آب و هوای فیلیپین برای سفر در بهار

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
آب و هوای فیلیپین برای سفر در بهار

سفر به کشور فیلیپین همیشه برای گردشگران جذاب بوده است. چرا که این کشور هر آنچه که یک گردشگر می‌تواند انتظار داشته باشد را دارا است. فیلیپین بیشتر از هر چیزی با جزایری که دارد در میان عموم محبوب شده است. به طوری که توانسته است لقب بهشت سواحل آفتابی را از آن خود کند. از این رو اصلی‌ترین تفریحاتی که می‌توان در تور فیلیپین از آنها بهره برد تفریحات آبی مثل شنا، غواصی، قایق‌سواری و ... می‌باشد. همین باعث شده است تا گردشگران قبل از اینکه تاریخ سفر خود را انتخاب کنند از شرایط آب و هوایی شهرهای گردشگری فیلیپین اطلاعاتی کسب کنند. در نتیجه بتوانند از اصلی‌ترین تفریحات این کشور نهایت استفاده را بکنند.

البته تفریحات فیلیپین فقط محدود به تفریحات آبی نیست. بلکه گردشگران می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری که دارد نیز دیدن کنند. یکی از بهترین فرصت‌ها برای سفر با تور فیلیپین فصل بهار و ایام تعطیلات عید می‌باشد. از این رو در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به بررسی آب و هوای فیلیپین در نوروز ۹۹ بپردازیم تا گردشگران نوروزی بتوانند از شرایط آب و هوایی که قرار است در انتظار آن‌ها باشند باخبر شوند. پس اگر فکر سفر با تور فیلیپین در نوروز ۹۹ را در سر دارید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

شرایط کلی از آب و هوای فیلیپین

قبل از اینکه به بررسی آب و هوای فیلیپین در نوروز ۹۹ بپردازیم در مورد شرایط کلی از آب و هوای فیلیپین صحبت می‌کنیم. فیلیپین با قرار گرفتن در جنوب شرقی آسیا دارای آب و هوای گرمسیری است. به طوری که در اکثر فصل‌های سال هوای آن گرم می‌باشد. میانگین دمای این کشور هزار جزیره در طول سال حداقل ۲۵ درجه سانتی‌گراد و حداکثر ۳۲ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. همچنین در اکثر روزهای سال هوای آن شرجی و مرطوب است. در فصل‌های تابستان و اوایل پاییز این کشور زیبا شاهد باران‌های شدید موسمی می‌باشد. البته آب و هوای شهرهای مختلف آن با توجه به موقعیتی که در نقشه جغرافیایی دارند در روزهای مختلف سال متفاوت هستند. بهتر است قبل از انتخاب شهری که قصد سفر به آن را دارید از آب و هوای آن در تاریخ سفر خود اطلاعاتی کسب کنید. مثلا در دوران اوج باران‌های موسمی بخش‌های شرقی فیلیپین شاهد بارندگی‌های کمتری خواهد بود.

 

نکات جالبی که برای سفر به فیلیپین باید بدانید

 

آب و هوای فیلیپین در اوایل فصل بهار مصادف با نوروز ۹۹

همان‌طور که گفتیم در اکثر ایام سال فیلیپین دارای آب و هوایی شرجی و گرمسیری است. در ایام تورهای نوروزی که تقریبا از هفته آخر اسفند ماه برگزار می‌شوند و تا اواسط فروردین ماه ادامه دارند شرایط آب و هوایی به صورت زیر می‌باشد:

 

  • آب و هوای فیلیپین در هفته آخر اسفند ماه

در هفته آخر اسفند ماه کم کم هوا شروع به گرم‌تر شدن می‌کند. به صورتی که میانگین دما در این روزها که مصادف با هفته سوم ماه مارس می‌باشد تقریبا ۲۷ درجه سانتی‌گراد است. از این هفته به بعد بارش باران بسیار کاهش میابد به صورتی که شاید فقط ۱ یا دو بار شاهد باران باشید.

 

 

  • آب و هوای فیلیپین در هفته اول فروردین ماه

هفته اول فروردین ماه که با هفته چهارم ماه مارس میلادی مصادف می‌شود جزء خوش آب و هواترین روزهای سال محسوب می‌شود. در این روزها هوا نیم درجه نسبت به هفته پیش گرم‌تر شده است. یعنی دمای هوا تقریبا به ۲۷.۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بارش باران نیز شاید یک بار در هفته رخ دهد.

 

۸ غذای خیابانی خوشمزه فیلیپینی

 

  • آب و هوای فیلیپین در هفته دوم فروردین ماه

در هفته دوم فروردین میانگین دمای فیلیپین به ۲۸ یا ۲۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. از این هفته به بعد فیلیپین دمای فیلیپین تقریبا ثابت می‌ماند و تا ماه دسامبر میانگین دما ۲۸ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. بعد از آن چند درجه افت دما را شاهد خواهد بود.

 

 

سخن آخر

در نتیجه با توجه به تمامی بررسی‌های انجام شده می‌توان گفت تمامی روزهای سال برای سفر به این کشور بی‌نظیر مناسب می‌باشند. اما برای ایرانیان هیچ فرصتی بهتر از ایام عید نیست. چرا که در این روزها می‌توانند بدون دغدغه کاری و با فراغ کامل از تک تک لحظات سفر خود استفاده کنند. البته تورهای نوروزی این مزیت را نیز دارند که گردشگران در این ایام گرفتار باران‌های شدید موسمی نخواهند شد. در نتیجه می‌توانند از تک تک لحظات خود استفاده کنند و سفری به یادماندنی را برای خود رقم بزنند.

 

لوکس‌ترین هتل‌های فیلیپین را بشناسید

۲۸ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران