ریزورت‌های ساحلی با رتبه برتر در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
ریزورت‌های ساحلی با رتبه برتر در سریلانکا

کشور سریلانکا جزیره‌ای است که در اقیانوس هند واقع شده و مکانی جادویی برای بازدید محسوب می‌شود. مناظر زیبا و استراحتگاه‌های ساحلی برجسته همراه با فرهنگ باستانی چیزهایی است که گردشگران زیادی را با تور خارجی به سوی این جزیره می‌کشاند. غذاهای محلی شگفت‌انگیز و مردم خونگرم و صمیمی، این کشور را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد تعطیلات جهان تبدیل کرده است.

بهترین زمان برای سفر با تور سریلانکا بستگی به این دارد که در کدام بخش از جزیره قصد گذراندن وقت خود را داشته باشید. در این کشور دو فصل باران‌های موسمی وجود دارد. یکی از ماه می تا سپتامبر و دیگری از ماه اکتبر تا فوریه. بهتر است از ماه اکتبر تا فوریه به مناطق شرقی و شمالی جزیره سفر نکنید. همچنین فصل باران‌های موسمی در بخش غرب و جنوب غربی جزیره هم از ماه می شروع می‌شود و تا سپتامبر ادامه دارد. در صورتی که اهل تفریح و ماجراجویی هستید و دلتان می‌خواهد موج سواری کنید، بهتر است محل اقامت خود را در نزدیکی شن و ماسه‌های دریا انتخاب کنید. لیست ما بهترین ریزورت‌ها و استراحتگاه‌های ساحلی در سریلانکا با رتبه برتر را به شما معرفی می‌کند.

 

استراحتگاه و اسپای گلف هامبانتوتا شانگری لا، Shangri-La's Hambantota Golf Resort & Spa

استراحتگاه و اسپای گلف هامبانتوتا در شانگری لا احتمالاً نزدیکترین چیزی است که سریلانکا به یک ریزورت بزرگ دارد. از نظر وسعت این جا بزرگترین استراحتگاه سریلانکا به شمار می‌رود که طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها، امکانات رفاهی و رستوران را دارد. اما همچنان صمیمیت و جلال خود را حفظ کرده است. هامبانتوتا شانگری لا تنها ۲۷۴ اتاق که شامل ۲۰ سوئیت می‌شود، دارد. همچنین زمین گلف آن هجده سوراخه است که آن را به بهترین ریزورت ساحلی در تور سریلانکا برای گلف‌بازان تبدیل کرده است. اتاق‌ها و سوئیت‌ها مجلل تجهیز شده‌اند و همه آنها منظره‌ای عالی دارند. برخی به سمت باغ‌های سرسبز استوایی هستند، برخی چشم‌انداز زمین گلف دارند و برخی دیگر رو به اقیانوس هستند. همه آنها یک سبک استوایی با نفوذ آسیایی دارند که در واقع به آن معروف است.

شانگری لا بیش از چند استخر، ساحل و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را دارد. یک سیرک ذوزنقه و یک پارک آبی کامل در اینجا وجود دارد. یک روستای صنعتگر هم در نزدیکی آن هست که از صنعتگران محلی حمایت می‌کند. شما می‌توانید از آثار هنری و صنایع دستی محلی بازدید کرده از آنها بخرید. شب‌ها هم اجراهای موسیقی و رقص وجود دارد که سفرتان را کامل می‌کند. در شانگری-لا خیالتان از جهت بچه‌ها راحت باشد. چون که کلوپ برای آنها با برنامه کودکان در نظر گرفته شده است. آنها می‌توانند در اتاق شما رایگان بمانند و بچه‌های زیر شش سال به صورت بوفه غذا بخورند. از کودکان شش تا دوازده سال هم پنجاه درصد قیمت بزرگسالان دریافت می‌شود. رستوران‌هایی هم در این استراحتگاه وجود دارد که می‌توانید وعده‌های غذایی خود را آنجا هم صرف کنید. اینجا همچنین دارای یک هتل واقع در مرکز شهر کلمبو، پایتخت سریلانکا است. مسافران گاهی اوقات اولین یا آخرین شب خود در سفر را در آنجا سپری می‌کنند، زیرا به فرودگاه سریلانکا نزدیک‌تر است.

 

زیباترین معابد سریلانکا

تفریحگاه آنانتارا پیس هاون تانگاله، Anantara Peace Haven Tangalle Resort

این ریزورت در منطقه تانگاله Tangalle قرار دارد، اما به خود شهر نزدیکتر است. تفریحگاه Anantara Peace Haven Tangalle یک مزرعه ۴۲ هکتاری سابق نارگیل است که در ساحل جنوبی سریلانکا قرار دارد. اینجا مانند یک کارت پستال، روی یک ساحل هلالی شکل جادویی از ساحل شنی طلایی با آب فیروزه‌ای دیده می‌شود که پشتش ردیفی از درختان نخل و مناطق چمن‌پوش است. در این ریزورت ۱۵۲ اتاق و ویلا وجود دارد. همه آنها رو به اقیانوس و ویلاها واحدهای مجلل مستقل با استخرهای شنای خصوصی هستند. همه ویلاها دارای یک ساقی است که ویلا هاست نام دارد. همچنین همه اتاق‌ها دارای بالکن یا تراس بزرگ به صورت مبله با اتاق‌های طبقه همکف هستند که دسترسی مستقیم به ساحل سریلانکا را برای میهمانان فراهم می‌کنند. این استراحتگاه اطراف یک استخر رو به اقیانوس را احاطه کرده است. صندلی‌های آفتاب‌گیر روی یک عرشه چوبی هم دورادور آن چیده شده‌اند.

استراحتگاه‌های آنانتارا به‌خاطر اسپاهایشان شناخته می‌شوند و آبگرم آنانتارا طیف وسیعی از درمان‌های زیبایی و بدن را دارد. مجموعه‌ای از درمان‌های شفا آیورودا نیز موجود است. اسپا دارای یک استودیوی یوگا و برنامه کلاس‌های یوگا است. همچنین سه رستوران به همراه یک سالن لابی و یک گریل کنار استخر وجود دارد. شما می‌توانید تجربه‌های ناهارخوری شخصی‌شده Dining by Design را در مکان‌های منحصربه‌فرد مانند بالای صخره یا ساحل ترتیب دهید. برنامه‌ای با نام قاشق‌های ادویه در این استراحتگاه، مهمانان را با کارشناسان آشپزی و سرآشپزهای محلی هماهنگ می‌کند تا در کلاس آشپزی با یکدیگر همکاری کنند.

ریزورت آدیتیا، Aditya

استراحتگاه ساحلی لوکس بوتیک آدیتیا در Rathgama در Hikkaduwa، که در نزدیکی شهر استعماری Galle است، قرار دارد. در این ریزورت ۱۶ سوئیت و ویلا وجود دارد که همگی فضای زیادی را به میهمان ارائه می‌دهند. ویلاها در دو طبقه با فضای نشیمن هستند. اتاق‌ها همه متفاوت با یکدیگر، دارای بالکن و برخی دارای تراسند و برخی هم استخر شنا یا استخر خصوصی دارند. آدیتیا دارای یک رستوران اصلی ۲۴ ساعته است که در صورت تقاضا و خدمات آلاکارته باز است. اساسا، شما می‌توانید هر زمان هر چیزی را که بخواهید سفارش دهید. مانند یک غذاخوری و رستوران شبانه روزی. اما برای صبحانه، ناهار و شام در هتل زمان‌های منظمی برای سرو وجود دارد. همچنین شما می‌توانید در استخر شنا کنید، در کتابخانه مطالعه کرده و یا در سالن به استراحت بپردازید. یک باغ بزرگ در فضای باز با چند بانوج و یک ساحل خصوصی هم وجود دارد. استراحتگاه می‌تواند گردش‌ها و تورهای مختلفی را برای کشف منطقه و فرهنگ محلی برگزار کند تا کمی خارج از ریزورت را هم ببینید.

 

آشنایی با جذاب‌ترین جزیره‌های سریلانکا

اقامتگاه چنا هاتس، Chena Huts

ریزورت Chena Huts یک اقامتگاه کلبه‌ای لوکس اثر Uga Escapes است که چندین هتل و استراحتگاه را در سریلانکا اداره می‌کند. او دو مورد از بهترین چیزهای سریلانکا را با هم ترکیب می‌کند: حیات وحش باورنکردنی و سواحل جادویی و دست نخورده. اینجا دقیقاً در مجاورت پارک ملی یالا و درست در کنار ساحل قرار دارد. تنها ۱۴ کابین در سریلانکا وجود دارد که حریم خصوصی و انزوا را با هم به گردشگران ارائه می‌دهد که یافتن آنها در برخی از ریزورت‌های بزرگ دشوار است. در این اقامتگاه، کابین‌ها بزرگ هستند و می‌توانند خانواده‌هایی با تعداد چهار نفر را در خود جای دهند. هر کابین مجلل دارای استخر شنای خصوصی، فضای نشیمن بزرگ و حمام کامل با وان مستقل است. جدای از ساحل، مهم‌ترین تفریحی که می‌توانید در اینجا انجام دهید، سفرهای سافاری به جنگل‌های استوایی پارک ملی است. پارک ملی یالا بیشترین جمعیت پلنگ جهان را دارد و مهمانان می‌توانند برای یافتن آنها و صدها حیوان دیگر که در اینجا یافت می‌شوند، به سافاری بروند و به عکاسی بپردازند.

زمانی که می‌خواهید استراحت کنید، اقامتگاه چنا هاتس دارای یک اسپا با خدمات کامل شگفت‌انگیز، همراه با یک استخر بزرگ در فضای باز با خدمات گارسون است. یک رستوران اصلی به نام Basses وجود دارد که در صورت درخواست، غذاها را در ساحل و در هر مکان دیگری آماده و سرو می‌کند.

ریزورت امانولا، Amanwella

ریزورت امانولا که بخشی از استراحتگاه‌های زنجیره‌ای فوق لوکس امان، Aman است، یک اقامتگاه بوتیک فوق لوکس و تمام ویلایی در Tangalle  به شمار می‌رود. اینجا منعکس کننده زیبایی شناسی مدرن اواسط قرن تحت تأثیر آسیایی به نام مدرنیسم گرمسیری است. امانولا ۳۰ سوئیت ویلایی مجزا وجود دارد که هر کدام دارای حیاط خصوصی و استخر غوطه ور و یک تراس آفتابگیر هستند. سوئیت‌ها کاملاً باز هستند، با درهای شیشه‌ای کشویی از کف تا سقف در دو انتها، تجربه‌ای در فضای داخلی و هم خارج با جریان هوای ملایم ارائه می‌دهند. اسپای جداگانه‌ای وجود ندارد، اما استراحتگاه طیف وسیعی از ماساژها و درمان‌های داخل اتاق را ارائه می‌دهد. اگرچه ریزورت  امانولا حریم خصوصی را به میهمان ارائه می‌دهد، اما برای تجربه محلی کافی است فقط چند دقیقه پیاده‌روی کنید. رستوران و باشگاه ساحلی در غذاهای دریایی و غذاهای محلی که استفاده از ادویه‌ها و کاری سریلانکا را برجسته می‌کند، تخصص دارد.

 

۱۶ نکته مهم برای سفری خانوادگی به سریلانکا

اقامتگاه اوگا بی، Uga Bay by Uga Escapes

یکی دیگر از ریزورت‌هایی که Uga Escapes صاحب آن است، Uga Bay به عنوان یک استراحتگاه لوکس با قیمت بسیار مناسب در خلیج افسانه‌ای Pasikuda است. اینجا یک مقصد بسیار محبوب برای گردشگران تور سریلانکا به حساب می‌آید. زیرا خلیج بسیار کم عمق است و شما می‌توانید راه‌های مختلفی را به سمت صخره‌ها طی کنید. استراحتگاه دارای واحدهای چهارپلکس به سبک بالی استوایی است، با ویلاهای رو به ساحل در طبقه بالا و ویلاهایی با نمای باغ در طبقه پایین. واحدها جادار و با کف چوبی، پنکه سقفی و پلان طبقه باز هستند. همچنین می‌توانید یک سوئیت خلیج یا یک ویلا ساحلی دو سطحی را انتخاب کنید. Uga Bay دارای ساحل خصوصی به طول بیش از یک مایل است و طیفی از ورزش‌های آبی سریلانکا و فعالیت‌های ساحلی را به شما ارائه می‌دهد. همچنین به برخی از بهترین مکان‌های غواصی در سریلانکا نزدیک است.

غذا در Uga Bay در رستورانی زیبا و مشرف به استخر سرو می‌شود و در هر زمان از روز می‌توانید غذا ‌بخورید. این منو بر غذاهای دریایی تازه تمرکز دارد که در نزدیکی استراحتگاه صید می‌شوند. غذاخوری خصوصی نیز در اتاق شما یا در مکان‌هایی مانند ساحل موجود است. آنها همچنین یک تجربه ناهار‌خوری شنی را ارائه می‌دهند. جایی که کارکنان ست ناهارخوری (میز و صندلی) را از ماسه ایجاد کرده و تنها از یک تکه چوب برای میز استفاده می‌کنند. سپس تشویق می‌شوید که همه چیز را بعد از غذا نابود کنید، مثل بچه‌ای که یک قلعه شنی را خراب می‌کند. چه چیز هیجان‌انگیزتر از این ایده می‌تواند شما را به این رستوران بکشاند؟

استراحتگاه ساندیا، The Sandhya

این استراحتگاه ساحلی میکرو بوتیک شیک ارزش زیادی را در قیمت میان رده عالی خود دارد. درست در ساحل کابالانا سرف است و نه اتاق دارد که یکی از آنها سوئیت است. همه اتاق‌ها دارای منظره مستقیم اقیانوس و بالکن یا پاسیو هستند. کل اقامتگاه دارای سبک مدرن و حال و هوای اواسط قرن معاصر را دارد. امکانات لوکس این اتاق‌ها چشمگیرند و شما می‌توانید در حمامی مانند آبگرم با یک وان مستقل و سیستم صوتی بلوتوث Harman Kardon در آنجا خوش بگذانید. به غیر از ساحل و ورزش‌های آبی، همه چیز برای دیدن و انجام دادن در نزدیکی استراحتگاه وجود دارد. حفاظت‌های طبیعی و جنگل‌های بارانی در نزدیکی آن قرار دارند. قلعه تاریخی گال تنها سی دقیقه با شما فاصله دارد. هر دو پارک ملی Yala و Udawalawe را هم می‌توان در یک سفر نیم روزه بازدید کرد، به موقع به ریزورت ساندیا بازگشت و از یک ناهار دیروقت لذت برد. سالن غذاخوری ساندیا صبحانه، ناهار و شام تازه تهیه شده با مواد محلی را در هر نوبت سرو می‌کند. جالب‌تر این که منو همچنین دارای غذاهای غربی است.

 

آشنایی با مراکز خرید سریلانکا

هتل و باشگاه پری دریایی، Mermaid Hotel & Club

هتل و کلاب Mermaid در ساحلی با شن و ماسه طلایی که توسط نخل‌های نارگیل در خط ساحلی Kalutara احاطه شده، در دهکده ماهیگیری در حدود ۴۵ دقیقه از فرودگاه بین‌المللی واقع شده است. این ریزورت چهار ستاره یک تجربه همه جانبه را به مهمانان ارائه می‌دهد. کمتر از صد اتاق در محل وجود دارد که به استراحتگاه حس بوتیک می‌دهد. امکان انتخاب اتاق‌های استاندارد یا با منظره دریا را در چند دسته مختلف دارید. همه جادار و رنگارنگ هستند، با کف چوبی، پنجره‌های بزرگ با درهایی که به پاسیوهای مبله منتهی می‌شوند و رنگ‌های روشن دارند. وعده‌های غذایی در رستوران فضای باز سرو می‌شوند. دسترسی مستقیم به ساحل با صندلی‌های آفتابگیر و چتر برای مهمانان وجود دارد. همچنین می‌توانید در باشگاه ورزش کنید، به اتاق بازی بروید یا برای ماساژ در اسپا رزرو کنید.

کمپ موج‌سواری سریلانکا، The Surfer Surf Camp Sri Lanka

کمپ موج‌سواری سریلانکا برای اولین بار، برای مبتدیان و سطح متوسط موج‌سواران ​​طراحی شده است. این استراحتگاه دارای کادری از مربیان موج‌سواری است و بر درس و آموزش تمرکز دارد، اما موج‌سواران متخصص می‌توانند از خدمات راهنمای آنها استفاده کنند. اقامتگاه به صورت تخت و صبحانه یا به عنوان بخشی از بسته‌های موج سواری، همراه با درس، وسایل و حتی وعده‌های غذایی قابل رزرو است. همچنین کلاس‌های یوگا نیز می‌تواند با بسته‌های موج‌سواری ترکیب یا به آن اضافه شود. اکثر بسته‌ها شامل صبحانه و شام هم هست. اتاق‌ها دارای سبک فوق‌العاده مدرن، با دیوارهای سفید و کابینت‌ها و اثاثیه عمدتاً سفید هستند. دوازده اتاق در محل کمپ ساحلی وجود دارد. تعداد کمی از آنها دارای اقامتگاه‌هایی به سبک خوابگاه هستند. اگر می‌خواهید تهویه مطبوع داشته باشید، باید یکی از اتاق‌های لوکس طبقه بالا را تهیه کنید.

 

مهم‌ترین موزه‌های سریلانکا

ویلا زعفران هیکادووا، Villa Saffron Hikkaduwa

ویلا زعفران، یک ویلای لوکس بوتیک زیبا که توسط یک معمار سریلانکایی طراحی شده است. یک هتل با طراحی گرمسیری در ساحل Hikkaduwa. در آنجا می‌توانید از عتیقه‌جات، آثار هنری، مبلمان و سایر لوازم جانبی را که توسط صاحبان هتل طراحی یا تنظیم شده‌اند، خریداری کنید. هتل بوتیک بیشتر شبیه اقامت با یک دوست ثروتمند است، زیرا تنها پنج اتاق خواب دارد. هر کدام بزرگ  و دارای تراس و حمام اسپا مانند هستند. هر کدام سبک‌های متفاوتی دارند و برخی منظره اقیانوس دارند. در حالی که تنها پنج اتاق وجود دارد، امکاناتی مانند میز پذیرش ۲۴ ساعته و خدمات روزانه دارید.

 

منبع

۰۳ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران