مقاصد ساحلی سریلانکا برای انواع مسافران

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
مقاصد ساحلی سریلانکا برای انواع مسافران

اگر به صورت خانوادگی یا با جمع دوستان یا حتی در قالب کوله گردی قصد رفتن به تور سریلانکا را دارید و دوست دارید در مقاصد ساحلی این کشور اقامت داشته باشید، حتما مطلب امروز ما را مطالعه کنید. در این نوشته ما به مرور محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ساحلی سریلانکا خواهیم پرداخت و برای انواع مسافران، با توجه به ویژگی‌های هر شهر، جاهایی را معرفی می‌کنیم.

 

تانگاله: برای خانواده‌ها

تانگاله یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ساحلی در جنوب سریلانکا و به خاطر این که تنها دو ساعت تا شهر محبوب "الا" فاصله دارد، بازدیدکنندگان بسیاری را به خود می‌بیند. این شهر بسیار زیبا با جنگل‌های گرم‌سیری، رودخانه‌های پر آب و سواحل شنی و آب شفاف و کریستالی، بدون شک انتخابی عالی برای سفر به مناطق ساحلی سریلانکا محسوب می‌شود. تانگاله همچنین جزو مقاصد خانوادگی بسیار پرطرفدا در سریلانکا نیز هست که محیطی امن داشته و خیلی از خانواده‌های محلی یا کشورهای مختلف را می‌بینید که برای آبتنی و لذت بردن از این سواحل زیبا، به آن‌جا می‌آیند.‌

سواحل اصلی تانگاله امکانات رفاهی بسیار خوبی دارند و می‌توانید انواع تفریحات آبی را در آن‌جا تجربه کنید. با توجه به توریستی بودن این شهر، اغلب کافه‌ها و رستوران‌ها غذاهای بین‌المللی را نیز کنار غذاهای محلی سرو می‌کنند اما حتما باید در سفر به تانگاله غذاهای محلی و دریایی محبوب این شهر را میل کنید. تانگاله هم می‌تواند یک مقصد گردشگی اصلی برای تعطیلات شما و خانواده‌تان باشد و هم این که در سفری جذاب به الا، می‌توانید یک نیم روز یا یک روز کامل خود را برای بودن در این محل سر کنید. چندین ریزورت عالی و مجلل در این محل وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را برای اقامت در تانگاله انتخاب کنید.

هیریکتیا: برای موج سواران

اگر قصد سفر به سواحل غربی سریلانکا را داشته باشید، هیریکتیا انتخابی خوبی برایتان خواهد بود. بهشتی برای موج سواران که البته آن‌ها که این ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند به خوبی با آن‌جا آشنا هستند. با این که هیریکتیا جایی عالی برای موج سواری است اما گردشگران جوان و زوج‌ها نیز به این محل سفر می‌کنند. دلیل آن هم فضای شاد و جوان پسند هیریکتیا و همچنین کافه‌ها، بارها و رستوران‌های متعددی که رو به ساحل ساخته شده و جشن‌های بزرگی است که هر شب در سواحل آن برپا می‌شود.

هیریکتیا جایی عالی برای یاد گرفتن موج سواری هم به حساب می‌آید و شما با هزینه‌ای بسیار پایین، می‌توانید تجهیزات مربوط به این ورزش را اجاره کنید. طبیعت فوق‌العاده‌ی هیریکتیا خلیج‌های کوچکی که در جاهای مختلف این شهر واقع شده و طعم خوش غذاهای دریایی که در هیریکتیا می‌توانید بچشید، همگی جزو جذابیت‌های مهم این محل به حساب می‌آیند. اگر دیدید ساحل اصلی هیریکتیا خیلی شلوغ بود، بد نیست ۱۰ دقیقه‌ای از شهر دور شده و سری به ساحل دیکوِلا بزنید. برای رفتن به این محل، اتوبوس‌های مخصوص در نظر گرفته شده و با حداقل هزینه‌ی ممکن به آن‌جا خواهید رسید و می‌توانید از فضای دنج و خلوت‌ترش بهره ببرید.

 

برترین فعالیت‌ها در بنتوتا، سریلانکا

میریثا: برای آن‌ها که عاشق سواحل زیبا هستند

فارغ از این که با چه کسانی به سریلانکا سفر می‌کنید، میریثا برای آن‌هایی مناسب است که دوست دارند در زیباترین سواحل این کشور بوده، عکس‌های اینستاگرامی جذاب بگیرند، به تفریحات آبی بپردازند و در گردش‌های آبی، مناظر زیبای دریایی را تماشا کنند. البته میریثا بسیار محبوب است و یکی از شلوغ‌ترین مقاصد ساحلی سریلانکا به حساب می‌آید.  میریثا چندین ساحل فوق‌العاده زیبا دارد که امکانات خیلی خوبی برایشان در نظر گرفته شده است. اما غروب‌های خورشید در این شهر زیبا، تصویری رویایی است که بعید است هیچ گاه خاطره‌ی آن از ذهنتان پاک شود.

میریثا جاذبه‌های گردشگری زیادی در خود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تپه درخت نارگیل یا چند بنای تاریخی اشاره کرد. اما مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در این محل می‌توانید انجام دهید، همان تفریحات آبی متنوع، اسنورکلینگ در جاهای مختلف و سفرهای دریایی با قایق‌های لوکس است. چند ساحل مخفی و دنج نیز در اطراف میریثا واقع شده که کوچک‌تر اما زیبا هستند و برای زوج‌ها و یا افرادی مناسب است که به دنبال آرامش بوده و می‌خواهند در فضایی آرام‌تر از این شهر لذت ببرند. با توجه به جمعیت زیادی که به میریثا می‌روند، این شهر ریزورت‌ها و هتل‌های متنوعی هم در خود دارد و از این نظر از انتخاب‌های دیگر ما یک سر و گردن بالاتر است.

اوناواتونا: برای کوله‌گردها

اوناواتونا یکی از زیباترین شهرهای ساحلی در سریلانکا است و اگر چه برای موج سواران به شدت توصیفه می‌شود، اما از آن جاهایی است که کوله‌گردها و کسانی که قصد سفر ارزان به سواحل سریلانکا را دارند، حسابی از این محل لذت خواهند برد. سواحل زیبای اوناواتونا‌ برای شنا عالی بوده و بعضی سواحل آن نیز در زمینه موج سواری معروف هستند. در واقع بعضی از معروف‌ترین سواحل جنوبی سریلانکا همچون اوناواتونا، ویجایا و دالاوِلا همگی در این شهر واقع شده‌اند و به همین دلیل، هم گردشگران خارجی و هم مسافران داخلی زیادی از اوناواتونا دیدن می‌کنند.

ساحل ویجایا در این شهر، برای اسنورکلینگ عالی‌ست و جدا آب شفاف و ماهی‌های رنگارنگ و پرتعداد، چند لاکپشت غول پیکر دریایی نیز در آن‌جا زندگی می‌کنند. البته سواحل مرجانی این منطقه به شدت محافظت شده هستند و حتما باید قوانین آن‌جا را به خوبی رعایت کنید. هتل‌های ارزان ساحلی، جاهای متعدد برای کمپنگ، رستوران‌های محلی که غذاهای دریایی متنوع از صید روز را با قیمتی مناسب به فروش می‌رسانند و امکانات عالی همگی دلایلی هستند که اوناواتونا را برای کوله‌گردهایی که قصد رفتن به تور سریلانکا دارند پیشنهاد می‌کنیم. فراموش نکنید که اوناواتونا دارای چند بنای فرهنگی و تاریخی نیز هست و بازدید از آن‌ها را نیز نباید از یاد ببرید.

 

۱۵ ورزش آبی جذاب در سریلانکا

گاله: برای آن‌ها که به دنبال مقصد لوکس ساحلی در سریلانکا هستند

گاله در همسایگی اوناواتونا واقع شده و بر خلاف آن شهر، جایی زیبا و در عین حال لوکس برای سفر به حساب می‌آید. گاله جاذبه‌های گردشگری متعددی در خود دارد که شامل سواحل زیبا، مراکز طبیعی دیدن و چندین قلعه تاریخی هستند و در کنار آن‌ها می‌توانید از موزه باستان شناسی دریایی، کلیساهای متعدد و خیلی جاهای دیگر دیدن کنید. تعداد آثار تاریخی مهم در این شهر آن‌قدر زیاد است که گاله جزو معدود میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید.

این شهر در مرز بین دریا و جنگلی بارانی واقع شده و در خود چندین هتل و ریزورت لاکچری و فوق‌العاده عالی دارد. البته این بدین معنی نیست که هتل‌های مقرون به صرفه در گاله پیدا نمی‌شود. با این حال همیشه از این شهر به عنوان جایی گران برای سفر یاد کرده‌اند. گاله برای مدت زیادی تحت استعمار اروپاییان بود و از قلعه‌های تاریخی تا فانوس دریایی یا حتی غذاهای محلی مردم این شهر، نشانه‌های این کشورها را مشاهده خواهید کرد. از دیگر ویژگی‌های گاله می‌توان به آب بسیار شفاف و عالی در سواحل و همچنین جاهای خیلی خوب برای اسنورکلینگ اشاره کرد.

 

بازدید از حیات وحش سریلانکا

نگومبو: برای آن‌ها که عاشق شب نشینی در ساحل هستند

شهرهای ساحلی سریلانکا همیشه به جشن‌های بزرگ شبانه معروف بوده‌اند اما اگر به دنبال بهترین تفریحات شبانه‌ی ساحلی در این کشور هستید، مستقیما باید به سراغ نگومبو بروید. این شهر آنقدر به کلومبو نزدیک است که با یک اتوبوس به راحتی می‌توانید به سواحل آن‌جا دسترسی داشته باشید. با توجه به این که خیلی‌ها در تور سریلانکا به کلمبو سفر می‌کنند، این مکان می‌تواند یک سفر یک روزه عالی برایشان به حساب بیاید.

نگومبو در واقع یک دهکده ماهیگری قدیمی است که حالا با رستوران‌ها و کافه‌ها و مراکز تفریحی مختلف پر شده و هر ساله توریست‌های بسیار زیادی از آن‌جا بازدید می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی نگومبو سواحل طلایی رنگ و زیبای این منطقه و همچنین کلاب‌های ساحلی بزرگ هستند. در این جا باید از صبح در ساحل به خوشگذرانی پرداخته، شنا کنید، در بازی‌های گروهی شرکت کنید و تفریحات آبی را تجربه کنید و در نهایت شب‌ها تا نزدیک صبح به رقص و شادی بپردازید. نگومبو جایی شاد و عالی برای مسافرت به حساب می‌آید و هر روز شما در سفر به سریلانکا، به بهترین شکل ممکن رقم خواهد خورد.

بنتوتا: برای زوج‌های جوان

بنتوتا از جمله معروف‌ترین مقاصد ساحلی سریلانکا است که در غرب این کشور واقع شده و با داشتن مراکز تفریحی مختلف، ریزورت‌های بسیار بزرگ و همچنین سواحل استثنایی، شهرتی جهانی دارد. بنتوتا نیز فاصله‌ی چندانی تا کلمبو ندارد و تنها ۵۶ کیلومتر از این شهر دور است. از زیبایی‌های این شهر می‌توان به رودخانه‌ای به همان نام اشاره کرد که با عمق ۳ متر از داخل شهر بنتوتا می‌گذرد و به داخل دریا می‌ریزد. اسم این شهر نیز خود از داستان‌های اساطیری می‌آید و از اسم "بِم" موجودی شیطانی که بر رودخانه حکومت می‌کرد، می‌آید.

بنتوتا با داشتن ریزورت‌ها و بوتیک هتل‌های جذاب که اکثرشان دارای مراکز اسپا اختصای هستند، جاهایی عالی برای عکاسی و تماشای منظره‌ی دریا و سواحل دنج و کوچک، برای زوج‌های جوان مقصدی عالی به نظر می‌آید. با توجه به فاصله‌ی کم تا کلمبو، بنتوتا نیز می‌تواند یک مقصد ثانویه در نظر گرفته شود که شما در سفر به کلمبو، امکان اختصاص یک روز از سفر خود را به آن‌جا داشته و می‌توانید برای لذت بردن از این سواحل زیبا، انجام تفریحات آبی و گشت‌های دریایی به بنتوتا بروید. حتما در سفر به بنتوتا، در طبیعت زیبا این شهر گشت بزنید و به سراغ جاهای دنج و خلوت‌تر رفته و تنها به نقاط توریستی و معروف بسنده نکنید.

 

نقاط دیدنی سریلانکا در سال ۲۰۲۲

۱۲ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران