۱۲ فعالیت جذاب در سفر به سیارگائو فیلپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
۱۲ فعالیت جذاب در سفر به سیارگائو فیلپین

جزیره‌ای سرسبز را تصور کنید که در فاصله‌ی کوتاهی از خشکی‌های اصلی قرار گرفته، دارای آبی کریستالی بوده که به سواحل سفید رنگش می‌رسد. سیارگائو چیزی فراتر از این تعریف‌هاست و زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد که هیچ گاه از خاطرتان پاک نخواهد شد و از جمله مهم‌ترین مقاصد گردشگری‌ست که برای تور فیلیپین می‌توانید انتخاب کنید. اگر قصد رفتن به جزیره فوق‌العاده را دارید، نوشته‌ی امروز ما را دنبال کنید که به مهم‌ترین فعالیت‌ها در سیارگائو اختصاص دارد.

 

درباره سیارگائو در فیلپیین، بیشتر بدانید

سیارگائو در فیلیپین جزیره‌ای سرسبز مملو از درختان نخل است که در کنار داشتن سواحلی بسیار زیبا، برکه‌هایی کوچک و فوق‌العاده داشته و طبیعتی شگفت‌انگیز را به شما عرضه می‌کند. آب‌های ساحلش برای اسنورکلینگ عالی هستند، دارای آبشارهای زیبای است و البته چندین غار برای کشف دنیاهای ناشناخته دارد. دمای هوا در طول سال تغییرات بسیار کمی را تجربه می‌کند. در واقع فاصله‌ی گرم‌ترین ماه سال تا سردترین ماه سال بین ۳۲ تا ۲۶ درجه است. اما برای این که کم‌ترین میزان بارندگی را تجربه کنید، بهتر است بین ماه‌های مارس تا سپتامبر به این مکان بروید.

 

گشت و گذار در مانیل، پایتخت فیلیپین

چطور به سیارگائو در فیلیپین برویم؟

راحت‌ترین راه برای رفتن به سیارگائو در تور فیلیپین، رفتن به مانیل پایتخت این کشور یا سبو بوده و از آن‌جا با پرواز داخلی باید خود را به فرودگاه موجود در جزیره به نام دل کارمن (Del Carmen) برسانید. در نهایت بعد از رسیدن به فرودگاه، با ماشین خود را به مرکز توریستی سیارگائو، جایی که اکثر هتل‌ها در آن‌جا واقع شده‌اند، خواهید رساند. مسیرهای ترکیبی زمینی و دریایی بسیار زمانبر و سخت خواهد بود و با توجه به هزینه‌ی نسبتا پایین پروازهای داخلی در فیلپیین، پیشنهاد می‌کنیم، حتما از طریق هوایی خود را به این جزیره برسانید.

برترین فعالیت‌هایی که در سیارگائو فیلیپین می‌توانید تجربه کنید

هر گوشه از این جزیره‌ی زیبا، زیبایی متفاوتی نهفته است و البته فعالیت‌های تفریحی زیادی هم هستند که می‌توانید تجربه کنید. سیارگائو جایی برای تمامی سلیقه‌هاست و یکی از بهترین مقاصد ساحلی در کل آسیا به حساب می‌آید. با این وجود، بد نیست مروری داشته باشیم بر بهترین فعالیت‌هایی که به عنوان یک گردشگر در این جزیره می‌توانید انجام دهید. البته در انتخاب‌های امروز ما تنها محبوبیت لحاظ نشده و به بعضی مکان‌های خاص و کم‌تر دیده شده نیز پرداخته‌ایم:

 

بازدید از رودخانه مخفی ماسین (Maasin)، سیارگائو در فیلیپین

این رودخانه زیبا در میان انبوهی از درختان گرم‌سیری قرار گرفته و یک باریکه‌ی آب فوق‌العاده زیبا و مخفی در دل جنگل را پدید آورده است که منظره‌ای رویایی دارد. در میان این رودخانه که می‌توانید در آب آن‌جا شنا کنید، یک تاب طنابی زیبا نیز گنجانده شده که با استفاده از آن می‌توانید درون آب بپرید. سواحل زیبای سیارگائو را فراموش کنید، رودخانه ماسین یکی از رویایی‌ترین نقاط فیلیپین بوده که می‌توانید در آبش قایق سواری را نیز تجربه کنید.

 

معرفی بزرگ‌ترین مراکز خرید فیلیپین

استخرهای صخره‌ای ماگپوپونگکو (Magpupungko Rock Pools)، سیارگائو در فیلیپین

اگر موتور اجاره کرده باشید یا تاکسی کرایه کنید، حدودا ۴۵ دقیقه از محل اصلی هتل‌های سیارگائو باید در جاده‌ای ساحلی و زیبا پیش بروید تا به استخرهای صخره‌‌ای ماگپوپونگکو برسید. این مکان آن‌قدر معروف است که بدون نقشه گوگل و با پرس و جو از محلی‌ها نیز به راحتی پیدایش خواهید کرد. این ساحل زیبا که جنگل آن را احاطه کرده است، درون آب، محوطه‌هایی از آب کم عمق دارد که صخره‌ها آن‌ها را به شکل استخر‌های طبیعی در آورده‌اند. این مکان واقعا تجربه‌ای منحصر به فرد را در سیارگائو برایتان به همراه خواهد داشت و ساحل آن‌جا نیز دنج و آرام است و برای عکاسی جایی عالی به حساب می‌آید.

چشم‌انداز نخل (Palm viewpoint)، سیارگائو در فیلپین

این مکان یکی از محبوب‌ترین نقاط سیارگائو نزد گردشگران تور فیلیپین به حساب می‌آید. جایی در جاده‌ی جنوب به شمال که از آن بالا می‌توانید به منظره‌ای بی‌پایان از درختان نخل نگاه کنید و عکس‌هایی فوق‌العاده در آن‌جا بگیرید. نه تنها رفتن به این چشم‌انداز زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، بلکه گشت و گذار در این محل نیز خیلی زمان‌بر نیست و حتما در طول سفر خود، بهتر است زمانی را برای رفتن به آن‌جا خالی کنید.

 

جذاب‌ترین کارها در ال نیدو فیلیپین

موج سواری در کلود ناین (Cloud 9)، سیارگائو در فیلیپین

سیارگائو از جمله بهترین مقاصد دنیا برای موج سواری به حساب می‌آید و البته یکی از دلایل آن نیز کلود ناین است. مهم نیست تازه کار باشید و برای اولین بار بخواهید این ورزش را تجربه کنید یا این که در این کار حرفه‌ای هستید، کلود ناین برای همه این امکان را فراهم می‌کند، تا موج سواری را در لیست تجربه‌های خود در سفر با تور فیلیپین قرار دهند.‌ این مکان شامل ساحل و اسکله‌ای زیباست و مربیان و امکانات متعددی در آن‌جا وجود دارد. البته کلود ناین فقط بجایی برای موج سواری نیست و از جمله زیباترین سواحل سیارگائو نیز به محسوب می‌شود.

ساحل پاسیفیکو (Pacifico Beach)، سیارگائو در فیلیپین

پاسیفیکو در خط ساحلی شرق سیارگائو، از نظر محبوبیت دومین جایگاه را در میان توریست‌های جزیره دارد و جدا از منظره‌ی بسیار جذاب غروب آفتاب، این مکان نیز برای موج سواری شدیدا پیشنهاد می‌شود. این ساحل چیزی نزدیک به ده دقیقه از استخرهای صخره‌های ماگپوگونگکو دور بوده و می‌توانید، در یک روز به هر دوی این مناطق بروید. ساحل پاسیفیکو بزرگ بوده، منطقه‌ای جنگلی آن را در بر گرفته و بخشی از آن‌جا نیز برای اسنورکلینگ مناسب است. نقاط زیادی در این ساحل نیز وجود دارد که برای عکاسی، لوکیشن‌هایی عالی به حساب می‌آیند.

 

۷ هتل جذاب روی آب در فیلیپین

خرید در سیارگائو، فیلیپین

خرید کردن در سیارگائو را نیز هیچ وقت از یاد نبرید. در گذشته تنها فروشگاه‌های این جزیره شامل سوپرمارکت و فروشگاه‌های لوازم موج سواری می‌شد، اما این روزها بوتیک‌های کوچک زیادی در سیارگائو فعالیت می‌کنند که محصولات مختلفی از جمله زیورآلات ساخته شده به دست زنان محلی، انواع پوشاک از برندهای فیلیپین، لباس شنا و ... را به فروش می‌رسانند.

جزیره گردی در سیارگائو، فیلپین

سیارگائو تنها جزیره‌ی این منطقه نیست و در کل فیلپین مملو از جزایر کوچک و بزرگی است که هر کدامشان زیبایی منحصر به خود را دارند. اطراف سیارگائو جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که با سفرهای دریایی می‌توانید به سراغشان بروید. از جنگل‌های مانگرو گرفته تا چندین جزیره‌ی کوچک که هر کدامشان یک سفر نیم روزه‌ی جذاب هستند. برای مثال، می‌توانید در تورهای سه جزیره شرکت کنید که در این مسیر به دیدن مرداب سوگبا (Sugba Lagoon) بروید و از چند خشکی دیدنی نیز بازدید کنید. البته برای تجربه این فعالیت‌ها و تورها، حتما باید آب و هوا نیز یاری کند و با توجه به شرایط دریا، ممکن است این گونه تورها برگزار نشوند.

 

۲۰ عکسی که شما را عاشق فیلیپین می‌کند

گشت و گذار در محیط شهری سیارگائو، فیلپین

بسیاری از آن‌ها که در طول سفر به فیلیپین، به سیارگائو می‌روند، تنها به ماندن در ریزورت‌های لاکچری یا سواحل جذاب و شگفت‌انگیز فیلیپین بسنده می‌کنند، در صورتی که بازدید از محیط شهری، آشنایی با مردم این جزیره و همچنین خوردن غذا یا صرف نوشیدنی در کافه‌های محلی، خود یک تجربه عالی از این سفر خواهد بود. بخش زیادی از این جزیره‌ی زیبا دست نخورده باقی مانده و مناطق شهری آن بسیار کوچک است. مردم خونگرم سیارگائو هم به خوبی از شما استقبال می‌کنند و کافه‌های محلی و رستوران‌هایی که انواع غذاهای دریایی را به فروش می‌رسانند نیز همیشه به روی گردشگران باز هستند.

ساحل آلگریا (Alegria Beach)، سیارگائو در فیلیپین

اگر وقت رفتن به نقاط شمالی سیارگائو را داشتید، حتما به سراغ این ساحل زیبا با ماسه‌های سفید رنگش بروید. آب شفاف و کریستالی این ساحل و ماسه‌ی دلچسب و درختانی که خود را به ساحل رسانده‌اند، این مکان را برای آبتنی و آفتاب گرفتن، به جایی ایده‌آل بدل کرده‌اند. البته اگر وقت اضافی داشتید، در همان نزدیکی به سراغ آبشار تاک‌تاک (TakTak) نیز بروید که از زیبایی‌های پنهان سیارگائو به حساب می‌آید.

 

معرفی ۱۰ مورد از زیباترین معابد فیلیپین

موتور سواری در خیابان‌های پوشیده از درختان نخل، سیارگائو در فیلیپین

در بسیاری از مقالات منتشر شده، سیارگائو به عنوان یکی از زیباترین جزایر آسیا و دنیا شناخته می‌شود. اما یکی از جاذبه‌های خاص آن، خیابان‌های باریکی است که در میان جنگل‌های نخل کشیده شده و نقاط مختلف جزیره را به هم متصل می‌کند. بهترین راه برای گشت و گذار در سیارگائو و رفتن به این خیابان‌ها، اجاره کردن موتورهای سبک است که با قیمت بسیار کمی در اختیار شما گذاشته می‌شود. عکاسی در این جاده‌ها بسیار دلچسب است و می‌توانید تصاویر هوایی خیلی خوبی هم در این جاده‌ها بگیرید.

استخر غاری تایانگبان (Tayangban Cave Pool)، سیارگائو در فیلیپین

این استخر کوچک طبیعی، مکانی جالب است که البته برای ورود به آن‌جا باید پول پرداخت کنید و سپس امکان شنا کردن، عکاسی و گشت و گذار در نزدیکی آن‌جا را خواهید داشت. این آبگیر، بخشی در بیرون از غار و زیر سایه درختان قرار دارد و بخشی دیگر داخل غار است که به آن‌جا نمایی متفاوت و خاص داده است.

 

گردش در پارک کروکودیل داوائو فیلیپین

بازدید از سندبار کاواهاگان (Kawhagan Sandbar)، سیارگائو در فیلیپین

بازدید از آنجا یکی از سفرهای دریایی است که ترجیح دادیم آن را به صورت جداگانه به شما معرفی کنیم. این جزیره‌ی کوچک و کاملا پوشیده از درخت، یک سندبار ماسه‌ای سفید رنگ دارد که به عمق آب رفته و منظره‌ای زیبا و البته جایی ایده‌آل برای آبتنی را پدید آورده است. اگر در سفر با تور فیلیپین به سیارگائو رفتید، حتما در گردش‌های خود، به این نقطه‌ی فوق‌العاده زیبا نیز بروید.

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۰ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران