سفر ماه عسل به مقاصد جذاب سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
سفر ماه عسل به مقاصد جذاب سریلانکا

سریلانکا از کشورهایی است که در بیشتر طول سال می‌توانید به آن‌جا سفر کنید. مقصدی نه چندان گران و بسیار زیبا که طبیعتی شگفت‌انگیز داشته و هر گوشه‌ای یک منظره‌ی فوق‌العاده برای نمایش دارد. وجود چنین طبیعتی، مقاصد ساحلی مختلف و همچنین ریزورت‌های رمانتیکی که در این کشور وجود دارد، تور سریلانکا را به سفری دلچسب برای ماه عسل بدل می‌کند. اما برای چنین سفری، کدام مقاصد بهتر هستند؟ در این نوشته ما لیستی از بهترین مقاصد گردشگری برای سفر ماه عسل به سریلانکا برایتان گرد آورده‌ایم.

 

بنتوتا (Bentota)

بنتوتا بدون شک یکی از مقاصد رمانتیک و زیبایی است که می‌توانید برای سفر دو نفره و ماه عسل انتخاب کنید. همچنین از میان تمامی مقاصد ساحلی، بنتوتا را به خاطر ریزورت‌های دو نفره و عالی، بیشتر پیشنهاد می‌کنیم. این شهر دارای برکه‌های بسیار زیبایی‌ است و سواحل ماسه‌ای آن، آب‌هایی شفاف و کریستالی را پیش روی خود می‌بیند. برای سفر ماه عسل در بنتوتا، شما می‌توانید ریزورت‌های ساحلی را در جاهای دنج شهر انتخاب کنید، طبیعت گردی دو نفره و انواع تفریحات آبی سریلانکا را در کنار هم تجربه نمایید.

 

۱۴ مورد از جذاب‌ترین کارها در سریلانکا

بهترین زمان برای سفر: نوامبر تا آوریل

بهترین هتل‌ها برای سفر دو نفره: Taj Bentota Resort & Spa، Cinnamon Bentota Beach و Riverbank Bentota

 

میریسیا (Mirissa)

میریسیا یک بهشت گرم‌سیری در گوشه‌ای از سریلانکا است که سواحل ماسه‌ای زیبایش حسابی از شما دلبری خواهد کرد. این شهر دارای طبیعت جنگلی فوق‌العاده‌ای بوده که در بعضی نقاط به سواحل نرم و روشن آن‌جا می‌رسد. فعالیت‌های دو نفره زیادی هستند که در میریسا می‌توانید انجام دهید. از منظره‌ی زیبای طلوع و غروب معروف میریسیا که بگذریم، فعالیت‌های آبی، قدم زدن در جنگل‌های نخل، پارتی‌های شبانه و بازدید از پناهگاه فیل‌ها از دیگر کارهایی هستند که در میریسا می‌توانید انجام دهید.

بهترین زمان برای سفر: نوامبر تا آوریل

بهترین هتل‌ها برای سفر دو نفره: Paradise Beach Club، Glamour Hotel Mirissa و Mandara Resort Mirissa

 

تانگاله (Tangalle)

در حاشیه جنگل و پارک ملی بزرگ یالا، تانگاله مقصدی متفاوت و منحصر به فرد برای ماه عسل به حساب می‌آید. غرب این شهر چندین هتل عالی برای اقامت دو نفره وجود دارد و چند خلیجی که در همان نزدیکی هستند، سواحل بسیار جذابی را برایتان به ارمغان می‌آورند. ساحل اصلی تانگاله بسیار زیباست و سواحل کوچک و دور از شهری هم هستند که قدم زدن در آن‌جاها و عکاسی، تجربه‌ای عالی برای زوج‌های جوان به حساب می‌آید. فراموش نکنید که شما با رفتن به تانگاله، نزدیکی یکی از مهم‌ترین پارک‌های ملی در سریلانکا هستید، پس حتما سافاری‌هایی به مقصد یالا را در برنامه‌های خود بگذارید.

 

شرایط آب و هوایی سریلانکا را بشناسیم

بهترین زمان برای سفر: نوامبر تا آوریل

بهترین هتل‌ها برای سفر دو نفره: Anantara Peace Haven Tangalle Resort، Lagoon Paradise Beach Resort

 

ینکومالی (Trincomalee)

این شهر بندری در جنوب غربی سریلانکا قرار دارد. این مقصد برای زوج‌هایی مناسب است که خیلی دوست ندارند در شهری شلوغ و مملو از توریست، ماه عسل خود را سر کنند. ینکومالی هم با توجه به این که کم‌تر شناخته شده است، دنج‌تر بوده و بسیار خلوت‌تر از جاهایی مثل بنتوتا است. با این حال این مکان نیز دارای سواحلی بسیار زیبا و طبیعتی خیره کننده بوده که شما را عاشق خود خواهد کرد. از دیگر امتیازات ینکومالی داشتن تفریحات شبانه و جشن‌های ساحلی بعد از غروب آفتاب است. سر زدن به جزیره‌ی کبوتر، قدم زدن در سواحل سفید این شهر و رفتن به چشمه‌های آب گرم در کانیا از بهترین فعالیت‌های دو نفره در ینکومالی به حساب می‌آیند.

بهترین زمان برای سفر: مِی تا اکتبر

بهترین هتل‌ها برای سفر دو نفره: Amaranthé Bay Resort & Spa، Sasvi Cabana، Alfresco Beach Hotel

 

الا (Ella)

اگر بخواهیم لیستی از زیباترین نقاط سریلانکا را قید کنیم، الا در بالاترین جای این لیست قرار می‌گیرد. این دهکده کوهستانی با تپه‌های سرسبز و باغ‌های بزرگ چای، خود محلی عالی برای سفر ماه عسل و یا هر سفر دو نفره‌ی دیگر به حساب می‌آید. احتمالا عکس‌هایی که از قطار معروف سریلانکا گرفته می‌شود را در اینترنت دیده‌اید، این قطار از کنار الا می‌گذرد، محلی که با رفتن به آن‌جا، انبوهی از عکس‌های عالی را در ابتدای زندگی‌تان به آلبوم عکس خود اضافه می‌کنید. طبیعت گردی، بازدیدزاز باغ‌های چای و رفتن به قله‌های سرسبز و لذت بردن از مناظر زیبا از جمله فعالیت‌های محبوب دو نفره در الا سریلانکا به حساب می‌آید.

 

آشنایی با جذاب‌ترین جزیره‌های سریلانکا

بهترین زمان برای سفر: تمام طول سال

بهترین هتل‌های برای سفر دو نفره:  Ella Bamboo Cabana، Ella Nature View و Misty Hills Ella Resort

 

نوارا الیا (Nuwara Eliya)

در گذشته و در زمان استعمار به نوارا الیا لقب انگلستان کوچک را داده بودند. جایی با دشت‌ها و تپه‌های سرسبز و بزرگ که آن‌جا را به مکانی بسیار خوب برای ماه عسل بدل می‌کند. خانه‌های بزرگ به سبک انگلیسی و با آجرهای قرمز رنگ که حالا به اقامتگاه‌هایی برای گردشگران بدل شده‌اند، در کنار مناظر زیبا، از جمله جذابیت‌های مهم این منطقه هستند. همچنین نوارا الیا نیز مملو از باغ‌های چای بزرگ و زیباست. چندین آبشار زیبا در آن نزدیکی است که پیشنهاد می‌کنیم، اگر در سفر با تور سریلانکا به این منطقه رفتید از آن‌ها بازدید کنید.

بهترین زمان برای سفر: دسامبر تا آوریل

بهترین هتل‌های برای سفر دو نفره:  Himawari Hills Hotel، Heaven Seven Nuwara Eliya، Grandview Hotel

 

پارک ملی یالا (Yala National Park)

همانطور که در بالا گفتیم، پارک ملی یالا مهم‌ترین پارک و البته از توریستی‌ترین‌ها است اما شما حتما نیاز نیست در نزدیکی این پارک باشید، می‌توانید در هتل‌هایی که در پارک بنا شده نیز اقامت داشت باشید. هتل‌های جالبی که برای مثال یکی از آن‌ها در نزدیکی دریاچه‌ی فیل‌ها واقع شده و یکی نیز کمپ سافاری مجلل کولو نام دارد. پارک ملی یالا برای زوج‌های عاشق طبیعت و اهل ماجراجویی مناسب بوده که دوست دارند یک مقصد متفاوت را برای ماه عسل خود انتخاب کنند. جایی که هر روز صبح با صدای پرندگان و مناظر زیبا بیدار شده و در طول روز نیز در مناطق جنگلی، دشت‌های بزرگ، آبشارها، برکه‌ها و رودخانه‌ها به گردش می‌پردازند.

 

غذاهای خیابانی سریلانکا را بشناسیم

بهترین زمان برای سفر: فوریه تا جولای

 بهترین هتل‌های برای سفر دو نفره:  Elephant Lake Yala، Yala Leopard Mobile Camp، Kulu Safaris

 

هابارانا (Habarana)

هابارانا نیز از آن مقاصد خاص و متفاوت است که یک ماه عسل رویایی و جذاب را برایتان رقم می‌زند. چندین هتل مجلل در نزدیکی رودخانه و دریاچه وجود دارند که منظره‌ای بسیار زیبا از طبیعت سریلانکا را برایتان به همراه خواهند داشت. از طرف دیگر، شما هم در تورهای قایق سواری می‌توانید شرکت کنید و هم این که به سافاری‌های جنگل بروید. قایق‌های دو نفره و گشت و گذار در رودخانه و تماشای حیوانات جنگلی، چیزهایی هستند که در سفر به هابارانا به دست می‌آورید. همچنین یکی دیگر از پارک‌های ملی مهم سریلانکا به نام مینریا نیز در همان نزدیکی است و سافاری‌ها به آن منطقه نیز جذابیت خود را خواهد داشت.

بهترین زمان برای سفر: مِی تا اکتبر

بهترین هتل‌های برای سفر دو نفره:  Cinnamon Lodge Habarana، Habarana Village by Cinnamon، Sundari Eco Village

 

کندی (Kandy)

اما اگر به دنبال یک شهر زیبا از نظر طبیعی هستید و از طرفی دوست دارید به مراکز فرهنگی سریلانکا نیز سری بزنید، کندی انتخاب ایده‌آل شما خواهد بود. چون این شهر دارای هتل‌های مجلل بسیار خوبی برای زوج‌های جوان بوده و از طرفی مراکز زیادی هستند که می‌توانید به بازدید از آن‌ها بپردازید. کندی در سریلانکا از مقاصد گردشگری محبوب در این کشور است و معابد خاصی همچون معبد دندان را در خود میزبانی می‌کند. کندی تنها سه ساعت از کلمبو دور بوده و حتی می‌توانید در سفر خود به کلمبو سریلانکا، یکی دو روزی را برای بودن در این محل اختصاص دهید.

 

بهترین رستوران‌های سریلانکا را بشناسیم

بهترین زمان برای سفر: دسامبر تا آوریل

بهترین هتل‌های برای سفر دو نفره: OZO Kandy Sri Lanka، Sevana City Hotel، Range Kandy

 

میدیگاما (Midigama)

دوباره به مقاصد ساحلی بپردازیم و یکی از دنج‌ترین مقاصد زیبای سریلانکا به نام میدیگاما را به شما معرفی خواهیم کرد. این دهکده‌ی کوچک گردشگری یکی از زیباترین مکان‌های ساحلی در کل کشور است که دارای چند ساحل کوچک و بزرگ با شن‌های پودری رنگ روشن است که جنگل‌های گرم‌سیری خود را تا لبه‌ی آن‌ها رسانده‌اند. اقامتگاه‌های ساحلی جذاب با محیط‌های شخصی و فضایی آرام، ایده‌آل‌ترین انتخاب برای سفر ماه عسل به حساب می‌آید. البته اگر اهل موج سواری باشید، بیشتر از بودن در این مکان لذت خواهید برد چون یکی دو ساحل میدیگاما برای این کار بسیار خوب هستند.

بهترین زمان برای سفر: ژانویه تا آوریل

بهترین هتل‌های برای سفر دو نفره: Plantation Surf Inn & Restaurant، Midigama Holiday Inn، Midigama Haven

 

نِگومبو (Negombo)

نِگومبو مقصد گردشگری بسیار محبوبی در سریلانکا است و اگر برنامه‌ی ماه عسل خود را برای این شهر زیبا ریختید، حتما باید انتظار توریست‌های متعدد، فضای شاد و شب‌های پر سر و صدا را داشته باشید. شهری که نه تنها سواحل شنی زیبایی دارد، بلکه رودخانه‌ای فوق‌العاده زیبا که اطرافش را جنگلی گرم‌سیری دربرگرفته نیز در نِگومبو‌ بوده که به زیبایی‌های این محل می‌افزاید. از محبوب‌ترین فعالیت‌های دو نفره در نِگومبو گردش‌های آبی، تماشای غروب آفتاب، قدم زدن در سواحل زیبا و گرفتن عکس در لوکیشن‌های دیدنی شهر است. نِگومبو بازارهای محلی جذاب، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف و خیلی جاذبه‌های دیگر دارد که سفری جذاب و روزهایی مفرح را برایتان رقم می‌زند.

 

هزینه سفر به سریلانکا چقدر است؟

بهترین زمان برای سفر: دسامبر تا آوریل

بهترین هتل‌های برای سفر دو نفره: Paradise Beach Hotel، Amagi Aria، Heritance Negombo

۱۰ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران