۱۳ فعالیت جذاب در سفر به بوراکای

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
۱۳ فعالیت جذاب در سفر به بوراکای

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در تور فیلیپین، جزیره بوراکای در ۳۵۰ کیلومتری جنوب مانیل است. این جزیره همچون بهشتی کوچک، سالانه میزبان جمعیت کثیری از گردشگران بوده و از جمله مقاصد فوق‌العاده برای سفری عاشقانه محسوب می‌شود. بوراکای وسعت چندانی نداشته و تنها ۷ کیلومتر درازا و یک کیلومتر پهنا دارد اما همین جزیره‌ی نسبتا کوچک، دارای ۱۳ ساحل فوق‌العاده جذاب است کهمهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری در آن‌جا به حساب می‌آیند. در نوشته‌ی امروز، با هم نگاهی خواهیم انداخت به ۱۳ فعالیت جذابی که در جزیره‌ی بوراکای می‌توانید انجام دهید.

 

غذاهای محلی را تجربه کنید

یکی از چیزهایی که حتما در سفر به بوراکای باید امتحان کنید، غذاهای محلی فیلیپین است. بوراکای شهری ساحلی‌ست و غذاهای محلی جذاب دریایی در آن‌جا پیدا می‌کنید که همگی طعمی عالی و بی‌نظیر دارند. لومپیا، پانتیک، لچه فلان، کاره-کاره و ... بخشی از این غذاهای جذاب هستند. همچنین اگر گیاه خوار هستید نیز می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ای را در این محل برای امتحان کردن پیدا کنید.

ساحل پوکا شل (Puka Shell)

این ساحل دوست داشتنی از بهترین سواحل جزیره بوراکای به حساب می‌آید که در تور فیلیپین می‌توانید به آن‌جا رفته، حسابی خوش بگذرانید. این ساحل در شمال جزیره بوراکای قرار گرفته است. طبیعت زیبای شن‌ها و دریا در کنار تپه‌هایی با پوشش جنگلی انبوه چشم‌اندازی به زیبایی چندین برابر به این ساحل بخشیده است.

 

رمانتیک‌ترین و عاشقانه‌ترین نقاط فیلیپین

پارک آبی  Slides N’ Splash

پارک آبی Slides N’ Splash در واقع پارکی شناور است که بازی‌های آن به صورت بادی تهیه دیده شده و یک محیط امن، بسیار مفرح و دوست داشتنی را ساخته و از پارک‌های جذاب فیلیپین است که هیجان را به سفر شما تزریق می‌کند. این پارک در جایی در دسترس در جزیره بوراکای واقع شده و همه با هر سطحی از دانش شنا، می‌توانند از آن لذت ببرند. تیمی مجرب مسئول امنیت حاضرین بوده و حتی بچه‌های کم و سال نیز امکان لذت بردن از بازی‌های متنوع این پارک آبی را خواهند داشت.

 

ساحل سفید (White Beach)

ساحل سفید دیگر ساحل زیبای بوراکای است که خیلی از توریست‌ها و حتی خود افراد محلی این مکان را به هر ساحل دیگری در جزیره ترجیح می‌دهند. علت محبوبیت این ساحل را می‌توان شن‌های سفید و نرم و امکانات تفریحی و رفاهی متعدد تعبیه شده در آن دانست. ساحل سفید حدودا ۴ کیلومتر طول داشته و به سه بخش تقسیم می‌شود و امکانات خیلی خوبی برای بازی، استراحت و ... در آن تهیه دیده شده است.

به ارتفاعات بوراکای بروید

چیزی که درباره جزیره بوراکای باید بدانید این است که این جزیره تنها به سواحلش محدود نشده و در ارتفاعات نیز زیبایی خاصی دارد، مخصوصا این که از آن بالا می‌توانید مناظری زیبا و شگرف را مشاهده کنید. جدا از منظره‌ی پانوراما و بسیار زیبایی که ارتفاعات بوراکای برایتان به تصویر خواهند کشید، مسیر پیاده روی و صعود، خود بسیار زیباست و لحظات جذابی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. این مسیرها خیلی سخت نیستند و اغلب توریست‌ها می‌توانند در آن قدم گذاشته و به ارتفاعات برسند. حتی این فعالیت فرصتی برای خانواده‌هاست که برای کمپینگ یا پیک نیک به ارتفاعات بوراکای بروند.

 

بازدید از جذاب‌ترین قلعه‌های فیلیپین

جزیره گردی را فراموش نکنید

بوراکای جزیره‌ای بی‌نهایت زیباست اما در اطراف این خشکی دیدنی جزیره‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به آن‌جاها نیز سر بزنید.. جزایر اطراف بوراکای هر کدام  زیبایی‌های منحصر به فردی دارند که بر پهنه دریای آبی می‌درخشند. شما این فرصت را دارید تا بر روی سواحل خلوت قدم بزنید، از جنگل‌های بکر دیدن کنید و در اطراف دریاچه‌ها و حوضچه‌های آبی درخشان گرده کرده یا در آن‌ها به شنا کنید. توصیه می‌کنیم در میان جزایر اطراف حتما از جزیر کروکودیل دیدن کنید. البته این اسم هیچ ارتباطی با کروکدیل‌ها نداشته و جزیره کاملا امن از حضور آن‌هاست. به آن جزیره زیبا بروید و از فراز صخره‌های مرجانی‌اش به داخل آب‌های کریستالی نگاه انداخته و تصویری شگفت‌انگیز را به تماشا بنشینید.

بانجی جامپینگ در بوراکای

بانجی جامپینگ معکوس G-Max  یکی از فعالیت‌های چالش برانگیزی است که در سفر به بوراکای فرصت انجام آن را دارید. این شرکت نیوزلندی برای اولین بار چنین فعالیت هیجان انگیزی را در فیلیپین تهیه دیده و البته خیلی باید جرعت داشته باشید که بخواهید برای انجام آن پیش قدم شوید. این سواری هیجان‌انگیز کلا تا ۱۰ دقیقه بیشتر طول نمی‌ کشد اما همین زمان کافیست تا آدرنالینِ خونتان به بالاترین حد ممکن رسیده و به شدت هیجان زده شوید. این گونه بازی‌ها در بوراکای کم پیدا می‌شوند، پس حتما از این فرصت به خوبی استفاده کنید.

 

ورزش‌های آبی

این روزها همه‌ی مقاصد ساحلی، فرصت‌های مختلفی را برای انجام ورزش‌های آبی در اختیارتان می‌گذارند و بوراکای نیز از این قائده مستثنی نیست. جزیره‌ای فوق‌العاده زیبا که در سواحلش امکانات کاملی برای انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های کلاسیک و بعضی از فعالیت‌های خاص و متفاوت را تهیه دیده است. از اسکی روی آب تا جت اسکی یا حتی پاراسیلینگ و کارهایی از این دست، ورزش‌های متنوع و بسیاری هستند که در سواحل می‌توانید، آن‌ها را امتحان کنید. البته در نهایت این را مد نظر داشته باشید که اکثر این ورزش‌ها در سواحل شلوغ در دسترس بوده و سواحلی که دنج‌تر و خلوت‌تر هستند، دارای چنین امکاناتی نیستند. البته در روزهای شلوغ سال، به خاطر جمعیت بالایی که در حال فعالیت بوده، در بعضی جاها، شلوغی زیاد باعث می‌شود خیلی نتوانید از انجام این فعالیت‌ها لذت ببرید اما در مجموع، امکانات خوب، آب شفاف و همچنین هوای عالی باعث می‌شود که بوراکای یکی از بهترین جاها در فیلیپین برای لذت بردن از ورزش‌های آبی باشد.

 

اقامت در بهترین هتل‌های مانیل

تماشای غروب آفتاب در بوراکای

هر چند روزی که قرار است در بوراکای باشید، در تمامی این روزها نباید تماشای منظره‌ی غروف آفتاب را از دست بدهید. همانند غروب آفتاب خلیج مانیل، یا خیلی دیگر از شهرهای فیلیپین،  بوراکای از دیگر نقاط برتر و مشهور فیلیپین برای تماشای غروبی زیبا و عاشقانه است. در بعضی سواحل یا در ارتفاعات جزیره، زمان غروب آفتاب تصاویر شگفت‌انگیزی را می‌توانید سر کنید. این غروب دیدنی و سواحل زیبای بوراکای، خود می‌توانند دلیلی برای این باشند که این جزیره را به عنوان یک مقصد عاشقانه برای سفرهای دو نفره به شما پیشنهاد کنیم.

 

غواصی

بوراکای هیچ گاه برایتان خسته کننده نخواهد شد و همیشه چیزی جدید و شگفت انگیز برای تماشا در خود دارد اما اگر می‌خواهید بیشتر از این از بودن در جزیره لذت ببرید، باید به عمق آب رفته و دنیای زیر آب آن‌جا را نیز ببینید! غواصی  در فیلیپین خود به تنهایی می‌تواند دلیلی برای رفتن به بوراکای باشد. گردشگران زیادی هستند که به فیلیپین می‌روند تا بتوانند از جانورانی در زیر آب دیدن کنند که بعضی‌هایشان را در هیچ کجای دنیا نخواهید دید و بعضی دیگر در کم‌تر جایی قابل مشاهده هستند. در بوراکای آنقدر سایت غواصی عالی وجود دارد که در این زمینه هیچ گونه کمبودی حس نخواهید کرد و همه جا تابلوهای تورهای غواصی را پیدا می‌کنید. برای انجام این فعالیت نیز نیاز به هیچ گونه امکاناتی و دانشی ندارید، پس حتما به سراغش بروید. بر خلاف خیلی دیگر از جاهای آسیای شرقی، غواصی در بوراکای، هزینه‌ی چندانی نیز روی دستتان نمی‌گذارد.

تفریحات آبی

اگر از کنار ورزش‌های آبی بگذرید، به یک سری فعالیت‌های آبی خواهید رسید که انجام آن‌ها نیز در سفر به بوراکای جزو واجبات است. گردش‌های قایق سواری، تورهایی که برای تماشای آبزیان خاص در اول صبح برگزار می‌شود، تورهای تماشای غروب آفتاب در دل آب و خیلی دیگر از فعالیت‌های این چنینی جزو تفریحات آبی هستند که در بوراکای می‌توانید انجام دهید. همچنین بازدید از جنگل‌های مانگرو را نیز حتما در برنامه‌های خود لحاظ کنید.

 

۷ دلیلی که باید از جزیره بوهول دیدن کنید

ورزش های ساحلی

با توجه به این که شما بخش زیادی از سفر خود را در سواحل بوراکای خواهید گذراند، فراموش نکنید که به انجام تفریحات ساحلی نیز بپردازید. اگر طرفدار فوتبال ساحلی یا والیبال ساحلی باشید، زمین‌های آماده‌ی زیادی در سواحل بوراکای پیدا خواهید کرد و می‌توانید از انجام این ورزش‌های مفرح و جذاب در سواحلی نرم و زیبا لذت ببرید. یکی از خوبی‌های انجام ورزش‌های ساحلی این است که می‌توانید همراه با دیگر گردشگران به انجام این فعالیت‌ها بپردازید و حسابی در بوراکای خشو بگذرانید. وقتی وارد سواحل برواکای شوید، خیلی‌ها را می‌بینید که در حال بازی‌های گروهی هستند. بعضی از ریزورت‌های ساحل، خود برنامه‌های ورزشی گروهی برای مسافرانشان ترتیب می‌دهند اما در کل این مسئله در تمام سواحل وجود داشته و همیشه تیمی برای بازی پیدا خواهید کرد.

شیرجه از صخر‌ه‌های چسبیده به آب

برای آن‌هایی که اهل شنا در دریای آزاد هستند، کم‌تر فعالیتی مثل شیرجه زدن از بالای صخره‌ها لذت بخش خواهد بود. خوشخبختانه، در بوراکای چندین جای مختلف وجود دارد که شما می‌توانید این فعالیت فوق‌العاده را امتحان کنید. ۵ نقطه‌ی مختلف برای شیرجه از صخره در بوراکای وجود دارد و ارتفاع این صخره‌ها از ۳ تا ۱۳ متر است. چند مسئله مهم اما در این رابطه وجود دارد. اگر اهل شیرجه نیستید، بیشتر از ۳ متر را امتحان نکنید چون ممکن است بر اثر برخورد با آب برایتان مشکلاتی به وجود بیاید. همچنین حتما در جاهای مشخص شده و جاهایی که شناگران محلی این کار را انجام می‌دهند، به انجام شیرجه بپردازید. با توجه به این که شما شناخته از بوراکای ندارید، از وجود صخره‌های زیر آب نیز آگاهی ندارید و جاهای مشخص شده، در واقع جاهای امن برای شیرجه محسوب می‌شوند.

 

راهنمای قرارهای عاشقانه ارزان و رایگان در مانیل

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران