مجموعه سوییت‌های غاری گرند الیت در کاپادوکیا

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا
مجموعه سوییت‌های غاری گرند الیت در کاپادوکیا

اقامت در هتل‌های غاری همیشه یکی از جذابیت‌های تور کاپادوکیا به شمار می‌آید و برای این کار، اقامتگاه‌های پرتعدادی در این شهر خاص تعبیه شده است. یکی از بهترین و محبوب‌ترینِ این مکان‌ها، مجموعه سوییت‌های غاری گرند الیت است که با امکانات رفاهی عالی، چشم انداز زیبا و ویژگی‌های خاص خود، اقامتی استثنایی را در این منطقه به همراه خواهد داشت. گرند الیت همچنین شرایطی را فراهم آورده تا گردشگرانی که در آن‌جا اقامت خواهند داشت، بتوانند انواع تفریحات و فعالیت‌ها را با هماهنگی خود هتل انجام دهند و همه چیز برایشان فراهم باشد.

 

درباره مجموعه سوییت‌های غاری گرند الیت (Grand Elite Cave Suites)

هتل‌های غاری زیادی در کاپادوکیا وجود دارند که می‌توانید برای سفر خود انتخاب کنید، اما تعداد بسیار کمی از آن‌ها هستند که چنین امکانات خوبی را در اختیار شما بگذارند. این مجموعه دارای چند فضای عمومی بسیار خوب، استخر روباز، اینترنت رایگان و خیلی امکانات رفاهی دیگر بوده و همچنین در مکانی قرار دارد که چشم‌اندازی عالی از کاپادوکیا را برایتان به تصویر می‌کشد. این هتل از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های شهر به حساب می‌آید و امتیازات بسیار بالایی را در تمامی بخش‌ها از مهمانان خود دریافت کرده است. یکی از نکاتی که باید در مورد مجموعه سوییت‌های گرندالیت بدانید این است که عموما واحدهای اقامتی آن، از نظر ظاهر تفاوت‌های زیادی با هم می‌کنند، پس ابتدا در مورد اقامتگاه‌های آن برایتان می‌گوییم.

اتاق‌ها و سوییت‌های گرند الیت کاپادوکیا

اگر چه این مجموعه با نام مجموعه سوییت فعالیت می‌کند، اما در لیست اقامتگاه‌های آن چند اتاق و سوییت می‌بینید.‌ اتاق‌های دلوکس ارزان‌ترین انتخاب در این هتل هستند این واحدها حدودا ۲۵ متر مربع هستند و می‌توانید به صورت دو تخت یک نفره یا یک تخت دو نفره آن‌ها را اجاره کنید. طراحی داخلی اتاق‌های دلوکس بسیار زیباست و از دکور چوبی و دکور چوبی در آن‌ها استفاده شده است. یک سری اماکنات عمومی برای تمامی واحدها وجود دارد که در این اتاق‌ها می‌بینید. این امکانات شامل تراس، کتری برقی، سیستم تهویه هوای مطبوع، گاو صندوق کوچک اختصاصی، تلوزیون و کانال‌های کابلی و ماهواره‌ای، اتو و ... می‌شود.

 

کارهای مفرح و سرگرم کننده در کاپادوکیا

سوییت‌های خانوادگی با فضای ۵۰ متری خود از نظر ظاهر و امکانات شبیه به اتاق‌ها دو نفره هستند اما گنجایش بیش‌تری دارند. البته این که می‌گوییم از نظر ظاهر شبیه‌اند، کلا اتاق‌ها هر کدام با دیگری تفاوت دارند اما در کلیات و تجمل یکسانند. سوییت‌های سوپریور با ۵۰ متری بوده، در کنار استخر واقع شده‌اند و واحدهای لوکس‌تر و زیباتر از اتاق‌ها هستند. این واحدها در کنار امکانات بهتر رفاهی و فضای بازتر، دارای وان در حمام، یک حیاط کوچک، تراس بزرگ و دستگاه قهوه ساز هستند.

دو سوییت دیگر مجموعه یعنی سوییت‌های کینگ و کویین، از نظر فضا همان اندازه سوییت‌های سوپریور بوده اما فضایی بسیار لوکس و جذاب‌تر داشته و در آن‌ها کنده‌کاری‌های زیبا روی دیوار، فرش‌های قیمتی و خیلی امکانات دیگر می‌بینید و با پنجره‌های خود منظره‌ی استخر و کوهستان را برایتان به نمایش می‌گذارند. فاصله‌ی قیمتی سوییت‌های سوپریور با این سوییت‌های خیلی نیست اما تفاوت قیمت آن‌ها با اتاق‌های دلوکس تقریبا دو برابر است.

 

بهترین سوغاتی‌های کاپادوکیا

ویژگی‌های هتل گرند الیت

از اتاق‌های شکیل و زیبای گرند الیت گفتیم، اما این هتل ویژگی‌های دیگری هم دارد که باعث شده تا به این محبوبیت برسد. گرند الیت دارای یک استخر عالی در جایی مناسب است. این استخر اگر چه خیلی بزرگ نیست اما در جایی تهیه شده تا هنگام آبتنی بتوانی منظره‌ای چشم نواز از کاپادوکیا را تماشا کنید. این استخر با توجه به این که روباز است، تنها ماه‌های گرم سال در دسترس بوده و دور آن نیز تخت و آفتاب‌گیر گذاشته شده و در همان محل نیز می‌توانید برای خود نوشیدنی سفارش دهید و پرواز بالن‌ها را بالای کاپادوکیا تماشا کنید.

فضای کلی هتل شیک و مجلل ساخته شده و در تمامی بخش‌های آن، از گل‌های طبیعی استفاده شده است. در سالن‌های عمومی و بخش‌هایی که برای استراحت تهیه دیده شده، مبلمان‌های شیکی قرار داده شده است تا راحتی بیش‌تری را برای شما همراه داشته باشد.  یکی از نکات خوب برای عده‌ی زیادی از توریست‌ها، امکان بردن حیوانات خانگی به این هتل است و شما با هماهنگی، می‌توانید این کار را انجام دهید.

خیلی از کسانی که برنامه‌ی سفر به کاپادوکیا را دارند، برای این سفر ماشین‌های چهار محوره اجاره می‌کنند. گرند الیت یک پارکینگ جمع و جور دارد که در صورت اجاره‌ی ماشین، امکان استفاده از این پارکینگ را نیز دارید. همچنین اگر نیاز به شاتل فرودگاهی داشته باشید، با انتخاب این هتل، می‌توانید از سرویس مذکور استفاده کنید.

فعالیت‌هایی که هتل برای شما تدارک خواهد دید

سفر به کاپادوکیا یعنی رفتن به سرزمینی عجیب و جالب که گشت و گذار در طبیعتش، مهم‌ترین فعالیت در آن‌جا به حساب می‌آید. خیلی از هتل‌های برتر کاپادوکیا با همکاری شرکت‌های مختلف برگزار تور، فعالیت‌های متفاوتی را برایتان تدارک می‌بینند اما گرند الیت، تقریبا تمامی فعالیت‌های مهم در این زمینه را پوشش داده است. مهم‌ترین این فعالیت‌ها، شرکت در تورهای بالن سواری است که برای نوبت صبح برگزار شده و شما می‌توانید، منظره‌ی زیبای کاپادوکیا را از بالا تماشا کنید.

تورهای ATV یا همان موتورهای چهار چرخ به سه صورت ۱، ۲ و ۴ ساعته برگزار شده و بسته به مدت زمان تور، به دیدن جاهای مختلف خواهید رفت. در کوتاه‌ترین تور در این لیست، دره شمشیرها، دره‌های رز و قرمز و روستای کاووسین جاهایی خواهند بود که در مسیر می‌بینید. تورهای اسب سواری و دوچرخه سواری نیز شرایط مشابهی دارند با این تفاوت که در تورهای دوچرخه سواری، مقاصدی که می‌بینید متفاوت هستند. همچنین نمایش‌های مختلفی با عنوان شب‌های ترکی در کاپادوکیا برگزار می‌شود که می‌توانید، بلیط ورودی به آن‌ها را از خود هتل تهیه کنید. اگر هم همیشه دوست داشتید تا سفال‌گری یاد بگیرید، یک سری کلاس‌های جالب در این زمینه به صورت تفریحی برگزار شده و در نهایت ظروفی که ساخته‌اید را می‌توانید با خود به خانه ببرید.

 

۷ رستوران و کافه عالی در کاپادوکیا

حمام ترکی

خود مجموعه دارای حمام ترکی نیست اما چسبیده به هتل حمام Elis قرار داد که زیر مجموعه هتل به حساب می‌آید. این مجموعه شیک و زیبا دارای سالن حمام ترکی بزرگ، سونا، یک استخر کوچک تنها برای بانوان، جکوزی تنها برای آقایان، دوش و.. بوده و پکیج‌های ماساژ مختلف در آن‌جا ارائه می‌شود. در پایان استفاده از سرویس‌های حمام نیز می‌توانید به صورت سلف سرویس، چای سبز یا چای سیاه میل کنید.

مراکز نزدیک به هتل و فاصله‌ی جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیه به گرند الیت

با این که خود هتل دارای رستوران و کافه نیست، اما چندین و چند رستوران عالی در اطرافش قرار دارد. اما در فاصله‌ی چند قدمی از گرند الیت، رستوران معروف پامپکین و دو کافه-بار عالی به نام‌های پاشا و وان وی قرار گرفته که همگی از بهترین‌ها در کاپادوکیا به حساب می‌آیند. پس از نظر کافه، رستوران و بار در این منطقه به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد.

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در کاپادوکیا، موزه روباز گورمه به حساب می‌آید که فاصله‌ی ۱.۴ کیلومتری گرند الیت تا این محل، نسبت به خیلی دیگر از اقامتگاه‌ها کم به نظر می‌آید. کلیسای دارک نیز همین قدر تا هتل فاصله داشته و فاصله‌ی گرند لیت تا قلعه اوچیسار، ۲.۵ کیلومتر است. از آن به بعد دیگر اکثر جاذبه‌های گردشگری، نسبتا فاصله‌ی زیادی تا هتل دارند.

  • موزه روباز زِلوه: ۴.۸ کیلومتر
  • صومعه نیکولوس: ۷.۱ کیلومتر
  • موزه اورگوپ: ۷.۳ کیلومتر
  • پارک توزلو سو: ۸.۳ کیلومتر
  • پارک سهیت پولیت احمد کارا: ۸.۵ کیلومتر

از دیگر جاهای مهم که باید به آن‌ها اشاره کنیم، دریاچه اوچ گوزلر است که ۶ کیلومتر دورتر از هتل است و فرودگاه نوشهیر نیز از هتل ۲۹.۵ کیلومتر دور است. در کل موقعیت جغرافیایی گرند الیت به نسبت خیلی دیگر از هتل‌های غاری مناسب است و امکانات رفاهی و تفریحی تنها چند قدم از شما فاصله دارند.

عکاسی در گرند الیت

تمامی هتل‌های غاری کاپادوکیا لوکیشن‌هایی عالی برای عکاسی هستند اما گرند الیت به شکلی ویژه برای این کار مناسب است. شما در تراس بزرگ این هتل، می‌توانید لحظه بلند شدن بالن‌های معروف را ثبت کرده و حتی خود را در این قاب زیبا و در زمان طلوع خورشید ثبت کنید. حتی خود واحدها، سالن‌های مملو از گل و گیاه و کنار استخر می‌توانند قاب‌هایی جذاب برای عکاسی باشند و البته که در تورهایی که هتل برگزار می‌کند نیز، مطمئا می‌توانید تصویری جذاب بگیرید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم، حتما اگر تجهیزات عکاسی دارید، با خود به این محل بیاورید و در طول سفر خود، به عکاسی بپردازید. فراموش نکنید که بهترین زمان برای ثبت عکس با توجه به چشم‌انداز کاپادوکیا، زمان طلوع و غروب خورشیده است که کوه‌های زیبا و صخره‌های عجیب آن، در بهترین حالت و زیباترین شکل ممکن قرار می‌گیرند.

 

۱۸ فعالیت در سفر ۴ روزه به کاپادوکیا

نکاتی که درباره مجموعه سوییت گرند الیت باید بدانید

  • صبحانه رایگان به صورت بوفه باز ارائه می‌شود و یک بار نیز در این مکان تعبیه شده اما دارای رستوران اختصاصی برای صرف نهار و شام نیست
  • اینترنت رایگان در اتاق‌ها و تمامی محیط‌های عمومی هتل به صورت بی‌سیم در اختیار شما قرار می‌گیرد
  • برای بردن حیوانات خانگی تنها نیاز به هماهنگی است و هیچ گونه هزینه‌ی اضافی در این رابطه نباید پرداخت کنید
  • تمامی تورها و برنامه‌های تفریحی شامل هزینه اضافی می‌شوند
  • این هتل فضای خانوادگی داشته و صبحانه شامل آیتم‌هایی برای کودکان کم سن و سال نیز می‌شود
  • هزینه تخت اضافی برای افراد بالای ۸ سال ۱۵ یورو برای هر شب بوده و برای افراد زیر ۸ سال هزینه‌ای دریافت نمی‌شود

۲۵ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران