جاذبه های گردشگری برتر در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
جاذبه های گردشگری برتر در سریلانکا

سریلانکا یک مکان جادویی است و با جاذبه‌های گردشگری برتر خود، علایق هر مسافری را برآورده می‌کند. این کشور جزیره‌ای کوچک مملو از فعالیت‌های ماجراجویی همچون موج‌سواری و پیاده‌روی است. چندین مکان جالب مذهبی و جاذبه توریستی تاریخی باورنکردنی برای علاقمندان به تاریخ وجود دارد که می‌توانید در سفر خود با تور سریلانکا از آنها دیدن کنید. با این حال، هیچ کس نمی‌تواند زیبایی طبیعی باورنکردنی سریلانکا را مورد مناقشه قرار دهد. جاذبه‌ها و حیات وحش بی‌نظیرش هر گردشگری را به خود جذب می‌کند که چند مورد از آنها را در این متن معرفی می‌کنیم.


پل نه قوسی Nine Arch Bridge

یکی از زیباترین مناظر سریلانکا که نمادی برای این کشور به شمار می‌رود، پل Nine Arch در شهر کوهستانی کوچک الا است. این منظره برای هر گردشگری چشم‌اندازهای تماشایی از منطقه اطراف را ارائه می‌دهد که مراتع سرسبز و مزارع چای هستند. بازدیدکنندگان می‌توانند حرکت قطارها از روی پل که در امتداد حلقه Demodara حرکت می‌کنند را تماشا کنند. این پل که در روزهای اولیه گسترش راه آهن در سریلانکا ساخته شد، بسیار چشمگیر است زیرا از سیمان، سنگ و آجر و بدون استفاده از فولاد ساخته شده است.

میهینتال Mihintale

میهینتال Mihintale نام کوهی در نزدیکی شهر Anuradhapura است. قله آن برای جامعه بودایی اهمیت معنوی زیادی دارد. بودایی‌ها بر این اعتقاد هستند که در بالای این کوه یک راهب به نام ماهیندا با پادشاه Devanampiyatissa ملاقات کرده‌اند و با هم بودیسم را به کشور معرفی کرده‌اند. راهب ماهیندا پادشاه را با صلح آمیز بودن آموزه بودایی و طبیعت خشنود و آرام او تحت تأثیر قرار داد. او از جنگ دست کشید و صلح را در سراسر کشور گسترش داد. چندین بنای مذهبی و تاریخی چشمگیر در کوه میهینتال و اطراف آن وجود دارد. سالانه صدها زائر از این مکان دیدن می‌کنند.

 

معرفی ۶ پارک تفریحی و ماجراجویی در سریلانکا

ساحل Unawatuna

این ساحل شنی سفید رنگ در شهر ساحلی کوچکی به نام Unawatuna قرار دارد و مکانی فوق‌العاده برای استراحت است. با این حال شما می‌توانید در صخره‌های مرجانی نزدیک ساحل غواصی کنید. ماهی‌های رنگارنگ و لاک‌پشت‌های فراوان در این آب‌ها زندکی می‌کنند. همچنین چند رستوران در امتداد ساحل وجود دارد که از بازدیدکنندگان استقبال می‌کند تا از صندلی‌های آفتاب‌گیر خود استفاده کنند و روز را با نوشیدنی آغاز و استراحت کنند.

گال ویهارایا Gal Viharaya

بازدیدکنندگان می‌توانند گال ویهارایا را در شهر باستانی پولونارووا بیابند. گال ویهارایا یک مکان معروف بودایی است و به دلیل غارهای فراوان و مجسمه‌های بزرگ بودا که بر روی صخره‌ها حک شده‌اند، مشهور است. با اینکه در قرن دوازدهم ساخته شده‌اند، از آنها به خوبی حفاظت شده است. امروزه گال ویهارایا یکی از محبوب‌ترین مکان‌های زیارتی سریلانکا به شمار می‌رود.

فستیوال کاتاراگاما Kataragama Festival

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا، شرکت در جشنواره کاتاراگاما است که هر ساله در ماه جولای یا آگوست برگزار و به یکی از خدایان هندو تقدیم می‌شود. این فستیوال مملو از رژه فیل‌ها و هنرمندانی با لباس‌های رنگارنگ است. در این جشنواره رقص‌های سنتی به همراه نوازندگان، آکروبات‌ها و آتش‌نفس‌ها برپا می شود.

 

۱۵ ورزش آبی جذاب در سریلانکا

پارک ملی اوداوالاوه Udawalawe National Park

مکان‌های کمی در دنیا وجود دارند که در آن‌ها تا این حد فیل‌ ببینید. با این حال، آنها تنها حیواناتی نیستند که در پارک ملی Udawalawe زندگی می‌کنند. طاووس، شغال، گاومیش آبی، تمساح، میمون و گوزن نیز در این منطقه پرسه می‌زنند. سافاری در ساعات اولیه صبح که حیوانات در بیشترین فعالیت خود هستند محبوبیت بیشتری دارند. تنوع زیستی پارک را می‌توان به چشم‌انداز متنوع آن نسبت داد. از سمت شمال با رشته کوه‌ها، تالاب‌ها و رودخانه‌هایی که علفزارها و جنگل‌های پای کوه‌ها را در آغوش گرفته‌اند، احاطه شده است.

آبشار راوانا Ravana Falls

آبشار زیبای راوانا برای حمام کردن در ماه‌های گرم تابستان بهترین گزینه است. در فصل بارانی، جریان آب بسیار قوی است و منظره‌ چشمگیرتری دارد. آبشارها بخشی از پناهگاه حیات وحش راوانا الا محسوب می‌شوند و مجموعه غارهای اطراف سرشار از افسانه‌های محلی هستند. این غارها که در جاده اصلی مسیر شهر الا واقع شده‌اند، یک نقطه توقف مشترک برای بازدیدکنندگان در طول سفر هستند. بسیاری از میمون‌های گستاخ در درختان اطراف زندگی می‌کنند و اغلب در کنار جاده دیده می‌شوند که روی میوه‌ها غذا می‌خورند. با این حال، اجازه ندهید آنها خیلی به شما نزدیک شوند.

معبد غار دامبولا Dambulla Cave Temple

معبد غار دامبولا یک مکان مقدس بودایی است. هیچ هزینه‌ای برای ورود به معبد در روزهای ماه کامل وجود ندارد. با این حال، این روزها به دلیل اهمیت مذهبی شلوغ است. گردشگران مذهبی از سراسر جهان برای زیارت به این مکان می‌آیند. بیش از هشتاد غار در این منطقه ثبت شده است، اما پنج غار معروف با مجسمه‌ها و نقاشی‌های چشمگیر تزیین شده‌اند. قدمت برخی از غارها به هزار سال قبل از میلاد می‌رسد. زمانی که سریلانکایی‌های ماقبل تاریخ در آنها زندگی می‌کردند. بنابراین جای تعجب نیست که آنها در آن زمان معابدی را در داخل آن ایجاد کرده‌اند. اگر قصد دارید از آنجا دیدن کنید، لطفاً توجه داشته باشید که بازدیدکنندگان باید قبل از ورود به معبد، شانه‌ها و پاهای خود را بپوشانند و کفش‌ها را در بیاورند.

 

راه‌هایی برای صرفه جویی در سفر به سریلانکا

میریسا Mirissa

میریسا بهترین اقامتگاه ساحلی سریلانکا به شمار می‌رود. ساحل طولانی و زیبا با درختان نخل بلند و پر از رستوران‌ها و هتل‌های مدرن احاطه شده است. رستوران ها غذاهای سبک غربی با قیمت سریلانکا دارند. صخره طوطی درست در کنار ساحل قرار دارد. دارای پلکان کوچکی است که به بالای آن منتهی می‌شود و مناظر بسیار زیبایی از اقیانوس و خط ساحلی را پیش چشم شما می‌نمایاند. سفرهای یک روزه از Mirissa شامل تماشای نهنگ، غواصی و موج‌سواری است. Weligama که تنها چند کیلومتر با Mirissa فاصله دارد، یکی از بهترین سواحل سریلانکا برای یادگیری موج‌سواری است. از عصر بسیاری از رستوران‌ها مکان‌ خود را به کلوپ‌های ساحلی تبدیل می‌کنند و نوشیدنی‌ها و آهنگ‌ها را پخش می‌کنند. در نتیجه بهترین مکان تفریحی برای گذران چند ساعت شاد برای شما خواهد بود.

خلیج آروگام Arugam Bay

خلیج آروگام محبوب موج‌سواران است. این شهر کوچک در ساحل شرقی سریلانکا مظهر سبک زندگی آرام موج‌سواری محسوب می‌شود. ویسکی پوینت یا مزرعه بادام زمینی دو سواحل موج‌سواری عالی دیگر برای موج‌سواران مبتدی و متوسط هستند. هر وقت که بخواهید یک سواری توک‌توک شما را به آنجا می‌برد. اغلب فیل‌ها و طاووس‌ها را می‌توان در کنار جاده، درست خارج از شهر مشاهده کرد. نوار اصلی در شهر خلیج آروگام مملو از رستوران‌ها و هتل‌هایی است که در آن‌ها می‌توانید از غذاهای سنتی سریلانکا گرفته تا صبحانه کامل انگلیسی را صرف کنید.

معبد دندان Temple of the Tooth

معبد دندان مکانی بسیار مقدسی برای سریلانکایی‌ها است. چرا که این معبد حاوی یکی از دندان‌های بودا است. افسانه‌ها حاکی از آن است که این دندان در بستر مرگ از بودا گرفته و از هند به سریلانکا قاچاق شد. پس از محاصره پادشاهی پدرش، آن را در موهای شاهزاده خانم قاچاق کردند. به همین منظور دو بار در روز، پوجاها برای این یادگار بزرگداشت برگزار می‌کنند و به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهند که نگاهی اجمالی به دندان درون محفظه آن داشته باشند.

 

معرفی میراث جهانی تاریخی و طبیعی سریلانکا

قله آدم Adam's Peak

در قله Adam’s Peak که برای تعدادی از ادیان مختلف اهمیت معنوی دارد، ردپایی از سنگ است. برای بودایی‌ها هم رد پای بودا است. برای مسیحیان، رد پای آدم است و به هندوها رد پا به شیوا نسبت داده می‌شود. این سایت یک مکان محبوب برای زیارت مذهبی‌ها به ویژه در شب‌های ماه کامل است. پیاده‌روی به بالای کوه برای دیدن جای پا از طریق یک پلکان شیب‌دار شامل بیش از پنج هزار پله می‌شود. این مسیر با بسیاری از غرفه‌های چای و فروشگاه‌های مواد غذایی که به عنوان استراحتگاه عمل می‌کنند، آماده پذیرایی از گردشگران است. بیشتر مردم پیاده‌روی خود را از ساعت دو و نیم بامداد آغاز می‌کنند تا در زمان طلوع خورشید به قله برسند.

قلعه گال Galle Fort

گم شدن در کوچه و خیابان‌های سنگفرش شده قلعه گاله آسان است. امروزه این منطقه مملو از رستوران‌های مدرن، هتل‌ها، پوشاک و فروشگاه‌های سوغاتی سریلانکا شده است. در همین حال، افسونگرها و مارها در کنار دیوار دریا صف کشیده‌اند. این قلعه قبلا یک مکان جهانی نبود. هنگامی که پرتغالی‌ها برای ‌اولین بار در سال ۱۵۰۵ به این جزیره رسیدند، قلعه‌ای اساسی توسط آنها ساخته شد. از جمله دیوار دریایی عظیمی که هنوز این قلعه را فرا گرفته است. قلعه گال یک نمونه عالی از ترکیب معماری اروپایی و آسیایی است.

پارک ملی یالا Yala National Park

پارک ملی یالا از مناظر جذاب و وفور واقعی از حیات وحش سریلانکا تشکیل شده است. جایی که دارای بالاترین تراکم پلنگ در جهان است. بنابراین احتمال دیدن آنها بسیار زیاد است. اگرچه پلنگ‌ها جاذبه اصلی این پارک هستند، اما فیل‌ها، خرس‌های تنبل و کروکودیل‌ها هم از نزدیک بسیار دیدنی هستند. پارک به پنج بلوک تقسیم شده است. بهتر است در سفر خود به سریلانکا دیدن پارک ملی یالا را از دست ندهید.

 

بهترین زمان و فصل سفر به سریلانکا

قلعه صخره‌ای سیگیریا Sigiriya Rock Fort

دیواره‌های صخره‌ای قلعه سیگیریا حدود دویست متر از سطح زمین بالاتر است. راه‌پله‌های شیب‌دار برای رسیدن به بالا و نقاشی‌های دیواری زیادی برای شگفت زده کردن شما وجود دارد. در بالا، می‌توانید بقایای یک تمدن باستانی، از جمله بقایای یک قصر و صومعه را بیابید. ساختن سازه‌ای در این ارتفاع در قرن‌ها پیش، نیاز به نبوغ مهندسی داشته است.
این پانزده مورد فقط بخشی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های دیدنی سریلانکاست و شما با گردش در هر کدام از این مکان‌ها حیرت‌زده خواهید شد و با کوله‌باری از خاطره به کشور خود باز خواهید گشت.

۰۱ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران