دست بدهید. در واقع جو جذاب و شاد این ساحل شما را برای دورهمی دوستانه تا آخر شب نگه داشته و خاطراتی شاد را برایتان رقم خواهد زد. به علاوه رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی تا ساعات اولیه بامداد فعال بوده و هم ساحل را روشن نگه می‌دارند هم مردم کنجکاو را میزبانی می‌کنند. بسیاری از این رستوران‌ها و کافه‌ها دارای موسیقی زنده و اجرای دی‌جی‌های محلی هستند و فضایی خانوادگی و شاد و یا مناسب برای زوج‌های جوان به وجود می‌آورند. ساحل کلوا جایی است که جوان تا سالمند همه در آن شاد خواهند بود. چند رستوران و کافه محبوب در کلوا به شرح زیر هستند:

  • Pinacolada Beach Shack
  • Viva Goa Bar and Restaurant
  • Little Goa Bar and Restaurant
  • Leda Lounge Restaurant
  • Lucky Star Bar and Restaurant 

 

۱۰ غذای معروف هندی در سفر به گوا

سایر اطلاعات مهم سفر درباره ساحل کلوا

چگونه به ساحل کلوا برسیم؟

ساحل Colva در حدود ۲۷ کیلومتری پانجیم واقع شده که از آنجا می‌توانید تاکسی یا هر وسیله شخصی دیگری اجاره کنید. این سفر نباید بیش از ۴۰ دقیقه طول بکشد. از فرودگاه بین‌المللی کلوا می‌توانید برای رسیدن به ساحل یک تاکسی کرایه کنید که مسیر آن با ماشین بیش از ۳۰ دقیقه طول نمی‌کشد. اگر هم در کلوا اقامت ندارید می‌توانید به عنوان سفرهای جانبی از گیر نواحی مثل گوا خودتان را با وسایل عمومی به این ساحل زیبا برسانید. از اغلب نواحی توریستی اطراف به این ساحل وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی وجود دارد فقط یادتان باشد پیش از این که سوار ماشین می‌شوید مبلغ را با راننده تمام کنید تا در مقصد و موقع خروج از ماشین دچار مشکل و اختلاف نظر نشوید.

بهترین زمان برای بازدید از ساحل کلوا

بهترین زمان برای بازدید از ساحل کلوا از اکتبر تا مارس است. اگرچه در این ماه‌ها گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند به خاطر شرایط آب و هوایی عالی و آب‌ها و ماسه‌های گرم بیشترین لذت و تفریح را تجربه خواهید کرد. می‌توانید روی این ماسه‌ها استراحت کنید و اگر مکان‌های خلوت‌تری می‌خواهید به سایه درختان کمی دورتر از ساحل پناه ببرید و بساط پیکنیک خود را پهن کنید، مطالعه کنید، شنا کنید و به تماشای غروب رنگی آسمان بنشینید هر چیزی در این دوره زمانی را به بهترین نحو تجربه خواهید کرد.

 

خرید سوغاتی‌های جذاب از گوا

۱۴ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران