بازدید از مهم‌ترین موزه‌های تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بازدید از مهم‌ترین موزه‌های تایلند

یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در جهان برای تمامی افراد با هر بازه سنی و سلیقه‌ای، تایلند است. چرا که این سرزمین زیبا دارای آب و هوای عالی و سواحل منحصر به فردی است. همچنین این کشور دارای تاریخچه‌ای پرفراز و نشیب است که شامل پادشاهی‌ها و قدرت‌های سیاسی متعددی می‌باشد و هر کدام از این رویدادها، سنت‌ها و فرهنگ‌های مختلفی را به آن وارد کرده‌اند. بهترین راه برای آشنایی با گذشته تایلند، بازدید از موزه‌های این کشور است که تاریخچه‌ای غنی و مفصل را به علاقمندان می‌دهد. چنانچه به موزه‌گردی علاقه داشته و قصد سفر با تور تایلند را دارید برای آشنایی با مهم‌ترین موزه‌های تایلند با ما همراه باشید.

 

موزه خانه جیم تامپسون (Jim Thompson House Museum)

جیم تامپسون یک معمار آمریکایی بود که تقریباً ۲۵ سال از عمر خود را در تایلند زندگی و کار کرد. داستان زندگی جالب او از زمانی شروع می‌شود که او به عنوان سرباز در جنگ جهانی دوم خدمت کرد و بعدها صنعت ابریشم تایلند را در سراسر جهان مشهور ساخت. خانه جیم تامپسون خانه‌ای از چوب ساج بود که توسط خود جیم طراحی و ساخته شد. امروزه، این موزه معروف در تایلند دارای نمایشگاه‌های هنری مداوم در تمام طول سال است که در آن می‌توانید معماری سنتی تایلندی خانه را تحسین کنید. این موزه خانه جذاب و دیدنی در شهر زیبای بانکوک قرار دارد.

 

هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های ۲۰۲۲ تایلند (قسمت اول)

  • آدرس: 1 Wang Mai، Pathum Wan، Bangkok
  • ساعات بازدید: ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • هزینه ورودی: ۱۵۰ THB

 

موزه ملی (The National Museum)

موزه ملی تایلند واقع در شهر بانکوک که معمولا به عنوان یک موزه طبقه‌بندی نمی‌شود، در شش ساختمان مختلف پراکنده شده است که هنر تایلندی، مصنوعات، سازها، صنایع دستی، مبلمان، لباس‌ها و بسیاری دیگر از مجموعه‌های قومی از اقلام پادشاهی تایلند گذشته را در خود جای داده است. این موزه عالی در تایلند برای آشنایی با تاریخ، هنر، فرهنگ و سنت‌های غنی کشور یک مکان عالی و بی‌نظیر است. برخی از نمایشگاه‌های کمیاب و معروف آن عبارتند از رد پای بودا از دوره سوکوتای، کلیسای کوچک بودا جوان، مبلمان اتاق خواب پادشاه پینکلائو و غیره. موزه ملی تایلند جامع‌ترین موزه برای فرهنگ تایلند به حساب می‌آید.

  • آدرس: 4 Na Phra That Alley، Phra Borom Maha Ratchawang، Phra Nakhon، Bangkok
  • ساعات بازدید: چهارشنبه تا یکشنبه: ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر
  • هزینه ورودی: ۲۰۰ THB

 

موزه ملی چیانگ مای (Chiang Mai National Museum)

تایلند کشوری بزرگ از لحاظ طولی است. بنابراین بخش‌های شمالی، مرکزی و جنوبی آن بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. شهر چیانگ مای از سال ۱۲۹۶ تا ۱۵۵۷ که توسط برمه‌ها مورد تهاجم قرار گرفت، پایتخت پادشاهی لانا بود. موزه ملی چیانگ مای یک موزه محبوب است زیرا خانه برخی از باستانی‌ترین آثار پادشاهی لانا مانند هنر سبک لانا، مصنوعات، سرامیک‌ها، صنایع دستی، مجسمه‌ها و عکس‌های تاریخی می‌باشد. این موزه هدف مهمی در آموزش بازدیدکنندگان تور تایلند در مورد پیشینه فرهنگی، جغرافیایی و اقتصادی قبایل از دوره لانا دارد.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی تایلندی

  • آدرس: Tambon Chang Phueak، Amphoe Mueang، Chiang Mai
  • ساعات بازدید: چهارشنبه تا یکشنبه از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر
  • هزینه ورودی: ۳۰ THB

 

موزه سیام (Museum of Siam)

اگر موزه‌ها همیشه مکان‌هایی خسته‌کننده برای شما بوده‌اند بهتر است سری به موزه سیام در سفر با تور بانکوک بزنید. چرا که موزه سیام یک موزه تعاملی و جالب است که روح و فرهنگ کشور را به نمایش می‌گذارد. ردیابی زمانی تاریخ کشور از گذشته در دوران آیوتایا تا جنگ‌ها، تولد بودیسم و ​​در نهایت تبدیل شدن آن به کشور مدرن و امروزی همگی در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. در این موزه از اتاقی به اتاق دیگر نمایشگاه‌های دیجیتال و ویدئویی با زیرنویس انگلیسی را خواهید دید که تاریخ و رویدادهای تایلند را به گونه‌ای توضیح می‌دهد که شما را به گذشته این کشور باشکوه منتقل می‌کند. این موزه که به زیبایی تزئین شده است، برای خانواده‌هایی که با بچه‌ها سفر می‌کنند نیز بسیار مناسب است. چرا که دارای طراحی دوست داشتنی برای کودکان بوده و کافه و فروشگاه سوغاتی برای بازدیدکنندگان دارد.

  • آدرس: 4 Khwaeng Phra Borom Maha Ratchawang، Khet Phra Nakhon
  • ساعات بازدید: سه شنبه تا یکشنبه ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • هزینه ورودی: ۱۰۰ THB

 

موزه مرکز راه آهن تایلند (Thai-Burma Railway Centre Museum)

موزه راه آهن تایلند-برمه در تایلند، کانچانابوری، موزه راه آهن مرگ نیز نامیده می‌شود. این موزه برای به نمایش گذاشتن تاریخ باشکوه راه آهن ۱۴۵ کیلومتری قطار تایلند-برمه که در دوره جنگ جهانی دوم ساخته شد، تاسیس شده است. این مسیر که به «راه‌آهن مرگ» معروف است، منجر به کشته شدن حدود ۱۲ هزار اسیر جنگی متحد و ۷۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ کارگر آسیایی شد که در روند ساخت و ساز آن شرکت داشتند. اینها مردمانی بودند که تحت حکومت خشن ارتش امپراتوری ژاپن با گرسنگی و بیماری مواجه شدند. این موزه در تایلند که دارای عکس‌ها و خلاصه‌های بسیاری از ساخت راه‌آهن، شرایط زندانیان و تلفات جانی و غیره است، آموزنده‌ترین نمایشگاه برای آشنایی با نحوه رفتار با تایلندی‌ها در طول جنگ جهانی است.

 

زیباترین آبشارهای تایلند را بشناسید

  • آدرس: 73 Jaokannun Road, BanNua, Amphoe Munag, Kanchanaburi
  • ساعات بازدید: همه روزه از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • هزینه ورودی: ۱۰۰ THB

 

موزه گذرگاه جهنم (Hellfire Pass Museum)

یکی از غم‌انگیزترین مراحل تاریخ کانچانابوری در موزه گذرگاه جهنم، که به دلیل رفتار جهنمی با زندانیان نامگذاری شده است، می‌باشد. طبق گفته‌ها زندانیان هشت ساعت در روز کار می‌کردند. این کار سخت شامل کلنگ زنی و بیل‌زنی برای ساخت راه آهن بود. این موزه که توسط دولت استرالیا ساخته و نگهداری می‌شود، به اسیران جنگی متحد و کارگران آسیایی اختصاص داده شده است که زندگی خود را در این فضای ناامیدکننده در گذرانده‌اند. در بازدید از این موزه در تور تایلند راهنماهای صوتی رایگان برای بازدیدکنندگان وجود دارد که تمام اطلاعات مربوط به درد و رنج ناشی از زندانیان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • آدرس: Tha Sao، منطقه Sai Yok، Kanchanaburi
  • ساعات بازدید: همه روزه از ۹ صبح الی ۴ بعد از ظهر
  • هزینه ورودی: رایگان

 

موزه ایراوان (Erawan Museum)

موزه منحصر به فرد ایراوان در بانکوک، تایلند دارای یک فیل بزرگ ۴۵ متری سه سر است که وزن آن نزدیک به ۲۰۰ تن می‌باشد. این مجسمه نشان دهنده آیرواتای اساطیر هندو است. این جانور خیره‌کننده که ساخت آن ۱۰ سال به طول انجامیده از مس خالص و سبز رنگ ساخته شده و روی یک پایه ایستاده قرار دارد. این موزه خانه بسیاری از آثار باستانی تایلند، عکس‌ها، هنرهای تجسمی، متون مقدس مذهبی و اسناد تاریخی که در تلاش برای حفظ میراث تایلند هستند را به نمایش گذاشته است. در اطراف موزه، جریانی از آب وجود دارد که در آن می‌توانید یک نذری از نیلوفر آبی تهیه کنید که گفته می‌شود خوش شانسی می‌آورد. همچنین علاقمندان می‌توانند به پیاده‌روی و گشت و گذار در مجموعه‌ای از باغ‌های زیبای که مملو از گیاهان کمیاب هستند، بپردازند.

 

هزینه سفر به تایلند چه قدر است؟

  • آدرس: 9/99 Ban Mueang Mai، Samut Prakan
  • ساعات بازدید: دوشنبه تا یکشنبه از ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر
  • هزینه ورودی: ۳۰۰ THB

 

موزه پزشکی سیریرج (Siriraj Medical Museum)

موزه پزشکی سیریرج در بانکوک، که به عنوان موزه مرگ نیز شناخته می‌شود بقایای مومیایی شده یک قاتل سریالی سابق را به نمایش گذاشته است. این موزه یکی از عجیب‌ترین نمایشگاه‌هایی است که اگر فردی ضعیف هستید بهتر است از رفتن به آن منصرف شوید. در این مجموعه از جمجمه‌ها و اسکلت‌های قربانیان قتل و تجاوز گرفته تا اجساد بد شکل و بیمار کودکان نگهداری می‌شوند. اغلب بازدیدکنندگان این موزه دانشجویان پزشکی تایلندی و خارجی از سراسر جهان هستند.

  • آدرس: 2 Thanon Wang Lang، Khet Bangkok Noi، Krung Thep Maha Nakhon
  • ساعات بازدید: چهارشنبه تا دوشنبه از ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • هزینه ورودی: ۴۰ THB

 

مرکز فرهنگ و هنر بانکوک (Bangkok Art and Culture Centre)

مرکز فرهنگ و هنر آینده‌نگر بانکوک که به اختصار (BACC) نامیده می‌شود، صحنه‌های رو به رشد معاصر بانکوک را با هنر به نمایش می‌گذارد. این موزه نه تنها هنر و طراحی را نمایش می‌دهد، بلکه موسیقی، تئاتر، عکاسی و فیلم‌های هنرمندان تایلندی و بین‌المللی را نیز به نمایش می‌گذارد. این ساختمان بزرگ نه طبقه، گالری‌های وسیع و فضای داخلی خیره‌کننده‌ای را دارا است که به بازدیدکننده راهی عالی برای لذت بردن از هنر و فرهنگ مدرن تایلند را ارائه می‌دهد. از مجسمه‌های بزرگ گرفته تا کوچک‌ترین اینستالیشن‌ها در این موزه به خوبی مدیریت می‌شوند و نمایشگاه‌های عکاسی و جوایز متعددی به‌طور منظم در آن برگزار می‌گردند تا هنرمندان تازه کار به خوبی شناخته شوند. یک کتابخانه هنری و بسیاری از کافه‌های کوچک نیز در آن وجود دارند که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن‌ها وقت بگذرانند.

 

پرطرفدارترین مقاصد اسنورکلینگ در تایلند

  • آدرس: 939 Rama I road, Khwaeng Wang Mai, Krung, Thep Maha Nakhon
  • ساعات بازدید: سه شنبه تا یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۹ شب
  • هزینه ورودی: ۳۵۰ THB

 

موزه تریک آی پوکت (Phuket Trick Eye Museum)

آخرین مورد از جذاب‌ترین موزه‌های تایلند که در این مقاله برای معرفی گردآوری کرده‌ایم، موزه تریک آی می‌باشد که در شهر زیبای پوکت قرار دارد. این مجموعه که موزه چشم سه بعدی نیز نامیده می‌شود، روزی بسیار متفاوت و شگفت‌انگیز را برای بازدیدکنندگان در تور پوکت رقم خواهد زد. در این موزه بیش از ۱۰۰ صحنه نقاشی و مجسمه‌سازی وجود دارد که شما را در موقعیت‌های خنده‌دار و سرگرم‌کننده قرار می‌دهند. گالری‌های مختلفی نیز در آن وجود دارند که شامل نقاشی‌های ونگوگ و داوینچی هستند. به‌عنوان مثال، نسخه خنده‌دار مونالیزا که به شیوه‌ای بیش از حد واقع‌گرایانه بازتولید شده و صحنه‌هایی شبیه به فیلم که در آن در مقابل یک آبشار ایستاده‌اید چیزهایی هستند که در موزه تریک آی مشاهده خواهید کرد. پس دوربین عکاسی خود را روشن کرده و برای تجربه یک روز متفاوت وارد این موزه منحصر به فرد و خاص شوید.

  • آدرس: 1/130 جاده PhangNga، Taladyai، Muang، Phuket
  • ساعات بازدید: همه روزه از ۱۰ صبح الی ۷ عصر
  • هزینه ورودی: ۵۰۰ THB
۱۰ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران