راه‌هایی برای صرفه جویی در سفر به سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
راه‌هایی برای صرفه جویی در سفر به سریلانکا

سریلانکا همیشه به عنوان یک مقصد نسبتا ارزان و قابل دسترسی در آسیا برشمرده می‌شود که با جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری که در خود دارد، از هر نظر برای مسافرات، کشوری ایده‌آل به نظر می‌آید. با این حال اگر قصد رفتن به تور سریلانکا را دارید، می‌توانید با انجام چند کار، هزینه‌های سفر خود را حتی پایین‌تر نیز بیاورید. نیاز نیست تمامی گزینه‌های لیست ما را به انجام برسانید، حتی رعایت چند مورد از آن‌ها نیز در نهایت هزینه‌های سفر شما را کاهش خواهد داد.

 

 سفر در ایام خلوت‌تر سال

پیک سفر به سریلانکا بین ماه‌های دسامبر تا آوریل خواهد بود و اگر می‌خواهید، سفری ارزان به سریلانکا داشته باشید، حتما باید از این ماه‌ها دوری کنید. مخصوصا ماه‌های دسامبر، ژانویه و آوریل که جشن‌های سال نو میلادی و سال نو محلی و بسیاری فستیوال‌های دیگر با آب و هوای خوب سریلانکا همراه می‌شود و این کشور مملو از جمعیت توریست‌ها می‌شود. ماه‌های مِی تا سپتامبر زمان بارش‌ها در شمال غربی کشور است اما آب و هوای این منطقه از سریلانکا به گونه‌ای است که باران‌ها زیادی طول نمی‌کشند. همچنین با توجه به این که فصل بارانی در جاهای مختلف کشور متفاوت است، می‌توانید ماه‌هایی خارج از زمان گفته شده را پیدا کنید که هم هوا خوب باشد، هم گردشگران زیادی در سفر به سریلانکا به سر نبرند.

تورهای گردشگری

یکی از نکاتی که باعث صرفه جویی در هزینه‌های سفر شما به سریلانکا می‌شود، استفاده از تورهای گردشگری خواهد بود. شما برای این که بلیطی به نسبت ارزان بخرید، باید از مدت‌ها قبل پرواز خود را رزرو کنید و سپس به دنبال هتلی مناسب با پرواز خود و هزینه‌هایی که مد نظر دارید باشد. اما شرکت در تورهای گردشگری، باعث می‌شود تا شما هزینه‌ای مشخص برای سفر داشته باشید، از تخفیف‌های ارائه شده بهره مند شوید و همچنین بسیاری دردسرها و هزینه‌های اضافی که در طول سفر پیش می‌آیند را از پیش پا بردارید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم، حتما از صفحه‌ی فروش تورهای سریلانکا در مقتدرسیر تابان دیدن کرده، و هزینه‌ تورها را نگاهی بندازید. همچنین خیلی از این تورها دارای امکاناتی از قبیل گشت‌های شهری و ... هستند که به خودی خود، باز هم هزینه‌های سفر شما را کم می‌کنند.

 

کارهای ممنوعه در سفر به سریلانکا

غذاهای محلی بخورید

نکته ای که باید درباره سریلانکا بدانید، این است که قیمت غذاهای خارجی در سریلانکا خیلی بیشتر از قیمت غذاهای محلی سریلانکا است. به شما توصیه می کنیم که در سریلانکا تا جای ممکن غذاهای محلی بخورید و مطمئن باشید که این غذاها هم با کیفیت تر از غذاهای فست فودی هستند و هم ارزان تر و مقرون به صرفه‌ترند. از نظر طرز پخت، خیلی از غذاهای سریلانکایی شبیه به غذاهای هندی هستند، چه از لحاظ ساختار و چه از لحاظ نوع ادویه و نوع مواد اولیه‌ای که به کار گرفته می‎شوند. همچنین افرادی که گیاه خوار هستند، غذاهای گیاهی زیادی را در این کشور پیدا می‌کنند و در مقاصد ساحلی، انواع غذاهای دریایی مختلف برای دوست داران این نوع غذاها موجود است.

توک توک به جای تاکسی

خوشبختانه هزینه تردد در این کشور هم به نسبت خیلی از مقاصد گردشگری، دیگر خیلی بالا نیست. اتوبوس‌ها گزینه مناسبی برای تردد ارزان در سریلانکا هستند، اما این نکته را هم باید بگوییم که اتوبوس‌های سریلانکا قبل از اینکه صندلی‌هایشان پر نشود، حرکت نخواهند کرد و از این بابت شاید تردد با آن‌ها برایتان سخت باشد. توک توک‌ها نوعی تاکسی سه چرخه‌ای هستند که آن‌ها را در هر جایی از سریلانکا که باشید، می‌بینید. غیر از کلمبو که مرکز گردشگری در سریلانکا به حساب می‌آید، خوشخبتانه اغلب رانندگان توک توک در اکثر نقاط این کشور بسیار منصف بوده و معمولا کرایه آن‌ها زیاد نمی‌شود اما از طرفی، تعرفه‌ی مشخصی وجود ندارد و در بیشتر موارد خود آن‌ها هستند که کرایه را محاسبه می‌کنند.

به شما توصیه می‌کنیم که اگر با یکی از این راننده‌های خوب سریلانکا ملاقات کردید، توک توک او را به مدت یک روز اجاره کنید و همه جاهای دیدنی سریلانکا را با همان راننده بگردید. اگر هم به نظرتان مبلغ کرایه توک توک برای یک روز زیاد بود، شماره آن راننده را بگیرید و هر وقت نیاز به تاکسی داشتید، با او تماس بگیرید. به این صورت، تا حد زیادی از هزینه‌های رفت و آمد خود کاسته‌اید.

قمقمه آب

در سریلانکا، آب شیر خوراکی نیست و حتما برای آب نوشیدنی، باید بطری‌های آب خریداری نمایید. برای جلوگیری از هزینه زیاد خرید آب از رستوران‌ها و خیابان‌ها، بطری آب یا قمقمه‌ خود را همه جا همراه ببرید و هر زمان به آب سالم و آشامیدنی دسترسی داشتید آن را پر کنید. قیمت یک بطری آب معدنی در سریلانکا حدود ۶۰ روپیه است و با این حساب، شما باید حداقل ۳۰۰ روپیه را به عنوان هزینه خرید آب معدنی هر روزتان در این کشور صرف کنید. اما اگر یک قمقمه داشته باشید، می‌توانید آن را با آب تصفیه که در جاهای مختلف به فروش می‌رسد یا در هتل در دسترس شما وجود دارد، پر کرده و در هر جایی آن را همراه داشته باشید.

 

معرفی ۸ آبشار معروف سریلانکا

سیم کارت

خرید سیم کارت محلی، اگر چه در اول کار ممکن است خیلی مهم به حساب نیاید، اما می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه جویی کند. با این کار می‌توانید به راحتی و با قیمت ارزان با اماکن توریستی و اقامتی مختلف تماس بگیرید و به راحتی از اینترنت استفاده کنید. اپراتورهای DIALOG و MOBITEL آنتن ‌دهی خوبی در سراسر سریلانکا دارند. همچنین برای تماس به ایران نیز با استفاده از اینترنت می‌توانید این کار را انجام دهید و دیگر از این بابت نیز چیزی نباید پرداخت نمایید و تنها در صورت تمام شدن اینترنت، باید پکیج جدید خریداری نمایید که نسبت به خیلی کشورهای دیگر در سریلانکا ارزان‌تر است. اگر چه ممکن است فکر کنید که اینترنت هتل برای شما کافی‌ست، اما در کشوری مثل سریلانکا، شما بیشتر اوقات خود را خارج از هتل می‌گذرانید.

رفت و آمد بین شهری با قطار

اگر در تور سریلانکا می‌خواهید به چند شهر مختلف رفته و از دیدنی‌های این کشور بازدید کنید ، حد فاصل بین آن شهرها را با قطار طی کنید. قطارهای سریلانکا سریع نیستند، اما ارزان بوده و استفاده از آن ها برای گشت و گذار در سریلانکا به صرفه است.همچنین فراموش نکنید که قطارهای سریلانکا جزو نمادهای این کشور محسوب شده و عکس گرفتن با آن‌ها و حرکت در مسیرهای دیدنی، یکی از جاذبه های گردشگری این کشور به حساب می‌آید.

 

گشت و گذار در مناطق زیبای سریلانکا

بازدیدهای هوشمندانه از جاذبه‌های گردشگری

بازدید درست و به موقع از بعضی از جاذبه‌های گردشگری، هزینه‌های سفر شما به سریلانکا را کاهش می‌دهد. مثلا اگر می‌خواهید از قلعه سیگریا دیدن کنید، حتما همان ساعت ۸ صبح که این قلعه باز می شود، از آن بازدید کنید. چراکه در غیر این صورت مجبور می شوید که در صف های طولانی قلعه سیگریا منتظر بمانید و در نهایت هزینه‌های نهار و ... را در محیطی توریستی متحمل شوید. تورهای یک روزه برای بازدید از خیلی جاها بسیار به صرفه‌تر هستند تا این که خودتان ماشین بگیرید و به اطراف شهر بروید.

جاذبه‌های گردشگران رایگان

برای انجام خیلی از فعالیت‌های توریستی، نیازی به هزینه کردن ندارید و به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم که تمرکز خود را روی چنین فعالیت‌هایی بگذارید. تورهای پیاده روی و گشت‌های شهری، شنا و آبتنی سواحل، کوهنوردی ، بازدید از بازارهای محلی، بازدید از بازارهای شناور، شرکت در رویدادهای فرهنگی خیابانی، شرکت در نمایشگاه‌های خیابانی و… برخی از فعالیت‌های رایگان در سفر به سریلانکا به محسوب می‌شوند. با شرکت در این برنامه‌ها، هزینه‌های سفر خود را به شدت کاهش خواهید داد. در تمامی شهرهای سریلانکا چنین جاذبه‌هایی وجود دارد. گردش در ساحل و آبتنی که در سواحل به راه است و خیلی از شهرهای بزرگ دارای پارک‌های بزرگ و سرسبز هستند. همچنین خود شهرداری نیز همیشه برنامه‌های عمومی برگزار می‌کند که می‌توانید در آن‌ها شرکت نمایید.

 

آیا سریلانکا کشوری امن برای سفر است؟

مقاصد گردشگری مهم سریلانکا برای سفر

کلمبو: کلمبو شهری تجاری و پایتخت کشور سریلانکا می باشد.  این شهر با جاذبه‌های گردشگری متعدد سالانه میزبان گردشگران زیادی در سراسر جهان است و تورهای کلمبو نیز پرطرفدارترین به حساب می‌آیند. شهری شلوغ و پرجنب و جوش با آمیزه‌ای از زندگی مدرن و بناها و ویرانه‌های استعماری که قوم‌ها و فرهنگ‌های مختلفی را در خود میزبانی می‌کند. همچنین جمع‌های کوچکی از کشورهای مختلف همچون چینی‌ها ، پرتغالی‌ها ، هلندی‌ها ، مالایی‌ها و هندی‌ها علاوه بر تعداد زیادی از مهاجران اروپایی نیز در این شهر به زندگی مشغولند.

کندی: کندی یکی از زیباترین مقاصد گردشگری سریلانکا محسوب می‌شود. این شهر در ۱۲۰ کیلومتری کلمبو ‏ واقع شده است و نزدیک به ۱۲۵ هزار نفر جمعیت در خود دارد. آب وهوای عالی و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متنوع باعث آمدن سیل گردشگران به ایین شده و آن‌جا را به یکی از گران ‌ترین شهرهای سریلانکا تبدیل کرده است.

 

۷ مکان دیدنی و زیبا در سریلانکا

بنتوتا: سواحل طلایی بنتوتا در جنوب سریلانکا، از گذشته معروف بوده و همیشه گردشگران متعددی را به خود می‌بیند. شهری که در همسایگی کلمبو و گاله واقع شده و دسترسی به آن‌جا خیلی ساده خواهد بود. بنتوتا به خاطر آب و هوایش که در طول سال خیلی تغییر نمی‌کند، جزو مقاصد پرطرفدار سریلانکا به حساب می‌آید که البته سواحل بی‌نظیر آن‌جا نیز در این مهم بی‌تقصیر نیستند. البته ماه‌های بارندگی در بنتوتا با این که کوتاه است، اما تنها زمانی از سال بوده که به هیچ وجه رفتن به این شهر را در آن ایام به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران