سفری جذاب به بوراکای در تور فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
سفری جذاب به بوراکای در تور فیلیپین

این جزیره کوچک، که مساحتی حدود ۱۱ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد، یکی از محبوب‌ترین مقاصد در تور فیلیپین است. بوراکای با داشتن ۱۷ ساحل و خلیجی که میزبان آن است مکانی رویایی و گرمسیری محسوب می‌شود که نباید در سفری به سواحل ماسه سفید و تفریحات آبی درجه یک از آن غافل شد. همچنین این جزیره دارای نقاط دیدنی طبیعی و ساخت دست انسان است، هرچند برای دسترسی به برخی از آن‌ها نیاز به قایق سواری کوتاهی دارید. بوراکای که در فاصله ۳۰۰ کیلومتری مانیل قرار گرفته جایی مناسب برای زوج‌ها، خانواده‌های دارای فرزند و هر گروهی که فکرش را می‌کنید است. در ادامه به کارهایی که می‌توانید در این جزیره انجام دهید می‌پردازیم.

 

سواحل بوراکای

اگرچه جزیره بوراکای با ۷ کیلومتر طول و کمتر از ۲ کیلومتر عرض ممکن است بسیار کوچک باشد، اما دارای ۱۷ ساحل و خلیج در هر شکل و اندازه‌ای است. شما می‌توانید به سمت ساحل محبوب سفید به طول ۴ کیلومتر بروید یا با قایق خودتان را به سواحل کوچک و منزوی Ilig-Iligan و Tambisaan برسانید. طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های دریایی در سواحل بوراکای در دسترس است، از جمله موج سواری، کایت برد و غواصی که می‌توانید انجام دهید یا به استراحت بر روی شن‌های نرم بپردازید و حمام آفتاب بگیرید.

 

۷ تفریح به همراه کودکان در بوراکای فیلیپین

آریل پوینت

آریل پوینت یک مقصد سفر روزانه در لبه غربی بوروانگا، به سمت شمال جزیره پانای است که از جزیره بوراکای به سمت جنوب غربی، با قایق تندرو حدودا ۴۰ دقیقه زمان می‌برد تا در دسترس قرار گیرد. این اقامتگاه ساحلی ماجراجویانه در محیطی سرسبز مستقر شده و فعالیت‌های هیجان‌انگیزی را مانند غواصی در صخره، کایاک سواری و پدل بردینگ به شما ارائه می‌دهد. همچنین مکان جالبی برای ملاقات با مسافرانی است که توسط همین نوع ورزش‌های آبی به دنبال مقصدی ساحلی هستند. سفرهای روزانه به نقطه آریل معمولا شامل ناهار و نوشیدنی است. شما می‌توانید با رفتن به این قسمت ساحلی روزی هیجان‌انگیز را سپری کنید.

آدرس: Batason, Buruanga, 5609 Aklan, Philippines

 

جزیره خلیج کوچک کریستال

جزیره کریستال کوو (با نام مستعار جزیره لورن) جزیره‌ای خصوصی است که در فاصله ۱۰ دقیقه قایق سواری در جنوب شرقی جزیره بوراکای فیلیپین قرار دارد. کریستال کوو نام خود را مدیون صخره‌های مرجانی باشکوهی است که در زیر آب‌های شفاف و تمیز اطراف آن را احاطه کرده‌اند. سفرهای روزانه به کریستال کوو از بوراکای یکی از فعالیت‌های جذابی است که به شما امکان می‌دهد تا از تفریحات آبی و گرمسیری لذت ببرید. در ابنجا طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها در بوراکای در دسترس هستند که می‌توان از پیاده‌روی، کاوش در غارها، غواصی، غذا دادن به کبوتر و غیره نام برد.

 

۱۰ کافی‌شاپ جذاب بوراکای فیلیپین که باید از آنها دیدن کنید

آدرس: Tabon Point, Malay, 5618 Aklan, Philippines

 

کوه لوهو

کوه لوهو با ارتفاع ۱۱۲ متر به بلندترین نقطه جزیره بوراکای تبدیل شده است. شما می‌توانید از طریق راه پله‌های سیمانی به ۲ عرشه دید در بالای کوه لوهو برسید که نمایی خیره کننده دارند. در مسیر رسیدن به قله نیز پرندگان، میمون‌ها و حیوانات محلی شما را سرگرم خواهند کرد. از آنجایی که این عرشه‌ها در مالکیت خصوصی قرار دارند بازدید از آن‌ها ۵۰ و ۱۲۰ پزو هزینه در بر دارد. شما می‌توانید این کوه را در شمال ساحل بولابوگ، در ساحل شرقی بوراکای پیدا کنید.

آدرس: Mount Luho, Malay, Aklan, Philippines

 

جزیره کروکدیل

جزیره کروکودیل که تنها ۵۰۰ متر با خلیج تامبیسان، در ساحل جنوب شرقی جزیره بوراکای فاصله دارد نام خود را مدیون شکلش است که آن را شبیه یک خزنده بزرگ ساوریایی می‌کند که روی آب‌های شفاف خلیج شناور مانده است. آب‌های اطراف جزیره میزبان مجموعه‌ای چشمگیر از حیات دریایی، از جمله گونه‌های مختلف مرجان‌ها، ماهی‌ها، سفره ماهی‌ها، عقرب‌ماهی‌ها و موارد دیگر است. سفرهای یک روزه غواصی و اسنورکلینگ به این نقطه زیبا در سراسر بوراکای به راحتی در دسترس است.

 

۱۰ رستوران برتر بوراکای فیلیپین برای نوش جان کردن بهترین غذاهای فیلیپینی

آدرس: Crocodile Island, Boracay, Philippines

 

غار خفاش بوراکای

غار خفاش در نزدیکی ساحل Ilig-Iligan در انتهای شمال شرقی جزیره بوراکای قرار دارد. شما باید در سفر با تور فیلیپین هزینه کمی بپردازید و یک راهنما استخدام کنید تا به آنجا برسید. این بازدید شامل پیاده روی در جنگل، قبل از رسیدن به ورودی غار است که توسط صخره‌های بزرگ تزئین شده است. هنگام راه رفتن در داخل غار مراقب باشید، زیرا مدفوع خفاش‌ها بیشتر زمین را پوشانده و آن را لغزنده می‌کند. همچنین بوی بد آن نیز تند است. در اینجا خفاش‌های میوه‌ای بزرگ و سایر گونه‌های خفاش کوچک‌تر را می‌بینید که هرگز از نزدیک ندیده بودید.

آدرس: Ilig Iligan Beach, Boracay Batcave Beach Road, Malay, Aklan, Philippines

 

ساحل بالینگای

ساحل بالینگای یک خلیج کوچک واقع در شمال دینوید و جنوب پونتا بونگا، در ساحل غربی جزیره بوراکای است. بالینگای ساحلی نیمه خصوصی است که لازم است برای ورود به آن هزینه بپردازید. ساحل بالینگای توسط درختان استوایی سایه زده شده و با سنگ‌های بزرگ پر شده است. اگر به دنبال مکانی آرام به دور از شلوغی و ساحل سفید هستید، این یکی از بهترین نقاط بوراکای است.

 

گشت و گذار در پالاوان فیلیپین

آدرس: Boracay, Malay, Aklan, Philippines

 

بوراکای اوشناریوم

اوشناریوم بوراکای، واقع در زیرزمین استراحتگاه و مرکز همایش کرون ریجنسی، دارای طولانی‌ترین تونل زیر آب در فیلیپین و یکی از بزرگ‌ترین مرواریدهای جهان است. این یکی از جاذبه‌های برتر برای بچه‌ها و بهانه خوبی برای رهایی از باران‌های سیل آسا در فصل بارندگی است. مهمانانی که در هتل اقامت می‌کنند باید برای هر نفر ۴۰۰ پیزو بپردازند، در حالی که برای غیر مهمان‌ها ۶۰۰ پیزو، شامل تور با راهنما و میان وعده‌ها، هزینه دارد. پذیرش کودکان زیر ۶ سال رایگان است اما غذای اضافی دریافت نمی‌کنند وباید هزینه آن را خودتان بپردازید.

آدرس: Crown Regency Resort and Convention Center, Station 2, Main Road Barangay Balabag, Boracay Island, Malay Aklan, Philippines

 

ساحل صدفی پوکا

پوکا شمالی‌ترین ساحل جزیره بوراکای است. این منطقه با تپه‌های پوشیده از جنگل‌های انبوه که در گرم‌ترین زمان روز سایه خنکی را ارائه می‌دهند محدود شده است. مزیت اصلی ساحل پوکا، آرامش و عدم شلوغی آن است، به ویژه در هنگام صبح و اواخر بعدازظهر. برخی از محبوب‌ترین کارهایی که می‌توان در این ساحل انجام داد عبارتند از قایق سواری، کایاک سواری، شنا، بازی والی ساحلی و لذت بردن از ماساژ ساحلی است.

 

معرفی ۱۰ مورد از زیباترین معابد فیلیپین

آدرس: Boracay, Malay, Aklan, Philippines

 

پارک آبی Slides N’ Splash

پارک آبی Slides N' Splash Boracay دنیایی از ماجراجویی را در اقیانوس آرام برای کودکان و بزرگسالان فراهم می‌کند. با داشتن انواع مسیرهای بادی با موانع و بازی‌های آبی، یک جایگزین بسیار سرگرم کننده برای کسانی است که دنبال فعالیت‌های متفاوتی در این جزیره هستند. این زمین بازی بادی که اولین پارک بادی در نوع خود است، تقریبا ۲۰ دقیقه از ایستگاه قایق در ساحل بولابونگ فاصله دارد.

آدرس: 0107 Manggayad, Barangay Balabag Boracay, Malay, Aklan 5606, Philippines

 

ساحل سفید

ساحل سفید بدون شک یکی از محبوب‌ترین نوارهای شنی در جزیره بوراکای با طول حدود ۴ کیلومتر است که نیمی از ساحل غربی جزیره را اشغال می‌کند و مناظر غروب خورشید خیره کننده‌ای را ارائه می‌دهد. این ساحل به ۳ زیر منطقه یا ایستگاه تقسیم می‌شود که هر کدام فضای خاص خود را دارند.

 

جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی فیلیپین

آدرس: Boracay, Malay, Aklan, Philippines

 

جزیره کارابائو

جزیره کارابائو که در حدود ۸ کیلومتری شمال بوراکای واقع شده برای کسانی که در تور فیلیپین به دنبال فرار از سواحل شلوغ در فصل گردشگری هستند، یک گریز دلپذیر را ارائه می‌دهد. این جزیره دارای ۲ ساحل اصلی لاناس در غرب و سان خوزه در شرق است. مراکز غواصی و شرکت‌های زیادی وجود دارد که سفرهای یک روزه به جزیره کارابائو را با قایق‌های تندرو ترتیب می‌دهند.

آدرس: Carabao Island, Romblon, Philippines

 

جزیره جادویی

جزیره جادویی مکانی محبوب برای غواصی صخره در بوراکای است. ۵ سکو در ارتفاعات ۳، ۵، ۸، ۹ و ۱۰ متری درست بالای دریای ویسایان نصب شده و یک تیم محلی نجات غریق آنجا هستند تا اطمینان حاصل کنند که همه چیز به آرامی در اطراف سکوها در جریان بوده و غواص‌ها و شناگران سالم به ساحل بازگردند. شما می‌توانید با پیوستن به سفر یک روزه یا با قایق در هر ساحلی در بوراکای به آنجا برسید.

 

معرفی بزرگ‌ترین مراکز خرید فیلیپین

آدرس: Magic Island, Malay, Aklan, Philippines

 

جزیره پانای

پانای یکی از بزرگ‌ترین جزایر فیلیپین در مقایسه با جزیره بوراکای، تقریبا به اندازه یک قاره است، که بیش از ۱۲۰۱۱ کیلومتر مربع وسعت دارد در حالی که بوراکای حدود ۱۱ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد. همچنین پانای به خاطر داشتن ۲ فرودگاه کالیبو و کاتیکلان، به عنوان نقطه فرود همه بازدیدکنندگان بوراکای عمل می‌کند. این جزیره همچنین یکی از مقاصد سفر روزانه در تور فیلیپین از بوراکای نیز محسوب می‌شود.

آدرس: Panay, Western Visayas, Philippines

 

تفریحات جزیره‌ای

تفریحات جزیره‌ای یکی از فعالیت‌های اصلی در بوراکای است، زیرا می‌توان به راحتی با تورهای قایق به تعداد زیادی جزایر گرمسیری دسترسی داشت. جزیره کروکودیل، کریستال کوو (معروف به لورن)، و جزیره جادویی ۳ جزیره نزدیک و محبوب برای بازدید از بوراکای هستند. این مقاصد طیف وسیعی از فعالیت‌ها، از غواصی در فیلیپین گرفته تا کاوش در غار و غیره را ارائه می‌دهند. تعداد زیادی اپراتورهای گردشی در بوراکای فعالند که سفرهای روزانه و جذابی را به سواحل این جزیره‌ها ترتیب می‌دهند و هر کدام به پکیجی که ارائه می‌دهند هزینه متفاوتی دارند.

 

۷ هتل جذاب روی آب در فیلیپین

اسنورکلینگ و غواصی

جزیره بوراکای دارای نقاط بسیار خوبی برای غواصی است. بهترین ساحل برای غواصی در بوراکای، بولالونگ است. اینجا واقع در ساحل شرقی جزیره، میزبان یک زندگی دریایی چشمگیر است که از ساحل قابل دسترسی است. نکته منفی این است که این ساحل اغلب مملو از غواصان است. ساحل Ilig-Iligan یکی دیگر از نقاط عالی برای غواصی است، و همچنین ساحل تامبیسان. اگرچه دومی به اندازه بولالونگ زندگی دریایی متنوعی ندارد. یکی از بهترین مکان‌های غواصی در این منطقه در چند صد متری بوراکای و در اطراف جزیره کروکودیل قرار دارد. در اینجا جانوران و گیاهان زیرآبی چشمگیری را خواهید دید که در آب‌ها خودنمایی می‌کنند.

۱۸ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران