گردشی دور از ساحل در گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا
گردشی دور از ساحل در گوا

وقتی حرف از تور گوا می‌شود اولین چیزی که به ذهن می‌رسد تفریحات ساحلی و شنا و غواصی در آب‌های گرم و آبی آن است. اما اگر خوب به آن نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در کوچک‌ترین ایالت تور هند چیزهایی بیش از سواحل و دریا وجود دارد. گوا به دلیل موقعیت استراتژیکی و ساحلی‌اش دارای تاریخی از دوره استعماری هم هست که بر زیبایی و جذابیت آن افزوده است. در اینجا شما را به گردشی دور از سواحل گرمسیری گوا می‌بریم.

 

در Fontainhas، محله لاتین گوا گشت بزنید

منطقه Fontainhas که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده قسمت استعماری گوا است که در تمام گوشه و کنارش زیبایی استعماری و اروپایی به نمایش در آمده است. شما در اینجا می‌توانید در خیابان‌های سنگفرش شده گشت بزنید و خانه‌ها و سازه‌های سنتی و رنگارنگ پرتغالی را تماشا کنید. از زیباترین جاذبه‌های دیدنی اینجا می‌توان به کلیسای سنت سباستین اشاره کرد که به خاطر نمای سفید و زیبایش معروف است و همچنین معبد Maruti که بر روی تپه آلتینهو قرار گرفته و منظره‌ای بی نظیر از شهر را ارائه می‌دهد. به علاوه گالری هنری Gitanjali که آثار هنری چشمگیری از دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۹۰ را در خود جای داده یکی از اصلی‌ترین جاهایی است که باید از حتما از آن دیدن کنید. توصیه می‌کنیم اگر زمانش را دارید حداقل یک را در یکی از بوتیک هتل‌های پرتغالی اینجا بمانید و تجربه جذابی از مهمان نوازی گوایی را تجربه کنید.

 

خرید سوغاتی‌های جذاب از گوا

آدرس: Fontainhas, Altinho, Panaji, Goa, India

 

در شهر قدیمی گوا کاوش کنید

این بخش یکی از تاریخی‌ترین شهرهای گوا است که قدمت آن به قرن پانزدهم میلادی برمی‌گردد. این شهر در قرن هجدهم به دلیل طاعون گسترده در منطقه رها شد. با این حال آنچه امروزه از آن می‌بینیم کلیساهای زیبایی است که در قرن شانزدهم و تحت حکومت پرتغال توسعه یافته‌اند که حالا به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شوند. برخی از برجسته‌ترین جاهای این منطقه، کلیسای جامع بوم جیسس است که یک الگو واقعی از معماری باروک را به نمایش گذاشته که مقبره سنت فرانسیس ژاویر (مبلغ معروف اسپانیایی) را در خود جای داده، هستند. این کلیسای جامع قرن شانزدهمی که با زنگ عظیم خود، "زنگ طلایی" شناخته می‌شود. با گست و گذار در اطراف شهر شدیمی گوا از تماشای ترکیبی از انواع معماری‌های باروک و پرتغالی لذت خواهید برد.

از قلعه‌های تاریخی دیدن کنید

گوا میزبان تعدادی قلعه قدیمی قابل توجه است که هر کدام آن‌ها نقشی در تاریخ منطقه داشته‌اند. از جمله برخی از برجسته‌ترین موارد، شامل قلعه چاپورا قرن هفدهمی است که چشم اندازهای پانوراما از دریا و سواحل نزدیک خود را ارائه می‌دهد، قلعه آگودا که در سال ۱۶۱۲ توسط پرتغالی‌ها تاسیس شد و به خاطر فانوس دریایی نزدیک آن مشهور است، یا قلعه Terekhol، که اکنون به عنوان یک هتل میراث فعالیت می‌کند و همچنین یک کلیسای ۱۰۰ ساله را در خود جای داده است، و در نهایت قلعه Reis Magos قرن شانزدهمی که به خاطر چشم اندازهای بسیار زیبا از دریای عمان و رودخانه ماندوی و همچنین گالری نمایشگاه آثار کارتونیست معروف، ماریو میراندا فقید مشهور است، می‌شود.

 

کارهایی که نباید در گوا انجام دهید

به تماشای عمارت‌های پرتغالی بروید

گوا در دهه ۱۵۰۰ توسط پرتغالی‌ها به تصرف در آمد و این برابر بود با ورود معماری سبک پرتغالی به خاک این ایالت که هنوز می‌توان آثار آن را در گوشه و کنار این ایالت کوچک و زیبا دید. عمارت‌هایی که پرتغالی‌ها ساختند هنوز شکوه و زیبایی‌شان را حفظ کرده‌اند که این به منطقه زیبایی تاریخی بخشیده است.  برخی از موارد قابل توجهی که برای بازدید آن‌ها عموم آزاد است شامل Casa Araujo Alvares که یک عمارت قرن ۱۸ دارای عتیقه و عکس‌های اروپایی است، Palácio do Deão که با معماری هندو و پرتغالی‌اش مشهور شده، و خانه Menezes Braganza Pereira، که یک عمارت قرن هفدهمی با عتیقه جات، کف سنگ مرمر ایتالیایی، لوسترهای بلوری بلژیکی و چندین یادگار دیگر است، می‌شود.

پیاده روی در مسیر آبشارهای دودساگار

چندین آبشار در نزدیکی گوا وجود دارند که موقعیت برای سفرهای روزانه را فراهم می‌کنند. یکی از مهم‌ترین آبشارهایی که باید حتما در تور گوا از آن دیدن کنید دودساگار است که یک آبشار چهار طبقه در وسط یک جنگل زیبا و سرسبز است. این آبشار بزرگ و زیبا از ارتفاع ۳۱۰ متری سقوط می‌کند که در حوضچه زیر آن مقداری زیادی مه و کف تولید می‌شود. بهترین راه لذت بردن ز فضا و مناظر اطراف رفتن به بالای آبشار است که مسلما کار راحتی هم نیست. با این همه آنقدر زیبا هست که ارزش سختی‌اش را داشته باشد. شما می‌توانید از طریق پیوستن به تورهای چیپ به راحتی به آبشار برسید.

 

۷ رستوران برتر محله پانجیم در گوا

آدرس: Dudhsagar Falls, Sonaulim, Goa, India

۰۶ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران