جزیره باتانس، سرزمین بادها در فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
جزیره باتانس، سرزمین بادها در فیلیپین

باتانس نام جزیره‌ای بسیار زیبا در فیلیپین است که وقتی واردش می‌شوید، احساس خواهید کرد که وارد کاستاریکا، نیوزلند و چندین جزیره‌ی زیبا در یک کالبد شده‌اید. باتانس خیلی به مانیل نزدیک نیست، اما زیبایی منحصر به فرد آن باعث می‌شود، رفتن به این مکان را حتما به شما پیشنهاد کنیم. پس اگر پول و وقت کافی دارید، در سفر با تور فیلیپین، سری به این جزیره‌ی رویایی زده و یک روز فوق‌العاده‌ را تجربه نمایید.

 

چطور به جزیره باتانس برویم؟

در واقع سختی ماجرا بیشتر به هزینه‌های این مسیر بر می‌گردد. اگر در تور فیلیپین به مانیل رفته‌اید، می‌توانید با یک پرواز مستقیم به باسکو (Basco) رفته و سپس از این جزیره با قایق مسافتی کوتاه را به جزیره باتانس طی کنید.

۸ فعالیت عالی که در سفر به باتانس می‌توانید تجربه کنید

  1. بازدید از سواحل زیبای این جزیره

باتانس خط ساحلی زیبایی دارد که شامل چندین ساحل جذاب می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که شما تقریبا هر نوع ساحلی که بخواهید در این جزیره‌ی نسبتا کوچک پیدا خواهید کرد. اما بهترین سواحل باتانس، ساحل چادپیدان (Chadpidan) و ساحل ناکابوئانگ (Nakabuang) است که اکثر گردشگران به آن‌جاها می‌روند. البته اگر بخواهید مدت بیشتری در باتانس باشید، حتما سری به دیگر سواحل جزیره نیز بزنید.

 

هیجان‌انگیزترین ماجرجویی‌ها در فیلیپین

جزیره باتانس

  1. قدم زدن در شهر و بازدید از مراکز تاریخی

این جزیره مردم بسیار مهمان نوازی دارد که بودن در میانشان برایتان بسیار لذت‌بخش خواهد بود. با توجه به این که جمعیت خیلی زیادی از گردشگران به باتانس نمی‌روند، مردم آن حوصله گفتگو با شما را دارند و از گذشته‌ی خود برایتان خواهند گفت. همچنین شهر نقاط تاریخی خاص و همچنین دیدنی‌های جالبی دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید. ویرانه‌ی سونگ سونگ یا تونل ژآپنی از جمله‌ی این هاست. نشستن در کافه‌ها و نوشیدن قهوه و سفارش دسر را نیز فراموش نکنید.

جزیره باتانس

  1. جزیره گردی اطراف باتانس

فیلیپین کشوری مملو از جزایر مختلف است و در اطراف باتانس چندین جزیره‌ی کوچک وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. هر کدام از این جزایر شکل و شمایل خاص خود را دارند و بازدیدهای گروهی از آن‌ها نیز در این سال‌ها رونق فراوانی پیدا کرده. جزایری که اغلب خالی از سکنه و کاملا بکر هستند و دیدنشان را در سفر به باتانس، حتما بهتان پیشنهاد می‌کنیم.

 

راهنمای خرید در بهترین بازارهای مانیل

جزیره باتانس

  1. بازدید از خانه‌های سنگی سنتی

سال‌های بسیاری مردم در خانه‌های سنتی خاصی زندگی می‌کردند که دیوارهایش از سنگ‌های صخره‌ای درست شده بود. البته این روزها کم‌تر کسی در باتانس هنوز در این خانه‌ها زندگی می‌کند، اما هنوز تعداد زیادی از این خانه‌ها وجود دارند که حداقل می‌توانید از آن‌ها بازدید نمایید.

جزیره باتانس

  1. بازدید از تپه‌های سرسبز باتانس

یکی دیگر از جاهایی که حتما در باتانس باید از آن‌ها بازدید کنید، تپه‌های سرسبز و زیبای این جزیره هستند.  پیک نیک در یک بعد از ظهر آفتابی، نمای زیبای مزرعه‌ها و دریا در پس زمینه، نمایی فوق‌العاده خواهد بود که نمونه‌اش را احتمالا تنها در سفر به نیوزلند بتوانید ببینید.

 

زیباترین شهرهای فیلیپین را بشناسید

جزیره باتانس

  1. بازدید از ابنیه مهم شهر

چندین بنای زیبا نیز در باتانس هستند که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید. اغلب این بناها در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی ساخته شده که مهم‌ترینشان کلیسای St. Dominic de Guzman است. همچنین کلیسای San Carlos Borromeo نیز بنایی بسیار زیبا و جذاب دارد و با توجه به فاصله‌ی کم این‌ها، به راحتی می‌توانید در یک گردش یک ساعته از هر دو بازدید به عمل آورید. در نهایت اما حتما باید سری به فانوس دریایی باسکو (Basco) بزنید که یکی از نمادهای جزیره به حساب می‌آید.

جزیره باتانس

  1. موتور سواری در اطراف جزیره

یکی از فعالیت‌های جذابی که اکثر گردشگران در باتانس تجربه می‌کنند، موتور سواری در اطراف این جزیره است. شما می‌توانید یک موتور با قیمت پایین اجاره کرده و تپه‌ها و نقاط مختلف این مکان را کنکاش کنید. هوای عالی، بادی که در بین موهایتان می‌چرخد و نقاطی که می‌‌توانید به این وسیله از آن‌ها دیدن کنید، این فعالیت را رنگ و بویی عالی می‌بخشد.

 

بهترین هاستل‌های کوله‌گردی در مانیل فلیپین

جزیره باتانس

  1. خوردن غذاهای خوشمزه

برای کسانی که عاشق غذاهای دریایی هستند، باتانس مثل یک بهشت جذاب می‌ماند که از وجودش بی‌خبر بوده‌اید. انواع ماهی‌ها و آبزیان به خوشمزه‌ترین حالت ممکن در این جزیره پخت می‌شوند که دل شما را به دست خواهند آورد. خرچنگ‌هایی که صید روز هستند و همچنین ماهیان پرنده تازه که روی آتش کبابی می‌شوند، از بهترین گزینه‌ها در باتانس به شمار خواهند رفت.

 

بهترین غذاهای فیلیپینی که باید امتحان کند

جزیره باتانس

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران