سفر به گوا و دوری از شلوغی این شهر

جاذبه‌های گردشگری گوا
سفر به گوا و دوری از شلوغی این شهر

گوا مقصد فوق‌العاده زیبا و جذاب در سواحل هند است که تجربه سفر به سواحل تایلند را به مسافران تور هند ارائه می‌دهد. این مقصد زیبا و گرمسیری با سواحل ماسه سفید درخشان، معماری جذاب و تاریخی، تلفیق فرهنگ اسپانیایی و پرتغالی، ورزش‌های آبی و بسیاری ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر در تمام طول سال میزبان علاقه‌مندان به گشت و گذارهای ساحلی است. شاید به نظر برسد تور گوا همیشه شلوغ و مملو از مسافر باشد که بی‌راه هم نیست، اما همیشه راه‌کارهایی برای فرار از شلوغی وجود دارد که در اینجا به آن‌ها می‌پردازیم.

 

زمان بازدید از گوا

بهترین زمان بازدید از گوا بستگی به شما دارد که انتظار دارید چه کارهایی انجام دهید و چه چیزهایی را بازدید کنید. اگر می‌خواهید با آرامش و سکوت در ساحل استراحت کنید یا به ورزش‌های آبی  در گوا بپردازید، اوایل فصل پاییز (اکتبر) یا اواسط فصل بهار (مارس-آوریل) را انتخاب کنید، این زمانی است که ماجراجویان و آفتاب دوستان کم‌تر به گوا می‌روند. دما در این فصول از ۲۰ درجه سانتی گراد تا ۳۲ درجه سانتی گراد است. در عوض اگر به دنبال معاملات عالی و ارزان در هتل‌ها، پروازها و فعالیت های دیگر مانند خرید، یا ورزش های آبی که ممکن است گران باشد هستید، خارج از فصل گردشگری، آوریل-مهر یا ژوئن-سپتامبر به گوا بروید. به دلیل بارندگی مداوم در هنگام باران‌های موسمی، ورزش‌های آبی در گوا در دسترس نیستند. با این حال، در طول فصل تابستان (آوریل-مه)، می‌توانید صبح ها قبل از ساعت ۱۰ صبح یا بعد از ساعت ۴ بعد از ظهر که دمای هوا خنک می‌شود، به ورزش‌های آبی بپردازید. متوسط اوج در تابستان در حدود ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد در طول روز است و پس از غروب خورشید به ۲۶ درجه سانتیگراد می‌رسد، در حالی که در فصل موسمی، بالاترین حد در حدود ۳۰ درجه سانتیگراد و کم‌ترین آن زیر ۲۰ درجه است. با این وجود، خارج از فصل گردشی برای کاوش در مکان‌های دیدنی فرهنگی و تاریخی گوا برای فرار از شلوغی بسیار مناسب است.

به دنبال کارهای «جایگزین» باشید

بعضی نقاط برجسته گردشی مانند: آنجونا، باگا، شهر قدیمی، و بازارهای دستفروشی رنگارنگی هستند که به تور گوا معنی و مفهوم می‌بخشند با این همه در کوچک‌ترین ایالت هند چیزهای بیشتری برای کاوش وجود دارد که در اینجا بررسی می‌کنیم.

 

بهترین رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی گوا

جاهای شلوغ توریستی گوا

باگا، کالانگوته، آنجونا و ساحل کاندولیم از سواحل جذاب گوا هستند که همیشه مملو از گردشگرانی هستند که برای استراحت به آنجا می‌روند به جای رفتن به این نقاط به ساحلی آرام و کشف نشده مثل ساحل باترفلای یا پروانه بروید و از سکوت و آرامش آنجا لذت ببرید و به تماشای قایقرانان و شنای دلفین‌ها بنشینید. به علاوه فضای آرام و سنگ‌های زیادی که وجود دارد به جذابیت آن افزوده است. از مناظر دیدنی غروب خورشید لذت ببرید و در ساحل هولانت، در گوا جنوبی به تفریح یا شنا بپردازید. به دور از جمعیت توریستی به ساحل آرامبول بروید و در آنجا به فعالیت‌هایی مانند موتورسواری و پاراگلایدر بپردازید.

نقاط جشن و پایکوبی در گوا

از نقاط شناخته شده و همیشگی توریست‌ها برای جشن و خوشگذرانی در شمال گوا Tito’s، Mambo’s و یا Curlies است و یک شب بیرون رفتن در این نقاط دست کم ۳۸ دلار برای شما خرج می‌تراشد. در عوض می‌توانید به جنوب گوا و به Gatsby Pub در کّلوا بروید و خودتان را به یک نوشیدنی سرد مهمان کنید و به جشن و پایکوبی بپردازید. در  این جشن و گردهمایی آهنگ‌هایی در ژانرهای مختلف پاپ، هارد راک، ترنس، و غیره پخش می‌شود. یک شب بیرون رفتن در این نقاط حدودا ۸ دلار برایتان هزینه خواهد داشت.

 

۵ محله‌ی دیدنی در گوا؛ شهر ساحلی سبز در هند

خرید در شهر گوا

چهارشنبه بازار دستفروشی آنجونا و شنبه بازار شبانه آرپورا پناهگاهی برای عاشقان خرید شده است، اما هجوم زیاد جمعیت توریستی باعث شده تا قیمت‌های این بازارها نجومی و سر به فلک کشیده شود.  در عوض از انبوه جمعیت فروشگاه‌ها فرار کرده و خود را به ساحل دونا پائولا (Dona Paula) برسانید که مملو از فروشگاه‌های متعددی از لباس تا خوراکی بوده، و بیش از حد گران و شلوغ نیستند. روزانه چندین بازار دستفروشی مختلف در اینجا برگزار می‌شود، بنابراین می‌توانید در هر زمان و هر روز که بخواهید خرید کنید. یا از بازار کالانگوت دیدن کنید که شنبه از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۲ شب فعال بوده و لوازم و وسایل تبتی و کشمیری را عرضه می‌کند.

سازه‌های پرتغالی

گردشگرانی که به گوا سفر می‌کنند از فورت آگودا و قلعه چاپورا بازدید می‌کنند. عموما این دو قلعه شلوغ و پر از توریست است، در عوض شما می‌توانید به Cabo De Rama در جنوب گوا بروید. این قلعه دارای توپ‌های قدیمی و ویرانه‌های نیروهای مسلح پرتغالی است. قلعه تیراکول، واقع در نزدیکی ساحل کوئریم گوا شمالی، قلعه‌ای قرن هفدهمی و پرتغالی است که اکنون به هتلی تبدیل شده و به دلیل زیبایی در معماری و طراحی، به علاوه چشم اندازهای دیدنی اقیانوس هند بسیار معروف و محبوب است.

 

۸ کاری که در سفر به گوا حتما باید انجام بدهید

۲۹ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران