هزینه سفر به کاپادوکیا

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا
هزینه سفر به کاپادوکیا

کاپادوکیا از جمله مقاصد گردشگری است که هر توریستی باید یک بار هم که شده به آنجا سفر کند. اما چیزی که مسافران را از برنامه‌ریزی برای سفر با تور کاپادوکیا دچار تردید می‌کند، هزینه‌های سفر به آن است. قبل از هر چیزی باید بگوییم که اگر شما نیز از هزینه‌های سفر به کاپادوکیا نگران هستید، در سفر به آن کاملا متعجب خواهید شد. چرا که ترکیه یکی از مقاصد گردشگری ارزان در مقایسه با سفرهای اروپایی به حساب می‌آید. بنابراین هزینه سفر به کاپادوکیا نیز به عنوان یکی از شهرهای مشهور ترکیه در مقایسه با دیگر گزینه‌های سفر خارجی بسیار پایین‌تر خواهد بود. برای اطلاع دقیق از هزینه‌ها در سفر به این شهر خاص و زیبای ترکیه در ادامه مطالب همراه ما باشید.

 

میانگین هزینه روزانه در کاپادوکیا، ترکیه

قبل از هر چیزی باید بگوییم که تعیین یک نرخ خاص و مشخص به صورت روزانه برای گردشگران تور کاپادوکیا کاری چندان صحیح نیست. چرا که فعالیت‌هایی که در آن روز برای تفریح انتخاب می‌کنید می‌توانند هزینه‌های را به کلی تغییر دهند. علاوه بر آن کیفیت سفری که هر گردشگری انتخاب می‌کند با شخص دیگر تفاوت داشته و به همین دلیل بودجه سفر هر فردی با دیگری فرق خواهد داشت. به عنوان مثال فردی به دنبال سفری لوکس و اقامت در هتل‌های گران قیمت است. در حالی که شخصی دیگر به هاستل‌های ارزان بسنده کرده و سفری با کیفیت متوسط را انتخاب می‌کند. اگر برای شما هم هزینه اقامت در کاپادوکیا سوال است پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله بهترین هتل‌های کاپادوکیا متناسب با تمامی بودجه‌ها بزنید.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد و گفته‌ها میانگین هزینه روزانه در کاپادوکیا برای هر نفر چیزی در حدود ۳۰۰ لیر ترکیه خواهد بود. بنابراین اگر قصد اقامتی به مدت یک هفته در کاپادوکیا را دارید باید حدود ۲۱۱۹ لیر ترکیه به همراه داشته باشید. حال این مبلغ می‌تواند بسته به انتظارات شما از سفر کمتر یا بیشتر شود. در ادامه به بررسی جزئیات هزینه سفر در به کاپادوکیا می‌پردازیم.

 

هزینه اقامت در کاپادوکیا، ترکیه

کاپادوکیا به عنوان یکی از توریستی‌ترین نقاط دنیا هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی را در خود جای داده است. به طوری که شما می‌توانید بسته به شرایط از هتل‌های لوکس ۵ ستاره کاپادوکیا گرفته تا هاستل‌های ارزان قیمت را رزرو کنید. با در نظر گرفتن این موارد میانگین قیمت یک نفر برای اقامت در کاپادوکیا ۹۹ لیر ترکیه بوده و این مبلغ برای دو نفر که یک اتاق معمولی رزرو می‌کنند ۱۹۷ لیر است. توجه داشته باشید که این رقم برای هتل‌های ۵ ستاره کاپادوکیا بسیار بالاتر بوده و بسته به فصل گردشگری نیز می‌تواند تغییر کند. به طوری که هزینه اقامت در یک هتل لوکس در کاپادوکیا از شبی تقریبا ۱۰۵۸ لیر آغاز می‌شود.

 

بهترین هتل‌های نوشهیر در کاپادوکیا

 

هزینه حمل و نقل در کاپادوکیا، ترکیه

البته که در میان هزینه‌های سفر به کاپادوکیا نمی‌‌توان از هزینه‌های مربوط به حمل و نقل در آن صرف نظر کرد. چرا که گردشگران برای گشت و گذار و بازدید از جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا نیاز به استفاده از وسیله‌های حمل و نقل خواهند داشت. این هزینه‌ها را می‌توان بسته به سلیقه توریست‌ها در سه گروه زیر دسته‌بندی کرد:

  • هزینه تاکسی در کاپادوکیا

هزینه تاکسی‌سواری در کاپادوکیا به طور قابل توجهی بیشتر از دیگر گزینه‌های حمل و نقل عمومی است. به طور متوسط، مسافران به ازای هر مسیر باید مبلغی در حدود ۵۰ الی ۱۵۰ لیر را برای جابجایی توسط تاکسی در کاپادوکیا در نظر بگیرند. مبلغ کرایه تاکسی توسط تاکسی متر سنجیده می‌شود. بنابراین حتما قبل از سوار شدن تاکسی‌متر راننده را بررسی کنید.

  • هزینه اتوبوس‌ها در کاپادوکیا

اتوبوس‌های عمومی گزینه‌ای ارزان و اقتصادی برای جابجا شدن در سطح شهر کاپادوکیا هستند. کرایه اتوبوس در این سفر ۶ لیر بوده اما توجه داشته باشید که برای طی کردن هر مسافتی نیاز به صرف زمان بیشتری را از حد نرمال خواهید داشت.

 

همه چیز درباره کاپادوکیا

  • هزینه کرایه ماشین در کاپادوکیا

قیمت اجاره ماشین در کاپادوکیا به تاریخ، نوع ماشین، موقعیت مکانی و سن شما بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان نرخ دقیقی را برای آن عنوان کرد. اما در نظر داشته باشید که قیمت هر یک لیتر بنزین در کاپادوکیا ۲۵ لیر است. در حالت کلی قیمت‌ها برای اجاره خودرو در کاپادوکیا از حدود ۴۲ یورو در روز شروع می‌شود. این قیمت تنها محدود به رزرو اتومبیل بوده و شامل هزینه‌های دیگر مثل بنزین نخواهد بود.

بسته به اینکه چه نوع سفری را در کاپادوکیا می‌پسندید و یا به همراه چه کسانی قصد برنامه‌ریزی این مسافرت را دارید، کرایه اتومبیل در کاپادوکیا می‌تواند کاری لاکچری و یا اقتصادی باشد. به عنوان مثال اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفری دسته‌جمعی با دوستان هستید، کرایه ماشین در کاپادوکیا کاری بسیار اقتصادی خواهد بود. چرا که هزینه‌ها تقسیم شده و امکان دسترسی به هر نقطه‌ای از شهر را بدون اتلاف وقت خواهید داشت. در غیر این صورت هزینه‌های بالای بنزین برای کسانی که به دنبال صرفه‌جویی در سفر هستند، کاری معقول نخواهد بود.

  • هزینه کرایه دوچرخه در کاپادوکیا

کاپادوکیا شهری چندان بزرگ نبوده و اغلب قسمت‌های آن دارای بافتی سنتی هستند. از همین رو کرایه دوچرخه برای گشت و گذار در آن می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب و البته اقتصادی باشد. قیمت تقریبی برای کرایه دوچرخه در کاپادوکیا به ازای هر یک ساعت ۲۰ الی ۳۰ لیر است.

 

اقامت در هتل‌های خانوادگی کاپادوکیا

 

هزینه خوردن غذا در کاپادوکیا، ترکیه

بخش اصلی هزینه‌ها در هر سفری صرف خورد و خوراک در آن می‌شود. چرا که هر گردشگری نیاز به خوردن حداقل سه وعده غذایی دارد. شما می‌توانید در سفر به این شهر توریستی تنوع بالایی از رستوران‌ها را از ارزان گرفته تا فوق‌ لاکچری پیدا کنید. اما در حالت کلی میانگین هزینه‌ روزانه غذا برای هر یک نفر در کاپادوکیا حدودا ۱۲۰ لیر است. البته که قیمت صبحانه معمولاً کمی ارزان‌تر از ناهار یا شام بوده و قیمت فست فود یا غذاهای خیابانی به نسبت غذاهایی که در بهترین رستوران‌های کاپادوکیا سرو می‌شود، پایین‌تر است. جا دارد که اشاره کنیم، هزینه کباب سفالی که از غذاهای معروف این منطقه بوده و خوردن آن به تمامی توریست‌ها توصیه می‌شودو ۴۰ لیر و قیمت هر لیتر آب معدنی ۱ لیر است.

توجه داشته باشید که در رستوران‌های ترکیه کارکنان انتظار دریافت انعام از مشتریان را دارند. به خصوص اگر به رستورانی لوکس و گران قیمت رفتید حتما در برآورد هزینه‌ها، مبلغی را نیز به عنوان انعام کنار بگذارید. مقدار معمول انعام در کاپادوکیا ۵ تا ۱۵ درصد هزینه کل است.

 

هزینه تفریحات کاپادوکیا، ترکیه

البته که سفر به کاپادوکیا بدون پرداختن به تفریحات مخصوص آن بی‌معنا و ناتمام خواهد بود. بنابراین اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر با تور کاپادوکیا هستید، باید بخشی از بودجه خود را به تفریحات خاص آن اختصاص دهید. در حالت کلی سرگرمی‌ها و فعالیت‌ها در کاپادوکیا معمولاً به طور متوسط ۱۴۲ لیر برای هر نفر در روز هزینه دارند. این شامل هزینه‌های پرداخت شده برای بلیط ورودی به موزه‌ها و جاذبه‌ها گردشگری، تورهای روزانه و سایر هزینه‌های گشت و گذار می‌شود. اما اگر بخواهیم دقیق‌تر این هزینه‌های را بررسی کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هزینه ورودی شهر زیرزمینی کاپادوکیا برای دو نفر: ۳۰ لیر
  • هزینه بالون سواری در کاپادوکیا برای دو نفر: ۱۱۸۵ لیر
  • هزینه اسب سواری در کاپادوکیا برای دو نفر: ۱۱۵ لیر
  • هزینه تور رانندگی در کاپادوکیا برای هر نفر: ۱۲۲ لیر
  • هزینه ورودی موزه گورمه در کاپادوکیا برای هر یک نفر: ۱۵ لیر
  • هزینه تماشای نمایش دراویش چرخان در کاپادوکیا برای هر نفر: ۱۰۰ لیر
  • هزینه آبتنی در حمام ترکی کاپادوکیا برای هر نفر: از ۷۰ لیر
  • در این میان تفریحاتی نیز در کاپادوکیا وجود دارند که رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه بابت آن‌ها نیست. از جمله پرطرفدارترین این موارد می‌توان به تماشای غروب آفتاب، پیاده روی در دره‌های معروف اطراف و تماشای بالن‌ها از زمین اشاره کرد.

 

هزینه همراه شدن با تور شهری در کاپادوکیا، ترکیه

همان طور که گفته شد کاپادوکیا شهری کامل توریستی در ترکیه است. به طوری که در هر روز سال گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا به این مقصد توریستی سفر می‌کنند. از همین رو می‌توان آژانس‌های مسافرتی متعددی را پیدا کرد که تورهای متنوعی را با ارائه خدمات گردشگری در سطح شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری منطقه ترتیب می‌دهند. این تورها بسته شرایط و خدماتی که ارائه می‌دهند دسته‌بندی شده و معروف‌ترین آن‌ها تور سبز کاپادوکیا، تور قرمز کاپادوکیا و تور آبی نامیده می‌شوند. هزینه این تورها بین ۴۰ تا ۵۰ یورو متفاوت بوده و انتخابی مناسب برای کسانی هستند که فرصت چندان زیادی برای اقامت در کاپادوکیا و کشف جاذبه‌های آن را ندارند.

 

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی در کاپادوکیا

 

جمع‌بندی

چنانچه تا این بخش از مقاله همراه ما بوده باشید با هزینه‌های تقریبی که سفر با تور کاپادوکیا در انتظار شما هستند، آشنا شده‌اید. مهم‌ترین نکته‌ای که در این مقاله بارها به آن اشاره شد، این است که بودجه سفر هر گردشگری بسته به انتظارات آن‌ها متفاوت خواهد بود. نمونه بارز این گفته را می‌توان در کیفیت اقامتگاه و رستوران‌هایی که در طول سفر توسط گردشگران انتخاب می‌شود، مشاهده کرد. به طوری که قیمت‌ها در رستوران‌ها متفاوت بوده و اینکه دوست دارید ناهار یا شام را در یک کباب‌فروشی کنار خیابانی میل کنید یا به رستوران لاکچری بروید فرق خواهد کرد. هر چند که تور کاپادوکیا سفری لوکس برای گردشگران محسوب می‌شود اما شما می‌توانید با رعایت برخی موارد هزینه‌های سفر خود را تا حد زیادی کاهش دهید. به عنوان مثال از بالن‌سواری که تفریحی گران در این سفر به حساب می‌آید صرف نظر کرده و به تماشای بالن‌های معلق در هوا از دور بسنده کنید.

 

کارهای مفرح و سرگرم کننده در کاپادوکیا

 

منبع ۱ 

منبع ۲ 

منبع ۳

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران