۱۴ مورد از جذاب‌ترین کارها در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
۱۴ مورد از جذاب‌ترین کارها در سریلانکا

کشور جزیره‌ای سریلانکا که به عنوان گوهر اقیانوس هند شناخته می‌شود این روزها مقصد بسیاری از توریست‌های خارجی است. به دلیل وجود مناظر و فرهنگ‌های متنوع در مناطق مختلف سریلانکا، کارهای بسیاری برای تفریح و گشت و گذار در آن وجود دارد. پس برای اینکه بتوانید از لحظه به لحظه خود در تور سریلانکا بهره ببرید، بهتر است تا با لیست کارهای برتر در سریلانکا آشنا شوید. پس اگر اهل هیجان و تفریحات سرگرم‌کننده هستید در این مقاله همراه ما باشید. در این مطلب به معرفی جذاب‌ترین کارهایی که باید در سریلانکا انجام داد، پرداخته‌ایم.

 

۱. پیاده روی در قله لیتل آدامز

اگر می‌خواهید از بهترین مناظر سریلانکا بدون نیاز به ساعت‌ها پیاده‌گردی لذت ببرید، قله لیتل آدامز (Little Adams Peak) یک ماجراجویی فوق‌العاده برای شما خواهد بود. به خصوص در هنگام طلوع یا غروب خورشید رفتن به این مکان بهترین لذت را برای شما به ارمغان خواهد آورد. مسیر این قله با شیب متوسطی شروع شده و از میان مزارع چای عبور می‌کند. با بالا رفتن به ارتفاع ۱۱۴۱ متری از سطح دریا خواهید رسید. در طول مسیر سکوها، صخره‌ها و منظره‌های متعددی وجود دارند که پس از رسیدن به قله عاشق آن‌ها خواهید شد و مکان چشم‌گیری برای عکس‌برداری شما خواهد بود.

 

۱۵ ورزش آبی جذاب در سریلانکا

۲. با قطار از کندی به الا بروید

طبق تجربه‌ها گفته می‌شود سفر قطار کندی به الا یکی از دیدنی‌ترین و حماسی‌ترین سفرهای قطار نه تنها در سریلانکا بلکه در جهان است. بنابراین اگر فرصت کافی دارید حتما باید برنامه‌ریزی خود را برای چنین تجربه‌ای در تور سریلانکا انجام دهید. شما می‌توانید این مسیر را به صورت رفت و برگشتی به کمک قطار انجام دهید. آنچه این سفر را برای شما جذاب‌تر خواهد کرد امکان نشستن در کنار درب باز قطار و آویزان کردن پاها به سمت بیرون در تمام طول سفر است. در سریلانکا تورهای گردشگری متعددی برای این منظور برگزار می‌شوند که در صورت تمایل می‌توانید یکی از آن‌ها را رزرو کنید.

۳. بازدید از مزرعه چای در نووارا الیا

قطعا بازگشت از سفر سریلانکا بدون بازدید از مزارع چای آن ناتمام خواهد بود. یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای این منظور مزرعه چای در نووارا الیا (Nuwara Eliya) است. در این بازدید علاوه بر مزرعه و کارخانه چای فرصت لذت بردن از بافت تاریخی و چشم‌انداز سریلانکا را نیز خواهید داشت. ناگفته نماند که این مزرعه‌ها بر خلاف تراس‌های برنج در بالی، طبقاتی نیستند و بوته‌های چای به صورت نامنظم و بدون الگوی خاصی پراکنده شده‌اند. این موضوع خود منظره‌ای بسیار زیبا و دوست داشتنی را پدید آورده است.

 

شرایط آب و هوایی سریلانکا را بشناسیم

۴. در سریلانکا رفتن به سافاری را فراموش نکنید

از دیگر بایدهای تور سریلانکا، سافاری است. چرا که با رفتن به سافاری در سریلانکا یک تجربه غیر قابل فراموشی را برای خود رقم خواهید زد. برای این منظور پارک‌های ملی متعددی از جمله یالا (Yala) و کائودولا (Kaudulla) را می‌توان نام برد. در این سافاری‌ها شما را سوار بر یک جیپ روباز کرده و شروع به گشت و گذار در جنگل می‌کنند. در این گشت و گذار شاهد فیل‌ها، پلنگ‌ها، تنبل‌ها، لاک پشت‌ها و حیات‌وحش شگفت‌انگیز بسیاری خواهید بود. تورهای سافاری در مقایسه با دیگر تفریحات سریلانکا مقرون به صرفه بوده و حدود ۳ الی ۴ ساعت از زمان خود را باید به آن اختصاص دهید.

۵. از پل ناین آرچ در الا دیدن کنید

پل ناین آرچ (Nine Arch Bridge) در الا و بر روی حلقه دمودارا (Demodara) قرار دارد. این پل دارایطولی به درازای ۹۱ متر و ارتفاع ۲۴ متری است. همچنین ۹ طاق زیبا بر روی آن قرار دارد و علت نامگذاری آن به این نام نیز همین ویژگی است. علاوه بر آن این پل زیبا در میان یک جنگل متراکم و یک محیط کشاورزی واقع شده که چشم‌انداز زیبایی را برای آن ایجاد کرده است. این پل در دوره استعمار بریتانیا ساخته شد. محلی‌ها به آن "Ahas Namaye Palama" به معنای پل نه آسمانی می‌گویند و با همین نام شهرت دارد. چرا که وقتی زیر پل می‌ایستید و به بالا نگاه می‌کنید، می‌توانید آسمان را از میان ۹ طاق ببینید. بخش منحصر به فرد این پل این است که به طور کامل از سنگ، آجر و سیمان ساخته شده است. یعنی در طراحی و ساخت آن از هیچ گونه فولاد یا فلز استفاده نکرده‌اند. این پل در سال ۱۹۴۱ راه اندازی شد، وقتی پل در حال برنامه ریزی بود، جنگ جهانی اول شروع شد.

 

زیباترین پارک های ملی سریلانکا

۶. موج سواری در هیکادووا را از دست ندهید

سواحل جنوبی سریلانکا بهشت ​​موج سواران است. یه همین دلیل موج سواری یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که باید در سریلانکا انجام دهید. یکی از بهترین گزینه‌ها برای لذت بردن از این کار هیکادووا (Hikkaduwa) است. در این مکان علاوه بر موج سواری فرصت تفریحاتی از جمله حمام آفتاب، شنا و ... را نیز خواهید داشت. همچنین با رفتن به هیکادووا در سریلانکا، فاصله بسیار نزدیکی با جنگل، میمون‌ها، طاووس‌ها و ... را خواهید داشت که قطعا مورد پسند شما واقع خواهند بود.

۷. بر فراز آبشار دیالوما بروید

آبشار دیالوما (Diyaluma Fall) دومین آبشار بزرگ سریلانکا و مکان مناسبی برای یک ماجراجویی تمام روز است. در بازدید از این آبشار شاهد چندین آبشار کوچک دیگر و استخرهای طبیعی نیز خواهید بود. بنابراین فرصتی بی‌نظیر برای گذراندن یک روز متفاوت در تور سریلانکا را خواهید داشت. البته اگر اهل پیاده‌روی نیستید بهتر است به دنبال تفریحی دیگر برای خود باشید. چرا که برای دسترسی به آن باید کمی در مسیر شیبدار پیاده‌روی کنید.

 

غذاهای خیابانی سریلانکا را بشناسیم

۸. به پیاده‌روی در ریورستون بروید

پیاده‌روی در ریورستون (Riverston) سریلانکا تجربه‌ای بی‌نظیر برای گردشگران است. برای دسترسی به ریورستون باید مسیری را رانندگی کرده و ادامه مسیر را با پیاده‌روی طی کنید. با رسیدن به آنجا از تمامی شلوغی‌ها و دغدغه‌های شهری دور شده و به آرامشی تمام و کمال دست خواهید یافت. در این پیاده‌روی چشم‌اندازی زیبا از رشته‌کوه ناکلز و ارتفاعات اطراف را نیز مشاهده خواهید کرد که فرصت بی‌نظیری برای عکاسی شما خواهد بود. پیاده‌روی در ریورستورن اصلا سخت نبوده و زیبایی چشم‌انداز اطراف آن قطعا ارزش دیدن را خواهد داشت.

۹. گشت و گذار در بازارهای سریلانکا را از دست ندهید

در سرتاسر سریلانکا بازارهای محلی بسیاری وجود دارد که گشت و گذار در همه آنها یکی از لذت‌های سفر هر گردشگری خواهد بود. در این بازارهای محلی فرصت امتحان کردن میوه‌های خوشمزه‌ای را خواهید داشت که تا به حال در ایران ندیده‌اید. همچنین می‌توانید با فروشندگان محلی صحبت کرده و با فرهنگ‌ها و سنت‌های بومیان سریلانکا از نزدیک آشنا شوید.

 

آشنایی با مراکز خرید سریلانکا

۱۰. به صخره پیدورانگالا بروید

صخره پیدورانگالا (Pidurangala) در مجاورت صخره سیگیریا قرار دارد و بهترین نقطه برای تماشای منظره زیبا صخره سیگیریا است. همچنین پیدورانگالا یک نقطه محبوب برای تماشای طلوع خورشید و گرفتن عکس‌های یادگاری از سفر شما به سریلانکا می‌باشد. با در پیش گرفتن مسیر صخره پیدورانگالا می‌توانید از مناظر ۳۶۰ درجه اطراف لذت برده و روزی خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید.

۱۱. به صخره سیگیریا بروید

از صخره سیگیریا (Sigiriya) به عنوان هشتمین عجایب جهان یاد می‌شود. پس رفتن به این مکان را باید در لیست الویت‌های خود در تور سریلانکا قرار دهید. در بالای این صخره، قلعه‌ای وجود دارد که در طول تاریخ مورد جنگ‌ها و تهاجمات زیادی قرار گرفته است. همین موضوع نیز سبب شده تا آن را به مکانی بسیار تاریخی تبدیل کند. این قلعه از کاخ‌ها، برکه‌ها، آبراهه‌ها، کانال‌ها، پله‌ها و دیوارهای متروکه تشکیل شده است. اغلب گردشگران برای تماشای غروب خورشید تا بالای قله صعود می‌کنند تا یکی از بهترین غروب‌های زندگی خود را نظاره‌گر شوند.

 

هزینه سفر به سریلانکا چقدر است؟

۱۲. به بازدید از شهر کلمبو بروید

قطعا سفر به سریلانکا بدون بازدید از پایتخت آن ناتمام خواهد بود. پس بعد از تمام سفرهای ماجراجویانه خود در سراسر سریلانکا، سعی کنید تا حتما یک شب اقامت در کلمبو را داشته باشید. کلمبو به عنوان پایتخت سریلانکا از امکانات بیشتری در مقایسه با دیگر شهرهای آن برخوردار است. بنابراین می‌توانید هتل‌های متعددی را در آن با توجه به سلیقه و بودجه خود پیدا و رزرو کنید. شهر زیبای کلمبو در سریلانکا مملو از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیار زیادی بوده و هر آنچه را که از یک سفر انتظار دارید را در اختیار شما قرار خواهد داد.

۱۳. به تماشای غروب آفتاب در تاب طنابی معروف در دالاولا بروید

مکان‌های زیادی در سراسر جهان وجود دارد که در دنیای مجازی و اینستاگرام شهرت بسیاری بین گردشگران پیدا کرده‌اند. یکی از این مکان‌ها در سریلانکا قرار دارد و شما در این سفر فرصت رفتن به آنجا را خواهید داشت. تاب طناب درخت نخل در ساحل دالاولا (Rope swing in Dalawella) یک مکان عالی برای یک بعدازظهر سرگرم‌کننده یا یک غروب آفتاب و مکان خنک برای وقت گذرانی است که بهترین عکس‌های اینستاگرام خود را در آنجا خواهید گرفت. این مکان دوست داشتنی و زیبا در جنوب سریلانکا در نزدیکی شهر محبوب اوناواتونا (Unawatuna) قرار دارد. حدود دو ساعت طول می‌کشد تا با قطار از کلمبو به ساحل دالاولا برسید.

 

کارهای ممنوعه در سفر به سریلانکا

۱۴. تفریحات آبی و ساحلی را از دست ندهید

به عنوان آخرین مورد یکی از اولین کارهایی را معرفی می‌کنیم که در سریلانکا باید انجام دهید. سریلانکا یک کشور جزیره‌ای بوده و به همین دلیل به هر طرف آن که نگاه کنید با منظره‌ای زیبا از دریا و ساحل روبرو خواهید شد. پس تفریحات آبی و دریایی از جمله اولین تفریحاتی است که می‌توانید در این سفر از آن لذت ببرید. غواصی، شنا، قایق سواری، جت اسکی، حمام آفتاب در سواحل و ... تنها گوشه‌ای از تفریحات بی‌نظیر شما در سریلانکا خواهند بود.

۰۴ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران