راهنمای سفر به سیارگائو در فیلیپین برای آن‌ها که اهل موج‌سواری نیستند

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
راهنمای سفر به سیارگائو در فیلیپین برای آن‌ها که اهل موج‌سواری نیستند

بسیاری از کسانی که اسم سیارگائو را شنیده‌اند، احتمالا به این واسطه با نامش آشنا هستند که این جزیره‌ی زیبا پایتختی برای موج‌سواران است. این جزیره همچون تکه‌ای از بهشت در گوشه‌ای از فیلیپین جا خوش کرده و هنوز آنقدر با خیل جمعیت گردشگران مواجه نشده تا لمس زیبایی‌های واقعی‌اش برای همیشه از بین برود. رفتن به این جزیره کمی دشوار به نظر می‌رسد و حتما باید در سفرتان با تور فیلیپین برنامه‌ای برای حداقل یک روز ماندن در آن‌جا را بچینید تا بتوانید واقعا از آن لذت ببرید. پس در ادامه بیایید با هم مروری داشته باشیم بر این مکان فوق‌العاده در کشوری بی‌نهایت زیبا.

 


سیار گائو کجاست؟


سیارگائو در۸۰۰ کیلومتری مانیل در جنوب شرقی فیلیپین واقع شده است. البته برای رفتن به این جواهر پنهان آنقدرها که فکر می‌کنید در راه نخواهید بود، پروازی یک ساعته و نسبتا ارزان قیمت که در جنوب شرق آسیا متداول است، شما را به استان دل نورته می‌رساند و در آن‌جا مسیرهای دریایی نسبتا کوتاه، مسیرتان برای رسیدن به این جزیره خواهد بود.

 

دلایلی که شما را قانع می‌کند، مقصد سفر بعدی خود را فیلیپین در نظر بگیرید

 

 

 سیار گائو

 


نگاهی کلی به آنچه در سیارگائو خواهید داشت


به غیر از موج‌سواران حرفه‌ای که این نقطه از دنیا را به خوبی می‌شناسند، بسیاری از مردم عادی از خیلی چیزهایی که در این جزیره وجود دارد محروم مانده‌اند. تعداد زیادی از کسانی که برای سفر به سیارگائو خود را آماده می‌کنند، ابتدا در جنرال لونا می‌مانند. جایی را هتل‌های عالی، رستوران‌های جذاب و سواحل شنی زیبا که به خودی خود یکی از شهرهای گردشگرپذیر فیلیپین است. با این حال پیشنهاد ما به شما، ماندن در همان سیارگائو خواهد بود که اقامتگاه‌های جذابی در خود دارد. جزیره‌ای کوچک و زیبا با آب کریستالی، سواحل فوق‌العاده، مردم خون‌گرم و غذاهایی خوشمزه. از طبیعت دلفریب تا مردم دلربا، همه چیز در سیارگائو عالی است.

 

 

سیار گائو

 


مهم‌ نیست که شما چند روز برنامه برای بودن در این جزیره بچینید، باز هم کافی نخواهد بود چون به راحتی عاشق مردمش و فضای زیبای آن می‌شوید، حتی قبل از اینکه طبیعت بکر و بی‌نهایت چشم‌نوازش به نظرتان بیاید.مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی که می‌توانید در سیارگائو انجام دهید

 


۱- جزیره گردی با دوستان


با فاصله‌ی کمی از سیارگائو، ۳ جزیره‌ی کوچک و بسیار زیبا وجود دارد. جزایری که انگار از سقوط هواپیما نجات پیدا کرده‌اید و در یک خشکی کوچک در میان دریا تنها مانده‌اید، همینقدر بکر و زیبا. این جزیره با نام‌های داکو، جزیره‌ی برهنه و گویام هر کدام جذابیتی متفاوت دارند و با گردش‌های آبی به دیدن هر سه می‌توانید بروید. دیدن هر سه این جزیره‌ها در یک روز تنها ۱۷ دلار برایتان هزینه در بر خواهد داشت و در این بین یک ناهار دریایی بسیار خوشمزه نیز به شما داده می‌شود.

 

سواحل جذاب و شگفت‌انگیز فیلیپین

 

 

 سیار گائو

 


۲- غذاهای خوشمزه و دیگر هیچ


در زمینه‌ی غذاهای دریایی همه چیز در سیارگائو جذاب‌تر هم می‌شود. تقریبا هر اقامتگاه‌هایی در این جزیره غذاهای دریایی متفاوت با ماهی‌های متفاوتی را به شما ارائه می‌کند و هر بار که یکی از آن‌ها را امتحان می‌کنید فکر می‌کنید این خوشمزه‌ترین آن‌هاست، اما همیشه غذای بهتری در ادامه انتظار شما را می‌کشد. اگر با هزینه‌ی کم هم به سفر رفته باشید، می‌توانید سر صبح از فروشگاه مرکزی شهر ماهی‌های بزرگ و خوشمزه تهیه کرده و خود آن‌ها را آماده کنید، ماهی‌هایی که به ازای هر کیلو کم‌تر از ۳ دلار قیمت دارند و همین‌ حالا از بسیاری ماهی‌های داخلی نیز ارزان‌تر هستند. حتی می‌خواهید با قیمتی بسیار پایین، از اقامتگاه خود بخواهید تا آن را برای شما تهیه کرده و برایتان آماده کند!

 

 

 سیار گائو

 


۳- استخر magpupungko


شاید تلفظ اسم این مکان سخت باشد، اما بودن در آن واقعا متفاوت و لذت‌بخش است و خاطره‌ای فراموش نشدنی برایتان می‌سازد. این استخر طبیعی در کنار ساحل به وجود آمده و آبی کریستالی و عالی دارد و با توجه به اینکه صخره‌های جذابی در اطرافش قرار گرفته، جایی عالی برای شیرجه در این استخر عمیق است. زمان عقب کشیدن آب در زمان جزر و مد، طیف‌های گسترده‌ای از رنگ‌های مختلف از استخر تا دریا شکل می‌گیرد که تنها باید به چشم دید تا به زیبایی‌های واقعی آن پی برد. البته خارجی‌ها برای ورود به این منطقه باید مبلغی به اندازه‌ی یک دلار برای ورود پرداخت کنند، که مبلغ بسیار ناچیز برای چنین شگفتی طبیعی است.

 

زیباترین جزایر فیلیپین برای سفر به سرزمین‌ سواحل سپید و آب‌های کریستالی

 

 

  استخر ماگپوپونگکو

 


۴- کرایه دوچرخه


در سیارگائو شما می‌توانید با ۸ دلار به ازای هر روز، یک دوچرخه بسیار خوب کرایه کرده و نقاط مختلف جزیره را با آن به گردش بپردازید. می‌توانید به دیدن غارها بروید یا از مزارع برنج دیدن کنید، به سراغ آبشارهای بروید یا در سواحل به تفریح بپردازید و خلاصه اینکه همه کار کنید. اما حتما به محیط شهری بروید، با آدم‌ها دیدار کنید و مهربانی مردمان فوق‌العاده این جزیره را کشف کنید.

 

 

 سیار گاپو

 


۵- سواحل


مسلما قبل از هر چیز شما برای دیدن سواحل زیبای سیارگائو به این نقطه از فیلیپین می‌آیید و به هیچ وجه مایوس نخواهید شد. حتی اگر سطح توقع شما از سواحل این جزیره بالا باشد، باز هم از این سطح از تنوع و زیبایی حیرت زده می‌شوید. جایی که آب زیبا و شفاف به ساحلی بزرگ با شن‌ها روشن ختم شده و این شن‌ها در سایه‌ی پوشش جنگلی بی‌نهایت جذاب جزیره قایم می‌شوند.

 

۷ مکان جادویی و رویایی در فیلیپین برای دوچرخه‌سواری و کشف طبیعت

 

 

سواحل زیبای سیارگائو

 


در هر نقطه‌ی ساحلی، شما این تصور را دارید که در یک کارت پستال قدم می‌زنید و قایق‌های خاص این منطقه می‌توانند با دور کردن شما از ساحل، زیبایی‌های آن را بیشتر به شما نمایش دهند و همچنین این امکان را به شما می‌دهند تا در بخش‌های عمیق‌تر دریا به شنا مشغول شوید.

 


کجا اقامت کنید؟


جواب این سوال بیشتر به جیب شما و سلیقه‌تان بر می‌گردد. اما نکته‌ی بسیار خوبی در این مورد وجود دارد و آن ارزانی اقامتگاه‌های بسیار خوب سیارگائو است. Kermit Surf & Dive EcoCamp واقعا زیباست و امکانات بسیار خوبی نیز دارد و تنها ۱۹ دلار برای هر شب قیمت دارد! البته مکانی لوکس و آنچنانی نیست، اما واقعا زیباست و از نظر امکانات هیچ کم ندارد، کما اینکه غذاهای خوشمزه آن هوش از سرتان می‌برد.

 

 

سواحل زیبای سیارگائو

 


Paglaom Hostel و Point 303 Resort هم هستند که اولی انتخاب ارزان قیمت شما با ۶ دلار برای هر شب و دومی انتخاب قیمت متوسط شما با قیمت ۱۵ دلار برای هر شب خواهد بود.

۱۴ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران