۷ دلیلی که باید از جزیره بوهول دیدن کنید

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
۷ دلیلی که باید از جزیره بوهول دیدن کنید

بیشتر گردشگرانی که به بوهول سفر می‌کنند به دنبال بازدید از تپه‌های شکلاتی هستند، در حالی بعد از رسیدن به این جزیره تازه متوجه می‌شوند بوهول چقدر جاذبه‌های دیدنی و فعالیت‌های جذاب برای انجام دارد. سواحل ماسه سفید اینجا یکی از روشن‌ترین ماسه‌هایی است که می‌توانید در تور فیلیپین از آن‌ها دیدن کنید. به علاوه مناظر گرمسیری سرسبز در تلفیق با سواحل ماسه سفید پودری و دریای لاجوردی بومی بی‌نهایت زیبا پدید آورده که نمی‌توان از آن چشم برداشت. اینجا دلایلی که چرا باید از این جزیره دیدن کنید را بررسی می‌کنیم.

 

تپه‌های شکلات

این تپه‌های گنبدی زیبا که از دور شبیه به شکلات به نظر می‌رسند، یکی از جاذبه‌های برجسته فیلیپین هستند که توریست‌های داخلی و خارجی عاشق بازدید از آن‌ها هستند. اما چرا به این تپه‌ها شکلاتی می‌گویند؟ چمن این تپه‌ها در فصل تابستان خشک شده و به رنگ قهوه‌ای در می‌آیند. به این ترتیب از دور آن‌ها کاملا قهوه‌ای دیده می‌شوند به همین دلیل به آن‌ها تپه‌های شکلاتی فیلیپین می‌گویند. نکته جالب درباره این تپه‌ها این که کاملا متقارن به نظر می‌رسند.

موجودات شگفت‌انگیز

به غیر از طبیعت زیبای فیلیپین که چشم‌ها را خیره می‌کند این سرزمین محل سکونت برخی از حیوانات شگفت‌انگیز همچون دلفین‌ها و نهنگ‌ها، چندین گونه لاک پشت، زنبورها و پروانه‌ها و چند نام دیگر است. شما می‌توانید موجودات فوق‌العاده و کم‌یاب دریایی را در اطراف جزیره پامیلاکان پیدا کنید و اگر تمایل دارید از لاک پشت‌ها دیدن کنید و یا همراه آن‌ها شنا کنید بهتر است به سمت پناهگاه دریایی جزیره Balicasag بروید. مزرعه زنبور عسل بوهول نیز جایی است که زنبورها را پیدا خواهید کرد، در حالی که صدها پروانه را می‌توانید در باغ پروانه در بیلار پیدا کنید.

 

گردش در بهترین پارک‌های ملی فیلیپین

غذاهای منحصر به فرد و آشپزی بی‌نظیر

وقتی به مزرعه طبیعی زنبول عسل بوهول اشاره می‌کنیم باید بگوییم که می‌توان غذاها و دسرهای مربط با این عسل‌ها را در رستوران غذای ارگانیک این مزرعه پیدا کرد. این رستوران غذای واقعا ارگانیک و طبیعی بسیار خوشمزه‌ای را سرو می‌کند و تمامی مواد مصرفی خود را از محصولات آلی انتخاب می‌کند. شما در این رستوران می‌توانید غذاهایی مانند: سالاد گل، ماکارونی گیاهی و سوپ غذاهای دریایی سفارش دهید. برای خوردن برخی از غذاهای فیلیپینی با تأثیرات آسیایی و اسپانیایی، از Gerarda در Tagbilaran (یکی از پر بازدیدترین رستوران‌های بوهول) دیدن کنید. یکی از رستوران‌های فوق‌العاده و منحصر به فردی که هرگز نباید تجربه رفتن به آن را از دست بدهید رستوران شناور Loboc است.

سواحل ماسه سفید

درحالی که سواحل ماسه سفید بوراکای افتخار ملی فیلیپین است، اما نباید از سواحل بوهول در تور فیلیپین غافل ماند. جزیره Panglao در بوهول به خاطر داشتن سواحل زیبای ماسه سفید، صخره‌های مرجانی خیره کننده و نقاط غواصی در سطح کلاس‌های جهانی برای دوستداران ساحل به یکی از مکان‌های برتر ساحلی در کشور تبدیل شده است. به گفته یک مقام دولتی آب‌های پاک آن حتی "بهتر از بوراکای" است. مشهورترین ساحل منطقه ساحل آلونا است که ماسه‌های سفید پودری‌اش هر کسی را افسون می‌کند.

 

جزیره‌گردی در فیلیپین سرزمین زیبایی‌ها

سفرهای آبی و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز

وقتی به بوهول می‌رسید تازه متوجه می‌شوید که این جزیره فقط درباره نقاط دیدنی و گردشی نیست، بلکه طیفی از فعالیت‌های هیجانی در دسترس هستند. شما در این جزیره جادویی می‌توانید تخته سواری، غواصی، بادسواری، زیپ لاین، ATV، و صخره نوردی را امتحان کنید و از ساعاتی صمیمی و پرهیجان لذت ببرید. اگر واقعا برنامه دارید  این فعالیت‌ها را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم از ورزشهای آبی Aqua Sports در The Bellevue Resort ، Dana Adventure Park و Chocolate Hills Park Adventure استفاده کنید.

مناظر نفس‌گیر

به غیر از تپه‌های شکلات در سراسر بوهول مناظر فوق‌العاده زیبایی وجود دارد که تماشای آن‌ها شما را کاملا در خود ذوب می‌کند. در واقع تماشای این مناظر جادویی شما را به فرد جدیدی می‌کند. از تماشای مناظر Panglao لذت ببرید و همچنین از منظره پانورامای به یادماندنی Tarsier Paprika دیدن کنید. به علاوه شما می‌توانید زیباترین طلوع و غروب خورشید را از ساحل آلونا تماشا کنید. به علاوه با رفتن به اقامتگاه ساحلی آموریتا می‌توانید زیباترین غروب خورشید را از استخر روباز این مجموعه تماشا کنید.

 

قبل از سفر به فیلیپین با آن آشنا شوید

نزدیکی بیشتر به طبیعی

یکی از دلایلی که باعث می‌شود گردشگران خارجی و محلی به بوهول بازگردند، آرزوی برقراری ارتباط دوباره با طبیعت است. در بوهول برکه‌های زیبا، دریا، جنگل‌های گرمسیری و مناطق غواصی در مناطق مختلف در دسترس هستند و این یعنی امکان نزدیکی به طیف گسترده‌ای از حیوانات دریایی و زمینی. شما می‌توانید از آبشارهای مخفی دیدن کنید و به کشف اعماق جنگل بروید و تجارب شگفت‌انگیزی کسب کنید.

۱۷ شهریور ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 28 خرداد 1400)

نظرات کاربران