گشتی در جزیره گرمسیری بوهول: فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
گشتی در جزیره گرمسیری بوهول: فیلیپین

بوهول به خاطر ترکیب تشکیلات بی‌نظیر طبیعی و زمین شناسی و دست آفریده‌های هوشمندانه بشر در ردیف بهترین مقاصد در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. در اینجا کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در تور فیلیپین انجام دهید یک روز را می‌توان با پیاده روی در جنگل گذراند و برخی از قدیمی‌ترین نخستین‌های جهان را مشاهده کرد، در حالی که روز دیگر را می‌توان به تحسین معماری استعماری جزیره و روز دیگر در ساحل زیبا سپری کرد.

 

تپه‌های شکلاتی

این شکل جغرافیایی غیر معمول شامل ۱۷۷۶ تپه است که در مساحتی بیش از ۵۰ کیلومتر مربع گسترده شده‌اند و به خاطر نحوه قهوه‌ای شدن علف پوشیده شده روی این تپه‌ها در فصل خشکی به تپه‌های شکلاتی نامیده شده‌اند. تپه‌های شکلاتی در فیلیپین از دور شبیه نیم کره و یا حتی بستنی‌های زمستانی محبوب هستند مخصوصا وقتی به رنگ تیره در می‌آیند. ارتفاع هر کدام از آن‌ها حدود ۳۰ تا ۵۰ متر است و بلندترین آن‌ها به ۱۲۰ متر می‌رسد که در واقع می‌توان گفت بزرگ‌ترین بستی زمستانی‌های دنیا هستند. تپه‌های شکلاتی نماد فیلیپین و مایه افتخار آن‌هاست و به نوعی زیبایی طبیعی و منحصر به فردشان محسوب می‌شود.

جزیره پانگلائو

جزیره پانگلائو دارای غنای باورنکردنی در تنوع زیستی دریایی و زمین‌های متفاوتی است که شامل تپه‌ها و دشت‌های مختلفی می‌شود. این زیبایی طبیعی است که آن را در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار داده است. این جزیره بهشتی در جنوب غربی بوهول و شرق سبو واقع شده و به راحتی از طریق یک قایق کوتاه از هر دو جزیره قابل دسترسی است، یا می‌توانید از طریق پل‌های شهر تاگبیلاران به آنجا رانندگی کنید. اکثر بازدیدکنندگان برای کشف صخره‌های وسیع دریایی و مرجانی به این جزیره می‌آیند، اما ساحل دوستان از این فرصت استفاده کرده و از جزایر پر سر و صدا گاک آنگ و پونتود دیدن می‌کنند.

 

گردش در جزیره بوراکای، فیلیپین

حرم Sandugo Blood Compact

زیارتگاه Sandugo Blood Compact برای یادبود معاهده صلح بین کاشف اسپانیایی میگوئل لوپز د لگازپی و داتو سیکاتونا از بوهول در ۱۶ مارس ۱۵۶۵ ساخته شد. این نشان دهنده پیوند مشترک فیلیپینی‌ها و اسپانیایی‌ها بود و به عنوان اولین معاهده‌ای که روابط بین‌المللی آن‌ها را نشان می‌دهد در نظر گرفته شده است.sandugo  به معنی "یک خون" است. شما می‌توانید از مجسمه یادبودی که در محلی که کشتی لنگر انداخته و معاهده انجام شده است دیدن کنید.

آدرس: J.P, EK Inting St, Tagbilaran City, 6300 Bohol, Philippines

 

کلیسای Baclayon

کلیسای باکلایون یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای فیلیپین است که قدمت آن به قرن شانزدهم برمی‌گردد. این کلیسا از زمان ساخت تا کنون چندین بار مورد بازسازی و مرمت واقع شده تا این که سرانجام به شکل فعلی خود در سال ۱۷۱۷ در آمده که توسط ۲۰۰ کارگر بومی ساخته شده است. اگرچه زلزله سال ۲۰۱۳ به کلیسا آسیب‌های جدی وارد کرد اما خوشبختانه با بازسازی‌های گسترده به حالت اولیه خود در آمد. این کلیسا که به عنوان کلیسای "بانوی ما در دوران بارداری معصوم" نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین کلیساهای یسوعی در منطقه است.

 

بهترین سواحل جزیره بوراکای در فیلیپین

آدرس: Tagbilaran East Road, Poblacion, Baclayon, 6301 Bohol, Philippines

 

غار هیناگدانان

غار هیناگدانان واقع در جزیره پانگلائو دارای تعداد قابل توجهی از استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌های زیبا است که باعث محبوبیت بسیار آن در بین عکاسان شده است. یکی از این غارهای قابل دسترسی، دارای یک حوضچه زیرزمینی است که برای شنا استفاده می‌شود، اگرچه توصیه می‌شود که به خاطر عدم تمیزی آب در آن شنا نکنید.

آدرس: Bingag, Dauis, Bohol, Philippines

 

آبشارهای کاموگائو

آبشارهای کاموگان یکی از بهترین و محبوب‌ترین آبشارهای بوهول هستند که به خاطر ارتفاع زیاد سقوط این تصور ایجاد می‌شود که آن‌ها از یک مسیر مستقیم می‌ریزند در حالی که از ۳ طبقه به ارتفاع ۴۵ متر تشکیل شده‌اند.

آدرس: Balilihan, Bohol, Philippines

 

جزیره بالیکاساگ

با مساحت حدود ۲۵ هکتار، می‌توانید سراسر جزیره بالیکاساگ را در حدود ۴۵ دقیقه قدم بزنید. خود جزیره تقریبا آنطور که تصور می‌کنید این یک جزیره گرمسیری متروک است مسطح و دایره‌ای شکل، پوشیده از درختان نخل و بوته‌های گلدار، که توسط سواحل ماسه سفید احاطه شده است. در ضلع جنوبی جزیره حدود ۴۰۰ متر پناهگاه دریایی با موفقیت محافظت شده است که مکانی عالی برای غواصی و اسنورکلینگ است.

 

۷ ساحل جذاب و خلوت فیلیپین

تماشای دلفین و نهنگ

تماشای دلفین‌ها و نهنگ‌ها برای بسیاری از بازدیدکنندگان بوهول جالب و هیجان انگیز است. مشاهده این پستانداران دوست داشتنی در زیستگاه طبیعی آن‌ها تجربه‌ای شگفت‌انگیز است. بسیاری از گردانندگان تور نهنگ و دلفین ماهیگیران سابق هستند که به جای ماهیگیری گردشگران را به بهترین مکان‌هایی که می‌خواهند این موجودات زیبا را در آنجا ببینند می‌برند و مهارت‌هایشان در تشخیص و ردیابی نهنگ و دلفین را به کار گرفته‌اند که بسیار طبیعت دوست‌تر از صیادی است.

۱۱ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران