لوکیشن‌های جذاب اینستاگرامی در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
لوکیشن‌های جذاب اینستاگرامی در کوالالامپور

کوالالامپور شهری بسیار محبوب نزد گردشگران در سراسر دنیاست. شهری مدرن و شلوغ و مملو از مراکز خرید و سرگرمی که ریشه‌های خود را نیز حفظ کرده و پر است از مراکز فرهنگی مختلف که به زیبایی‌های شهر کمک می‌کنند. این شهر برای عکاسان و بلاگرها همچون بهشتی جذاب به حساب می‌آید که لوکیشن‌های بی‌شماری را پیش روی شما می‌گذارد. مکان‌هایی که در نهایت عکس‌هایی دیدنی را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی برایتان به ارمغان خواهد آورد. اگر قصد رفتن به تور کوالالامپور را دارید و اهل گرفتن عکس‌های اینستاگرامی هستید، حتما مقاله‌ی امروز ما را در ادامه مطالعه کنید.

متاسفانه موزه سلفی که قبلا در مقتدرسیر تابان آن را به شما معرفی کردیم در ایام کرونا بسته شد و شرکت مربوطه نسخه جدیدی از آن را در لنکاوی باز خواهد کرد و یکی از بهترین جاها برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی در کوالالامپور دیگر وجود ندارد.

 

برج‌های پتروناس (Petronas Towers)

این دو برج بلند، نمادهای بسیار مهمی برای کوالالامپور به حساب آمده و اگر بتوانید در زاویه‌ای مناسب از آن‌ها عکاسی کنید، عکس‌های بسیار جذابی را برایتان به همراه خواهند داشت. در کل عکاسی در نزدیکی برج‌های پتروناس، یکی از واجبات سفر به کوالالامپور است و تقریبا تمامی گردشگران، این کار را به انجام می‌رسانند. این برج در کنار خود یک آبنمای بزرگ نیز دارد که می‌تواند، قاب عکس شما را زیباتر کند.

پله‌های رنگارنگ غارهای باتو (Batu Caves)

این محل خود به تنهایی می‌تواند، چندین عکس اینستاگرامی زیبا را برایتان به یادگار بگذارد. مکانی مذهبی و در عین حال از نظر طبیعی زیبا که برای رسیدن به آن‌جا باید از ۲۷۲ پلکان رنگین کمانی بزرگ رد شوید! غارهای باتو اگر چه کمی از مرکز شهر فاصله دارد اما یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در این شهر به حساب آمده و البته شما می‌توانید با وسایل نقلیه عمومی نیز به آن‌جا بروید. تندیس‌های مختلفی که در بیرون از غار وجود دارد، ورودی غار و حتی جاذبه‌های طبیعی اطراف آن‌جا، همگی لوکیشن‌های بسیار خوبی برای عکاسی هستند. البته مراقب میمون‌های ناقلا باشید که یک موقع گوشی یا دوربین شما را از دستتان نقاپند!

 

برگزاری مراسم عروسی در کوالالامپور

معبد تئان هو (Thean Hou)

این معبد چینی یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین معابد در کل جنوب شرق آسیاست که در مکانی مرتفع در کوالالامپور قرار گرفته و منظره‌ای زیبا از شهر را در زیر پای خود دارد. این معبد با طراحی قرمز و سفید و زرد خود، یک مکان عالی برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی است، مخصوصا اگر لباسی مناسب با رنگ‌بندی آن‌جا بپوشید. کافی‌‌ست نام این معبد یا هشتگ‌های مربوط به آن را جستجو کنید تا به انبوهی از عکس‌های گرفتن شده از آن‌جا توسط بلاگرهای مختلف برسید. اگر وقت کافی در تور کوالالامپور دارید، این مکان را هم در طول روز و هم در طول شب بازدید کنید و از چراغانی شب‌های آن نیز عکاسی کنید. برای رفتن به این معبد هم می‌توانید تاکسی بگیرید و هم این که حدودا نیم ساعت از مرکز کوالالامپور پیاده روی کنید.

عکاسی در کنار آثار هنری خیابانی در بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)

مالزیایی‌ها به هنرهای خیابانی بسیار علاقه داشته و در شهرهای مختلف این کشور، آثاری رنگارنگ و بسیار جذاب در این زمینه می‌بینید. بوکیت بینتانگ زمانی یکی از زشت‌ترین و کثیف‌ترین محله‌های کوالالامپور به حساب می‌آمد اما با خلق همین آثار، حالا انبوهی از گردشگران به آن‌جا می‌آیند، مکانی رنگارنگ و زیباست و به جایی مفرح و شاد تبدیل شده که چندین عکس جذاب اینستاگرامی درش می‌توانید ثبت کنید. کافی است چند صباحی به پیاده روی در این محله بپردازید تا چندین و چند اثر خیابانی جذاب را ببینید، همچنین می‌توانید از نقشه‌هایی که به این منظور در اینترت گذاشته شده نیز استفاده کنید.

 

راهنمای سفر خانوادگی به مالزی همراه کودکان

آستاکا موروکو در پوتراجایا (Astaka Morocco)

از نظر تکنیکی این مکان در خود کوالالامپور نیست و در پوتراجایا قرار گرفته است. شهری در جنوب پایتخت که البته فاصله‌ی آن اینقدری هست که به راحتی به آن‌جا رفته و از زیبایی‌های آن‌ مکان نیز در سفر به کوالالامپور دیدن کنید. اگر قبلا به مراکز و شهرهایی همچون کازابلانکا رفته باشید، با معماری خاص این کشور آشنایی دارید. زیبایی‌های معماری این چنینی را در آستاکا موروکو مشاهده خواهید کرد و می‌توانید چندین عکس اینستاگرامی جذاب در کنار درهای کنده‌کاری شده، حیاط زیبا، در میان ستون‌های جذاب و خیلی جاهای دیگر آن‌جا بگیرید.

اکو پارک جنگلی KL

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار در کوالالامپور که مکانی ایده‌آل برای عکاسی نیز به حساب می‌آید. این اکو پارک جنگلی درست در مرکز شهر واقع شده  دیدنی‌های بسیاری دارد اما عکاسی روی پل‌های معلق آن که دور تا دورش پوشیده از درختان سبز است، لذتی دو چندان خواهد داشت. جالب است بدانید که کوالالامپور، تنها کلان شهری در دنیاست که یک جنگل بارانی درست در مرکز خود دارد. جنگلی بزرگ که گونه‌های درختی متعددی را در خود مامن داده است.

 

رمانتیک‌ترین رستوران‌های کوالالامپور

پل سالوما (Saloma)

گاهی جاهای کوچک و خاصی هستند که می‌توانند عکس‌های اینستاگرامی جالبی برایتان به همراه داشته باشند و ما در این نوشته به چند مورد از آن‌ها در کوالالامپور اشاره خواهیم کرد. یکی از آن‌ها پل ارتباطی سالوما بوده که در سال ۲۰۲۰ ساخته شده است و طراحی منحصر به فردی دارد. شب‌ها این محل با چراغ‌های LED خود جلوه‌ای زیبا پیدا می‌کند و به لوکیشنی عالی برای عکاسی تبدیل می‌شود، مخصوصا این که در زاویه‌ای مناسب، در پس زمینه، برج‌های پتروناس را نیز در بر می‌گیرد.

مسجد فدرال

این مسجد که با نام ویلایاه (Wilayah) نیز شناخته می‌شود، زمینی به بزرگی ۵ هکتار داشته و ظرفیتی بالغ بر ۱۷ هزار نفر دارد. اما چیزی که در این نوشته برای ما مهم است، زیبایی بصری این بنای شگفت‌انگیز بوده که با رنگ آبی و خاکستری خود، مکانی کم‌نظیر برای عکاسی است. غیر از زمان‌های نماز، شما می‌توانید از این مسجد دیدن کرده و در آن‌جا به عکاسی بپردازید. البته باید برای ورود، لباسی پوشیده به تن داشته باشید.

 

بهترین مراکز خرید سیتی سنتر کوالالامپور

کوای چای هونگ (Kwai Chai Hong)

در ابتدا باید بگوییم که خود محله‌ی چینی‌ها از بسیاری جهات برای عکاسی جایی متفاوت و مهم به حساب می‌آید اما کوای چای هونگ یک گنجینه پنهان و متفاوت در محله چینی‌‌هاست که عکاسی در آن‌جا را بدون شک پیشنهاد می‌کنیم. این مکان که در سال ۲۰۱۹ بازسازی شده، همچون برخی دیگر از محله‌های کوالالامپور جایی کثیف و زشت بود و حالا با آثار هنری خیابانی و دکورهای زیبایی که در آن‌جا کارگذاری شده به یک مکان عالی و محبوب میان بلاگرها برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی بدل شده است و روز به روز به محبوبیتش اضافه می‌شود.

پارک مرکزی دره المینا (Elmina Valley Central Park)

پل سالوما در سال ۲۰۲۰ و در مرکز شهر افتتاح شده بود اما در همان روزها جایی در حاشیه شهر نیز ساخته شد که برای بلاگرها این روزها مکانی بسیار جذاب به حساب می‌آید. پارک مرکزی دره المینا حدودا ۳۰ دقیقه از مرکز شهر دور بوده و دارای مکان‌های رنگین‌کمانی متعدد، آثار هنری، پل‌های زیبا و بسیاری چیزهای دیگر است که همگی لوکیشن‌هایی مناسب برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی به حساب می‌آیند.

باغ دریاچه (Lake Gardens)

همچون اکو پارک، باغ دریاچه نیز برای فرار از شلوغی‌های شهر جایی مناسب است. پارکی زیبا که به عنوان باغ گیاه شناسی نیز آن را می‌شناسند و در آن‌جا گونه‌های بسیار متنوع گیاهی در کنار دکورهای زیبای شهری نگهدار می‌شوند. این مکان دارای محل‌های خاصی همچون باغ پروانه‌ها، باغ ارکیده، پارک گوزن‌ها و دریاچه بوده و اگر کمی وقت گذاشته و به این محل بروید، با چندین و چند عکس جذاب و زیبا برای اینستاگرام خود به شهر باز خواهید گشت. همچنین این محل برای گشت و گذار نیز عالی است و آب و به خاطر پوشش جنگلی و دریاچه، آب و هوایی معرکه هم دارد.

 

نقاط دیدنی محله چو کیت، کوالالامپور

LINC KL

این مکان یک مرکز خرید نسبتا جدید در کوالالامپور است که خیلی در مورد فروشگاه‌های آن صحبت نمی‌کنیم و تنها به گفتن این نکته اکتفا می‌کنیم که با دکورهای رنگارنگ و جالب خود، جایی علی برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی به حساب می‌آید. جذاب‌ترین بخش آن نیز ۴۰ هزار درنای کاغذی رنگارنگی است که در این محل کار گذاشته شده تا گردشگران در کنارش به عکاسی بپردازند. یک کار هنری چشم نواز و جذاب که زیبایی خیره کننده‌ای دارد.

موزه و گالری هنری بانک نگارا (Bank Negara Museum & Art Gallery)

بازدید از این محل بیشتر از این که مربوط به آثار هنری باشد، مربوط به اقتصاد کوالالامپور در سال‌های اخیر است. اما چرا این محل را به شما پیشنهاد کرده‌ایم؟ به خاطر پلکان مارپیچ این بنا که باعث شده بلاگرها در سفر به کوالالامپور به آن‌جا رفته و با ژست‌های مختلف در این محل به عکاسی بپردازند. چنین راهروی زیبایی را در کم‌تر جایی پیدا خواهید کرد که اجازه‌ی عکاسی در آن‌جا را نیز به شما بدهند.

اسکای باکس برج KL (KL Tower Sky Box)

و در نهایت انتخاب آخر ما برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی در کوالالامپور، اسکای باکس معروف برج KL است. این جعبه شیشه‌ای در برجی به ارتفاع ۴۲۱ متر قرار گرفته که البته برای آن‌هایی که ترس از ارتفاع دارند اصلا پیشنهاد نمی‌شود. کف این جعبه و دیواره‌های آن کاملا شیشه‌ای هستند و وقتی در آن‌جا عکاسی می‌کنید، تمامی شهر زیر پای شما خواهند بود. عکسی که نمونه‌ی آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید بگیرید و در قاب خود برج های سر به فلک کشیده را ثبت نمایید!

 

۷ کتاب فروشی مشهور کوالالامپور

۰۸ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران