سفری جذاب به جزیره بوهول: فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
سفری جذاب به جزیره بوهول: فیلیپین

 بوهول جزیره‌ای بسیار زیبا و خیره کننده در فیلیپین است که فقط با یک قایق سواری کوتاه از سبو قابل دسترس است. این جزیره با طیف وسیعی از فعالیت‌ها که در خود جای داده می‌تواند مقصدی عالی و ایده‌آل برای خانواده‌ها باشد. اگر قصد سفر با بچه‌ها را دارید، در تور فیلیپین از تپه‌های شکلاتی معروف دیدن کنید، در سواحل سفید بکر دراز بکشید، و یا شاهد دنیای جادویی زیر آب در یکی از مکان‌های شگفت‌انگیز غواصی باشید آن وقت می‌بینید که چرا بوهول به طور مرتب در رده ۱۰ مقصد برتر دنیا قرار می‌گیرد. در اینجا راهنمایی برای سفر با بچه‌ها جمع آوری کردیم که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

 

از تپه‌های شکلات دیدن کنید

تپه‌های شکلات در فیلیپین معروف‌ترین جاذبه بوهول هستند که در مساحتی به اندازه ۵۰ کیلومتر مربع، حدود ۱۲۰۰ مورد از این تپه‌ها که همگی شکلی یکنواخت دارند و عمدتا بین ۳۰ تا ۵۰ متر ارتفاع قرار گرفته‌اند. این تپه‌ها پوشیده از پوشش گیاهی و سبز هستند اما در فصل خشک به خاطر خشک شدن چمن‌ها به رنگ قهوه‌ای در می‌آیند و شبیه شکلات می‌شوند به همین دلیل این نام را به آن‌ها داده‌اند. طبق افسانه‌ها این تپه‌ها از نبرد دو غول به این شکل درآمده‌اند اگرچه آن‌ها در نهایت صلح کردند اما بقایای نبردشان باقی ماند. داستان دیگری حاکی از آن است که غول جوانی به نام آروگو عاشق دختری انسان به نام آلویا شد، پس از مرگ او، غول جوان به شدت گریه کرد و اشک‌هایش تبدیل به تپه شد. جدا از افسانه‌ها، امروزه زمین شناسان توضیح دقیقی برای نحوه شکل گیری این تپه‌ها ندارند، اگرچه توافق عمومی این است که آن‌ها نوعی سنگ آهک دریایی در بالای یک لایه غیرقابل نفوذ از خاک رس هستند.

اگر به طبیعت و ماجراجویی علاقه دارید، به پارک ماجراجویی CHAP  (پارک ماجراجویی تپه‌های شکلاتی) بروید، جایی که از بالای عرشه زیپ لاین، منظره‌ای عالی از تپه‌ها خواهید دید. به علاوه یک پناهگاه زیبای پروانه در اینجا و همچنین مسیرهای طبیعی و پارکورهایی در میان درختان برای کودکان و بزرگسالان وجود دارد.

 

۱۰ ریزورت فوق‌العاده ساحلی در بوهول

تارسیر فیلیپینی را تماشا کنید

تارسیر یا میمون شبگرد هندی، از گونه میمون‌ها با جثه‌ای کوچک و چشمان درشت است که از بومی‌های فیلیپین محسوب می‌شود. اگرچه تارسیر اغلب «کوچکترین میمون جهان» نامیده می‌شود، در واقع میمون نیست ولی به شدت قابل ستایش است. یکی از بهترین راه‌ها برای دیدن آنها، بازدید از مرکز تحقیق و توسعه تارسیر در نزدیکی روستای سیکاتونا است. از شما خواسته می‌شود که نوک پا را از پناهگاه عبور دهید تا مزاحم این موجودات کوچک در هنگام چرت زدن در درختان نشوید. راهنماهایی در دسترس هستند تا همه آنچه را که باید در مورد تارسیر بدانید به شما بگویند، مانند این که می‌تواند ۵ متر بپرند و یا سر خود را تقریبا ۳۶۰ درجه بچرخانند! این موجودات کوچک فوق‌العاده زیبا تجربه‌ای فراموش نشدنی برای کودکان در تور فیلیپین هستند.

عصر در امتداد ساحل آلونا قدم بزنید

سواحل زیبای زیادی در بوهول وجود دارد اما یکی از بهترین سواحل آلونا است که ساحلی کوچک با ماسه‌های سفید خالص و آب‌های آبی گرم دوست داشتنی است. این ساحل که از نقاط عالی غواصی است یکی از به یادماندنی‌ترین شب‌های شما، با پیاده‌روی خانوادگی در کنار ساحل آلونا در غروب آفتاب را رقم خواهد زد. شما می‌توانید در آموریتا ریزورت توقف کنید و از نوشیدن کوکتل‌های خنک لذت ببرید، این یکی از بهترین هتل‌های فیلیپین است که لبه صخره واقع شده و محیط و نمایی به شدت زیبا و دل انگیز دارد. همچنین ارزش اقامت در آموریتا برای شام را دارد. غذاهای دریایی در اینجا فوق‌العاده خوب هستند و رستوران مناسب کودکان با صندلی‌های بلند و چمنی برای بچه‌ها است که وقتی بستنی‌شان را تمام کردند بتوانند پاهایشان را دراز کنند.

 

گشتی در جزیره گرمسیری بوهول: فیلیپین

پارو بزنید

آب‌های آرام بوهول آن را به مکانی عالی برای پارو زدن چه بر روی تخته و چه در قایق تبدیل کرده است. مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید یک تخته یا قایق کرایه کنید و به تفریح و پارو زدن در آب بپردازید. اگر می‌خواهید برای کشف برخی از تالاب‌های مخفی جزایر، تور رزرو کنید، به تورهای SUP (تخته پارویی) در رودخانه لوبوک بروید. در یک تور SUP شما دو رودخانه بزرگ جزیره، رودخانه لوبوک و رودخانه آباتان را پارو می‌زنید. هر رودخانه در یک روز جداگانه پارو زده می‌شود و به شما فرصت می‌دهد تا استراحت کنید و از زیبایی این مناطق لذت ببرید. در طول تور، با فرهنگ محلی بوهولانوس آشنا خواهید شد، ناهار را در کنار رودخانه بخورید و از مناظر طبیعی و حیات وحش شگفت زده شوید. اگر بچه‌های جوانی دارید، می‌توانند در حالی که شما پارو می‌زنید انتهای تخته بنشینند و از سواری لذت ببرند.

ناهار را در کافه باز میل کنید

کافه Buzz خواهر کوچک مزرعه معروف زنبور عسل بوهول است. این کافه ساحلی دوست داشتنی غذاهای سالم و آب میوه‌های تازه خوشمزه سرو می‌کند. بچه‌ها معمولا دوست دارند برای بستنی‌های خانگی و هم برای فضای بازی کوچک به اینجا بیایند. همچنین در طبقه همکف مغازه‌ای وجود دارد که محصولات موم طبیعی زنبور عسل و محصولات لانه زنبوری از جمله شامپو، صابون، خوشبوکننده کتان، بالم لب و سایر محصولات سلامتی با بوی خوش طعم را به فروش می‌رساند. اگر به زنبورداری علاقه دارید، می‌توانید از مزرعه زنبور عسل بوهول نیز دیدن کنید، که یک سه چرخه سواری کوتاه از آلونا در بین ساحل سان ایسیدرو و لیباونگ فاصله دارد. در یک تور مزرعه شرکت کنید، در مورد فرآیند زنبورداری بیاموزید و از مرکز هنر و صنایع دستی دیدن کنید. همچنین یک اسپا در مزرعه وجود دارد که می‌توانید از ماساژ با استفاده از روغن‌های ارگانیک تولید شده در محل لذت ببرید.

 

۷ دلیلی که باید از جزیره بوهول دیدن کنید

از ماساژ در ساحل لذت ببرید

ماساژورهای زیادی در ساحل آلونا هستند که ماساژ سوئدی کامل بدن ارائه می‌دهند. آن‌ها از صبح تا شب با میزهای ماساژ که در سایه قرار دارند آنجا هستند. میزها زیر سایه بان‌ها در هوای آزاد چیده شده‌اند تا هنگام دور شدن از آب، نسیم دریا را حس کنید. شما نیازی به رزرو ندارید، فقط مراجعه کنید و بر سر قیمت با آن‌ها به توافق برسید. فرزندتان را با خودتان ببرید و اجازه دهید در حالی که او شن بازی می‌کند خودتان استراحت کنید.

با قایق به جزیره بالیکاساگ بروید

جزیره بالیکاساگ جزیره‌ای کم ارتفاع و هموار است که در چهار کیلومتری ریف پانگلائو قرار دارد. اطراف آن را یک قفسه صخره‌ای باریک احاطه کرده که آن را به مکانی عالی برای غواصی در فیلیپین تبدیل می‌کند. در اینجا انواعی از ماهی‌ها مثل باراکودا، ماهی خال مخالی و ماهی‌های رنگارنگ و همچنین اسفنج‌های رنگارنگ زیبا و لاک پشت‌های دریایی را خواهید دید. غواصی نیز در نزدیکی اینجا امکان پذیر است.  یک قایق غواصی از Tropical Divers کرایه کنید که بخشی از Alona Tropical Beach Resort در انتهای ساحل است و برای تمام روز قایق را بیرون ببرید تا از غواصی حداکثر استفاده را ببرید. اگر فرزند شما خیلی کوچک است بهتر است همراه پرستار در اقامتگاه بازی کند.

 

بازدید از ۱۳ آبشار دیدنی فیلیپین

از کلیسای باکلایون دیدن کنید

این کلیسا، کلیسای بانوی ما، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای فیلیپین در نظر گرفته می‌شود که بسیار خوب حفظ شده و خوشبختانه در زلزله ۲۰۱۳ آسیب وحشتناکی ندیده است. آثار کلیسایی زیادی در این موزه وجود دارد که می‌توانید از دیدن آن‌ها شگفت زده شوید. یکی از یافته‌های شگفت‌انگیز سیاه چال واقعی زیر کلیسای است که این برای تنبیه بومیان جزیره که از قوانین کلیسای کاتولیک رومی پیروی نمی‌کردند استفاده شد.

رقصندگان آتش را تماشا کنید

شب‌ها در امتداد ساحل قدم بزنید و در یکی از رستوران‌های ساحلی مرکزی توقف کنید تا از غذای تازه روز نوش جان کنید. معمولا بعد از غروب خورشید شام با اجرای رایگان توسط رقصندگان محلی سپری می‌شود. این رقصنده‌ها با ضربات طبل برنامه‌شان اجرا می‌کنند، پوی‌های شعله‌ور را در الگوهای مسحورکننده می‌چرخانند، با باتوم‌های نورانی شعبده‌بازی می‌کنند، تنفس آتش و شیرین کاری انجام می‌دهند. بچه‌ها به معنای واقعی عاشق تماشای این نمایش خواهند شد. از بازدیدکنندگان دعوت می‌شود تا در این نمایش شرکت کنند. این باعث سرگرمی بیشتری هم می‌شود. نمایش‌ها بیشتر شب‌ها اجرا می‌شوند. اکثر اجراکنندگان درخواست یک اهدای کوچک پس از اجرایشان می‌کنند.

 

بهترین رستوران های سبو در فیلیپین

جزیره پانگلائو، غار هیناگدانان

بوهول فرصتی عالی برای بازدید از مناطق برجسته زیبایی را ارائه می‌دهد. این مکان نیز به خاطر آب‌های شفاف، آسمان آبی، شن‌های سفید و آبشارهایش به شهرت رسیده است. غار هیناگدانان در سمت غربی Dauis در جزیره پانگلائو قرار دارد که ورودی برای هر نفر ۵۰ پزو است. این غار کوچک و دوست‌داشتنی با استالاکتیت‌ها، خفاش‌ها و آب نمک خنک و زلال (در کنار اقیانوس) به شدت دیدنی و به یادماندنی خواهد بود بنابراین در تور فیلیپین بازدید از آن را از دست ندهید، بچه‌ها عاشق این غار خواهند شد. خوشبختانه این غار کوچک حتی آخرهفته‌ها هم شلوغ نیست اکثرا می‌آیند چند عکس می‌گیرند و می‌روند. اگر به دنبال کارهایی برای انجام دادن در بوهول با بچه‌ها و به دنبال یک ماجراجویی کوچک هستید، از این غار دیدن کنید. این غار برای شنا در آب‌های خنک انتخابی عالی است.

آبشار کاموگائو

حفره‌های شنای بسیار زیبایی در اطراف بوهول وجود دارد که آبشار Camugao یکی از آنهاست. پس از بازدید از پناهگاه تارسیر حدود ۳۰ دقیقه به سمت آبشار کاموگائو رانندگی کنید. چند آبشار در منطقه وجود دارد که می‌توانید برای تکمیل گردش‌تان در اطراف آن توقف کنید و وقت بیشتری بگذرانید. اگر با خودتان لوازم کافی داشته باشید حتی می‌توانید در آب‌های خنک این آبشار شنا هم بکنید.

 

معرفی ۱۰ مورد از زیباترین معابد فیلیپین

۰۲ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران