آموزش موی تای در سفر با تور پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
آموزش موی تای در سفر با تور پوکت

پوکت جزیره سرگرمی‌ها و تفریحات تایلند است که با سفر به آن می‌توانید رویدادهای متفاوتی را در زندگی تجربه کنید. جزیره‌ای که بهترین سواحل تایلند را در خود جای داده است و بهترین اقامتگاه‌ها را در دل جنگل‌ها دارد. جزیره‌ای که امکان بهترین تفریحات آبی را برای مهمانانش فراهم آورده است و هر روزه در آن تورهای گردشگری زیادی برگزار می‌شوند. در سفرتان با تور تایلند به این جزیره اگر به دنبال شرکت در یک تور متفاوت و خاص هستید همراه ما باشید تا تور آموزش موی‌تای، ورزش سنتی کشور تایلند را خدمتتان معرفی کنیم.

 

موی‌تای (Muay Thai) بوکس بومی تایلند

موی به معنای مبارزه و تای به معنی تایلند است و این ورزش قدمتی ۲ هزار ساله در تایلند دارد. ورزشی که طرفداران زیادی در آسیای شرقی پیدا کرده است و به مانند بوکس در رینگ انجام می‌شود. ورزشی هیجان‌انگیز برای آنهایی که عاشق مبارزه هستند و می‌خواهند با انجام دادن فعالیت‌های بدنی، استرس‌ها و فشارهای زندگی روزمره را از خود دور کنند. ورزشی دوست داشتنی که شعارها و تاریخچه‌ی جذابی دارد. چند شعار این ورزش که به جهان صادر شده و دانستن آنها شاید برای شما جالب باشد مواردی مانند: «میهن دوست باشید و از کشورتان با احترام صحبت کنید»، «در اجرای تمرینات سخت کوش باشید و در حرفه خود از کار، حتی از کارهای سخت روگردان نباشید و همیشه آرامش خود را حفظ کنید»، «خوش قولی و یک رنگی را نسبت به دوستان و همکاران خود رعایت کنید»، «در حین مسابقه از برتری به حریف به طرز ناجوانمردانه استفاده نکنید» هستند.

 

۱۰ رستوران ویژه پوکت برای خوردن تپل‌ترین و لذیذترین برگرها

تاریخ این ورزش و برده‌ای که با موی‌تای آزاد شد

در قرن هجدهم بخشی از تایلند به تصرف برمه‌ای‌ها درآمد و مردان برخی از شهرهای این کشور توسط جنگجویان برمه‌ای اسیر شدند و به بردگی درآمدند. در همان زمان پادشاه برمه تصمیم می‌گیرد مسابقه‌ای بین مردان جنگی خود و این اسیران دربیندازد تا با شکست این اسیران اسباب شادی و جشن را برای مردمانش فراهم آورد. این اتفاق رقم می‌خورد و در مقابل دیدگان هزاران نفر از مردم، مردان جنگی پادشاه با یک تایلندی موی‌تای کار به نام «نای خانوم توم» به مبارزه می‌پردازند. این تایلندی موی‌تای کار موفق می‌شود مردان جنگی پادشاه را شکست دهد و برای خود کسب اعتباری کند. بعد از این اتفاق او مورد شفقت پادشاه قرار می‌گیرد و با هدایایی بسیار به تایلند بازگردانده می‌شود. داستان این مبارز در میان موی‌تای کاران تایلندی یک داستان بسیار مشهور است.

برگزاری کلاس آموزش موی‌تای در پوکت

یکی از تورهای جذابی که در پوکت برگزار می‌شود تور آموزش موی‌تای است. در این جزیره شما می‌توانید در یک مکان فوق‌العاده و زیر نظر استادی بزرگ موی‌تای را به صورت آماتور بیاموزید و بعد اگر علاقه به این رشته پیدا کردید آن را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید. یکی از کلاس‌های پرطرفدار در پوکت کلاس یک ساعته موی‌تای زیر نظر استادی مسلط به زبان انگلیسی است. در این کلاس شما آموزش اولیه می‌بینید، با فلسفه‌ی این ورزش و حرکاتش آشنا می‌شوید و راستش را بخواهید یک طوری قلاب شما به این ورزش وصل می‌شود تا اگر خواستید بعدها در همین جزیره یا در جاهای دیگر این ورزش را جدی‌تر ادامه بدهید.

 

۱۰ هتل ارزان قیمت پوکت که می‌توانید شبانه‌روزی خوش در آنها سپری کنید

امکانات تور آموزش موی‌تای پوکت

در این تور میت، پد و کیسه بوکس در اختیار شما قرار داده می‌شود، حوله برایتان فراهم است و نیز بطری‌های آب اما جدای از امکانات ورزشی، برای شرکت در این تور آموزشی، سرویس‌های رفت و برگشت به محل اقامت شما در پوکت فراهم است و اگر بخواهید با صرف هزینه‌ برگزارکنندگان تور به دنبال شما می‌‎‌آیند و شما را بعد از کلاس به محل اقامت‌تان بازمی‌گردانند. این تور در مکانی به آدرس زیر برگزار می‌شود.

نشانی: CC's Hideaway, 36 Patak Road Soi 10, Muang, Karon

 

شرایط شرکت در تور آموزش موی‌تای پوکت

۱- در این تور تمامی افراد به غیر از آنهایی که مشکلات قلبی و یا بیماری‌های خاص دارند می‌توانند شرکت کنند. اگرچه شرکت در این تور به خانم‌های باردار نیز توصیه نمی‌شود.
۲- حداکثر تعداد شرکت‌کنندگان در این تور آموزشی، در هر بخش آموزش ۶ نفر است. بنابراین این تور یک تور آموزشی خلوت به شمار می‌آید.
۳- برای شرکت در این تور باید به ورزش علاقه‌مند باشید و یک آمادگی بدنی نسبی نیز داشته باشید.
۴- یکی از مهمترین فواید این ورزش تمرین کنترل خشم است. بنابراین اگر زیاد عصبانی می‌شوید در سفر با تور پوکت به دنبال ثبت‌نام در این تور آموزشی باشید.

 

۶ دلیل برای سفری جذاب به پوکت

۲۸ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران