ضروری‌ترین کارها در سفر با تور پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
ضروری‌ترین کارها در سفر با تور پوکت

پوکت بزرگترین جزیره تایلند است که مساحتی در حدود ۵۴۰ کیلومتر مربع دارد. این شهر توریستی و ساحلی محل زندگی بسیاری از افراد تایلندی و حتی چینی است که امروزه فرصت سفر و به آن برای گردشگران ایرانی فراهم است. دمای هوا در اغلب موارد در این جزیره زیبا بین ۲۱ الی ۳۴ درجه سانتیگراد است. بنابراین هر فصل سال برای انتخاب تور تایلند و سفر به جزیره پوکت می‌تواند برای گردشگران مناسب باشد. گفته می‌شود هر روز بیش از ده‌ها هزار گردشگر از این جزیره دیدن می‌کنند. اگر شما نیز دوست دارید تا سفری به این جزیره توریستی داشته باشید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با ضروری‌ترین کارهایی که باید در سفر با تور پوکت برای تجربه اوج لذت انجام دهید، آشنا کنیم.

 

به بازدید از ساحل کاتا نوی بروید

ساحل کاتا نوی (Kata Noi) خلیج کوچکی است که در فاصله کوتاهی از ساحل کاتا قرار دارد. این ساحل هر چند مساحت کوچکی دارد اما از چشم‌انداز فوق‌العاده زیبا و منحصر به فردی برخوردار است. اگر قصد استراحت، قدم زدن در کنار ماسه‌های زیبا یا شنا در آب‌های زلال را دارید بازدید از ساحل کاتا نوی را در تور پوکت از دست ندهید. بهترین زمان برای بازدید از این ساحل در ماه‌های نوامبر و آوریل است. زیرا شنا کردن در دیگر فصل‌های سال به دلیل باران‌های موسمی می‌تواند خطرناک باشد.

 

در پوکت به استقبال چه تجربه‌هایی می‌رویم؟

از بودای بزرگ پوکت دیدن کنید

مجسمه بودای بزرگ (Phuket Big Buddha) یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی در پوکت است. این مجسمه در بالای تپه‌های ناکرد (Nakkerd Hills) قرار گرفته و ارتفاعی در حدود چهل و پنج متر دارد. بنابراین برای بازدید از آن باید مسافتی را با شیب بالا پیاده‌روی کنید. اگر به بالای این تپه رفتید می‌توانید منظره‌ای پانوراما از جزیره را مشاهده کنید. این مکان حس و حال آرام و جالبی را دارا است که قطعا شما را مجذوب خود خواهد کرد. بودای بزرگ از سنگ مرمر سفید ساخته شده است و در نور خورشید به زیبایی می‌درخشد.

رفتن به ساحل نای هارن را فراموش نکنید

ساحل نای هارن (Nai Harn) در جنوب جزیره پوکت واقع شده است. این ساحل محبوبیت بالایی بین گردشگران تور تایلند دارد که هر ساله هزاران بازدید کننده برای تفریح به آنجا می‌روند. با این حال این ساحل زیبا نسبتا دست نخورده باقی مانده و اصالت خود را حفظ کرده است. آنچه این ساحل را زیبا و منحصر به فرد کرده ماسه‌های نرم، زیبا و آب شفاف و کریستالی آن است. علاوه بر آن در این ساحل شاهد سایه درختان بزرگ و رستوران‌های مختلفی خواهید بود که غذاهای لذیذ تایلندی می‌فروشند. همچنین فروشگاه‌های سوغاتی مختلفی که کالاهای محلی و لباس‌های ساحلی و شناور می‌فروشند را مشاهده خواهید کرد.

 

۵ تفریح ماجراجویانه که در سفر به پوکت

بازدید از معبد وات چالونگ را از دست ندهید

یکی از ضروری‌ترین کارهایی که هر گردشگری باید در سفر به تایلند انجام دهد، بازدید از معبد وات چالونگ پوکت (Wat Chalong) است. این معبد بیش از یک قرن است که درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز کرده است. وقتی وارد این بنای مقدس بودایی شوید چیزهای زیادی را برای بازدید خواهید دید. از جمله جذاب‌ترین این موارد می‌توان به دو مجسمه از مردان مسن اشاره کرد. علاوه بر آن نقطه عطف این بازدید رفتن به بتکده بزرگ آن خواهد بود. این بتکده یک ترکش کوچک از استخوان لرد بودا را دارا است. همچنین این بتکده به زیبایی هر چه تمام تصاویر بودا و داستان زندگی او را به تصویر کشیده است.

رفتن به بازار شبانه آخر هفته پوکت را در لیست کارهای ضروری خود قرار دهید

بازار شبانه پوکت جایی است که مردم محلی آن را به نام بازار ناکا (Naka Market) می‌شناسند. این بازار در فاصله کمی از شهر پوکت قرار دارد و بازاری شبانه است که شبیه به آن را در هیچ جای تایلند نمی‌توانید پیدا کنید. در این بازار همه چیز مانند میوه‌ها، اشای قدیمی، حیوانات، لباس و ... برای خرید وجود دارد. این بازار اغلب اوقت شلوغ می‌باشد. به همین دلیل بهتر است در اوایل عصر به آنجا بروید تا بتوانید قبل از شلوغ شدن از آنجا دیدن کنید. اگر قصد خرید سوغاتی یا خوراکی‌های ارزان را دارید بازار شبانه پوکت بهترین مکان برای شما خواهد بود.

 

۶ رستوران برای نوش جان کردن غذاهای محلی در پوکت

اوج هیجان را در تایگر کینگدام پوکت تجربه کنید

آیا دوست دارید یک ببر را از نزدیک ببینید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است رفتن به تایگر کینگدام (Tiger Kingdom) را جز کارهای ضروری خود در تور پوکت قرار دهید. در این مکان ببرهای هندی / چینی را از بدو تولد تا آخرین روزهای زندگی نگه‌داری و بزرگ می‌کند. ببرها معمولاً در حدود ساعت ۱۹:۰۰ غذا می‌خورند. اگر بعد از بازدید از این منطقه احساس گرسنگی کنید، این مکان دو رستوران خوبی را در خود جای داده است که می‌توانید به آن‌ها رفته و غذاهای خوشمزه تایلندی را بچشید.

اگر به آشپزی علاقه دارید در کلاس آشپزی تایلندی شرکت کنید

جزیره پوکت مکان‌های بسیار زیادی دارد که کلاس‌های آشپزی برگزار می‌کنند. شرکت در این کلاس‌ها برای کسانی که عاشق آشپزی هستند شدیدا توصیه می‌شود. چرا که با شرکت در آن‌ها می‌توانید بسیاری از غذاهای محلی که در تایلند می‌خورید را یاد بگیرید. معمولا در این کلاس‌ها بسته‌های غذایی که خودتان پخته‌اید را ارائه می‌دهند و شما می‌توانید یک وعده غذایی خود را با آن‌ها بگذرانید.

 

۷ سوغاتی معروف که در پوکت می‌توانید بخرید

حتما یک شب به خیابان بنگلا بروید

از دیگر ضروری‌ترین کارهایی که در سفر به پوکت باید انجام دهید رفتن به خیابان بنگلا (Bangla Road) وقتی خورشید غروب می‌کند، است. این خیابان شب‌ها با جمعیت زیادی پر شده و حس و حالی متفاوت به خود می‌گیرد. خیابان مملو از بارهای متنوعی است که بسیاری از آن‌ها امکان نشستن در فضای بیرون را فراهم کرده‌اند. تفریحات و رستوران‌های این خیابان ارزان قیمت بوده و گردشگران می‌توانند با مبلغی کمتر در مقایسه با دیگر مکان‌ها لحظات خوب و به یادماندنی را برای خود در تور پوکت رقم بزنند.

فرصت تفریح در ساحل سورین را از دست ندهید

ساحل سورین (Surin Beach) که معمولاً به عنوان ساحل میلیونرها در پوکت شناخته می‌شود مکان مناسبی برای استراحت و لذت بردن گردشگران از ساحل و دریا خواهد بود. به خصوص اگر به دنبال یک تجربه لوکس و لاکچری هستید رفتن به این ساحل را در لیست کارهای ضروری خود در سفر قرار دهید. با یک نگاه به ساحل می‌توانید متوجه شوید که چرا این مکان در بین تایلندی‌ها و خارجی‌ها بسیار محبوب است. غذا خوردن در این قسمت از جزیره گران است و اکثر رستوران‌های مشرف به ساحل غذاهای لوکس و گرانی را سرو می‌کنند.

 

۷ اسپای لاکچری در پوکت

گذراندن زمان با فیل‌ها‌ را در پناهگاه فیل پوکت تجربه کنید

اگر شما هم طرفدار حقوق حیوانات هستید و از طرفی دوست ندارید تماشای فیل در تایلند را از دست دهید، بهترین مکان برای شما رفتن به پناهگاه فیل پوکت (Phuket Elephant Sanctuary) خواهد بود. در این مکان تمامی ارزش‌های اخلاقی در نگه‌داری از فیل‌ها رعایت شده و محیطی ایده‌آل و استاندارد برای زندگی آن‌ها و بازدید گردشگران تعبیه شده است.

بدون تماشای میمون‌ها در مانکی هیل به سفر خود خاتمه ندهید

تماشای میمون‌ها در تایلند می‌تواند برای بسیاری از گردشگران جذاب و دوست داشتنی باشد. بهترین مکانی که برای این منظور می‌توانید انتخاب کنید، مانکی هیل (Monkey Hill) است. مانکی هیل یا همان تپه میمون که به نام تپه تو سائه نیز شناخته می‌شود، بلندترین تپه شهر پوکت است. حدود ۴۰۰ میمون ماکاک در این تپه زندگی می‌کنند. هر چند این میمون‌ها وحشی نیستند اما توصیه می‌کنیم در این بازدید حتما حواستان به وسایل شخصی خود باشد. پایین تپه زیارتگاهی را در خود جای داده است که در بین مردم تایلند اهمیت زیادی دارد. بسیاری از تایلندی‌ها برای دعا به این معبد می‌روند.

 

اقامتی خاطره‌انگیز در هتل ساحلی آندامان وایت بیچ پوکت

از خلیج فانگ نگا بازدید کنید

در کنار بازدید از تمام مکان‌های پوکت و جاذبه‌های گردشگری آن رفتن به خلیج فانگ نگا (Phang Nga Bay) را نباید فراموش کنید. این خلیج تقریبا ۴۰ جزیره کوچک را در خود جای داده است که جلوه بسیار زیبایی را به آن بخشیده است. این منطقه پر از تالاب‌ها، غارها و مناظر طبیعی منحصر به فردی می‌باشد توصیه می‌کنیم بخشی از زمان خود را به بازدید از آن‌ها اختصاص دهید. این خلیج در فصل باران‌های موسمی به دلیل خطرات طبیعی در برابر شرایط آب و هوای بد محافظت می‌شود. اگر قصد رفتن به این خلیج را دارید بهتر است با یک راهنمای توریستی همراه شوید تا چیزی را برای بازدید از دست ندهید.

به تماشای نمایش لیدی بویز در کاباره سیمون بروید

بیش از دو دهه است که در پوکت، نمایش بسیار معروف به نام Ladyboys در سیمون کاباره (Simon Cabaret) برگزار می‌شود. این نمایش گردشگران تور پوکت را با زیباترین خانم‌ها که اجرایی بی‌نظیر را رقم می‌زنند، مجذوب خود می‌کند. در طول این اجرا به مدت یک ساعت با نمایش‌های دیدنی و جذاب توسط مجریان مختلف از شما پذیرایی خواهد شد. این آمفی تئاتر با صندلی‌های بزرگ و بسیار راحت با خرید بلیط در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

 

بهترین شهرها و روستاهای پوکت

در اطراف شهر قدیمی پوکت قدم بزنید

شهر قدیمی پوکت (Phuket Old Town) مرکز استان پوکت است. این مکان یک بخش تاریخی غنی از شهر محسوب می‌شود که در آن معابد بسیار چینی و بودایی قرار دارند. همچنین شما می‌توانید از فروشگاه‌های زیبا، چایخانه‌های کوچک و بناهای تاریخی جذاب دیدن کنید. شهر قدیمی پوکت سال‌ها پیش در دوران پیشرفت تایلند ایجاد شد. امروزه علاقه‌مندان به گردش و پیاده‌روی می‌توانند به این مکان رفته و بدون نیاز به وسایل حمل و نقل به رستوران‌گردی و بازدید از جاذبه‌های آن مشغول شوند.

از تماشای نمایش فانتاسی لذت ببرید

نمایشگاه Phuket Fantasea مجموعه‌ای با مساحت ۱۴۰ هکتار است که سرگرمی‌هایی را در مقیاس بزرگ ارائه می‌کند و مملو از طیف وسیعی از سرگرمی‌ها و فعالیت‌ها برای همه است. این مجموعه رستورانی با ۴۰۰۰ صندلی را در خود جای داده و بوفه‌ای عظیم از غذاهای تایلندی و بین‌المللی را سرو می‌کند. علاوه بر آن شما می‌توانید به تماشای یک نمایش تئاتر به سبک لاس‌وگاس که بهترین اسطوره‌ها و اسرار تایلند را به نمایش می‌گذارد بنشینید. دهکده کارناوال، مجتمع خرید و بخش صنایع دستی نیز برای گذراندن وقت گردشگران در آن تعبیه شده است. در صورت تمایل برای رفتن به این مکان بهتر است زودتر به آنجا بروید تا به فرصت کافی برای بازدید از همه چیز را داشته باشید.

 

۷ ریزورت خانوادگی پوکت دارای پارک آبی

۲۹ دی ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 11 آذر 1401)

نظرات کاربران