آشنایی با معبد وات چالونگ در پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
آشنایی با معبد وات چالونگ در پوکت

تایلند سرزمینی رنگارنگ با ملت‌های متفاوت است. همین موضوع سبب شده تا افرادی با اعتقادات و ادیان مختلف در این سرزمین به وجود آیند. بنابراین بازدید از معابد به یکی از سرگرمی‌های مسافران تور تایلند تبدیل گشته است. از طرفی دیگر تور پوکت از محبوبیت بالایی در بین مسافران این کشور آسیایی برخوردار بوده و سالانه مسافران زیادی برای تفریح به آن سفر می‌کنند. اگر شما نیز قصد سفر به پوکت را دارید در این مقاله همراه ما باشید تا با معبد وات چالونگ یکی از باشکوه‌ترین معابد این سرزمین آشنا شوید.

 

معرفی معبد وات چالونگ در پوکت (Wat Chalong)

معبد وات چالونگ در فاصله ۸ کیلومتری از شهر پوکت و در کشور تایلند قرار گرفته است. این معبد متعلق به بوداییان این منطقه بوده و از ارزش و اهمیت خیلی بالایی برخوردار است. به طوری که تمامی توریست‌ها بازدید از این معبد را در سفر خود با تور پوکت جز الویت‌های گردشگری قرار می‌دهند. معبد وات چالونگ در قرن ۱۹ میلادی به منظور زنده نگه داشتن نام دو راهب معروف بودایی به نام‌های لوانگ پو چام و لوانگ پو چانگ بنا گردید. وات در زبان تایلندی به معنای معبد و چالونگ به معنای تاریخی است. در دوران شورش کول ‌بران چینی در خاک‌های پوکت روحانیان بودایی از معبد پات چالونگ جهت محافظت از جان خود و خانواده‌هایشان استفاده می‌کردند.

 

۷ سوغاتی معروف که در پوکت می‌توانید بخرید

سبک معماری معبد وات چالونگ در پوکت

علاوه بر ارزش معنوی که معبد وات چالونگ دارد سبک معماری منحصر به فرد آن نیز سبب شده تا افراد بسیاری مجذوب این بنا گردند. اولین چیزهایی که در خصوص این معبد جلب توجه می‌کنند می‌توان به نمایی تشکیل شده از هزاران قطعه کوچک و بزرگ شیشه‌ای آن اشاره کرد. علاوه بر آن این معبد زیبا با مجسمه‌های مختلف و متنوعی تزیین شده است.

با ورود به بنای معبد وات چالونگ متوجه دیوارها و سقف‌های آراسته به نقاشی‌های حماسی خواهید شد. همچنین مجسمه‌هایی از جنس طلا هر بیننده‌ای را شگفت‌زده و مجذوب خود خواهد کرد. این مجسمه‌ها متعلق به بودا و بزرگان دین بودایی هستند. در کنار تمامی این موارد گنبدی به ارتفاع ۶۰ متر وجود دارد که در حقیقت مرتفع‌ترین بخش معبد وات چالونگ است. بنای معبد از سه طبقه تشکیل شده که هر کدام از این طبقه‌ها دارای جذابیت خاص خود هستند. شما می‌توانید از تراس آخرین طبقه چشم انداز زیبای شهر پوکت را تماشا کنید و از آن لذت ببرید.

نکات مهم در خصوص بازدید از معبد وات چالونگ در پوکت

بازدید از معبد وات چالونگ همانند تمامی بناهای مذهبی دنیا دارای قوانین خاص خود است. به همین دلیل تمامی بازدیدکننده‌ها باید قبل از ورود به آن با این قوانین آشنا باشند. از جمله مهم‌ترین مواردی که توصیه می‌شود در بازدید از معبد وات چالونگ موارد زیر از طرف بازدیدکنندگان در نظر گرفته شود:

  • احترام گذاشتن به تایلندی‌ها و بوداییان حاضر در این معبد
  • خودداری از خندیدن و بی‌احترامی به مجسمه بودا
  • پوشیدن لباس‌های تمیز و پوشیده در روز بازدید از معبد
  • خودداری از عکاسی از مجسمه اصلی بودا
  • در آوردن کفش‌ها حین ورود به داخل معبد

 

۵ تفریح ماجراجویانه که در سفر به پوکت

طریقه دستیابی به معبد وات چالونگ در پوکت

همان طور که گفته شد معبد وات چالونگ در شهر پوکت تایلند قرار گرفته است. بنابراین مسافران تور تایلند می‌توانند به راحتی از این معبد زیبا و باشکوه دیدن کنند. به منظور دستیابی به این معبد باید مسافتی را در امتداد خیابان چائو فا(Chao Fah Nok)  بپیمایید. این معبد در کنار یکی از مراکز خرید جذاب پوکت به نام سنترال فستیوال (Central Festival) قرار گرفته است. با رسیدن به این مکان می‌توانید گنبد بلند معبد را مشاهده کنید.  

علاقه‌مندان به بازدید از معبد چالونگ می‌توانند در تمامی ایام هفته به این مکان رفته و از زیبایی‌ها و سبک معماری آن دیدن کنند. البته برای این منظور باید در ساعاتی بین ۸ صبح تا ۵ عصر در آن حضور داشته باشید. چرا که غیر از این ساعات اجازه ورود به بازدیدکننده‌ها داده نخواهد شد. ورود به معبد وات چالونگ رایگان بوده و نیازی به تهیه بلیط ورودی نیست. در برنامه گردشگری خود بهتر است زمانی در حدود یک تا دو ساعت را برای بازدید از این مکان مقدس بوداییان اختصاص دهید.

اگر در سفر خود به پوکت از معبد وات چالونگ دیدن کردید برای داشتن روزی مهیج در پوکت بهتر است سری به هم به جاذبه‌های گردشگری واقع در همین حوالی بزنید. از جمله دیدنی‌ترین این مکان‌ها را در زیر آورده‌ایم:

  • مجسمه بزرگ بودا در فاصله ۷ کیلومتری از معبد چالونگ
  • شهر قدیمی پوکت در فاصله ۹ کیلومتری از معبد چالونگ
  • باغ وحش ببرها در فاصله ۱۳ کیلومتری از معبد چالونگ
  • ساحل پوکت در فاصله ۲۰ کیلومتری از معبد چالونگ
  • معبد وات فراتونگ در فاصله ۲۶ کیلومتری از معبد چالونگ

علاوه بر این مکان‌ها رستوران‌های متعددی نیز در همین حوالی قرار دارند که در صورت تمایل می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و با غذاهای خوشمزه تایلندی شکم خود را سیر کنید و سفری جذاب به پوکت داشته باشید.

۲۵ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران