۸ فعالیت جذاب در سفر به کندی، سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
۸ فعالیت جذاب در سفر به کندی، سریلانکا

کندی دومین شهر بزرگ سریلانکا به حساب می‌آید که با توجه به فاصله‌ی ۳ ساعته از کلومبو (پایتخت این کشور) گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. شهری بسیار زیبا که عموما در تور ترکیبی سریلانکا، دو-سه روزی برای آن وقت گذاشته می‌شود و شما در همین چند روز می‌توانید فعالیت‌های جذابی در آن به انجام برسانید و زیبایی‌ها این شهر را ببینید.

از دیدنی‌های داخل شهر، تا جنگل‌های بارانی اطراف کندی، ما ۸ فعالیت جذاب در این بخش از کشور را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر به سریلانکا، آن‌ها را به انجام برسانید.

 

بازدید از باغ گیاه‌شناسی

"باغ گیاه شناسی سلطنتی" یکی از محبوب‌ترین مراکز گردشگری در کندی به حساب می‌آید که هر کس با هر سنی و هر سلیقه‌ای، می‌تواند از آن لذت ببرد. این باغ گیاه‌شناسی به تنوع بسیار بالای گیاهانش معروف است که تعداد آن‌ها به بیش از ۴ هزار گونه گیاه و درخت می‌رسد. این مکان فاصله‌ی بسیار کمی از مرکز شهر دارد و به راحتی قابل دسترسی است، اما چون یک مکان بسیار بزرگ محسوب می‌شود، حتما کفش‌های راحتی بپوشید و به باغ گیاه شناسی سلطنتی بروید.

قدم زدن در خیابان‌های کندی

خیابان‌های شهر کندی مملو از بناهایی است که از سال‌‌های پیش برجا مانده و با ظاهری زیبا خود نمایی می‌کنند. در مجموع این شهر خیابان‌های خاصی دارد و آن‌ها که عاشق عکاسی هستند، حتما قاب‌های زیبایی برای برداشت پیدا خواهند کرد. با این حال کافه‌های کوچک، بازارهای خیابانی و خیلی چیزهای دیگر هستند که در این گشت‌های روزانه می‌توانید کشف کنید.

 

بازدید از معبد غار دامبولا در سریلانکا

گردش یک روزه به سیگیریا

سیگیریا یکی از مناطق فوق‌العاده زیبا و چشم نواز است که در فاصله‌ی سه ساعته از کندی واقع شده و شما می‌توانید سنگ معروف "شیر" را در آن پیدا کنید که از جمله معروف‌ترین میراث جهانی یونسکو در سریلانکا محسوب می‌شود. این تخته سنگ ۲۰۰ متری، همچون یک برج طبیعی، به منطقه مشرف است و جنگلی سرسبز دور تا دور آن را احاطه کرده. البته رفتن به سیگیریا، بازدید از زیبایی‌های بسیاری است که این تخته سنگ بزرگ، تنها بخشی از آن محسوب می‌شود.

بازدید و عکاسی در معبد دندان

"معبد دندان" که به اسم "سری دالادا مالیگاوا" نیز معروف است، یکی از زیباترین معابد سریلانکا محسوب شده که در قلب کندی قرار دارد و شما به راحتی می‌توانید از آن‌جا بازدید کرده و عکس‌هایی متفاوت برای خود در سفر به این شهر ثبت کنید. در این جا دندانی نگهداری می‌شود که گفته می‌شود متعلق به بوداست و در یک جعبه طلایی با تزیین جواهرات قرار داده شده است. البته این مکان به خاطر مسائل مذهبی نیست که معروف شده، بکه به خاطر داشتن یک بنای زیبا و محیطی دیدنی است که شهرت پیدا کرده و البته شما می‌توانید در این بازدید، جمع‌های مذهبی بودایی را ببینید که در نوع خود تجربه‌ی جالبی خواهد بود.

 

۷ مکان دیدنی و زیبا در سریلانکا

اقامت در ریزورت جنگلی

اصل زیبایی کندی در طبیعت شگفت‌انگیز این شهر پنهان شده است که در گردش‌های طبیعت‌گردی و کارهایی از این دست قابل کشف هستند. اما پیشنهاد می‌کنیم روزهای اقامت خود را نیز در یکی از ریزورت‌های جنگلی شگفت‌انگیز کندی همچون Aarunya Resort سر کنید و در دل طبیعت، یک اقامت لاکچری و جذاب داشته باشید.

مرکز نگهداری از فیل‌ها

این بند از مطلب ما بیشتر از این که یکی از کارهایی که باید در کندی انجام دهید باشد، بیشتر یکی از نبایدها محسوب می‌شود. این مرکز که زمانی برای نجات فیل‌های دست آموز درست شده بود، حالا به یک نوع باغ وحش بدل شده و خیلی از آن چیزهایی که قبلا به وجود آمده بود، به خاطر درآمد زایی به شکلی دیگر پیش رفته است. به همین دلیل است که همانطور که سواری نکردن بر روی فیل‌ها توصیه می‌شود، ترجیح بر این است که بازدید از این محل‌ها نیز کم شود تا این حیوانات در آرامش به زندگی خود مشغول باشند.

 

آیا سریلانکا کشوری امن برای سفر است؟

گردش در تپه‌ی کندی و بازدید از تندیس بودا

تندیس "باهیراووکاندا ویهارا" بزرگ‌ترین تندیس بودا در کل سریلانکا محسوب می‌شود که حدود ۲۷ متر ارتفاع دارد و در کوه Knuckles  واقع شده است. با رفتن به تپه‌های اطراف این کوه هم می‌توانید از این تندیس بازدید کنید، هم طبیعت گردی را تجربه نمایید و هم این که نمایی زیبا از شهر را به تماشا بنشینید.

بازدید از دریاچه کندی

و در آخر یکی از جذاب‌ترین و البته آرامش‌بخش‌ترین قسمت‌های شهر، دریاچه کندی است که حتما در سفر به این بخش از سریلانکا، باید از آن بازدید به عمل آورید. این مکان در مرکز هر واقع شده و به همین دلیل نیازی به کرایه ماشین و هزینه‌ی زیاد نیست تا به آن‌جا برسید. اطراف این دریاچه نیز محیطی سرسبز و زیبا قرار گرفته است و همه چیز برای یک گردش نیم‌روزی عالی برایتان، مهیاست.

 

بنتوتا آدرنالین و آرامش در کنار اقیانوس هند

۰۴ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران