۱۰ فعالیت متفاوت در سفر به پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
۱۰ فعالیت متفاوت در سفر به پوکت

بدون شک پوکت یکی از زیباترین جزایر گردشگری در تایلند و جنوب شرق آسبا به حساب می‌آید. گردشگران زیادی در طول سال تور پوکت را برای تعطیلات خود انتخاب می‌کنند و البته بخش زیادی از آ‌ن‌ها به انجام یک سری فعالیت‌های توریستی آشنا می‌پردازند. اما این جزیره‌ی زیبا، زیبایی‌های بسیار متنوعی داشته و فعالیت‌های مختلفی هستند که می‌توانید در آن‌جا انجام دهید. امروز هم ما به سراغ فعالیت‌های متفاوتی رفته‌ایم که عموما از دید توریست‌هایی که اولین بار است به پوکت سفر کرده‌اند، جا می‌مانند.

 

۱- ساحل زیبای تری ترانگ

یکی از سواحل خاص و متفاوت پوکت که نسبت به سواحل خیلی معروف این جزیره، تعداد بازدیدکنندگان بسیار کم‌تری به خود می‌بیند، ساحل تری ترانگ (Tri Trang) است که آبی شفاف و کریستالی داشته و ساحل شنی و روشن آن، منظره‌ای دلچسب را به وجود می‌آورد. این مکان کمی دورتر از ساحل معروف پاتونگ است و با این که دارای امکانات رفاهی خوب، فضای سبز و ساحلی بسیار عالی‌ست اما تنها درصدی از جمعیتی که به پاتونگ می‌روند را در آن‌جا خواهید دید.

ساحل تری ترانگ هم جایی عالی برای شنا و آبتنی بوده و هم فعالیت‌های آبی مثل پاراسیلینگ را می‌توانید در این مکان تجربه کنید. کمی که از ساحل دور شوید، فضایی بسیار خوب برای اسنورکلینگ نیز وجود دارد. همین دنج بودن و ساکتی ساحل تری ترانگ، می‌تواند دلیلی برای انتخاب آن به جای سواحل معروف‌تر باشد.

۲- شرکت در کلاس‌های آشپزی تایلندی

غذاهای چرب، مملو از ادویه جات مختلف، توامان شیرین و پر نمک و متنوع تایلندی در دنیا محبوبیتی ویژه دارند. اما پیشنهاد امروز ما نه خوردن غذاهای خیابانی یا رفتن به رستوران‌های گران قیمت است، بلکه شرکت در کلاس‌های آشپزی کوتاه مدت در پوکت بوده که برای توریست‌ها برگزار می‌شود و شما می‌توانید با شرکت در آن‌ کلاس‌ها، دو سه غذای تایلندی را یاد بگیرید و آن‌ها را در بازگشت از سفر برای خود بپزید.

بهترین مکان برای انجام این کار آکادمی آشپزی تایلندیِ پوکت (Phuket Thai Cooking Academy) است که تحت نظر چند سرآشپز معروف تایلندی بوده و کلاس‌های یک روزه آن تنها چند ساعت به طول می‌انجامد و در این کلاس‌ها یک سوپ، یک غذای اصلی و یک غذای سرخ کردنی آموزش داده می‌شود.

 

۷ اسپای لاکچری در پوکت

۳- هیجان در پارک ماجراجویی تارزان

این پارک جذاب و متفاوت در تپه‌های جنگلی پانوا (Panwa) واقع شده و اگر چه خود جوان‌های محلی پوکت و نقاط نزدیک به آن‌جا، عاشق این مکان و بازی‌هایش هستند، گردشگران خیلی با این محل آشنایی ندارند. پارک ماجراجویی تارزان پوکت (Tarzan Adventure Phuket) با بازی‌های بسیار جذاب و متنوع خود در فضایی سبز و دلپذیر، مکانی مفرح و فوق‌العاده عالی برای یک روز دوست داشتنی در سفر به پوکت خواهد بود.

تنها زیپلاین‌های این مجموعه به ۱۷ عدد می‌رسد که بعضی از آن‌ها برای افراد کم سن و سال نیز مناسبند. ۱۵ پل معلق و بسیاری بازی‌های مختلف هستند که در این پارک می‌توانید تجربه کرده یا با دوستان خود به مسابقه بپردازید. تجهیزات ایمنی بسیار خوبی در این محل به کار گرفته شده و از هر نظر می‌توانید با خیالی راحت به انجام بازی در این پارک بپردازید. از میان فعالیت‌های متفاوتی که در پوکت می‌توانید به انجام برسانید، این مکان جایی بسیار جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.

۴- رفتن به لائم کراتینگ

لائم کراتینگ (Laem Krating) یک کراتینگ کیپ در جنوب شرقی پوکت واقع شده و تپه‌ای سرسبز و زیبا چسبیده به دریا است که منظره‌ی فوق‌العاده جذاب از دریای آندمان را برایتان به تصویر می‌کشد. رسیدن به این مکان کمی پیاده روی را می‌طلبد اما منظره‌ای که از آن بالا می‌بینید و عکس‌هایی که از این مکان تهیه خواهید کرد، حقیقتا به زحمتش می‌ارزد.

چند راه برای رفتن به آ«‌جا وجود دارد که بهترین راه از مسیر ریزورت کراتینگ بوده که کمی از ساحل آئو سانه (Ao Sane) فاصله داشته و خیلی راحت پیداش می‌کنید.  مسیر نیز سخت نیست و زمان زیادی برای بالا رفتن از آن را نمی‌طلبد. پیشنهاد می‌کنیم، زمانی برای استراحت و پیک نیک در این مکان صرف کرده و به تماشای زیبایی‌های آن‌جا بپردازید.

 

محبوب‌ترین میوه‌های تایلندی با طعم و ظاهری عجیب

۵- آبتنی و اسنورکلینگ در جزیره مایتون

حدودا یک ربع دورتر از ساحل شرقی پوکت، یک جزیره‌ی کوچک اما بسیار جذاب وجود دارد به نام مایتون (Maiton) که همچون بهشتی کوچک و سبز انتظار گردشگران را می‌کشد. این جزیره اصلا بزرگ نیست و بخش اعظمی از آن را درختان زیبا پر کرده‌اند و باقی فضا نیز به سواحل سفید رنگ و پودری اختصاص پیدا کرده که آبی کاملا شفاف را در مقابل دارند.

مرجان‌های دریایی اطراف این جزیره، مایتون را به جایی ایده آل برای آبتنی و همچنین اسنورکلینگ بدل کرده و دور تا دور آن‌جا انواع ماهی‌های رنگارنگ زندگی می‌کنند. حتی در روزهایی که خوش شانس باشید، می‌توانید دلفین‌ها را نیز در اطراف جزیره ببینید. این مکان با تمام زیبایی‌های خود، مکانی عالی برای عکاسی نیز هست پس بعد از شنا و اسنورکلینگ، زمانی برای عکاسی در محیط جنگلی و ساحل آن‌جا نیز اختصاص دهید.

۶- یک روز عالی در پارک آبی بلو تری

با توجه به وجود سواحل متعدد و بازی‌های آبی، خیلی‌ها در سفر به پوکت به سراغ پارک‌های آبی نمی‌روند در صورتی که چند پارک آبی عالی در این جزیره وجود دارد که یکی از آن‌ها بلو تری (Blue Three) بوده که با فضایی دلچسب و خانوادگی و بازی‌های متنوع، میزبانی عالی برای شما خواهد بود. بلو تری یک پارک آبی معمولی نیست بلک یک مجموعه تفریحی بزرگ است که استخری وسیع با ساحل مصنوعی داشته، دور تا دورآن را فضایی جنگلی احاطه کرده است و چندین بازی و سرسره آبی نیز برای آن در نظر گرفته شده.

در واقع این محل خیلی شبیه به پارک‌های آبی معمول نبوده و جدا از فضای بازی بچه‌ها و بزرگ‌ترها، بخش بزرگی از آن برای استراحت و آرامش در نظر گرفته شده است. امکانات رفاهی، چند کافه و رستوران و بارهای مختلف، بلو تری را به جایی عالی برای یک روز مفرح و جذاب در سفر بدل کرده.

 

۱۰ هتل ساحلی مجلل پوکت در ساحل پاتونگ

۷- سری به بازار ایندی بزنید

بازارهای شبانه یکی از جاذبه‌های سفر به تایلند به حساب می‌آیند و پوکت نیز چنین بازارهایی دارد. اما بازار ایندی (Indy Market)  خیلی درمیان گردشگران شناخته شده نیست و وقتی به آن‌جا قدم می‌گذارید، مردم محلی بیش از تعداد توریست‌ها هستند. شب‌های این محل سرزنده و مملو از جمعیت است و دکه‌های غذاهای خیابانی و بستنی فروشی‌های زیادی در آن‌محل فعالی هستند.

این پارک در نزدیکی میدان لایملایت (Limelight) قرار گرفته و غرفه‌های بسیار زیادی دارد که اجناس مختلف با قیمت‌های پایین به فروش می‌رسانند. خرید کردن در این بازار مسلما لذت بخش خواهد بود اما مهم‌ترین دلیل برای رفتن به این مکان، خوردن غذاهای خیابانی و بودن در این محیط شاد و دوست داشتنی در شب‌های سفر به پوکت است.

۸- مزرعه وانیچ

مزرعه وانیچ (Vanich Farm) به واقع یک مکان متفاوت برای بازدید در پوکت است که شاید در برنامه‌های سفرتان به هیچ وجه جایی نداشته است. این مکان که خیلی از مرکز شهر دور نیست، در واقع یک مزرعه واقعی کشت محصولات و پرورش دام بوده که البته از طرفی فضای آن‌جا را هم برای بازدید توریست‌ها فراهم کرده‌اند و در زمان بازدید، امکان انجام بعضی فعالیت‌ها و سفارش غذا را نیز خواهید داشت.

در این مکان، تمامی اعضای خانواده می‌توانند به تماشای حیوانات بامزه مزرعه پرداخته، به آن‌ها غذا بدهند و البته از روند کاشت محصولات نیز بازدید کنند. یک سری خانه‌های سنتی در مزرعه وجود دارد که بعضی از آن‌ها به صورت کافه و رستوران فعالیت می‌کنند. محل‌های زیادی هم برای عکاسی در نظر گرفته شده و محیط‌هایی نیز برای بازی کودکان وجود دارد.

 

معرفی ۵ مسیر پیاده‌روی برای عاشقان طبیعت پوکت

۹- بازدید از معبد وات دوی تپنیمی

اگر قبلا از معابد معروف پوکت همچون وات چالونگ (Wat Chalong) و همچنین تندیس بزرگ بودا دیدن کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ یکی از معابد کم‌تر شناخته شده پوکت یعنی وات دوی تپنیمی (Wat Doi Thepnimi) نیز بروید. این مکان بر روی تپه‌های مرتفع پوکت بنا شده و با نمای سفید و طلایی و منظره‌ی ساحل پاتونگ در دور دست، زیبایی خیره کننده‌ای دارد.

جدا از زیبایی خود بنا، یک تندی بسیار جذاب از موجودی اساطیری به نام ناگا با هفت سر نیز در این محل ساخته شده که به جذابیت آن‌جا اضافه می‌کند. معبد دوی تپنیمی تنها چند دقیقه از مرکز شهر فاصله داشته، مکانی عالی و زیبا برای بازدید است و زمان زیادی نیز اش ما نمی‌گیرد. این محل نیز به شدت برای عکاسی پیشنهاد می‌شود.

۱۰- آرامش در مجموعه اسپا بانیان تری

 اگر در این هتل بزرگ و لاکچری اقامت ندارید، پیشنهاد می‌کنیم، چند ساعتی از سفر خود برای کسب آرامش و رسیدن به خودتان در مجموعه اسپای هتل بانیان تری (Banyan Tree) صرف کنید. این مکان بسیار لوکس و زیبا با پکیج‌های مختلف ماساژ و مراقبتی خود، شما را سرزنده و شاداب کرده و لذت بیشتری از ادامه‌ی سفر برایتان به همراه خواهد داشت. جایی که دارای اتاق های خصوصی بوده و برای زوج ها نیز محلی مناسب است.

مجموعه اسپا بانیان تری دارای امکانات خیلی بوده، در فضایی چشم‌نواز قرار گرفته است و پکیج‌های مختلف ماساژ آن هر نوع سلیقه‌ای را شامل می‌شود. البته پیشنهاد ما به شما ماساژ سنتی تایلندی است تا تجربه‌ای سنتی و محلی از بودن در پوکت را نیز تجربه کنید. بعد اتمام پکیج خود در اسپا، می‌توانید یک نوشیدنی خنک و یا آب میوه در محل اسپا برای خود سفارش دهید.

 

۶ دلیل برای سفری جذاب به پوکت

۰۹ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران