پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا

در تور سریلانکا، شما به کشوری‌ جزیره‌ای در جنوب آسیا برده خواهید شد. سرزمینی رویایی و زیبا که مملو از جاذبه‌های گردشگری، شهرهای دیدنی، حیات وحشی منحصر به فرد و موقعیت‌هایی برای انجام فعالیت‌های توریستی است. سالانه جمعیت زیادی به این کشور سفر کرده و از شهرهای مختلف سریلانکا دیدن می‌کنند، اما محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور کدام‌ها هستند؟ سوالی که قصد داریم در این نوشته به جواب آن برسیم.

 

پارک ملی یالا

یکی از در دسترس‌ترین سافاری‌های حیات وحش در سریلانکا، رفتن به پارک ملی یالا است. یکی از نقاط خاص و با اکوسیستم‌های متنوع که از سواحل زیبا تا جگل‌های گر‌م‌سیری را برایتان به نمایش می‌گذارد. شما در بازدید از این پارک ملی، جمعیت فیل‌های وحشی، پلنگ‌ها، کروکدیل‌ها و بیش از ۲۰۰ نوع پرنده مختلف را خواهید دید و همچنین می‌توانید از حیات وحش دریایی سریلانکا نیز بازدید کنید. این‌ها همه فارغ از زیبایی‌های جنگل‌های گرم‌سیری و گل‌ها، گیاهان و درختانی است که بعضی از آن‌ها تنها در این بخش از جهان رشد می‌کنند.

 

بنتوتا آدرنالین و آرامش در کنار اقیانوس هند

برج نیلوفر آبی کلمبو

کلمبو پایتخت تجاری و بزرگ‌ترین شهر سریلانکا محسوب شده و پربازدیدترین شهر این کشور نیز هست. نقاط مختلفی در این شهر هستند که می‌توان از آن‌ها در لیست امروزمان نام برد، اما برج نیلوفر آبی بدون شکر در صدر آن‌ها قرار خواهد گرفت. این برج ۳۶۸ متر ارتفاع داشته و از بالای آن، منظره‌ای فوق‌العاده از تمام شهر را می‌توانید تماشا کرده و در سمتی دیگر، دریا را پیش رو خواهید داشت. شب‌ها با چراغ‌های LED، نمایی زیبا به برج داده شده و بعضی اوقات نمایش‌هایی نیز با این چراغ‌ها برپا خواهد شد.

باغ وحش پیناوالا

اولین باغ وحش آسیا، ابتدا در منطقه دهیوالا در سریلانکا درست شده بود، اما با پیشرفت شهر نیاز بود تا مکان این باغ وحش تغییر کرده و سپس یک بنای دوم در بیرون شهر و در پیناوالا شکل گرفت که حالا از جمله باغ وحش‌های بسیار معروف در آسیا محسوب می‌شود. فضای بزرگ باغ وحش پیناوالا باعث شده تا زمین‌های بزرگ برای حیوانات ساخته شود تا آن‌ها بتوانند آزادانه در آن گردش کنند و بازدیدکنندگان نیز آن‌ها را در چنین فضاهایی تماشا خواهند کرد.

موزه ملی تاریخ طبیعی

شاید به نظر خیلی‌ها، بازدید از یک موزه تاریخی جذابیتی نداشته باشد، اما موزه ملی تاریخ طبیعی کلمبو، کاملا متفاوت از جاهای دیگر است. در این مکان شما می‌توانید استخوان‌های ماموت‌ها، فسیل‌های گیاهان باستانی و خیلی چیزهای دیگر را دیده و سیر تاریخ طبیعی در سریلانکا و منطقه را تماشا کنید.

 

آیا سریلانکا کشوری امن برای سفر است؟

پناهگاه فیل‌ها در پیناوالا

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مهم در پیناوالا، پناهگاه فیل‌ها است که از سال ۱۹۷۵ درست در کنار مکان فعلی باغ وحش درست شده و عموما بیش از ۱۰۰ فیل در آن زندگی می‌کنند. جایی که فیل‌های نجات پیدا کرده از جاهای مختلف در آن‌جا آزادانه چرخیده، به خوبی غذا رسانی می‌شوند و از آن‌ها نگهداری خواهد شد. بهترین زمان برای دیدن این فیل‌ها، زمانی است که برای آبتنی به رودخانه برده می‌شوند.

سیگیریا

می‌شد بیشتر از کلمبو گفت اما بگذارید کمی به دیگر جاذبه‌های سریلانکا نیز بپردزایم. سیگیریا یک صخره باستانی است که محققان باور دارند، پیکرتراشه‌ها و کنده‌کاری‌های آن‌جا متعلق به قرن ۴ و ۵ میلادی بوده و همچنین پلکانی بر روی صخره درست شده که شما می‌توانید با طی آن به بالایش بروید. این مکان جدا از پیچیدگی ساخت و سازهایش برای آن دوران، از نظر تاریخی اهمیتی ویژه در منطقه داشته و البته جایی خاص و بسیار دیدنی است که حتما در سفر به سریلانکا باید از آن دیدن نمایید.

معبد طلایی دامبولا

در سریلانکا غارهای زیادی هستند که با ساخت ساز‌های مختلف، به شکل معبد در آمده‌اند. اما معبد طلایی دامبولا با آن تندیس طلایی بودا در بالایش و طراحی متفاوتی که دارد، نه تنها یکی از میراث جهانی یونسکو در این کشور بوده، بلکه یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در سریلانکا نیز به شما رمی‌رود.

 

تفریحات هیجان انگیز در سریلانکا

قلعه گاله سریلانکا

این قلعه قرن شانزدهمی، زمانی یکی از نمادهای استعمار اروپایی‌ها در سریلانکا بوده، اما حالا به یک مکان توریستی تبدیل شده که نه تنها سواحل فوق‌العاده‌ای اطراف آن را گرفته‌اند، بلکه دیدنی‌های مختلفی از جمله کلیساها، مساجد و ... نیز در آن‌جا وجود دارند که گردشگران را به سمت خود بکشانند. یکی از نقاط دیدنی و بسیار محبوب در قلعه گاله، فانوس دریایی آن است که مرمت و بازسازی شده و به شدت میان توریست‌ها، طرفدار دارد.

خلیج هیریکتیا

اما فراموش نکنید که سریلانکا سواحل فوق‌العاده دارید و یکی از محبوب‌ترین مقاصد ساحلی در این کشور، خلی فوق‌العاده زیبای هیریکتیا است . در این محل چند هتل خوب و سواحلی بسیار جذاب وجود داشته و امکانات خوبی برای انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های آبی برای گردشگران مهیا است.

 

بازدید از معبد غار دامبولا در سریلانکا

۰۷ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران