شهر ساحلی گوا و خاص‌ترین کلیساهای آن

جاذبه‌های گردشگری گوا
شهر ساحلی گوا و خاص‌ترین کلیساهای آن

هندوستان از جمله جذاب‌ترین سرزمین‌هایی است که هر گردشگری برای یک بار هم که شده باشد آرزوی سفر کردن به آن را در سر دارد. در میان تورهای هندوستان که توسط آژانس‌های مسافرتی برگزار می‌شود، تور گوا به عنوان پرطرفدارترین گزینه‌های سفر شناخته می‌شود. چرا که این شهر زیبا و ساحلی هندوستان این فرصت را برای توریست‌ها فراهم می‌کند تا در کنار گشت و گزار در طبیعت زیبا و سواحل بکر آن از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و مذهبی نظیر معابد، کلیساها و قلعه‌ها نیز بازدید کنند. بنابراین در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا خاص‌ترین کلیساهای شهر گوا را گردآوری و به علاقه‌مندان معرفی کنیم. اگر برنامه سفر به شهر گوا هندوستان را در تاریخ‌های نزدیک در سر دارید برای آشنایی با کلیساهای جذاب آن همراه ما باشید.

 

کلیسای سن کاجتان (Church of St Cajetan)

اولین مورد از خاص‌ترین کلیساهایی که در شهر ساحلی گوا می‌توان فرصت بازدید از آن را به دست آورد کلیسای سن کاجتان نام دارد. این بنای مذهبی در فاصله ۱۰ کیلومتری از ایستگاه اتوبوس پانجیم کادامبا و ۲۷ کیلومتری از ایستگاه راه آهن واسکودوگاما واقع شده است. بنابراین علاقه‌مندان به بازدید می‌توانند با هزینه‌ای خیلی کم و به کمک وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. علاوه بر آن دقیقا در مقابل این بنا، کلیسای دیگری به نام کلسیای جامع Se قرار گرفته است که به طور همزمان فرصت بازدید از آن را نیز با رفتن به این مکان به دست خواهید آورد. از لحاظ پیشینه تاریخی و بناهای قرار گرفته در آن این مکان جزئی از میراث جهانی یونیسکو محسوب می‌شود. در بازدید از کلیسای سن کاجتان می‌توان به شباهت زیادی آن به سبک معماری قصر سلطنتی از سن پتر در رم پی برد. این بنا تنها کلیسای گنبدی می‌باشد که در طول سفر خود به گوا می‌توانید پیدا کنید. به همین دلیل علاوه بر ارزش تاریخی و معنوی از لحاظ شکل ظاهری و سبک معماری نیز در بین بومیان گوا اهمیت دارد.

 

مقایسه سفر به شمال و جنوب گوا

 

کلیسای سنت آگوستین (Church of St. Augustine)

از دیگر کلیساهای معروف شهر گوا که این روزها به یکی از جاذبه‌های گردشگری آن تبدیل شده کلیسای سنت آگوستین نام دارد. این کلیسا در فاصله ۸ کیلومتری از ایستگاه اتوبوس پانجیم کادامبا قرار گرفته است. بنابراین توریست‌های علاقه‌مند به بازدید از این مکان می‌توانند از اتوبوس شهری برای رسیدن به آن استفاده کنند. آن سبب شده تا کلیسای سنت آگوستین در بین جاذبه‌های گردشگری شهر گوا معروف شود می‌توان به سبک معماری و قدمت آن اشاره کرد. این کلیسا از هشت نمازخانه و چهار محراب تشکیل شده است. هر یک از این مکان‌ها با طراحی‌های زیبا و منحصر به فردی تزیین شده‌اند که جذابیت بیشتری به آن بخشیده است. البته امروزه اغلب بخش‌های این کلیسا و بناهای اطراف آن تخریب شده‌اند. با این حال هنوز هم مورد توجه اغلب توریست‌ها بوده و به عنوان یکی از تماشایی‌ترین آثار تاریخی گوا شناخته می‌شود.

 

کلیسای بانوی مقدس ما (our lady of rosary)

یکی از معروف‌ترین کلیساهای شهر گوا که شهرت آن از هیچ گردشگری پنهان نیست، کلیسای بانو مقدس ما نام دارد. این بنا قدیمی‌ترین کلیسایی است که امروزه در شهر گوا واقع شده است. به همین دلیل توانسته نام خود را در لیست میراث جهانی یونسکو بگنجاند. کلیسای بانو مقدس ما تمثیلی واقعی از سبک معماری پرتغال قدیم است. به طوری که با نگاه کردن به آن متوجه شباهت بی‌حد و اندازه آن با قلعه نظامی پرتغالی‌ها خواهید شد. نمای خارجی این بنا با استفاده از ساروج آهکی گچ کاری شده است؛ به همین دلیل رنگ سفید آن قبل از هر چیزی جلب توجه می‌کند.

 

گردشی دور از ساحل در گوا

 

کلیسای سنت فرانسیس آسیزی (st francis of assisi church)

در مجاورت کلیسای جامع se، کلیسای دیگری به نام سنت فرانسیس آسیزی قرار گرفته است. این بنا که از دیگر ساختمان‌های تاریخی شهر گوا محسوب می‌شود موفق شده تا توجه گردشگران را به خود جلب کند. در نتیجه به مکانی دیدنی و جذاب در شهر گوا تبدیل شده است. این کلیسا دارای سالنی وسیع و مجهز به سه نماز خانه است. همچنین ۳ عدد محراب در آن ساخته شده که هر یک دارای جذابیت‌های دیدنی مخصوص خود هستند. همانند تمامی کلیساها می توانید برج ناقوس و مکان ظروف مقدس را که طبیعتا از قدمت بسیار زیادی برخوردار هستند در این بازدید مشاهده کنید.

 

آشنایی با ۷ برکه‌ی رویایی در گوا

 

همان طور که گفته شد در این مقاله به معرفی خاص‌ترین کلیساهای شهر ساحلی گوا پرداخته شد. در صورتی که به این شهر زیبا و تاریخی هندوستان سفر کردید بازدید از کلیساهای نام برده شده را حتما در برنامه گردشگری خود قرار دهید. آژانس مسافرتی مقتدرسیر شما را در رزرو تور همراهی کرده و برای پاسخ‌گویی به تمامی سوالات گردشگری در خدمت شما عزیزان است.

۲۱ دی ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 23 دی 1401)

نظرات کاربران