یک روز آرام در ساحل پالولم شهر گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا
یک روز آرام در ساحل پالولم شهر گوا

تور هند در میان اغلب توریست‌ها و گردشگران به داشتن جاذبه‌های تاریخی و معابد باشکوه معروف است. در این میان گردشگران می‌توانند از طبیعت منحصر به فرد و فوق‌العاده زیبای آن نیز دیدن کرده و از زیبایی‌های آن لذت ببرند. یکی از این مکان‌های دیدنی با چشم‌اندازی محسور کننده ساحل پالولم گوا است. این‌ساحل زیبا در جنوب شهر گوا قرار گرفته و تفریح در آن به مسافران هند پیشنهاد می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این مکان شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنیم. 

 

آشنایی با ساحل پالولم (Palolem beach)

ساحل پالوم گوا به عنوان یکی از زیباترین ساحل‌های گوا شناخته می‌شود که در فاصله ۵.۲ کیلومتری از جنوب شهر گوا قرار گرفته است. علاوه بر طبیعت زیبا و چشم انداز فوق‌العاده این ساحل محیط آرام و دنج آن سبب شده تا هر گردشگری را شیفته خود کند. در صورتی که شهر گوا را برای سفر خود انتخاب کردید پیشنهاد می‌کنیم تا تفریح در ابن ساحل دیدنی را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید. برای دسترسی به آن کافی است تا فاصله‌ای در حدود ۴۰ دقیقه از مرکز شهر به سمت گوا جنوبی حرکت کنید‌.

 

ویژگی‌های ساحل پالولم 

از بزرگترین مشخصه‌های ساحل پالولم می‌توان به داشتن طبیعت دنج و دست نخورده آن اشاره کرد. بنابراین مکانی فوق‌العاده برای رسیدن به آرامش و تفریحاتی نظیر ماهیگیری را در اختیار توریست‌های داخلی و خارجی قرار داده است. حتی بومیان این منطقه نیز اغلب وقت‌های آزاد خود را به ماهیگیری و تفریحات آبی در این سواحل می‌پردازند. ساحل پالولم مسیری به اندازه ۶۱ کیلومتر را به خود اختصاص داده است که هر دو سر آن به صخره‌های سنگی منتهی می‌شوند. نکته جالب اینکه این ساحل شکلی به صورت هلال ماه دارد. عمق آب از کم شروع شده و به تدریج زیاد می‌شود. در نتیجه تمامی افراد می‌توانند از لذت شنا و آب‌تنی در آن بهره ببرند.

 

سواحل بکر و کاوش نشده‌ی گوا

 

جاذبه‌های دیدنی اطراف ساحل پالولم 

توریست‌ها می‌توانند با رفتن به ساحل پالولم در سفر خود با تور گوا از چندین جاذبه جذاب و دیدنی دیگر نیز دیدن کنند. از جمله یکی از این موارد مجسمه‌ای از جنس سنگ است که اثری ارزشمند از یک هنرمند آمریکایی است. این مجسمه تنها یک تندیس زیبا نیست بلکه مکانی با ارزش و نمادین برای مردم این منطقه محسوب می‌شود. این مجسمه را با نام سنگ پول و یا «اگر می‌توانی بده و اگر نیاز داری بردار» نامگذاری کرده‌اند. به طوری که به مرور زمان ارزش معنوی بسیار بالایی پیدا کرده و بومیان آن را به چشم یک معبد می‌بینند. افراد می‌توانند در مقابل این مکان پول قرار داده و یا پول‌های قرار داده شده را بردارند. 

علاوه بر آن جزیره‌ای به نام کانکونا (Cancona) در فاصله ۷۵ کیلومتری از ساحل پالولم قرار گرفته است. این مکان نیز از جذابیت‌های طبیعی بسیار زیبایی برخوردار بوده و مکانی مناسب برای کسانی است که از شلوغی و هرج و مرج شهری خسته شده‌اند. 

در کنار تمامی این موارد علاقه‌مندان می‌توانند به قایق سواری، شنا، ماهیگیری و تفریحاتی از این قبیل پرداخته و روز به یاد ماندنی را در این سفر برای خود رقم بزنند. همچنین به دلیل توریستی بودن این منطقه می‌توانید رستوران‌های متعددی را در این اطراف پیدا کرده و با غذاهای لذیذ محلی دل خود را سیر کنید. درختان نخل و بابمو زیادی نیز در این حوالی وجود دارند که زیبایی دوچندانی به آن بخشیده‌اند.

بهترین زمان بازدید از ساحل پالولم 

ساحل پالولم در اغلب روزهای سال شرایط مناسبی از لحاظ آب و هوایی برای بازدید و تفریح دارد. چرا که جنگل‌های اطراف آن همیشه سرسبز بوده و علاقه‌مندان می‌توانند روز فوق‌العاده‌‌ای را در آن سپری کنند. اما در حالت کلی فصل بهار می‌تواند نسبت به سایر فصل‌های سال شرایط مناسب‌تری داشته باشد. این ساحل حفاظت شده نبوده و افراد در هر ساعتی از شبانه روز که تمایل دارند می‌توانند از آن دیدن کرده و لحظات خوبی را برای خود ایجاد کنند. 

 

شهر ساحلی گوا و خاص‌ترین کلیساهای آن

طریقه دستیابی به ساحل پالولم 

ساحل پالولم در فاصله ۶۷ کیلومتری از فرودگاه دابولیم قرار گرفته است. این مکان نزدیک‌ترین فرودگاه به پالولم محسوب می‌شود. همچنین نزدیکترین ایستگاه راه آهن واقع در این حوالی کاناکونا نام دارد. به طوری که توریست‌ها می‌توانند از طریق آن به این ساحل دسترسی پیدا کنند. علاوه بر آن اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی هر نیم ساعت یک بار از سمت ساحل به سمت ایستگاه مرکزی شرکت حمل و نقل کادمبا (KTC) در مارگائو حرکت می‌کنند که گزینه خوبی برای بازدید از این مکان فوق‌العاده است.

 

معرفی بهترین هاستل‌های دهلی

 

۰۴ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران