۱۴ تفریح جذاب در محیط‌های سرپوشیده کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
۱۴ تفریح جذاب در محیط‌های سرپوشیده کوالالامپور

مناطق گرم‌سیری هیچ گاه زمستان را به خود نمی‌بینند و عموما دارای دو فصل خشک و بارانی هستند. اما حتی اگر در روزهای خشک سال هم به تور کوالالامپور بروید، ممکن است برای ساعاتی شاهد بارندگی باشید یا حتی به خاطر گرمای هوا، دوست داشته باشید برای مدتی در محیط‌های سرپوشیده بمانید. خوشخبتانه این شهر بزرگ و جذاب، فعالیت‌ها و تفریحات مختلفی را در چنین محیط‌هایی برایتان تدارک دیده که ما در نوشته‌ی امروز، به مرور ۱۴ مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت.

البته در این مقاله ما به سراغ فعالیت‌های معمول همچون خرید از مراکز تجاری بزرگ یا دیدن فیلم در مجموعه‌های سینمایی نرفته و بیشتر به سراغ کارهای متفاوتی رفته‌ایم که خاطره‌ای خاص را در طول سفر برایتان بسازد.

 

فعالیت‌های ورزشی و چالشی

باشگاه صخره‌نوردی Camp5

صخره نوردی در سالن‌های سرپوشیده را حتما باید یک بار امتحان کنید. این تفریح لذت بخش حتی برای آن‌هایی که تا به حال، صخره‌نوردی را امتحان نکرده‌اند نیز جذاب خواهد بود. مخصوصا اگر به Camp5 بروید که دیواره‌هایی با درجه سختی مختلف داشته و حتی برای بچه‌های کوچک نیز مسیرهای مخصوص تهیه کرده است. زمان حضور در این محل، امکان انتخاب پکیج یک ساعته همراه با راهنمایی را دارید که خیلی راحت‌تر بتوانید این فعالیت مفرح را امتحان کنید.

 

جاذبه‌های اصلی مرکز شهر کوالالامپور (KLCC)

آدرس: One Utama, Utropolis, KL Eco City

 

بیست پارک (Beast Park)

این مجموعه بزرگ هم دارای دیوارهای صخره نوردی هست اما بیست پارک بازی‌های بسیار متنوعی در خود داشته که همه تم ماجراجویانه دارند و در برخی از آن‌ها، می‌توانید با هم مسابقه بدهید. بازی‌ها در درجات سختی مختلف تهیه دیده شده‌اند و تنوع بالایی دارند. محیط پارک نیز کاملا امن بوده و بدون هیچ گونه دغدغه‌ای‌،  امکان انجام فعالیت‌های مختلف را دارید. خیلی از پارک‌های این چنینی در محیط‌های جنگلی درست می‌شوند و حتی خود کوالالامپور نیز این چنین پارک‌هایی دارد اما انجام آن‌ها در محیط سرپوشیده و در فضایی خنک، برای خیلی‌ها لذت‌بخش‌تر است.

آدرس: Level 3, JUMPA @ Sungei Wang Plaza, Jl Sultan Ismail

 

سقوط آزاد WindLab‌

اگر مثل من ترس از ارتفاع داشته باشید، احتمالا هیچ گاه سقوط آزاد را با پرش از روی هواپیما امتحان نکنید! اما راه حل دیگری برای تجربه‌ای نزدیک به آن نیز وجود دارد و آن هم شبیه‌ساز سقوط آزاد در مکان‌هایی مثل WindLab  است. این سالن در مرکز خرید 1 Utama قرار گرفته و در واقع دریچه‌ای است که شما را با وزش پر قدرت باد، در هوا معلق نگه خواهد داشت. در  WindLab  لباس مخصوص، کلاه ایمنی و عینک به شما داده خواهد شد و برای دقایقی امکان امتحان کردن سقوط آزاد یا همان اسکای دایوینگ را خواهید داشت.

 

فعالیت‌های ماجراجویانه‌ در کوالالامپور

آدرس: 1 Utama Shopping Centre, 1, Lebuh Bandar Utama, Bandar Utama, 47800 Petaling Jaya, Selangor

 

موج سواری در FlowRider‌

این که یک استخر موج مصنوعی را در وسط یک مرکز خرید ببینید، واقعا عجیب است! اما مرکز خرید 1 Utama در کنار سقوط آزاد، موج سواری را هم برایتان ممکن می‌کند. این استخر موج‌سواری دو لاین داشته و همیشه دو مربی در آن‌جا حضور دارند تا به شما برای حفظ تعادلتان کمک کنند. البته حفظ تعادل بر روی تخته‌های مخصوص موج سواری روی این موج‌های مصنوعی اصلا کار ساده‌ای نیست اما این که در نهایت بعد از کلنجار رفتن به آن، یاد بگیرید چطور روی تخت سرپا بمانید، لذت بخش خواهد بود.

آدرس: 1 Utama Shopping Centre, 1, Lebuh Bandar Utama, Bandar Utama, 47800 Petaling Jaya, Selangor

 

پارک ترامپولین Jump Street Asia

پارک‌های ترامپولین همیشه از مفرح‌ترین جاها برای تفریح گروهی به شمار می‌آیند و بهترین پارک ترامپولین کوالالامپور هم Jump Street Asia‌ نام دارد که دارای ۱۷ بخش مختلف و بازی‌های بسیار متنوع بوده و همه در هر سن و سالی از بودن در آن‌جا لذت خواهند برد. مخصوصا اگر در جمع‌های دوستانه به تور مالزی رفته باشید که در این صورت می‌توانید بازی‌های گروهی آن‌جا را هم امتحان کرده و حسابی در کنار دوستانتان خوش بگذرانید.

آدرس: 8A, Jalan 13/6, Seksyen 13, 46200 Petaling Jaya, Selangor

 

اسکیت روی یخ در سان وی پیرامید (Sunway Pyramid)

اگر حوصله پارک آبی سان وی لاگون و آفتاب سر ظهر را ندارید، در همان اطراف به سراغ سان وی پیرامید بروید. این مرکز خرید بزرگ و جذاب در کنار امکانات مختلفی که برای شما تدارک دیده، دارای یک پیست یخی بزرگ نیز هست. از همان محل دو اسکیت بگیرید و اگر نیاز دارید، وسایل کمکی نیز در اختیار گرفته و به روی پیست بروید و در یک کشور گرم‌سیری، این فعالیت زمستانی را به انجام برسانید. بهتر است برای تجربه این فعالیت در روزهای وسط هفته اقدام کنید چون در روزهای آخر هفته این مکان خیلی شلوغ می‌شود.

 

بازدید از میدان مردکا کوالالامپور در سفر به مالزی

آدرس: LG3 Sunway Pyramid, Jalan PJS 11/15, Bandar Sunway, 47500 Petaling Jaya.

 

بازی‌های تعاملی

Hauntu

برای آن‌هایی که به دنبال چالش‌های جذاب و داستانی هستند، سر زدن به Hauntu را پیشنهاد می‌کنیم. این مکان با معماهای جذاب، دکور خیلی خوب و هزارتوهای نفس گیر خود، به خوبی شما را سرگرم کرده و بازیگران آن نیز به خوبی با ایفای نقش به حس و حال داستان کمک می‌کنند. شاید با خودتان بگویید که این هم یکی دیگر از بازی‌های معمولی "خانه روح زده" باشد، اما Hauntu جایی متفاوت بوده که یک بازی هوشمندانه را برای شما تهیه کرده است. البته مشکل شرکت در این گونه بازی‌ها این است که حتما باید به صورت گروهی در آن‌ها شرکت کنید و خیلی از آن‌ها برای سنین پایین مناسب نیستند.

آدرس: The LINC KL, 360, Jalan Tun Razak, Pudu

 

Breakout Malaysia

یکی دیگر از مجموعه‌های عالی برای امتحان کردن بازی‌های فرار از اتاق، Breakout  بوده که اولین بازی فرار از اتاق کاراکتر محور در دنیا به حساب می‌آید و دارای چندین سناریوی مختلف با بازیگران مختلف است. در مجموع ۱۲ اتاق فرار با تم‌های مختلف در آن‌جا طراحی شده که سطح سختی متفاوتی دارند و باید با حل پازل‌های مختلف، از این اتاق‌ها فرار کنید.

 

معرفی موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور

آدرس: Avenue K, NU Sentral

 

VAR Live

فارغ از بازی‌های فرار از اتاق، یکی از جاهای عالی برای تفریح در محیط‌های سرپوشیده که برای گردشگران نیز جذاب خواهد بود، پارک واقعیت مجازی VAR Live است. این پارک فوق‌العاده جذاب، دارای ۱۳ بازی مختلف بوده که همگی آن‌ها از تجهیزات مخصوص و طراحی شده برای این پارک بهره می‌برند و باید آن‌ها را با عینک‌های واقعیت مجازی انجام دهید. این بازی‌های هیجان انگیز برای سنین مختلف تهیه دیده شده و در کنار آن‌ها چند بازی آرکید نیز در محیط پارک تهیه دیده شده است.

آدرس: L2-015, MyTOWN Shopping Centre, No. 6, Jalan Cochrane

 

 کارگاه‌های هنری و کار دستی

نقاشی در Sip & Paint

شرکت در این گونه کارگاه‌ها هم طرفداران خاص خود را دارد. یک مثال عالی در این زمینه نیز کارگاه بزرگ Sip & Paint است که مکانی عالی برای طرفداران کارهایی هنری و حتی آن‌هایی که برای تفریح قصد امتحان کردن چنین کارگاهی دارند نیز به شمار می‌رود. حتی اگر هیچ تجربه‌ای در نقاشی ندارید، باز هم استادان آن‌جا، می‌توانند به شما کمک کنند تا یک تابلوی آبرومند بکشید و در این راه حسابی خوش بگذرانید. پذیرایی، فضای شاد و دوست داشتنی و همراه بردن اثر هنری‌تان با خود، از جمله امتیازات Sip & Paint به شمار می‌روند.

آدرس: 22-3, Jalan 25/70a, Desa Sri Hartamas

 

سفالگردی در Good Times DIY Pottery Studio

اگر مسیرتان به مرکز خرید پارادایم (Paradigm) افتاد، پیشنهاد می‌کنیم در کارگاه‌های کوتاه مدت سفالگری این محل شرکت کنید. کلاس‌های بسیار جالبی که در طول آن می‌توانید چیزی بسازید و در آن مدت خوش بگذرانید. این کارگاه‌ها سه نوبت در روز تشکیل می‌شوند و در هر کدام آن‌ها، دو تا سه ظرف مختلف می‌سازید.

 

۵ خیابان در کوالالامپور برای چشیدن غذاهای خیابانی

آدرس:  Good Times DIY Pottery Studio, Level 1F-19A, Paradigm Mall, 47301 Petaling Jaya, Selangor

 

فرش بافی در Tuft O’Clock

البته شاید فرشبافی خیلی ترجمه‌ی درستی برای آثاری که در این محل خلق می‌کنید نباشد اما با حضور در Tuft O’Clock ، بدون هیچ دانشیس از ساخت این آثار، می‌توانید با طرح‌های آماده‌ای که در اختیارتان گذاشته می‌شود و تنها دقایقی آموزش، کارهایی که نمونه‌اش را در عکس می‌بینید، ببافید و البته بعدها در خانه نیز، طرح‌های دیگری را به این شکل در بیاورید (البته اگر وسیله‌ی مورد نیازش را پیدا کنید). یاد گرفتن این کار خیلی ساده بوده و کلاس‌ها نیز در چندین نوبت در روز انجام می‌شوند.

آدرس: 1, Jalan Persiaran Jalil 1, Bandar Bukit Jalil, Bukit Jali

 

مراکز آموزشی

مرکز علمی Petrosains

رفتن به این گونه مراکز علمی برای بچه‌ها خیلی لذت بخش خواهد بود اما جاهایی که معرفی می‌کنیم، بزرگ‌ترها را نیز به وجد خواهد آورد. مخصوصا اگر به Petrosains بروید که در Suria KLCC واقع شده و دارای ۱۱ نمایشگ مختلف و بسیار زیباست و شامل بخش‌های مهندسی، تکنولوژی، فضا، ریاضی و ... می‌شود.

 

خاطراتی که از سفر به کوالالامپور به یادگار می‌برید

آدرس: Level 4, Suria KLCC, Kuala Lumpur City Centre

 

آکواریوم Aquaria KLCC

و در نهایت حتما باید به آکواریوم بزرگ Aquaria KLCC  نیز اشاره می‌کردیم که یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور به حساب می‌آید و خب در محیط سرپوشیده نیز واقع شده. این مجموعه بیش از 5 هزار موجود مختلف را در بخش‌های مختلف که هر کدام تمی خاص دارند، نگهداری کرده که شامل کوسه‌ها، ماهی‌های رنگارنگ و ... می‌شوند.  بازدید کنندگان می‌توانند از دیواره‌های شیشیه‌ای بزرگ این موجودات را تماشا کرده و در محل‌هایی، به آن‌ها غذا هم بدهند.

آدرس: Kuala Lumpur Convention Centre, Jalan Pinang, Kuala Lumpur City Centre

۲۵ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران