۱۵ ورزش آبی جذاب در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
۱۵ ورزش آبی جذاب در سریلانکا

قایق رانی در آب‌های خروشان، غواصی، موج سواری، اسکی روی آب و خیلی ورزش‌های آبی دیگر است که شما در تور سریلانکا می‌توانید تجربه کنید. این کشور زیبا دارای سواحلی دیدنی، رودخانه‌ها و دریاچه‌های مختلف بوده و همه چیز برای داشتن بهترین سفر ممکن برای آن‌ها که اهل فعالیت‌های آبی هستند مهیا است. پس بدون فوت وقت، ۱۵ ورزش آبی محبوبی که در سریلانکا می‌توانید تجربه کنید را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

۱- قایقرانی در آب‌های خروشان

اگر همیشه دوست داشتید این ورزش را در یک محیط امن تجربه کرده و وارد چنین ماجراجویی شوید، در کیتوگالا می‌توانید آن را امتحان نمایید. این مکان یکی از بهترین جاهای سریلانکا برای سوار شدن برقایق‌های مخصوص این کار بوده و شما همراه با یک گروه و مربی وارد آب می‌شوید. این مکان حدودا ۹۰ کیلومتر از کلمبو دور بوده و نسبتا در دسترس است.

بهترین زمان برای انجام: بین ماه‌های آوریل تا نوامبر

۲- غواصی

مکان‌های زیادی هستند که برای غواصی می‌توانیم به شما معرفی کنیم. سواحل اقیانوس هند، همیشه سایت‌هایی عالی برای غواصی را پیش روی شما می‌گذارد اما یکی از بهترین جاها برای این کار، هیکادووا است که با آب‌های کریستالی و تنوع زیستی در زیر آب‌هایش، منظره‌ای بی‌نهایت زیبا را برای شما به تصویر می‌کشد. این منطقه دارای مرجان‌های دریایی فوق‌العاده زیبایی است که کمی از سواحل کوه لاوینیا فاصله دارد و تورهای زیادی به آن مقصد برگزار می‌شود.

بهترین زمان برای انجام: برای غواصی در سواحل جنوب غربی بین ماه‌های اکتبر تا می برای سواحل شمال شرقی بین ماه‌های می تا اکتبر

 

معرفی ۶ پارک تفریحی و ماجراجویی در سریلانکا

۳- اسنورلکیگ

اگر علاقه‌ ندارید به عمق آب بروید، می‌توانید با عینک‌های مخصوص اسنورکلینگ، دنیای رنگارنگ ماهی‌ها را تماشا کنید. این ورزش یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های آبی در میان توریست‌هایی است که به سریلانکا سفر می‌کنند. جاهای مختلفی برای این کار پیشنهاد می‌شود. "بار ریف" یکی از جاهای استثنایی برای این کار است که بزرگ‌ترین منطقه‌ی مرجان‌های دریایی در کشور به حساب می‌آید. هیکادووا، ولیگاما و کریندا از دیگر جاهای پیشنهادی ما به شما برای اسنورکلینگ است.

بهترین زمان برای انجام: مارس، آوریل و می

۴- موج سواری

موج سواری از دیرباز از ورزش‌های آبی محبوب بوده و خب سریلانکا نیز یکی از بهترین مقاصد برای این کار است. اگر به قصد موج سواری به تور سریلانکا بروید، روزهایی فراموش نشدنی را در سواحل این کشور سر خواهید کرد. مقاصد مناسب برای این فعالیت آن‌قدر زیاد است که نیاز به یک مقاله جدا دارد. اما معروف‌ترین آن‌ها می‌توانولیگاما، اوناواتونا و هیکادوا اشاره کرد. البته موج‌های بلند خلیج آروگم را نیز از یاد نبرید.

بهترین زمان برای انجام: بسته به ساحلی که برای این کار برنامه‌ریزی می‌کنید، زمان مناسب متفاوت است اما به صورت کلی بین ماه‌های نوامبر تا آوریل برای اینکار پیشنهاد می‌شود

۵- کانو سواری در دریاچه

کانو سواری همیشه جزو گزینه‌های جذاب در سفر به گاله به حساب می‌آید. مخصوصا اگر در طول سفر به اوناواتونا رفته و در دریاچه‌ی این محل و در آبی آرام و فضایی زیبا به انجام این فعالیت بپردازید. در طول گردش خود می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی همچون جنگل مانگرو دیدن کنید. البته فراموش نکنید که برای بهترین تجربه ممکن، سر صبح برای این فعالیت اقدام کنید.

بهترین زمان برای انجام: نوامبر تا می

 

پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا

۶- ماهیگیری عمیق در دریا

اگر علاقه مند به ماهیگیری هستید، وقت خود را صرف ماهیگیری معمولی که در خیلی جاها می‌توانید تجربه کنید، نکرده و به سراغ تورهای خاصی که برای گرفتن ماهی‌هایی که در عمق زندگی می‌کنند، بروید. در این فعالیت متفاوت و خاص می‌توانید در محل‌های مشخص شده به شکار ماهی تن، تن باله زرد، ماکِرِل اسپانیایی و امثالهم بپردازید. بهترین مکان برای انجام این فعالیت، هیکادووا است و تورهای متعددی برای این کار برگزار می‌شود. همچنین فاصله‌ی کم هیکادووا با گالی و کلمبو، رفتن به آن‌جا را راحت می‌کند.

بهترین زمان برای انجام: نوامبر

۷- کایاک سواری

کایاک و کانو قایق‌هایی هستند که از تغییر قایق‌های قدیمی ماهیگیری و استفاده از متریال مدرن درست شده‌اند. از همین رو رفتن به مسیرهایی که در قدیم ماهیگیرها از آن استفاده می‌کردند، بسیار جذاب خواهد بود. پیشنهاد ما به شما، مسیر بسیار معروف رودخانه کالو گانگا است که با کایاک می‌وانید واردش شوید و زیبایی‌های شگفت‌انگیز طبیعت آن‌جا را در محیطی آرامش بخش ببنید.

بهترین زمان برای انجام: اکتبر تا اوایل می، مهم این است که وزش باد کم باشد

۸- اسکی روی آب

یک سری ورزش‌های آبی هستند که در هر مقصد ساحلی سریلانکا می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. اسکی روی آب یکی از آن‌هاست که در هر گوشه‌ای تجهیزات و بنرهای آن را می‌بینید. نگومبو، هیکادووا، بنتوتا و دره کومودو تنها گوشه‌ای از مقاصد محبوب برای تجربه این فعالیت هستند. هزینه‌ی آن نیز از هزار روپیه آغاز می‌شود.

بهترین زمان برای انجام: خارج از فصل بارانی مقصدی که انتخاب می‌کنید

 

کشف طعمی تازه در سفر به سریلانکا

۹- جت اسکی

درست مثل اسکی روی آب، هر جای ساحلی محبوب در سریلانکا که بروید، جت اسکی‌های متعددی برای اجاره می‌بینید. در حال حاضر به خاطر رقابت شدید بین شرکت‌های مختلف، هزینه‌ی استفاده از جت اکسی در سریلانکا بسیار کاهش پیدا کرده و جزو ورزش‌های قیمت پایین در سواحل این کشور به حساب می‌آید.

بهترین زمان برای انجام: خارج از فصل بارانی مقصدی که انتخاب می‌کنید

۱۰- ویند سورفینگ

این ورزش کمی نسبت به دیگر گزینه‌های لیست ما تخصصی‌تر است و نیاز به تمرین دارد تا بتوانید از آن لذت ببرید.‌ سواحل طلایی سریلانکا اما جایی عالی برای این ورزش به شمار می‌آید. وجود بادهای مناسب و همچنین سواحل مواج باعث شده تا طرفداران این ورزش، سریلانکا را به عنوان مقصد محبوبشان انتخاب کنند. برای آن‌هایی که تازه کار هستند، "کلاب قایقرانی کلمبو" سواحل بنتوتا و دریاچه بولوگودا برای این ورزش پیشنهاد می‌شود. این مراکز هم آموزش اولیه به شما می‌‌دهند هم از تجهیزات خیلی خوبی بهره می‌برند.

بهترین زمان برای انجام: دسامبر تا مارس، البته در ماه‌های جولای، سمپتامبر و نوامبر نیز می‌توانید آن را تجربه کنید

۱۱- کایت سورفینگ

یکی دیگر از مدل‌های موج سواری که در سال‌های اخیر بین گردشگران نیز بسیار پرطرفدار شده و در سریلانکا نیز جاهای مختلفی هستند که می‌توانید آن را تجربه کنید. جدا از چندین ساحل عالی، در دریاچه کالپیتیا نیز این ورزش برای تازه کارها فراهم شده و تجهیزات خیلی خوبی نیز در اختیار شما قرار داده می‌شود. همچنین مربیانی هستند که شما را برای اولین تجربه کایت سورفینگ، راهنمایی خواهند کرد.

بهترین زمان برای انجام: می تا اکتبر و دسامبر تا مارس

 

بازدید از معبد غار دامبولا در سریلانکا

۱۲- تورهای قایق سواری در رودخانه بالاپیتیا

همانطور که همیشه در مقتدرسیرتابان برایتان گفته‌ایم، سریلانکا کشوری بسیار زیبا با شگفتی‌های طبیعی جذاب است و یکی از این زیبایی‌ها رودخانه بالاپیتیا بوده که شما می‌توانید در تورهای قایق سواری آن‌جا شرکت کنید و در طول مسیر، انواع پرندگان را دیده، میمون‌ها را روی درخت‌ها ببینید و همچنین مجموعا ۶۴ جزیره‌ی کوچک در دریاچه‌ای که رودخانه به آن می‌رسد را تماشا کنید. در جاهای مختلفی در طول این مسیر توقف خواهید کرد و می‌توانید غذاهای دریای خورده و حتی از مناطق تاریخی نیز دیدن نمایید.

بهترین زمان برای انجام: تمام طول سال

۱۳- ویک بوردینگ

ماجراجویی‌ها در سریلانکا تمام نشدنی هستند. از جمله ورزش‌های آبی جذاب دیگر که در این کشور می‌توانید انجام دهید، ویک بوردینگ بوده که تا حد زیادی شبیه به اسکی روی آب است اما این ورزش با تختخ انجا می‌شود. آب‌های گرم سریلانکا لذت این ورزش را برای شما دو چندان می‌کند، مخصوصا این که هم در سواحل دریا و هم در دریاچه‌ها، تجهیزات آن برایتان مهیا شده است. برای انجام این ورزش، نِگومبو و هیکادووا بیش از جاهای دیگر پیشنهاد می‌شود. شرایط آبی بسیار خوب و همچنین مسیرهای رودخانه‌ای برای انجام ویک بوردینگ، باعث شده تا از مقاصد مختلف، این دو محل را برای ویک بوردینگ در نظر بگیریم.

بهترین زمان برای انجام: اکتبر تا آوریل

۱۴- تیوب و بانانا

در حال حاضر در هر گوشه‌ای از جهان به یک مقصد ساحلی پرطرفدار بروید، می‌بینید که بانانا و تیوب‌های مختلف با اشکال متفاوت تهیه دیده شده و گردشگران نیز سوار بر آن‌ها، توسط قایق‌های تندرو به جلو می‌روند. یک ورزش یا بهتر است بگوییم تفریح آبی بسیار پرطرفدار، ارزان و البته مهیج و شاد که همه‌ی اعضای خانواده می‌توانند آن را تجربه کنند. این فعالیت آن‌قدر محبوب است که در حال حاضر از پر درخواست‌ترین‌ها در سواحل مختلف از جمله سریلانکا به حساب می‌آید. یکی از دلایل محبوبیت آن نیز این است که می‌توان تیوب سواری را به صورت جمعی همراه با خانواده انجام داد. بنتوتا، نگومبو و اکثر سواحل سریلانکا برای انجام آن نیز مناسب هستند.

بهترین زمان برای انجام: اکتبر تا آوریل (برای بعضی مقاصد این تاریخ متفاوت است)

 

بنتوتا آدرنالین و آرامش در کنار اقیانوس هند

۱۵- تورهای قایق سواری

آخرین پیشنهاد ما به شما یک فعالیت گروهی دیگر است. تورهای مختلفی به این منظور برگزار می‌شود کهشادی معروف‌ترین آن‌ها، تورهای کروز تماشای وال‌ها از گاله بوده که هر روز صبح، تعداد زیادی گردشگر در آن شرکت می‌کنند. تورهای ماهیگیری، شنا در جاهای خاص و جزیره گردی در سریلانکا نیز محبوب بوده و البته در جاهای مختلف این کشور برگزار می‌شود. حتی در مسیرهای رودخانه‌ای نیز می‌توانید کروز سواری را تجربه کرده و دیدنی‌های سریلانکا را از زاویه‌ای دیگر تماشا کنید. تنوع این تورهای قایق سواری آن‌قدر زیاد است که می‌‌توان یک مقاله کامل برایش نوشت. این سفرهای دریایی برای آن‌هایی که اهل تفریحات آرامش بخش هستند و خیلی دنبال هیجان نمی‌گردند، گزینه‌ی مناسبی به حساب می‌آید و می توانند همراه خانواده در آن شرکت نمایند.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران