مسیرهای پیاده‌روی جذاب در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
مسیرهای پیاده‌روی جذاب در کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی و مقصد محبوب گردشگران جنوب شرقی آسیا، پر از ساختمان‌های مدرن و آسمان خراش‌های مرتفع است. به طوری که شهر همچون جنگلی بتونی به نظر می‌رسد. در حالی که مسافران تور کوالالامپور غرق در جاذبه‌های مدرن و رنگارنگ شهر می‌شوند. اما برای دوری از این فضا و رفتن به محیط باز و سر سبز باید چه کار کرد؟ به کجا باید رفت؟ این شهر با کوه‌ها، طلوع‌های آفتاب، آبشارها و جنگل‌های سرسبز احاطه شده است که مکان‌های بسیار خوبی برای پیاده‌روی در دسترس قرار می‌دهند. کفش‌های پیاده‌روی‌تان را به پا کنید و با ما همراه شوید.

 

کوالالامپور، KL Forest Eco Park

پارک جنگلی کوالالامپور که در چند قدمی برج کوالالامپور واقع شده یکی از قدیمی‌ترین ذخایر طبیعی دائمی کشور است و یکی از زیباترین پارک‌های کوالالامپور است. این پارک با موقعیت جغرافیایی منحصر به فردش همچون پناهگاهی برای فرار از هیاهوی شهری بتونی و پر جمعیت عمل می‌کند. یکی از بهترین جاهای برای تماشای مناظر اطراف KL Skyline در Canopy Walk، مسیری چوبی و معلق در ارتفاع ۲۰۰ متری از سطح زمین واقع شده است. این مسیر برای یک پیاده‌روی دنج با مناظر وسیع افق انتخابی عالی است.

آدرس: Jalan Puncak, Kuala Lumpur Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50250, Malaysia

 

تپه بروگا

تماشای طلوع رویایی آفتاب در ارتفاعات تپه بروگا آنقدر جذاب و ارزشمند است که ساعت ۵ صبح از خواب شیرین‌تان بزنید. یکی از محبوب‌ترین مسیرهای صعود به دره کلانگ، تپه بروگا است که با مسیری آسان و شیب مناسب تپش‌های قلب‌تان را منظم نگه می‌دارد. تنها در ارتفاع ۴۰۰ متری شما می‌توانید از تماشای مناظر زیبایی از شهر و حومه لذت ببرید. رسیدن به ارتفاعی که مناظر زیبایی از شهر و اطراف آن ارائه بدهد تقریبا حدود یک ساعتی طول خواهد کشید.

 

باغ گیاه‌شناسی پردانا، گردشی سبز در کوالالامپور

آدرس: Jalan Broga, Semenyih, Malaysia

 

موسسه تحقیقات جنگل مالزی (FRIM)

خود را در موسسه تحقیقات جنگلی مالزی غوطه‌ور کنید. با تنها هزینه‌ای اندک، می‌توانید از فعالیت‌های مختلفی مانند: دویدن، صعود، دوچرخه سواری یا پیاده‌روی در اوقات فراغت در باغ‌های زیبا و منظره در اینجا لذت ببرید. در این منطقه جنگلی سر سبز و زیبا مسیرهای مختلفی همچون Keruing، Salleh، Engkabang، Sebasah و Razak برای انتخاب وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها قدم بزنید و فعالیت‌‌های مختلفی را انجام دهید. برای لذت بردن از طبیعت زیبای کوالالامپور روزی را برای گشت و گذار در این محوطه اختصاص دهید و به دور از شلوغی شهر تجربه خاطره‌انگیزی را برای خود ثبت کنید.

آدرس: Jalan Frim, Kuala Lumpur, Malaysia

 

تامان بتانی نگارا شاه عالم

پارک گیاه‌شناسی شاه عالم که تنها در فاصله یک ساعتی از مرکز شهر کوالالامپور واقع شده محلی محبوب بین افراد بومی و گروه‌های توریستی خانوادگی است. این پارک برای برخی از گونه‌های حیوانات وحشی همچون انواع پرندگان، حشرات، پستانداران کوچک مانند سنجاب‌ها زیستگاهی مهم و محل زندگی‌شان است. شما در اینجا می‌توانید باغ‌های کشاورزی زیبا، تعداد انگشت شماری از حوضچه‌ها و دریاچه‌ها و حتی باغ وحش را در این مجموعه پیدا کنید. برای لمس نزدیک‌تر به Skytrex Adventure بروید و این جنگل گرمسیری زیبا را با موانع‌های هیجانی تجربه کنید.

 

۱۰ تفریحِ پارک آبی در کوالالامپور

آدرس: Jalan Bukit Cerakah, Shah Alam, Malaysia

 

تپه ساگا

این تپه که در آمپانگ و چراس واقع شده دارای چندین ورودی است که هر کدام درجه‌ای از سختی را در بر می‌گیرند. با این همه تمامی مسیرهای این تپه به یک قله منتهی می‌شوند. در این مسیرها حتی می‌توان از برخی حیوانات بومی منطقه مثل میمون‌ها نیز دیدن کرد. در طول صعود، در مسیرهای مختلف با آبشار و مناطق پیک‌نیک روبرو می‌شوید که می‌توانید کنارشان استراحت کنید و از بودن در طبیعت لذت ببرید.

آدرس: Jalan Taman Saga, Ampang , Malaysia

 

بوکیت تابور

بوکیت تابور معروف به ستون فقرات اژدها، یک خط‌الراس سنگ آهک است که با پنج قله مختلف کوهنوردان را به چالش می‌کشد. معمولا دنباله غربی بوکیت باکور مورد توجه کوهنوردان قرار می‌گیرد که حدود ۲ ساعت طول می‌کشد. مسیرهای تابور شرقی و شرق دور برای کوهنوردان با تجربه مناسب است زیرا دارای زمین‌ های سنگی زیادی هستند. در اینجا از تماشای منظره شگفت‌انگیز غروب خورشید به همراه فضای سرسبز و آب آرام مخزن Kluang Gate لذت خواهید برد. حتما در طول مسیر پایتان در آب خنک حوضچه‌های طبیعی بزنید و لذت ببرید.

 

تجربه ۵ اسپای لاکچری در سفر به کوالالامپور

آدرس: Jalan Kolam Air, Kuala Lumpur, Malaysia

 

ذخیره جنگلی Ayer Hitam

ذخیره جنگلی آیرهیتام که در پوچنگ واقع شده جواهری پنهان است که بیشتر بازدیدکنندگان محلی به آن توجه می‌کنند. این ذخیره جنگلی که به طور مشترک توسط وزارت جنگل‌ها و UPM اداره می‌شود، آرامش درونی و ذاتی‌اش را به جای شلوغی و همهمه شهر در رگ‌های شما تزریق می‌کند. پیست مشخص شده، به طول ۲.۸ کیلومتر، یک پیاده روی آسان تا بالا دست را ارائه می‌دهد.

آدرس: Persiaran Bukit, Puchong, Malaysia

۰۳ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران