۱۰ دسر درجه یک فیلیپینی که باید امتحان کنید

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
۱۰ دسر درجه یک فیلیپینی که باید امتحان کنید

فیلیپین بهشت زمین است که همیشه پر است از مسافر. مسافرانی از سراسر جهان. کشوری با مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز که با یک طبیعت فوق‌العاده و امکاناتی لوکس از مهمانانش پذیرایی می‌کند. کشوری خاطره‌انگیز مخصوص آنهایی که می‌خواهند سفرهای عاشقانه انجام بدهند. در سفرتان با تور فیلیپین اگر به دنبال نوش جان کردن دسرهای منحصر به فرد و عالی هستید همراه ما باشید تا ۱۰ دسر درجه یک مخصوص این کشور را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- هالو هالو


یک دسر خنک برای روزهای گرم تابستانی. دسری در لیوان‌های پایه بلند و چیزی شبیه به معجون‌های درجه یک خودمان. دسری تقویت کننده که از شیر و دانه‌های روغنی تشکیل می‌شود و در لابه‌لای آن می‌توانید میوه‌های خنک میز بیابید. دسری که فقط آن را ببینید هوس نوش جان کردنش به جانتان می‌افتد.

 

۸ غذای خیابانی خوشمزه فیلیپینی

 

 

هالو هالو

 


۲- بستنی‌های استوایی


بستنی همواره در همه جای جهان از دسرهای محبوب به حساب می‌آید و شاید بعد از بستنی‌های ایتالیایی که در همه جای جهان شهرت دارند بستنی دیگر کشورها فقط در محدوده‌ی مرزهای خودشان شهرت داشته باشند. بستنی‌های استوایی فیلیپین نیز از این قاعده استثنا نیستند اما مسافرانی که به این کشور می‌روند بعد از نوش جان کردن این بستنی اغلب عاشق آن می‌شوند. چرا که طعمی جادویی دارد و در نان به مانند بستنی قیفی خودمان به فروش می‌رسند.

 


۳- ube-halaya


این دسر جزو خوراکی‌های سنتی پرطرفدار فیلیپینی به حساب می‌آید. دسری که به نوعی یک پودینگ محسوب می‌شود و سیب زمینی از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده‌ی آن است. دسری که در کاسه‌های کوچک سرو می‌شود و شما با قاشق‌های کوچک می‌توانید برای دقایقی آن را ذره ذره مزه کنید و لذت ببرید.

 

بهترین غذاهای فیلیپینی که باید امتحان کند

 

 

اوبه هالایا

 


۴- kutsinta


اگر کیک‌های برنجی دوست دارید این دسر قطعا مورد علاقه‌ی شما خواهد بود. دسری که برنج، آرد، نارگیل، کنجد و شکر از مواد اصلی تشکیل‌دهنده‌ی آن به حساب می‌آید. دسری شیرین که به هضم غذای شما نیز کمک می‌کند.

 

 

kutsinta

 


۵- پوتو و کوچینتا


هر دوی این نام‌ها از شیرینی‌های محبوب نزد مردمان فیلیپین به حساب می‎‌آیند که از کره تشکیل می‌شوند و اگر چربی خون دارید این دسر چندان برای شما مناسب نیست. دسری که می‌توانید آن را در صبحانه نوش جان کنید و پودر نارگیل نیز از اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن محسوب می‌شود.

 

۱۰ کافی‌شاپ جذاب بوراکای فیلیپین که باید از آنها دیدن کنید

 

 

 پوتو و کوچینتا

 


۶- taho


یک پودینگ محشر که به صورت گرم سرو می‌شود. پودینگی که از شیر نارگیل، آرد و برنج تهیه می‌شود تا با دانه‌های ذرت و انبه میکس شود و سپس به دست مشتریانش برسد. پودینگی که بدون گلوتن است و به صورت سنتی توپ‌های متشکل از برنج نیز در معجون آن وجود دارد. در سفرتان به فیلیپین اگر به دنبال یک دسر مقوی هستید گیناتان یکی از بهترین‌هایی است که می‌توانید انتخابش کنید.

 

 

taho

 


۷- فلن شیری


این دسر یک کارامل مشهور است که یادگار اسپانیایی‌ها در فیلیپین به حساب می‌آید. کاراملی که از ترکیب خامه و تخم‌مرغ به دست می‌آید و همراه با نوشیدنی گرم طرفداران زیادی دارد. در سفرتان به فیلیپین اگر به دنبال یک عصرانه‌ی درجه یک هستید این کارامل می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد.

 

بهترین رستوران‌های مانیل پایتخت هزار رنگ فیلیپین

 

 

فلن شیری

 


۸- کالامای


شیر، نارگیل، برنج، کره‌ی بادام زمینی و موادی نزدیک به اینها همگی با استادی و تبحر تمام توسط یک سرآشپز درجه یک با هم ترکیب می‌شوند تا یک پودینگ درجه یک به دست آید. پودینگی که به صورت داغ سرو می‌شود و طرفداران زیادی در میان فیلیپینی‌ها دارد.

 


۹- تورون


تورورن به همراه قهوه و چای سرو می‌شود و به نوعی یک کلوچه‌ی شگفت‌انگیز به حساب می‌آید. کلوچه‌ای که شکر قهوه‌ی آن آب می‌شود تا از درونش سرازیر شود و دهان را آب بیندازد. این دسر را برخی‌ها نیز همراه با بستنی سفارش می‌دهند و نوش جان می‌کنند.

 

۹ کافی شاپ معروف مانیل؛ شهر کافه‌ها و رستوران‌های فیلیپین

 

 

 تورون

 


۱۰- سالاد بوکو


این سالاد در حقیقت یک سالاد میوه است که از ترکیبات میوه‌های تازه تشکیل می‌شود. سالادی که در آن پس از ترکیب میوه‌ها برای سرو کردنش از خامه استفاده می‌شود و اغلب در میان افراد چاق بسیار پرطرفدار است.

 

 

سالاد بوکو

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران