معرفی ۱۵ هتل‌ غاری کاپادوکیا در ۲۰۲۲

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا
معرفی ۱۵ هتل‌ غاری کاپادوکیا در ۲۰۲۲

آیا قصد سفر به کاپادوکیا را دارید اما هنوز هتل دلخواه خود را انتخاب نکرده‌اید؟ کاپادوکیا مملو از هتل‌های منحصر به فرد تاریخی و زیبا است که نمونه مشابه آن‌ها را در هیچ مقصد گردشگری دیگری نمی‌توانید پیدا کنید. این شهر به خاطر شبکه پیچیده غارها، روستاهای زیر زمینی و شهرهای صخره‌ها خود شناخته می‌شود. طبیعت خاص کاپادوکیا باعث شده تا گردشگران بتوانند تجربه اقامت در هتل‌های غاری را داشته باشند. چنانچه برنامه‌ریزی برای سفر با تور کاپادوکیا را دارید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بهترین هتل‌های غاری کاپادوکیا در ۲۰۲۲ آشنا کنیم.

 

۱. هتل غار میترا (Mithra Cave Hotel)

این هتل غار درجه یک واقع در گورمه، دارای یکی از بهترین تراس‌های منطقه با چشم اندازهای خیره‌کننده از کاپادوکیا است. هتل غار میترا مکانی عالی برای تماشای عبور بالن‌ها در حین طلوع خورشید است. اتاق‌های غار زیادی با دکوراسیون سنتی آناتولی در این هتل وجود دارند. به‌علاوه، هتل غار میترا شامل یک صبحانه عالی نیز می‌‌باشد که برای شروع یک روز عالی در تور کاپادوکیا توصیه می‌شود. شایان ذکر است که قیمت‌ها در گورمه بسیار رقابتی هستند؛ زیرا هتل‌های زیادی در این منطقه وجود دارند. بنابراین با اقامت در هتل غار میترا می توانید اقامتی لوکس و متفاوت را با قیمتی مناسب تجربه کنید.

 

کارهای مفرح و سرگرم کننده در کاپادوکیا

۲. هتل کاله کوناک (Kale Konak Hotel)

از نظر اغلب گردشگران و طبق آمارهای به دست آمده هتل کاله کوناک یکی از بهترین هتل‌های غاری کاپادوکیا در ۲۰۲۲ است. این هتل که در اوچیسار و درست در کنار قلعه واقع شده است. بنابراین مناظر خیره‌کننده‌ای از دره و طبیعت کاپادوکیا را عرضه می‌کند. خدمات این هتل عالی بوده و کارکنان آن بسیار صمیمی هستند. از جمله نقطه عطف‌های هتل کاله کوناک صبحانه تمام و کمال آن است. اتاق‌های غار سنتی برای گردشگران تور کاپادوکیا بسیار جذاب بوده و شما می‌توانید اقامتی متفاوت و به یاد ماندنی را در این هتل تجربه کنید.

۳. سوئیت‌های غار کاپادوکیا (Cappadocia Cave Suites)

این هتل زیبای کاپادوکیا بسیار خاص است، زیرا در داخل برخی از دودکش‌های پری نمادین منطقه ساخته شده است. این هتل توسط یکی از سرمایه‌داران ساکن کاپادوکیا ساخته شده است. به این صورت که یکی از دودکش‌های پری معروف کاپادوکیا را در سال ۱۹۹۸ خریداری کرد. بعد از مدت‌ها دو دودکش‌ دیگر در اطراف را در اختیار رفت. بعد از کمی بازسازی‌ها و معماری‌های اصولی هر سه دودکش ایمن و قابل سکونت شدند. سپس شروع به ساخت هتلی کرد که امروز می‌توانید در آن اقامت کنید. این یکی از استثنایی‌ترین هتل‌های کاپادوکیا است. زیرا این روزها قوانین کمی تغییر کرده و دیگر هیچ دودکش پری اجازه تبدیل شدن به هتل را ندارد.

 

بهترین سوغاتی‌های کاپادوکیا

۴. هتل غارهای پریمیوم کایاکاپی (Kayakapi Premium Caves Hotel)

غارهای پریمیوم کایاکاپی یک هتل ۵ ستاره می‌باشد که در شهر اورگوپ واقع شده است. به طوری که می‌توان آن را یکی از بهترین هتل‌های غاری کاپادوکیا در ۲۰۲۲ دانست. از جمله امتیازهای این هتل غاری می‌توان به مناظر باورنکردنی از کاپادوکیا، جکوزی، سونا و استخر اشاره کرد. اتاق‌های خیره‌کننده هتل نیز با دکوراسیون و اثاثیه متناسب با معماری غاری آن را به اقامتگاهی جذاب و دوست داشتنی تبدیل کرده‌اند. قطعا این یکی از بهترین هتل‌های غار در کاپادوکیا است.

۵. سوئیت‌های غار آرتمیس (Artemis Cave Suites)

یکی از بهترین هتل‌های گورمه که ترکیبی از اتاق‌های هتل و سوئیت‌های شیک را ارائه می‌کند، سوئیت‌های غار آرتمیس است. این هتل در یکی از مناطق بالای گورمه قرار گرفته و دارای تراس‌ها و مناطق زیادی برای استراحت است. یک حمام ترکی سنتی، صبحانه عالی به علاوه منظره‌ای از بهترین منظره‌های طلوع خورشید را برای تماشای بالن‌های هوای گرم در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. کارکنان این هتل با نهایت صمیمیت گردشگران را راهنمایی کرده و در طول اقامت پذیرایی عالی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

 

سه تا از بهترین هتل‌های ۵ ستاره کاپادوکیا

۶. هتل موزه (Museum Hotel)

هتل موزه از دیگر اقامتگاه‌های دوست داشتنی کاپادوکیا است که در اوچیسار واقع شده است. این هتل به شکل کاملا سنتی اما لوکس طراحی شده و در ورود اول شما را شیفته خود خواهد کرد. از نظر بسیاری از گردشگران این هتل بهترین منظره از شهر کاپادوکیا را به مسافران ارائه می‌کند. همچنین در طول اقامت می‌توانید از امکاناتی نظیر یک استخر روباز خیره کننده، رستوران باکیفیت و یک تراس عالی با منظره‌ای زیبا از منطقه بهره ببرید.

۷. هتل غار خانه آناتولی (Anatolian Houses Cave Hotel)

این هتل غاری کاپادوکیا در میان هشت دودکش پری قرار دارد و زیبایی ساختارهای صخره‌ای و معماری منطقه را به نمایش می‌گذارد. بناهای تاریخی زیادی در اطراف هتل قرار داشته و مسافران در طول اقامت می‌توانند دسترسی بسیار آسانی به آن‌ها داشته باشند. هتل غار خانه آناتولی دارای دو استخر مجلل، یک شیر شراب رایگان و باغ‌های خوش منظره‌ای می‌باشد که قطعا شما را شیفته خود خواهند کرد. سوئیت‌های بزرگ با حمام‌های مجلل از دیگر امکانات این هتل هستند که اقامتی به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهند زد. از جمله ویژگی‌های جالب این هتل امکان دسترسی به مرکز گورمه از طریق یک تونل از درون هتل است.

 

۱۰ فعالیت برتری که باید در کاپادوکیا تجربه کنید

۸. هتل غار اسپشیال کلبک (Kelebek Special Cave Hotel)

یکی دیگر از بهترین هتل‌های غاری کاپادوکیا در ۲۰۲۲ هتل کلبک است. این هتل از دیوارهای سنگی و طاق‌های سنتی برای ایجاد فضایی رمانتیک و مجلل استفاده کرده است. در کنار یک استخر روباز دوست‌داشتنی این هتل، یک تراس نیز وجود دارد که بر فراز گورمه می‌چرخد. این تراس یکی دیگر از مکان‌های عالی برای تماشای عبور بالن‌ها در صبح و حین طلوع آفتاب در کاپادوکیا است.

۹. سوئیت‌های غار سلطان (Sultan Cave Suites)

یکی از محبوب‌ترین هتل‌های غار در کاپادوکیا، سوئیت‌های غار سلطان است که بر فراز گورمه قرار دارد. این هتل با تراس‌هایی که برای تماشای بالن‌های هوای گرم هنگام طلوع خورشید به آسمان می‌روند، مکانی عالی برای اقامت شما می‌باشد. در این هتل دوست داشتنی جمعا ۳۰ اتاق وجود دارد و بسیاری از آن‌ها از دیوارهای اصلی غار ایجاد شده‌اند و همین سبب شده تا فضایی منحصر به فرد و دوست داشتنی ایجاد شود. همچنین در داخل هتل مرکز فرهنگی کاپادوکیا قرار دارد که تاریخ منطقه را با عتیقه‌جات و آثار باستانی به نمایش می‌گذارد. علاوه بر تمامی این موارد سوئیت‌های غار سلطان میزبان نمایشگاه‌ها و کنسرت‌های مختلفی در منطقه است. ناگفته نماند که برای تماشای مناظر زیبای کاپادوکیا از تراس آن باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

 

سفری عاشقانه به کاپادوکیا

۱۰. هتل میراس (Miras Hotel)

هتل میراس با توجه به تمامی جزئیات در طراحی و دکوراسیون توانسته نام خود را در لیست بهترین هتل‌های غاری کاپادوکیا در ۲۰۲۲ قرار دهد. این هتل دوست داشتنی در کنار فضای سنتی از امکانات مدرنی مثل جکوزی در داخل اتاق‌ها بهره برده و همین آن را به مکانی پرطرفدار در بین گردشگران تور کاپادویا تبدیل کرده است. مثل دیگر هتل‌های معرفی شده، هتل میراس نیز منظره‌ای عالی از هتل را در کنار خدمات فوق‌العاده دوستانه کارکنان به مسافران ارائه می‌دهد.

۱۱. هتل راک کاپادوکیا (Roc Of Cappadocia Hotel)

یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای کسانی که می‌خواهند اقامتی در گورمه داشته باشند هتل راک کاپادوکیا است. صاحب این هتل خانه خانوادگی خود را به اقامتگاه تبدیل کرده و امروزه دارای چند شعبه در منطقه است. توجه داشته باشید که برخی از اتاق‌ها، اتاق‌های غار اصلی هستند. در حالی که برخی دیگر بعدها به آن اضافه شده‌اند. البته این اتاق‌ها به قدری حرفه‌ای و زیبا ساخته شده‌اند که اصلا قابل تشخیص با اتاق‌های غار واقعی نیستند. همچنین در هتل راک کاپادوکیا یک استخر کوچک و تراسی با مناظر عالی برای تماشای بالن‌های هوای گرم در صبح وجود دارد. اگر بودجه کمی دارید، این یکی از ارزان‌ترین هتل‌های غار در کاپادوکیا است.

 

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا (بخش اول)

۱۲. هتل غاری ایستی این پیس (Stay In Peace Cave Hostel)

اقامت در هتل‌های غاری زیبا و دوست داشتنی در کاپادوکیا همواره به معنای پرداخت هزینه‌های زیاد نیست. چرا که می‌توانید با بودجه‌ای کم اقامتی اقتصادی را در یک هتل غاری باکیفیت داشته باشید. هتل غاری ایستی این پیس یکی از این گزینه‌های است. اکثر گردشگران این اقامتگاه را بهترین هاستل در کاپادوکیا می‌دانند که تجربه اقامت در یک هتل غاری را به آن‌ها ارائه می‌دهد. این هتل در گورمه و نزدیک به مرکز واقع شده  و از موقعیت خوبی برای دسترسی به جاذبه‌های گردشگری منطقه برخوردار است. اتاق‌های این هتل تمیز بوده و کارکنان رفتاری صمیمی و دوست داشتنی دارند.

۱۳. خانه غار دره گورمه (Goreme Valley Cave House)

اگر به دنبال یک ملک بزرگ برای اجاره در کاپادوکیا هستید، این یک گزینه عالی است. خانه غار Goreme Valley ظرفیت گنجایش ۲۶ نفر را دارد. این یک بنای غاری با قدمتی طولانی بوده و برای یک تعطیلات خانوادگی و دسته جمعی عالی است. اغلب از اتاق‌های غار دارای حمام اختصاصی هستند. این هتل در مکانی عالی قرار داشته و فقط چند دقیقه با مرکز گورمه فاصله دارد. اگر اهل سفرهای گروهی و تعداد بالا هستید بدون شک باید این مکان را برای اقامت خود انتخاب کنید.

 

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا (بخش دوم)

۱۴. خانه غار پاتیسکا (Patisca Cave House)

مورد بعدی از اقامتگاه‌های دوست داشتنی کاپادوکیا که حالتی غاری دارد، خانه غار پاتیسکا است. این خانه سنگی تاریخی ظرفیت پذیرش ۹ نفر در ۴ اتاق خواب را دارد. همچنین دارای یک آشپزخانه بامزه برای پخت و پز است که با خرید و آشپزی شخصی می‌توانید هزینه‌های سفر خود را تا حد زیادی کاهش دهید. به‌علاوه خانه غار پاتیسکا از یک تراس بهره می‌برد که یکی از بهترین مناظر قلعه اوچیسار را می‌توانید از آنجا تماشا کنید.

۱۵. اقامتگاه هنری کاپادوکیا (Art Residence Cappadocia)

این خانه شیک با الهام از غارها گزینه‌ای عالی برای تعطیلات خانوادگی در کاپادوکیا است. این خانه ۶ نفر را در ۳ اتاق خواب جای می‌دهد و دارای مناطق دوست داشتنی است. از جمله ویژگی‌های این اقامتگاه یک اتاق نشیمن بزرگ، چشم‌اندازهای پانورامایی زیبا از دودکش‌های پری و صخره‌ها، به‌علاوه یک تراس شگفت‌انگیز است که می‌توانید صبح‌ها بالن‌های هوای گرم را تماشا کنید! در حالی که برخی از خانه‌ها و هتل‌های غارنشین در کاپادوکیا حسی تاریخی و سنتی دارند، این گزینه کمی شیک‌تر و مدرن‌تر است.

 

۷ رستوران و کافه عالی در کاپادوکیا

۲۴ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران