برنامه‌ی یک سفر ۳ روزه‌ی جذاب به کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
برنامه‌ی یک سفر ۳ روزه‌ی جذاب به کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت مالزی و مهم‌ترین شهر این کشور در جذب گردشگر است. شهری متنوع از نظر فرهنگی و البته بسیار مدرن و زیبا که در اولین بازدید شما را حیرت زده خواهد کرد. یکی از چیزهای جالب در مورد کوالالامپور، حفظ ساختار فرهنگی خاص شهر، در عین مدرنیزه شدن است، چیزی که از جذابیت‌های این شهر به حساب می‌آید.

بسیاری از سفرها با تور مالزی، به صورت ترکیبی خواهد بود و شما زمان زیادی در کوالالامپور نمی‌توانید بمانید. پس بهتر است ما یک راهنمای عالی برای یک اقامت سه روزه در کوالالامپور برایتان داشته باشیم.

 

اولین روز

 

قدم زدن روی پل معلق Eco Forest

این محیط جنگلی را وقتی به شهر بازگشتید ببینید. در این پارک جنگلی زیبا، چندین پل معلق وجود دارد که از میان درختان می‌گذرد و بازدید از آن‌ها را حتما به شما پیشنهاد می‌کنم.

 

 ۶ اپلیکیشن کاربردی برای تسهیل سفر به کوالالامپور 

Eco Forest

 

نهار را در Leaf & Co بخورید

احتمالا بلند شدن صبح زود، پیاده روی از دو جای مختلف و رفت و آمد شما را گرسنه کند. پیشنهاد ما برای یک غذا خوشمزه، با قیمت مناسب، Leaf & Co است. این محل معروف غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای دارد و البته هم به اکو پارک و هم به محل بعدی که به شما معرفی خواهیم کرد، نزدیک است.

 

کوالالامپور

 

بازدید از ساختمان سلطان عبدالصمد و میدان مردکا

میدان مردکا یک محیط سبز کوچک است که پرچمی بزرگ از مالزی بر فراز آن افراشته شده. جایی که داستان استقلال این کشور از آن آغاز شد و در نهایت به روزهای باشکوه الان آن انجامید. بعد ازآن به سراغ زیباترین بنای کوالالامپور بروید که یکی از اینستاگرامی‌ترین جاهای شهر برای گرفتن عکس است؛ ساختمان سلطان عبدالصمد. سپس می‌توانید در همان حوالی کنار رودخانه قدم بزنید.

 

ساختمان سلطان عبدالصمد  

 

شب اول در کوالالامپور

شما هم می‌توانید به سراغ تفریحات شبانه بروید و هم این که به کافه‌های خاص شهر مراجعه کنید. کافه‌های فانتزی، کافه‌های بازی و ... . در هر صورت گذراندن شب‌ها در کوالالامپور با توجه به تنوع فعالیت‌هایی که می‌توانید انجام دهید، لذت‌بخش خواهد بود.

 

 ۷ کافه‌رستوران جذاب در کوالالامپور که عاشقانه موسیقی را شیفته خود می‌کند 

کوالالامپور

 

روز دوم

 

معبد Thean Hou

مثل همیشه صبح خود را زود آغاز کنید و این بار به سراغ یک مرکز فرهنگی مهم بروید. معبد Thean Hou که جدا از زیبایی مثال زدنی‌اش، بزرگ‌ترین معبد چینی جنوب شرق آسیا محسوب شده و چون در بالای یک تپه است، صبح‌ها هوایی عالی و منظره‌ای بسیار جذاب دارد. بازدید از این مکان هم کاملا رایگان است.

 

کوالالامپور 

 

هند کوچک

اگر به غذاهای هندی علاقه دارید، حتما سری به این محله بزنید که جدا از بافت هند و فرهنگی خاصش، چند مورد از بهترین رستوران‌های هندی را در خود جای داده است.

 

  بهترین رستوران‌های محلی و بین‌المللی کوالالامپور مالزی 

 کوالالامپور

 

بازارهای کوالالامپور

قبل از این که به سراغ مراکز خرید بروید، در طول روز سراغ بازارهای این شهر رفته و سوغات و خرید ارزان کنید. بازار Central، بازار خیابان Petaling یا محله چینی‌ها، بهترین جا برای چنین بازارهایی هست. جاهایی که هم غذای خیابانی خوشمزه‌ای به فروش می‌رسانند و هم جنس‌هایی ارزان و جالب.

 

 کوالالامپور

 

خرید وخرید و خرید

بعد از ظهر روز دوم را به مراکز خرید کوالالامپور اختصاص دهید. التبه انتخاب از میان آن‌ها کار دشواری است، چون این شهر چندین مرکز خرید عالی دارد. اگر اهل خرید‌های لوکس هستید، ما پاویلیون را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مرکز خرید و دیگر مراکز لوکس، همگی دارای پارک بازی، انواع رستوران‌ها و همچنین سینما هستند، پس جدا از خرید، خوش بگذرانید.

 

 مراکز خرید مقرون به صرفه و سرگرم‌کننده در کوالالامپور 

 کوالالامپور

 

بازار شبانه Jalan Alor Night

بازار گردی شما برای زور دوم تمام نشده و بهتر است شب به بازار شبانه Jalan Alor Night. یک بازار عالی با انواع غذاهای خیابانی، جنس‌های متنوع و همچنین بافت فرهنگی جالبی که دیدنش خالی از لطف نیست.

 

Jalan Alor Night

 

روز سوم

 

مسجد ویلایا

مثل دو روز دیگر، صبح زود از خواب بیدار شوید تا در ابتدا روز هیجان انگیز خود، به دیدن یکی از زیباترین مسجد‌های دنیا بروید. مسجد ویلایا در سال ۲۰۰۰ ساخته شده و با معماری بسیار زیبا و رنگ آبی خاصی که برایش در نظر گرفته شده، یکی از دیدنی‌ترین بناهایی خواهد بود که در سفر با تور کوالالامپور خواهید دید.

 

۸ مرکزخرید کوالالامپور برای خرید سوغاتی‌های زیبا

 مسجد ویلایا

 

ناهار محلی

بهتر است اگر تا امروز غذای مالزیایی را امتحان نکردید، روز آخر حضور خود در کوالالامپور به سراغ این گونه غذاه ابروید. Ali, Muthu & Ah Hock Kopitiam یک رستوران خاص و محبوب محلی است که غذایی با کیفیت و خوشمزه و البته با قیمت ارزان به شما می‌دهد. غذای محبوب مالزیایی که به ذائقه همه می‌نشیند، ترکیب مرغ و برنج آن‌هاست که البته طعمش با مدلی که در ایران می‌خوریم کمی متفاوت است. خوردن این غذا در رستورانی که از آن یاد کردیم، تنها ۱۲ رینگیت هزینه در پی خواهد داشت.

 

 کوالالامپور

 

باغ گیاه‌شناسی پردانا

 روز آخر جاهای بیشتری را باید ببینید که یکی از آن‌ها باغ گیاه‌شناسی پرادانا کوالالامپور است. این باغ زیبا یکی از جاهای خاصی هست که می‌توانید در آن عکس‌هایی زیبا بگیرید، پرندگان مختلف و چندین نوع گیاه و گل را به تماشا بنشینید.

 

 سفر زمینی از سنگاپور به مالزی 

برج‌های پتروناس

 

برج‌های پتروناس

نمی‌توان به تور کوالالامپور رفت و از نمادهای این شهر دیدن نکرد. برج‌های ۴۵۲ متری پتروناس را حتما در این سفر باید ببینید. همچنین از در اطراف برج از پارک و فضای سبز آن نیز دیدن کرده و به سراغ مراکز خرید و فروشگاه‌های داخل آن نیز بروید.

 

 برج‌های پتروناس

 

رستوران‌های روی سقف

برای آخرین شب، پیشنهاد ما این است که حتما شام را در یکی از رستوران‌های کوالالامپور که بر روی سقف قرار گرفته میل کنید. حتی برای خوردن نوشیدنی نیز می‌توانید به یکی از مراکز مربوطه که در بالاترین نقطه‌ی ساختمان ساخته شده بروید و از منظره‌ی کم‌نظیر شب‌های کوالالامپور دیدن نمایید. The Helipad Lounge یکی از بهترین جاها در کوالالامپور است که در طبقه ۳۶ واقع شده است.

 

کوالالامپور

۱۰ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران