بهترین مقاصد سریلانکا برای سفرهای خانوادگی

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
بهترین مقاصد سریلانکا برای سفرهای خانوادگی

اگر نمی‌دانید برای سفری خانوادگی و جذاب به کجا بروید، تور سریلانکا را انتخاب کنید. سریلانکا مملو از مکان‌های جذاب برای کودکان، نقاط محبوب برای بزرگسالان و ماجراجویی‌های خانوادگی بی‌پایان است. به مکان‌ها بروید، از بناهای تاریخی دیدن کنید یا برخی از جذاب‌ترین کارهایی که تجربه نکرده‌اید را انجام دهید، زیرا این کشور فرصت‌های طلایی برای شما به ارمغان می‌آورد تا در کنار خانواده خوش باشید و اوقاتی با کیفیتی را با هم داشته باشید. برای کمک به شما در داشتن بهترین تعطیلات خانوادگی در اینجا برخی از بهترین مقاصد این کشور را بررسی خواهیم کرد.

 

قلعه گاله/ قلعه هلندی

در تور سریلانکا حتما از یک روز بیرون رفتن با خانواده به یکی از خاطره‌انگیزترین و افسانه‌ای‌ترین مکان‌های باستان‌شناسی جهان، قلعه گاله یا قلعه هلندی لذت ببرید. این بنای تاریخی که توسط پرتغالی‌ها ساخته شده و توسط هلندی‌ها مستحکم شده است، یکی از بهترین جاذبه‌های خانوادگی در سریلانکا است. در طول گردش خود به این نقطه محبوب توریستی، به اطراف قدم بزنید و شاهد زیبایی ساختمان‌های استعماری باشید. همراه با عزیزانتان از موزه، کافه‌ها، کتابفروشی‌ها و مغازه‌های عتیقه فروشی واقع در غرفه‌های شلوغ قلعه هم دیدن کنید.

 

سفر ماه عسل به مقاصد جذاب سریلانکا

پناهگاه فیل پیناوالا

یکی از جاهایی که باید در این سفر همراه خانواده دیدن کنید پناهگاه فیل پینیوالا واقع در دهکده پینیوالا در ۱۳ کیلومتری شمال شرقی شهر کگال در استان ساباراگامووا سریلانکا است که باز هم یک جاذبه توریستی محبوب با نعمت‌های طبیعت محسوب می‌شود. از دیدن گله‌ای از فیل‌های وحشی آسیایی در این پرورشگاه که برای مراقبت از فیل‌های رها شده توسط مادرانشان تأسیس شده است، لذت ببرید. بچه‌های شما در اینجا می‌توانند از دیدن فیل‌هایی که از ساحل وسیع رودخانه در حال بازی و حمام کردن هستند لذت ببرند. همچنین آن‌ها می‌توانند برنامه‌های روزمره فیل‌ها را در اینجا مانند غذا دادن به فیل‌های کوچک‌تر با بطری و غذای عمده فیل‌ها مانند جک فروت، تمرهندی، نارگیل و علف که روزانه برای غذا دادن به فیل‌های بالغ آورده می‌شود هم لذت ببرند. به همراه خانواده خود می‌توانید از یک پیک نیک در هوای آزاد در Pinnewala لذت ببرید، که همچنین یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری برتر سریلانکا است.

پارک ملی یالای غرب

به پارک ملی Yala West که در استان جنوبی و استان اووا سریلانکا قرار دارد، سفر کنید و به یک سافاری حیات وحش بروید که یکی از جالب‌ترین چیزها برای انجام دادن با خانواده خواهد بود. سریلانکا ممکن است در نقشه جهان کوچک به نظر برسد، اما تعداد کمی از نقاط مهم تنوع زیستی عجیب و غریب جهان را در بر می‌گیرد. این پارک ملی برای دوستداران حیات وحش به شدت ماجراجویانه و دوست داشتنی خواهد بود. برای یک سافاری جیپ پر از آدرنالین همراه با خانواده خود در سراسر پارک ملی یالا غرب بپرید و پلنگ‌های جسور را که در اطراف پارک می چرخند، ببینید. این پارک ملی جاذبه‌ای فوق‌العاده است که بازدید از آن را نباید در تور سریلانکا از دست بدهید.

 

شرایط آب و هوایی سریلانکا را بشناسیم

گاله به میریسا برای سفر دریایی تماشای نهنگ

سفر با کودکان به گاله برای تماشای نهنگ می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد زیرا بچه‌ها همیشه از دیدن مناظری که قبلا ندیده‌اند هیجان‌زده و خوشحال می‌شوند. کروز شما را از گاله به میریسا بیشتر به سمت Dondra Point می‌برد. در حالی که در راه هستید، دلفین‌های بازیگوشی را خواهید دید که مطمئنا بچه‌های شما آنها را دوست خواهند داشت. همچنین ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که نهنگ آبی غول پیکر را ببینید و هیجان خیلی بیشتری به سفر شما افزوده شود. در طول تعطیلات خود در سریلانکا، یکی از کارهای اساسی که طعم سفر را برای بچه‌ها عوض می‌کند همین ماجرای تماشای نهنگ‌ها خواهد بود.

کاندالاما

به کندالاما سفر کنید و همراه با خانواده خود در یک بالن پر از آدرنالین سوار شوید. شما می‌توانید در اینجا، در آسمان به پرواز در بیایید و در زیبایی‌های افق و مناظر زیر پایتان غرق شوید. بالن هوای گرم چشم شما را به زیبایی سورئال ابرها و مناظر پانورامای بی پایان باز می‌کند. در حالی که از مناظر شگفت‌انگیز اطراف لذت می‌برید، می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای را نیز ثبت کنید، زیرا این سواری فضای فوق‌العاده‌ای برای عکاسی و همچنین تجربه‌ای تعریف کردنی برای تمام عمرتان به شما می‌دهد. بنابراین فراموش نکنید که این را به لیست کارهای برتر در سفر به سریلانکا با خانواده خود اضافه کنید.

 

نقاط دیدنی سریلانکا در سال ۲۰۲۲

سیلان

از مسیرهای چای سیلان دیدن کرده و به دوران استعمار سفر کنید. املاک چای سریلانکا یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید با خانواده خواهد بود. هیچ چیز لذت بخش‌تر از قدم زدن در مزرعه سرسبز چای سبز با خانواده نخواهد بود. نه تنها گزینه‌ای برای قدم زدن در منطقه چای خواهید داشت، بلکه یک فرصت طلایی برای کشف کل فرآیند چای سازی نیز خواهید داشت. درست از فرآیند چیدن چای تا تبدیل آن در کارخانه، چیزهایی را خواهید آموخت که قبلا نمی‌دانستید. جدای از چندین نقطه گردشگری دیگر، این یکی جذاب‌ترین تجربه‌های خانوادگی برای شما در طول سفرتان با تور سریلانکا خواهد بود.

Vedda

کاوش در مکان‌های تفریحی خانوادگی محبوب در سریلانکا می‌تواند واقعا سرگرم کننده باشد، اما رفتن به جاده‌ها به یک مکان نامتعارف می‌تواند جالب‌تر هم باشد. در طول سفر خود در سراسر این کشور دیدنی، انتخاب یک تور روستایی جذاب به ودا را از دست ندهید. همراه با خانواده خود، با رفتن به این روستا از کشف شیوه زندگی محلی لذت ببرید. در کنار سکونتگاه‌های کوچک جامعه‌ای که در جنگل زندگی می‌کند، سرگردان شوید. سبک زندگی آن‌ها شما را به عصر حجر می‌برد. در حین گشت و گذار در روستا، فرصت توقف در یک خانه محلی را از دست ندهید. دور هم بنشینید و با لذت بردن از غذای اصلی روستا طعم جدیدی را کشف کنید. در اینجا می‌توانید مقدار زیادی عسل خالص تولید ودا را در دسترس داشته باشید.

 

بازدید از حیات وحش سریلانکا

قلعه سیگیریا

یکی از جاذبه‌های توریستی محبوب سریلانکا، قلعه سیگیریا است که باید حتما در لیست برنامه شما باشد. این نماد معماری ۱۶۰۰ ساله توسط پادشاه Kasyapa ساخته شده و یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید بزرگسالان و دوستداران تاریخ و میراث است. شما می‌توانید فرزندان خود را در اطراف این سازه باشکوه ببرید و در مورد اهمیت تاریخی این مکان به آن‌ها توضیح دهید. زیبایی این بنای تاریخی باستانی مطمئنا خانواده شما را متحیر خواهد کرد. زمان ایده‌آل برای بازدید از قلعه Sigiriya صبح زود یا اواخر بعدازظهر خواهد بود.

جوجه کشی لاک پشت کاسگودا

با بازدید از جوجه کشی لاک پشت کاسگودا که یکی از پرطرفدارترین مکان‌های دیدنی برای کودکان و خانواده است، تجربه‌ای فراموش نشدنی در طول اقامتتان در سریلانکا کسب کنید. مطمئنا فرزندان شما از این مکان که برای پرورش لاک‌پشت در نظر گرفته شده لذت خواهند برد. در اینجا می‌توانید زمان زیادی را صرف تماشای تغذیه و مراقبت از لاک پشت‌های کوچک کنید. همراه با کسانی که دوستشان دارید، فرصتش را از دست ندهید تا انواع گونه‌های لاک‌پشت مانند Leatherback، Olive Ridley و لاک پشت سبز را ببینید و همچنین از نزدیک شاهد بازی بچه لاک پشت‌ها در آب باشید.

 

گردش در زیباترین سواحل سریلانکا

کلمبو

برای کاوش در شگفتی‌های کلمبو پایتخت همیشه شلوغ سریلانکا، به اطراف بروید. مانند مردم محلی با یک توک‌توک سفر کنید و با پرسه‌زدن در اطراف، زیبایی‌های محلی را کشف کنید. توک‌توک‌ها به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل عالی عمل می‌کنند، زیرا شما را در سراسر مناطق جذاب شهر می‌برند و اگر با راننده‌ای صبور برخورد کنید، احتمالا بتوانید هر جا که می‌خواهید توقف کنید، هر تعداد که می‌خواهید عکس بگیرید و به بینشی از زندگی مردم محلی برسید.

فانوس دریایی سر دوندرا

عزیزان خود به فانوس دریایی سر دوندرا که در ۶ کیلومتری جنوب شرقی شهر ماتارا قرار دارد، بروید. موج‌های خروشان اقیانوس، درختان نارگیل رقصان و گل‌های رنگارنگ Bougainvillea، شما را کاملا مجذوب خود خواهند کرد. خود را در زیبایی این مکان غوطه‌ور کنید و عکس‌های خانوادگی شگفت‌انگیزی را در مقابل این پس زمینه جذاب بگیرید. این فانوس دریایی که قدمت آن به دوران استعمار برمی گردد، به عنوان یک فرار خانوادگی نهایی از شلوغی شهری خدمت می‌کند.

 

بهترین رستوران‌های سریلانکا را بشناسیم

موزه سیگیریا

یک روز خانوادگی برای رفتن به موزه سیگیریا کار فوق‌العاده‌ای خواهد بود. برای دوستداران تاریخ، سفر به موزه سیگیریا ضروری است. به روزهای گذشته سفر کنید، فرزندان خود را در گالری موزه ببرید و بگذارید از گذشته تاریخی غنی لذت ببرند و از فضاها، عکس‌‌‌ها و مدل‌های معماری دیدن کنید. این گردش مطمئنا به آن‌ها کمک می‌ کند تا چیزهای زیادی در مورد تاریخ نمادین و هنر غیرقابل تعریف بیاموزند. طراحی مفهومی موزه شما را مسحور می‌کند و باعث می‌شود که تاریخ سریلانکا را به صورت زنده ببینید. شما می‌توانید با اتوبوس معمولی یا پرواز داخلی از کلمبو به موزه سیگیریا که در فاصله ۱۷۷ کیلومتری واقع شده برسید.

روستای اولپوتا

همراه با خانواده خود به دنبال آرامش در یوگا و آیورودا رتریتس باشید، و فراری ایده‌آل به روستای اولپوتا را در برنامه سفرتان بگنجانید. در میان مزارع سرسبز از یک سو و دریاچه‌ از سوی دیگر، آرامشی عمیق حس خواهید کرد که روح و روان‌تان را جلا می‌بخشد. در زندگی سنتی روستا غوطه‌ور شوید و با درمان‌های آرامبخش آیورودا خود را رها کنید. با شرکت در کلاس‌های یوگا صبحگاهی با فرزندان خود در این مکان می‌توانید تمام خستگی‌ها را در کنید و احساس قوت و نیروی تازه در خودتان حس کنید. این نقطه فضای نهایی را برای خانواده شما فراهم می‌کند تا قوای خود را تجدید کنید.

 

کارهای ممنوعه در سفر به سریلانکا

۲۳ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران